דילוג לתוכן

סטטוסים/ על חשבון מי עוזרים לנפאל, מהגרים אפריקאים באירופה ובישראל והשמאל המתלבט בין לוסי ובנצי

אפריל 27, 2015
פוסטים מהפייסבוק בימים האחרונים

המטוס בקטמנדו והעמותות

26.04.2015 אני ממש מודאג.
מישהו ישלם על זה.
גלגלי המטוס המביא את הסיוע הישראלי לנפגעי הרעש בנפאל כבר נוגעות במסלול בקטמנדו – וטרם קם איש הרוח/שכיר העמותות שימחה על הצביעות הישראלית הזאת: לנפאלים הרחוקים עוזרים, אבל האפריקאים…הפלשתינים…

איפה שתי"ל, האמורה לפקח על כספי הקרנות מאירופה ומאמריקה שיושקעו היטב?

מצד שני, אולי אני סתם מודאג. זה יגיע. תראו שזה יגיע.

אהבה התלויה בדבר: הדבורה ותלתן הארגמן

IMG_1491

האירופאים: אפריקאים, לכו לישראל

24.04.2015  אין כמו האירופאים. ברגישות ובנחישות ובעיקר במהירות הם מגיבים על האסון ההומניטרי שקורה במימי הים התיכון למהגרי העבודה (והפליטים!) מאפריקה, הטובעים בהמוניהם.
והנה מה שהוחלט לפי פרסומי הגארדיאן הבריטי: יוכפלו התקציבים של המשמר הימי מדרום לאיטליה, כך ששום ספינת מבריחים לא תחמוק מהרשת. ובאשר לאלה שכבר הגיעו בשנתיים האחרונות, כולל 36,000 מהתקופה האחרונה – ובכן, 150,000 יוחזרו אחר כבוד לאפריקה – ו-5,000 ייקלטו בכל רחבי אירופה! בלי בג"צ ובלי בצלם!
נו, ואיך זה מסתדר עם העבודה שאותם אירופאים עצמם – אותן מדינות, אותו איחוד אירופאי, הכנסיות שלהם, המליאנים והתאגידים שלהם והאיגודים המקצועיים שלהם, מממנים פה אצלנו את העמותות המבקשות להשאיר בארץ האחת והקטנה הזאת של המזרח התיכון את המוני מהגרי העבודה (והפליטים!) האפריקאים בהמוניהם?
ובכן, אצל אנשים ישרים בעלי הגיון פשוט ובריא, זה לא מסתדר.
אבל אצל חבורה צבועה וחסודה כמו האירופאים וכמו הסוכנים הזרים המקומיים המשרתים אותם פה, אותה חבורה של של שקרנים ומעמידי פנים של הומניסטים, שבעצם יש להם כוונות אחרות לגמרי, אצלם –
זה מה שנקרא להסתדר.
ואת שרי הפנים שלנו, אלי ישי וגדעון סער היוצאים ואת גלעד ארדן הנוכחי, מן הראוי לשלוח לקורס של השתלמות במוסדות האיחוד האירופי. ולא היה מזיק לצרף אליהם גם נציגות מבית המשפט העליון שלנו.
או לחילופין, לזמן אלינו משלחת של שרי פנים מאירופה, שילמדו פה פרק בהומניזם.

אצל אליהו, חוף הכרמל, אחר צהריים אביבי

20150416_174000 - Copy

 השמאל מתלבט בין לוסי לבנצי

23.04.2015 לוסי אהריש והשמאל.
צחוק הגורל והאירוניה של הפוליטיקה.
ראו זה פלא: בשמאל היהודי הרחוק תוקפים את העיתונאית מדליקת המשואה לוסי אהריש – בערך באותם נימוקים ולפעמים אפילו באותן מילים שבהן נוהגים בימין הקיצוני לתקוף את השמאל הישראלי הזה.
משת"פים של האויב וכו'.
מכיוון שחוטמם תקוע עמוק באידיאולוגיות עבשות ומוחם שטוף באיזמים מעופשים, נעדרים אנשי השמאל הזה כמעט לגמרי מודעות סביבתית ועצמית, כך שאין סיכוי שירגישו בכוחות עצמם במלכודת הפתאים הזאת שהם נקלעים לתוכה.
וכאשר הח"כ הערבי בסאל גאטס תוקף את אהריש, הוא אינו מצוי באותה חבילה – אך חבריו למפלגה ומצביעיה היהודים יכולים ללמוד מדבריו על אהריש מה שאולי הוא חושב עליהם בסתר ליבו.

