דילוג לתוכן

מה הקשר בין ליבוי השנאה מהאלוגריתם של "פייסבוק", ובין מקלטי המס מהגילויים של תחקירני "פנדורה"

אוקטובר 9, 2021

אני לא באינסטוש ואפילו לא בווטסאפ מרוב רצוני לחסוך לעצמי זמן מסכים בזבזני

 ומההפסקה בשידורי הפייסבוק ניתן רק להרוויח,  אם להאמין, ואני מאמין, לסיפוריה של העובדת הבכירה לשעבר פרנסס האוגן בקונגרס האמריקאי ובתכנית הטלוויזיה 60 דקות –  שהאלוגריתם שפותח בחברה הזאת אולף להעדיף תכנים מלבי שנאה ומעודדי ריב ומדון, כאילו שאין מספיק מהזבל הזה  בדרך העסקים הרגילה.

אישית, לאור נסיוני הפרטי עם התאגיד המדובר, אני מוכן להאמין עליו הכל. בטח שפייסבוק מלבה שנאה, ריב ומדון בין קבוצות באוכלוסיה, ומן הסתם גם אחראי לאלימות הקשה שהיא התוצאה הבלתי נמנעת. בטח איני מופתע מכך שכל זה נעשה כדי להרבות  רווחים (שהם היעד של "האלוגריתם" – גידול ב"טראפיק",  המתבטא בהכנסה על פרסום, שכמעט כולה רווח.) כי פייסבוק העלילו עלי עלילות כדי לצנזר אותי, רימו אותי בעיסקה מסויימת,  ואיפשרו לגנוב באמצעותם כסף מחשבון הבנק שלי.

ומדוע יש לחזירון העליון צורך כה רב, כמעט נואש, בחברה מפולגת ומסוכסכת, שבה יד איש באחיו ובשכניו, חברה שהיא בהכרח אלימה, שורצת ניכור, שופעת חוסר התחשבות בזולת, עתירת סבל ודיכוי? למה כה חיוני  ה"הפרד ומשול" שהם מפעילים, אמצעי השליטה המרכזי והנוח ביותר לביצוע של כל שלטון דכאני ונצלני בהיסטוריה?

 זה חשוב לחזירון השליט, כי השנאה, הריב והאלימות מספקים לשליטים מהחזירון מסך עשן קבוע, שמאחוריו הם יכולים לטשטש את פשעיהם ולהמשיך כסידרה את מסכת הגניבות וההונאה העומדת ביסוד עושרם הגדול.

כי הנה, ממש באותו "שבוע הפייסבוק " שעבר עלינו, הגיעו גם  הגילויים של "פנדורה" אותו ארגון תחקירנים עולמי , ICIJ (600 עיתונאים בכל העולם. הסניף הישראלי מכונה "השומרים"), ששמה ידה על 12 מיליון מסמכים, שמקורם ב-14 חברות העוסקות בהספקת מקלטי מס  מתוחכמים לעשירי החזירון העליון.

נמצאו שם 40 אלף מסמכים, עם איזכור ל"ישראל", ובעוד אלפי מסמכים הופיע  "דרכון ישראלי". לישראל, מדינה ובה 9.3 מיליוני תושבים, נמצאו ברשימת פנדורה 565 נציגים שקיבלו הטבות מס, מוטב 1 לכל על כל 16,460 תושבים. זה  לעומת ארה"ב, עם 323 מיליוני תושבים, ו-617 נציגים ברשימה, מוטב 1 לכל 530,500 תושבים.  

מה שלא אומר, כמובן, שבישראל יש הרבה יותר עשירים מאשר בארצות הברית. אבל בהחלט מרמז, שבישראל העשירים הם לפחות פי 33 יותר  תחמנים.

ישראל, עם 1.2 פרומיל מאוכלוסיית העולם, מספקת 3 ושליש פרומיל ממרוויחי  מקלטי המס.

יש לנו פה עסק, בישראל,  עם חזירון עליון חמסני במיוחד.

בכל הפרסומים  הקשורים למסמכי פנדורה עד כה, תמיד מצאתי את ההערה הבאה או משהו הדומה לה:

 "יש להדגיש כי החזקת נאמנות או חברה במקלט המס אינה עבירה על החוק הישראלי, ואזכור הישראלים במסמכים אין משמעו שביצעו עבירה כלשהי."

 וזה רק מדגיש את הצורך העצום של החזירון העליון במסך העשן שמספק לו הסכסוך החברתי המתמיד, תוצאת ה"הפרד ומשול":

 שהרי לא מדובר רק ב"חוק הישראלי".

החברות שעיסוקן בכך, מרחבי העולם, שמהן  הודלפו המסמכים, הן כולן חברות הפועלות לפי חוק!

גם המוסדות הפינאנסיים, כגון הבנקים, או הברוקרים,  שבהם מוחזקים הכספים "הממוקלטים", גם הם חוקיים לגמרי!

