דילוג לתוכן

מכבי ת"א עירוני ק"ש 1:1

ינואר 31, 2012

כדורגל, כפי שנוהג לומר אייל ברקוביץ, הוא משחק פשוט. וזה די נכון. בעיקרון הכדורגל מבוסס על זה שכל קבוצה מבקשת להבקיע את שער יריבתה. מעשה ההבקעה מתאפשר על ידי מהלך של התקפה יזומה. מהלך ההתקפה היזום מתרחש בצורה הבאה:  שחקן מקבל או משיג לעצמו את הכדור נניח בסביבות מרכז המגרש,  ומוסר אותו לשחקן אחר, או מתקדם ומוסר אותו לשחקן אחר. אם השחקן שמקבל את הכדור יכול להתקרב לשער ולבעוט למסגרת, מה טוב. אם לא, עליו למסור לשחקן נוסף שנמצא בעמדה טובה יותר. וכן הלאה. מהלכים פשוטים מהסוג הזה, התרחשו בדיוק ארבע פעמים, כולן במהלך 7 הדקות האחרונות של המחצית הראשונה במשחק בין המובילה  מק"ש ובין המארחת מתל אביב. שלושה ממיזמי ההתקפה האלה נוהלו על ידי קריית שמונה, והאמצעי שבהם הסתיים בשער של שלומי אזולאי (למה אלישע לוי שחרר אותו ממכבי חיפה? מישהו יודע?). פעם אחת עשתה זאת מכבי ת"א, בדקה ה-44, כאשר רוברטו קולאוטי קיבל את הכדור, התקדם קצת ובעט חלש מדי  למרכז השער.

שלומי אזולאי בועט את השער הראשון: התקפה אמצעית

אל תשאלו אותי לגבי מה שהתרחש בשאר חלקיה של המחצית הראשונה. לפי  איך שהגדרנו כרגע את משחק הכדורגל –  כדורגל זה לא היה.  הפרשן דני נוימן אמנם זיהה לחץ של מכבי ת"א (וכך גם המאמן האופטימי תמיד ניר לוין אחרי המשחק), אבל בדקה ה-33 הודה נוימן בעצמו שלא היה בכל הלחץ הזה שום סיכון לשער של ק"ש ולא היו שום מצבים. כך שנשאלת השאלה מה משמעותו המעשית של אותו לחץ.  החזקת כדור סתמית אינה לחץ.

ברק יצחקי כובש את השיוויון ורץ לספר לחבר'ה: השופט פישל בגדול

המחצית השניה התחילה כפי שהסתיימה הראשונה, בניסיון כיבוש של קולאוטי שבעט הפעם ליד הקורה. אחר כך חירבש השופט אלי חכמון את המשחק כשהרחיק את סולארי סתם כי בא לו. זו לא היתה טעות השיפוט המכרעת הראשונה לטובת מכבי. במחצית הראשונה  נתפסה ק"ש בנבדל שלא היה ולא נברא במצב  מבטיח ביותר מבחינתה. וזו גם לא הפעם הראשונה שאני תופס את שופטי הליגה וקווניה בשיפוט מוטה לטובת התל-אביבית הגדולה הזאת (לשעבר). עד עכשיו אני זוכר טעות שיפוט מחרידה של הקוון במשחק של מכבי מול מ.ס. אשדוד. כדאי שאיגוד השופטים יתן את דעתו לעניין החיבה היתרה בשורותיו כלפי הצהובים מתל אביב.

אחרי ההרחקה שחיסלה את המשחק – בעניין הזה אני שותף מלא לזעם של  הפרשן נוימן – זו היתה שאלה של זמן עד שמכבי  תנצל את יתרונה המספרי, וברק יצחקי עשה את העבודה בעירבוביה ברחבה.  טוב, מול המובילה גם תיקו הוא הישג  מרשים.

From → כדורגל

התגובות סגורות.