דילוג לתוכן

סאטלין ומפ"ם ההיסטורית, מה השתנה

מרץ 10, 2017

לפני ימים אחדים מלאו 64 שנים למותו, ב-5 במרץ 1953, של יוסיף סטאלין, הדיקטטור צמא הדמים של ברית המועצות. מפ"ם פרסמה אז מודעת אבל. למקרה שמישהו לא הצליח לקרוא את האותיות הקטנות, הנה מה שכתוב שם:

"אנו מרכינים את דגלינו ביגון לזכר הלוחם המהפכני הגדול, אדריכל הבניה הסוציאליסטית וקברניט תנועת השלום בעולם. פעליו ההיסטוריים הכבירים – ידריכו דורות במצעדם אל משטר הסוציאליזם והקומוניזם בכל רחבי תבל."


לוחם, מהפכן, אדריכל, קברניט, פועל ומדריך, ואפילו לא מילה אחת של אמת על מה שעולל בארצו.
מה חבל שלא הרבה השתנה בתמונת המציאות ובתפיסת האמת של הצאצאים האידיאולוגיים של הטמבלים ההם מהפיפטיז.

הוגו צ'אבס הענק, המשטר הרציונלי של ההיאטוללות באיראן, האביב שהביא את הדימוקרטיה לשכנינו הערבים, הנשיא הדגול אובמה, התבוסה של ביבי בבחירות האחרונות, הניצחון של הילרי קלינטון בארה"ב, וזה רק התקציר מהשנים האחרונות.

From → ועטרך

4 תגובות
  1. אנונימי permalink

    כשרואים במי תומכים ומה עושים אילו שמצהירים על עצמם כל הזמן שהם ״מאמינים בשלום ואהבה״, אתה מבין למי ארוול התכוון כשתיאר את הסדיסטים המקצועיים שעובדים ב״מיניסטריון האהבה״ ב״1984״.

    אהבתי

  2. אנונימי permalink

    אם חסידי ליבוביץ׳ ושות׳ היו *תמיד* טועים, אפשר היה לקרוא ״הארץ״ ולדעת שיקרה ההפך. הבעייה היא שזה רנדומלי – לפעמים הם צודקים.

    אהבתי

  3. אנונימי permalink

    חלק מהתחזיות שלהם צודקות לפי הגדרה: גם אם הציונות תחזיק מעמד, לצורך הדיון, אלף שנה (או כל מספר סופי שהוא) – הם מילולית צודקים כשהם אומרים שהיא ״מתקרבת לקיצה״ (כמו שבגין צדק לפי הגדרה כשאמר שהשלום ״קרוב מאי פעם״). וכמובן גם הצד השני ״תמיד צודק״ באותה מידה, כמו למשל אותו גאון הדור, בנט, שהציע לספח עכשיו את השטחים כי טראמפ איתנו (טראמפ הזמין אתמול את עבאס לבית הלבן, מה שלא בדיוק מהווה הפתעה גדולה).

    אהבתי

    • איתי permalink

      עובדה היסטרית קטנה ב1956 כאשר חרושצ'וב נשא את הנאום המפורסם ובו הוקיע את פשעי סטלין היו רק שתי מפלגות קומוניסטיות ברחבי העולם שהודיעו שהן דוחות את תוכנו תנחשו מי? ובכן מדובר במפלגה הקומוניסטית הישראלית. והצרפתית.

      Liked by 1 person

התגובות סגורות.