דילוג לתוכן

מה חושב יוסי ביילין על עמדתו של אבי גבאי בנוגע להתנחלויות

אוקטובר 18, 2017

בלי להביע את דעתי על דבריו של מנהיג המחנצ אבי גבאי על מה שאמור לקרות להתנחלויות החוצגושיות במקרה של הסכם שלום, קראתי היום בעניין את "כתב ההגנה" של יוסי ביילין ב"ישראל היום".

ביילין, כידוע, הוא מאדריכלי הסכם אוסלו, מי שהיה ראש מרצ ואושייה בשמאל הישראלי.

"ישראל היום" לעומת  זאת, הוא סוג של "פאריה", עיתון טמא בעיני המילייה הטבעי של אותו ביילין. עיתון של נתניהו, אדלסון, פאשיזם וכו'.

מכיוון שרבים מחברי וקוראי פה נמנים על אותו מילייה-לשעבר, ואינם מקוראיו של מה שמכונה "הביביתון", חשבתי להנגיש להם, בתור שירות, את דעתו של ביילין  על הצהרות ההתנחלויות של גבאי.  דעה שהתפרסמה, למיטב ידיעתי, רק באותו עיתון טמא.

ובכן, ביילין סבור שעמדתו של גבאי בדבר עתיד ההתנחלויות דווקא מסייעת לאפשרות של הסדר שלום. זה משום שהעמדה הזאת מנטרלת טענה חשובה ביותר הנשמעת מפי הימין נגד עצם האפשרות להגיע להסדר מול הפלשתינים. וזו הטענה:

גם בהתנחלויות החוצגושיות מתגוררים  עשרות, אם לא מאות אלפי ישראלים – ופשוט לא יתכן לחשוב ברצינות על פינוי המוני שכזה. מסקנה: חבל על הזמן, והבה ננהל את הסכסוך כמו עד כה.

ביילין מציין, ובצדק, שמטרתו של מפעל ההתנחלויות כולו, מטעם הימין, היתה לסכל את אפשרות כינונה של מדינה פלשתינית. ככל הידוע, כבר היתה הסכמה פלשתינית לספוג את הוויתור על "גושי ההתנחלויות" במסגרת חילופי שטחים. אך טענת הימין עדיין תקפה בכל מה שנוגע להתנחלויות החוצגושיות.

והנה, את הטענה הימנית החזקה והמעשית הזאת מנטרלת עמדתו של גבאי.

ביילין מוסיף ומספר, הפתעה-הפתעה – שלמעשה כבר הובעה הסכמה פלשתינית למהלך כזה. קבלו ציטוט ממאמרו:

"בהסכמות הבלתי רשמיות שהושגו ב־1995, לאחר שנתיים של מו"מ בין הנשיא הפלשתיני היום, מחמוד עבאס, לביני ("הסכם ביילין־אבו מאזן"), צוין כי כל היישובים הישראליים ברצועת עזה יפונו וכל היישובים הישראליים בגדה המערבית יישארו על מכונם. מי שעמד בראש צוות המו"מ הפלשתיני בשנים שבהן התקיים מו"מ כזה, אחמד קריע (אבו עלא), רה"מ הפלשתיני לשעבר, אמר בפומבי בהופעה בגני התערוכה בת"א כי הוא מוכן לכך שכל ההתנחלויות יישארו, וכי ישראלים שירצו להמשיך ולחיות בהן, במסגרת המדינה הפלשתינית, יורשו לעשות זאת. אז כדאי להאזין לגבאי בתשומת לב."

אם יש ממש בדבריו של ביילין, אפשר כמובן להבין, מדוע תוקפים אצלנו אויבי השלום הקבועים את אבי גבאי.

ומיהם אויבי השלום הקבועים?

ברור:

הלאומנים הקיצוניים של "הרשימה המשותפת", הטיפשים של העיתון לאנשים חושבים (חה-חה) והשמאל המזוייף בכלל.

6 תגובות
  1. איתי permalink

    מאפיהו מה קרה לגרסה המותאמת לנייד?

    אהבתי

    • איתי, אני חלש מאוד בצדדים הטכניים של הנהלת הבלוג, אבל אנסה לבדוק.

      אהבתי

  2. זה שאבו עלא הצליח לעבוד על ביילין הפתי השוטה זה לא אומר כלום. גם לא הדיבורים באנגלית בגני התערוכה שנאמרו לפני חצי יובל אחרי כמה כוסות עראק. נראה אותו אומר את זה ברמאללה ובערבית, הרי עוד באותו יום הפגר שלו ייגרר בחוצות העיר מאחורי איזה ג׳יפון גנוב. אפילו אבו מאזן אמר פעם באנגלית עילגת באחד הראיונות המלוקקים שלו עם יונית לוי שהוא מוותר על זכות השיבה לצפת. לא זוכר בדיוק מתי, בכל אופן זה היה יום לפני שהוא הבהיר בערבית משובחת שהוא התכוון רק אליו עצמו באופן אישי, כלומר, הוא עצמו מוכן להואיל בטובו להמשיך להתגורר בארמון שלו ברמאללה, אבל זה לא אומר כלום על העם הפלסטיני באופן כללי. בערבית קוראים לזה ת׳אקייה: רמאות, לוחמה פסיכולוגית שנועדה להחליש את האוייב. מקריאה בפוסט שלך אני רואה לצערי שזה די מצליח.

    אהבתי

    • יונתן, אם יהיה מהלך רציני, הפלשתינים ייאלצו להגיד הכל גם בערבית. אם לא, לא יהיה הסכם ולא יהיה שלום. כבר אין ישראלים רבים שיפלו שנית בשבי הנוכלות של הדיבור בשתי שפות, כמו שהיה בהסכם אוסלו ("שלום של אמיצים" ששווה פרס נובל בוושינגטון, ו"סולחה דונייה", שאינה שווה את הנייר שהיא חתומה עליו, במסגד ביוהנסבורג), והכמה שיש, לעולם לא ירכיבו פה ממשלה, ולדעתי גם לא יהיו שותפים בשום קואליציה. אני מקווה לכתוב בקרוב פוסט על הבעייתיות של עמדות השמאל, ואולי זה יסייע לך לשפוט באיזו מידה נפלתי גם אני בפח.

      אהבתי

  3. איתי permalink

    היי מאפיהו תודה רבה שתיקנת את התקלה.

    אהבתי

    • נעים לקבל תודות, אך למען האמת לא פעלתי כלל. כנראה היתה תקלה זמנית במערכת.

      אהבתי

התגובות סגורות.