דילוג לתוכן

עופר שלח ואברי גלעד: הבולשביזם כטבע ראשון

יוני 14, 2012

בתכנית הרדיו "המילה האחרונה" בגל"צ דיבר השבוע אברי גלעד על האיסלם כעל מחלה וכווירוס. מתוכן דבריו ברור שהתייחס אל האיסלם הקיצוני: אותו זרם המבקש להשתלט בדרכים אלימות על העולם, לשחוט, לאבד ולהרוס כל מתנגד. אך גלעד לא סייג את הגדרותיו, ולכן היה ראוי לנזיפה שזכה לה, וגם התנצל.

אך פרשן "מעריב" עופר שלח נתלה בדבריו של גלעד, ובכך שהמוסלמים מהווים כשישית מאוכלוסיית המדינה, כדי לפנות אל מפקד תחנת גלי צה"ל ולהתלונן על דבריו של השדרן, וגם כתב בעיתונו מאמר שבו הביע חוסר הערכה לרמתו של גלעד (לעצמו מתייחס שלח בכבוד עצום. נראה שהוא מחווה קידה או שתיים לבבואתו בכל פעם שהוא רואה את עצמו במראה) – והמליץ לסגור את גל"צ.

זוהי תגובה מותניית לגמרי של כל מי שהווירוס הבושלביקי מקנן במרקם האידיאלוגי שלו. קו ישר עובר בין קריאותיה של מנהיגת המחאה של הקיץ הקודם  דפני ליף (שכנראה נכתבו למענה) לפטר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואחר כך את יו"ר הוועדה שמינה, הפרופסור מנואל טרכטנברג –  ובין קריאתו של שלח לסגור את גל"צ בגלל כמה מילים שאמר אברי גלעד. בין שתי הנקודות האלה נמצאים מסע החרפות והחרמות על הזמרת מרגלית צנעני בגלל דבריה על "הצפונבונים" של המחאה ועוד כמה קריאות לחרמות ולנידויים ולפיטורין של כל מי שדבריו לא נושאים חן בעיני האדונים הבולשביקים שחושבים שהמדינה שייכת להם. הם הבוסים פה, והם יחרימו, יפטרו, יסגרו, יסקלו.

די מפחיד לחשוב, שאם נצליח להסיר מעלינו אי-פעם את שלטון הקפיטליזם החזירי של הימין, יהיו  האדונים הבולשביקים  מסוגו של שלח סמוכים לאוזניו של השלטון הבא.

אגב, אני לא מאושר מכל מה שאני שומע בגל"צ. לא מזמן סיפרתי פה על אותו מבזקון טריוויה בשיטת "תיאוריית הקשר", שמתח קו ישר בין ה"בליץ קריג" הנאצי ובין חיל הצנחנים הישראלי והרמטכ"ל בני גנץ. עוד המשכתי לשמוע את אותו מבזקון זמן רב, עד לתקופה האחרונה.

וכן סיפרתי כאן לא מזמן על השדרן החשוב רזי ברקאי, בתכנית המובילה של הבוקר בבג"צ, שהזמין לתכניתו שני "מומחים" עם איזה תואר מצלצל המזדחל והולך לפני שמם, כדי שיסבירו לנו שהעם היהודי אינו אלא בלוף אחד גדול, והשדרן ברקאי אף הביע הסכמה נלהבת לדבריהם. זאת אומרת, פגיעה בחמש שישיות מהמאמינים בשידור חי בגל"צ, ולא בשישית אחת, כמו כמקרה של גלעד.

אז מה? זה אומר שצריך לפטר את ברקאי? לקנוס אותו? לסגור את גל"צ?  לשלוח לסיביר את מחבר המבזקון של הבליץ קריג וגנץ?

איך נכנס הווירוס הזה, בטח סוג של מחלה, למוחותיהם של טיפוסים כמו שלח? איך הוא שש כל כך לסגור תחנת רדיו מצויינת (גילוי נאות: גל"צ היא ברירת המחדל שלי), לפטר עשרות עיתונאים, קוליגות שלו, שבשוק של היום ספק אם ימצאו רובם עבודה אחרת, לסתום פיות של עיתונאים רבים כל כך, למנוע שעות רבות של כיף ממאות אלפים או מיליוני מאזיניה של התחנה הזאת.

וכל זה מאחד שבטח נחשב בעיני עצמו כנאור, מתקדם, ליברלי, בעד זכויות האדם, בעד זכויות העובדים, בעד ובעד ובעד.

ובסך הכל עוד בולשביק קטן.

From → תקשורת

6 תגובות
  1. מנחמי בן-ציון permalink

    הבעיה של המוסלמים שהם פותרים את מעשי אחיהם הטרוריסטים ,באמירה

    שמי שפועל כך הוא לא מוסלמי, אבל לא מעיזים לגנות אותו ישירות. זו התחמקות

    מאחריות גרידא .לכן הם שותפים לפשע, עד שיקבלו אומץ ויעשו את המוטל על

    כל בן אנוש ויגנו בפומבי את עושי המעשים הנפשעים הללו .בדרך כלל הם מגנים

    אך ורק את המעשים, אך לא את העושים עצמם ,וזה כל ההבדל .

    אהבתי

  2. מנחמי,
    אתה מכיר הרבה יהודים או נוצרים הששים לגנות ישירות את בני דתם הסורחים בלי שום הסתייגויות ובלי שום השהיות והתחמקויות?

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      איך אפשר להביא טעון כזה כהשוואה . אצלנו כאלה יושבים בבתי סוהר ,אצלם
      קוראים על שמם כיכרות .

      אהבתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    אני מאוד שמח שהתייחסת לדבריו של עופר שלח שעליו נאמר הביטוי יודע כלום על הכל…
    לא פלא שהוא נכנס באברי גלעד, כי הרי הוא איש הסחורה המשומשת, וטינה היא ההתמודדות היחידה שהוא מסוגל לה עם אדם בקליבר של אברי גלעד.

    אהבתי

  4. אין לי בעיה עם ריבוי תחומי העיסוק של שלח. בתחום הכדורסל שעליו הוא כותב אין לי עניין, ובתחומים האחרים, גם אם ניכרת שבלוניות מסויימת בדעות, לא הייתי אומר שהוא יודע כלום. וכן נדמה לי שגם אברי גלעד,שחביב עליך, אינו בדיוק עיתונאי המתמחה בתחום כיסוי מוגדר.
    הבעיה שלי עם שלח היא ספציפית: למה הוא התקשר לבוס של גלעד כדי להתלונן עליו, ולא אל גלעד עצמו? באחד מחוגי המכרים שלי קוראים לסוג התנהגות כזה התמאנייקות. וחמורה עוד יותר היא קריאתו השחצנית וקלת הדעת לסגירת גלי צה"ל ולפגיעה במטה לחמם של אנשים רבים כל כך, קוליגות שלו, יעני.

    אהבתי

  5. טוביה פרנקל permalink

    אחת הסיבות לאהבתי הגדולה לכדורגל ולכדוריד היא ששם ברוך השם אי אפשר לפגוש את עפר שלח, בכל השאר התחומים אין מנוס , ורק שלא פתחתי פה…..

    אהבתי

התגובות סגורות.