זיפנוצה וגזר כיפח, בין שוק הפשפשים ובתי המשפט, חיפה

20150406_124308

 

 

 

17 תגובות
  1. צדקת. באייטם הראשון. הנה: נפאל 1
    המשלחות ההומניות הישראליות לנפאל, ראויות לכל שבח. אם בישראל היו רואים מקרוב ולא רק את האופק, משלחת הצלה כזו לרצועת עזה תעזור לא פחות.

    אהבתי

    • לי אין ספק שאם יתרחש אסון טבע בעזה אז ישראל תהיה הראשונה, וכנראה גם היחידה, להגיש סיוע משמעותי. אפילו כיום, כאשר האסון בעזה הוא לא אסון טבע אלא אסון שנובע ממשטר ג'יהאדיסטי שכל תכליתו היא פגיעה בישראל, ישראל היא היחידה שמעניקה סיוע משמעותי ומתמשך.

      אהבתי

      • ולכן אני מסכים גם איתך, יונתן.

        אהבתי

      • מה שאומר שלדעת יונתן, לישראל יש קשר רק למעשים הטובים בעזה. אורוול לא היה מתבטא טוב יותר, ב- 1984.

        אהבתי

  2. עמירם, תתפלא, אני מסכים איתך.

    אהבתי

  3. עמירם, אני לא הבנתי זאת מדבריו של יונתן. מה שאני מבין מדבריו, וזו גם דעתי, שבהתחשב בעובדה שבעזה מתקיים משטר אנטישמי מובהק, שכל כוונתו לפגוע בנו, גם ובעיקר על ידי כך שייאלץ אותנו להרוג בלי הבחנה בתושבי הרצועה (כפי שהם עצמם מצהירים :"אנחנו אוהבים את המוות כמו שהיהודים אוהבים את החיים" ועוד, מצהירים וגם עושים), הסובלנות והסיוע הניתנים על ידי ישראל לעזה הם מעל ומעבר, לא פחות מן הסיוע לנפאל. ואני בעד זה שכך גם יימשך, למרות חלאת החמאס, ואני בטוח שזו גם דעתו של יונתן.

    אהבתי

  4. אהבתי את: 'הסובלנות והסיוע הניתנים ע"י ישראל לעזה הם מעל ומעבר.' עכשיו צריך רק לספר את זה לאלמנות, ליתומים, לחסרי הבית וכו', שהגיעו למצבם ע"י ישראל. אני גם לא נכנס לעומק הסיפור, מי תמך בחמאס כשעלה לשלטון (ארה"ב ישראל). ומה יקרה שחוסר העשייה תגרום לחמאס להיבחר במקום אבו מאזן.

    אהבתי

  5. עמירם, אני לא מדבר על התנהגויות בעולמות אוטופיים, אלא בעולם הזה של זמננו. הנסיבות שבהן מדינות הורגות חפים מפשע מצד האוייב אינן מיוחדות למקרה הישראלי פלשתיני (אלא רק מהבחינה הזאת שהחמאסים פועלים במודע ובמכוון להגדלת מספר הנפגעים מצידם שלהם), ומהבחינה הזאת ההתנהגות הישראלית כלי העזתים היא בהחלט ולגמרי "מעל ומעבר" כפי שכתבתי – אלא אם כן יש לך דוגמאות או ראיות שיצביעו אחרת.

    אהבתי

  6. מקרים מסויימים עדיף להיזכר בשם בודד על מנת להמחיש. הטבח במשחתו של ד"ר אבו אל עייש . לקרוא גם את 'שוברים שתיקה'. וגם מהחודש השביעי בשנה שעברה: שגריר ישראל במועצה לזכויות אדם של האו"ם, אביתר מנור, מזהיר כי הדו"ח שהמועצה תפרסם יקבע כי צה"ל אשם בפשעי מלחמה. לאור מצב ההרוגים בעזה שנכון לגבי אתמול 622 מתוכם 160 ילדים 66 נשים ו- 35 מעל גיל 60 נהרגו. ומבלי לדבר על 4000 פצועים שרק אלוהים יודע מה מצבם.