 

א

אחים בנט ולפיד: שני חבר'ה מהחזירון העליון

וגם חברי החזירון העליון שמבקשים לשלם פחות מיסים, גם הם פועלים כחוק!

הכל חוקי!

הימלטות חוקית לגמרי ממיסים, שראשנו יסתחרר לכשנבין לאילו סכומים היא מגיעה., כשנתפוס כמה מפסיד אוצר המדינה, ועד כמה אפשר היה לשפר את תנאי החיים של אוכלוסיית ישראל!

ולמה מה שלא אפשרי לכל ספר או בעל מסעדה, לכל אומן או בעל מכולת, כלומר, להתחמק ממס על רווחיו/הכנסותיו, מתאפשר בקלות כזאת לאוכלוסיית החזירון העליון?

למה אצלם  כל השתמטות מתשלום מס היא  לפי חוק?

חברים בנימין וארנון: עוד שני חבר'ה מהחזירון העליון.

למה?

כי המחוקקים, אלה שהרימו את אצבעותיהם כדי לאפשר את ההתחמקות ממס  לפח חוק של החזירון, הם הפוליטיקאים, רובם סנג'רים נרצעים של החזירון העליון, ורבים מהם חלק ממנו (למשל, נתניהו, בנט ולפיד, ועוד רבים אצלנו).

וכמו כן, החלקים העיקריים של התקשורת הפופולרית , טלוויזיה, רדיו ועיתונות, הם לגמרי בשליטת החזירון העליון, אם בבעלות ישירה ואם בתלות במודעות (נוני מוזס או עמוס שוקן , ארנון מילצ'ן או משפחת ורטהיים יכולים היו לצהול על הקוראים והצופים הרבים שנוספו להם בעקבות המחאה החברתית של 2011,  צופים ורוראים שחשו את עצמם כחלק מהמחאה (שברוב שלביה זכתה להזדהות מצד 80%-90% מהציבור. אבל איך שסוחרים, תעשיינים ויבואנים, או  משת"פיהם  במשרדים ממשלתיים,  התחילו בחרם מודעות ותשדירי פרסום, התהפכה מיד התקשורת, התיישרה עם האינטרס  של החזירון, ולעזאזל עם רחשי הלב של הקליינטים מהציבור הרחב. וכך הפכה המחאה מתיקוות רוב העם למפגן בריונות פוליטית של שוליים צעקניים) 

זה באשר ל"אינטגריטי" של התקשורת.

ספסר ג'ורג' סורוס: לא יעתור

ולא טובים ממנה  אוכלוסי  האקדמיה והמערכת המנהלית והמשפטית.  פקיד האוצר הרי יפרוש לבל"ל או ל"פניקס", הפרופסור יקבל מילגת מחקר מ"טבע" או מקרן פורד, איש הפרקליטות לשעבר יקים משרד עו"ד עם ריטיינר שמן מ"תנובה", שאותה הציל פעם בעיסקת טיעון מקנס כבד, וכן הלאה. גם אין מצב שבית המשפט העליון יקבל עתירה לבג"ץ מ"עמותה לזכויות ה-" מיסודו של ספסר המט"ח ג'ורג' סורוס, נגד שיטה 'חוקית' חדשה להימלטות ממס. כל העמותות "למען זכויות ה-", השותפות ל"הפרד ומשול"  ממומנות על ידי המליאנים מהחזירון ומעסיקות בכיף את עסקני מפלגות "השמאל", השותפות לבוננזה החזירית.)

 וכל החוקיות הגנבנית היענו מתוחכמת הזאת, עוברת בקלות, כי כולם  עסוקים בביבי נגד בנט, בבן-גביר נגד טיבי, במכבי נגד הפועל, בביתר נגד סכנין, בקריב נגד פורוש, בפרופ' לס נגד פרופ' גרוטו,  בשרה מיכאלי נגד העברית,  באבישי בן חיים נגד ההגמוניה האשכנזית, בחרדים נגד התחבורה הציבורית, במשותפת נגד השב"כ, ובעוד כ-200 אלה-נגד-אלה, כולם במקביל, (כל קטטה והמפלגות והעמותות שמפמפמים אותה, משני הצדדים), כל זה כמסך עשן אדיר.

ועוד יש לזכור, ששערוריית פנדורה החדשה, של מקלטי המס, נוגעת רק למקטע אחד של הקלפטוקרטיה השלטת. כי מה עם פערי התיווך והפקעות המחירים? מה בנוגע לשפע תרגילי  הרמיה של מליאני הדיגיטל? מה בקשר לעמלות המנפחות את רווחי הבנקים ומכלות את הפנסיות של החוסכים?  או הבוננזה של מחירי הנדל"ן? 

