דילוג לתוכן

טיפ/ איך ממלאים מצית גז מהמיכל

פברואר 9, 2014

פעם גרתי בשכונת שפירא הסמוכה לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. כך שטבעי ששכני הקרוב ביותר היה בעל דוכן למימכר פיצ'יבקעס שונים בקומה השישית שם, שהיא הקומה העיקרית של הרציפים.  שמו היה לפעמים שמעון, לפעמים משה ולפעמים משהו אחר, כי כנראה נמלט מאיזה רשויות מס או מאשה עם מזונות, או סתם חשד בי משום אשכנזיותי.

זה עד שהתחלנו לראות כדורגל בטלוויזיה בימי ראשון, ושכני הסתבך בוויכוח עם אחד החברים האחרים שלי, דאדא המנוח, שגם לו לא היתה טלוויזיה משלו באותה תקופה,  בשאלה החשובה על אלוהים כן או לא. כל צופה כדורגל יודה שזו שאלה חשובה במיוחד כאשר יש או אין גול לטובת או לחובת הקבוצה האהודה. בוויכוח הזה צידדתי דווקא בשכן ולא בחבר..

אחר כך הוא גילה לי את שמו האמיתי, שאותו כבר שכחתי, ובכל מקרה לא הייתי מגלה לכם, וכן גם סוד מקצועי חשוב, שאותו לא שכחתי ואגלה לכם.

בין הפיצ'יבקעס שהיה השכן המאמין שלי מוכר בדוכן שלו היו מציתים (מצתים) מצד אחד ומיכלים למילוי גז במציתים מצד שני, והוא ידע מה היחס הנכון ביניהם, להבדיל מרוב גדול של הצרכנים.

כלומר, איך ממלאים מצית משומשת בגז חדש.

וככה עושים את זה:

כמעט לכל המציתים מתאימה הפומית התקנית של המיכל, ולכן אין מה לעשות בכל הפומיות האחרות הנלוות בדרך כלל למיכל. ובכן, מצמידים בכוח את הפומית הזאת לצינור היניקה של המצית, לוחצים לחיצה קצרה ומהירה – ומרפים. הפעולה נעשית כאשר המיכל נמצא מעל למצית. על הפעולה הזאת חוזרים עשר פעמים או יותר. נכון שאחרי כל לחיצה בורח קצת גז צונן, אבל רק קצת, ובתום הפעולה כבר יש לנו במצית די גז לפעולה נוספת, ועדיין יש די גז במיכל לכמה פעולות-מילוי נוספות.

ובהחלט מותר לכם להתייחס למידע השימושי הזה בתור עוד אחד מהרווחים השוליים הרבים מספור של האמונה באלוהים.

From → טיפ

5 תגובות
  1. רצוי שמיכל המילוי יהיה למעלה כלפי מטה, כי באותו שלב הוא בא בצורת נוזל. לא מעשן אבל לצרכי המצית הביתי.

    אהבתי

  2. אתה צודק. נזכרתי גם בתנוחה הנכונה של היד האוחזת במיכל כדי שתתאפשר הפעלת כוח מהירה וחדה ביחד עם שליטה בכיוון. עם הבוהן מונחת על גב המיכל.

    אהבתי

  3. האנרכיטקט permalink

    האם ניתן בתגובות לשלב צילומים (ואנני מתכוון לכלי העישון)? צילום בהסבר היה מספק לי הגרוש ללירה.

    אהבתי

    • צודק. אנסה לספק צילום בקרוב, ברגע שאתארגן על מיכל ואלמד איך לבצע סלפי עם השהייה (כי לצורך המילוי יש להשתמש בשתי הידיים).

      אהבתי

Trackbacks & Pingbacks

  1. טיפ/ טיפים ומתכונים זוכים | מאפיהו

התגובות סגורות.