    אהבתי

    • עמירם, אני חוזר על טענתי: לא מדובר בעולם אוטופי. ולא תמצא דוגמאות של צבאות אחרים בעולם, בימינו אלו ובהיסטוריה, שנהגו באופן הומני יותר מצה"ל, כולל ההתראות מפני הפצצות ועוד. לכך מכוונים דברי – "מעל ומעבר". יש שפע אדיר של נתונים ממלחמות גם בעשורים האחרונים ועל ביצועיהם של צבאות ממדינות "הומניסטיות" באירופה, הצבועות והמתחסדות המממנות את "שוברים שתיקה", ודומיה (וכמובן הצבא האמריקאי והצבא הרוסי) ששיעור האבדות של אזרחי האוייב במלחמותיהן גבוה לאין שיעור, אני חוזר: לאין שיעור, ממה שהתרחש במלחמות שניהל צה"ל ברצועה ובמקומות אחרים. אני זוכר את דבריו של קצין בריטי שהעיד באחת הוועדות בעניין זה, ולא מעט כתבות ומאמרים של בן דרור ימיני. ומיעוט האבידות של אזרחים פלשתינים בהשוואה לצבאות אחרים מצד צה"ל הוא ל מ ר ו ת ההשתדלות הרבה של החמאס צמא הדם (ביחס לאזרחיו שלו, שהוא מנסה להביא לקטל רב ככל האפשר שלהם על ידי ירי מכוון מתוך האוכלוסיה) , שממנו אתה ממשיך להתעלם באופן תמוה ביותר.

      אהבתי

  7. תוספת של שוברים שתיקה מהיום. הנה: http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2628228

    אהבתי

  8. אף פעם לא השתכנעתי שאם במקום אחר היו מיליון מקרי תועבה, זה מצדיק מקרה אחד פה. האמריקאים לעולם לא יסכימו להעמיד את ישראל לדין בבתי הדין הבינלאומי. הסיבה פשוטה: ישראל צדיקה לידם. מה שכמובן לא מלבין את מעשי ישראל.

    אהבתי

  9. לנוכח עמדתך זאת אני מרים ידיים. אין בסיס לשיח. המוחלט מול המציאות – המוחלט תמיד ינצח. אני מאחל לך הצלחה וכל טוב גם בחייך היומיומיים לפי שיטתך. תזמין אותי פעם לראות איך אתה עושה את זה.

    אהבתי

  10. אתה תמיד מוזמן. מציאות היא לא דטרמיניסטית. ולא מדובר במוחלט מול מציאות. הקוונטים עובדים, וגם תורת הכאוס. שווה גם לראות מאמר מערכת ב'הארץ' .

    אהבתי

  11. עמירם, רק בעולמו של המוחלט בהחלט דין פרוטה כדין מאה, ודינו של מי שהרג אדם אחד כדינו של מי שטבח מיליון. אין דברים כאלה בעולם המציאות. ובדוק את עצמך: היתכן שרק במקרה של היהודים וישראל אתה מגייס את עולם המוחלט לשרותך? כי ברור שזה מה שעושים ב"שוברים שתיקה", למשל: הצבועים האלה מתפרנסים מכספם של רוצחי המונים ועושים את רצונם (שזה הדבר המוסרי היחיד, בעצם, שהם עושים נותנים תמורה לכסף שהם מקבלים) – ומתנכלים לעמם שחוטא הרבה-הרבה פחות.

    אהבתי

  12. ברור שקודם כל אני קרוב לביתי, ומגייס את העולם למען בית משופר. הייתי בעבר גם נגד דרום אפריקה בתקופה שהאפרטהייד שלט שם. והסכמתי איתך מראש שארה"ב היא בסטטוס של מי שטבח מיליון. בוייטנאם נהרגו הרבה יותר ממיליון איש. שימוש בכסף זר למטרות טובות, כגון: רופאים ללא גבולות, שוברים שתיקה, ועוד, נראה לי נכון. לאחר הכל לא מדובר בפגיעה באחר או בקריאה כזו, במישרין או בעקיפין. אחרת כאלה שאין להם, פשוט לא יפעלו.

    אהבתי

התגובות סגורות.