שלטונו  המוחלט של החזירון העליון הוא לא רק גניבה  רבתי הפוגעת ברווחתם של רוב האזרחים. הוא גם מוות למיליונים רבים

שמתים מסיגריות ומהרעלות  מזון;

שמתים מהסרטנים, ממחלות הלב ודרכי הנשימה;

שמתים מהזיהום התעשייתי והתחבורה הפרטית;

שמתים מהמלחמות המעשירות את תעשיית הנשק, הדלקים והתרופות;

שמתים ליד פסי הייצור ועל פיגומי  הבניינים;

שמתים גם במגיפה עולמית, ,המחסלת בסיטונות את המתחרים הקטנים על השוק ועל כיסו של הצרכן. ומצמקת את שכר העבודה בגלל האבטלה.

From → ועטרך

11 תגובות
  1. ido35 permalink

    ישראל היא מדינה מזרחית לחלוטין ולכן רק ברור שהעשירים שלה לא מרגישים מחוייבים לעם כלום מלבד לחמוס אותו.

    אהבתי

  2. נא הסבר לי למה כוונתך במילים "מזרחית לחלוטין".

    אהבתי

    • ido35 permalink

      המון כנוע ונבער שחי על לחם ושעשועים וכמובן שם זין אחד על השני אבל מעריץ שררה רקובה.

      אהבתי

      • א. ואתה לא ישראלי? כותב עלינו במזרח הפרוע ביקורת אובייקטיבית ממקום מושבך בסקוטלנד?ב. יש בישראל יותר שנאה מאשר במולדת הפייסבוק, והמעוז העיקרי של החזירון העליון, US of A? עם שיאי האלימות שלה? אף היא מזרחית לחלוטין? ג. זה לא גזענות צפון-מערבית שטופת שנאה, להתבטא כמוך כלפי מזרחיים כמונו?

        אהבתי

      • אנונימי permalink

        כלומר, המזרחיים הנחותים הללו גם מאוד גזעניים, שהאספסוף של ההמונים שונא את הדמוקרטיה.

        פרט לסתירות הלוגיות הנ"ל בדבריך, שמתי לב לדבר מעניין. בימי חלדי בארץ פגשתי מאות, אם לא אלפי, אנשים שהתגאו בעל שהם *לא* חלק מהאספסוף ההמוני, אך מעולם לא פגשתי אף אחד שיודה שהוא מהאספסוף ההמוני בעצמו.

        איפה כולם מסתתרים?

        אהבתי

      • ido35 permalink

        לא הבנתי כלום ממה שכתבת ולא ברור איזה סתירות מצאת אצלי. הם מסתתרים בין חדרה לגדרה.

        אהבתי

  3. אנונימי permalink

    כן, עדו, הישראלים – אם כי, אני מניח, רק אילו "המזרחיים לחלוטין" – כל כך ידועים בהערצתם העיורת לאיש החזק, שיש בישראל רק כ 15 מפלגות שונות ל 9 מליון איש. כמה יש בסקוטלנד?

    ולגבי האירוניה, אסביר. אין דבר יותר נפוץ בקרב ה"נאורים" מהתהדרות בנאורותם האנטי-גזענית ולחימתם עבור זכויות לכושים, הומואים, או כל קבוצה אחרת… *פרט* ל"ערסים הפרימיטיביים,ה"ערבים בני דת משה," שהרסו את המדינה והפכוה למדינה "מזרחית (כלומר, לבנטינית) לחלוטין."

    כלומר המסר של ה"נאורים" איננו שגזענות היא דבר רע, אלא שכל שאר הגזענים טועים בכך שהם שונאים אנשים חפים מפשע ולא את אילו ש*באמת" נחותים.

    ה"נאורים" לא רואים את הסתירה הלוגית בשנאתם ל"ערסים הגזענים," כמו שהם לא רואים את האבסורד בשנאתם ל"אספסוף ההמוני האנטי דמוקרטי," אשר משום מה חושב שהרוב הנחות צריך לשלוט במקום המיעוט של הנעלים בעלי הדעות הנכונות.

    אהבתי

    • ido35 permalink

      זה שיש לך בעיה בלוגיקה זאת בעיה רק שלך. לא כל המזרחים כאלה בכלל אבל בפועל ישראל כזאת היום . מזרחים אשכנזים זה לא חשוב ישראל היום מזכירה מדינה מזרחית ערבית. אתה לא אוהב את זה? בעיה שלך זאת המציאות

      Liked by 1 person

      • ido35 permalink

        ואגב הרוב שולט מצויין וככה זה נראה הרוב במדמנה הציונית.

        Liked by 1 person

      • אנונימי permalink

        >מזרחים אשכנזים זה לא חשוב ישראל היום מזכירה מדינה מזרחית ערבית.

        כושים לבנים זה לא חשוב העיקר שמדינה X מזכירה מדינה שחורה כושית. נשים גברים זה לא חשוב העיקר שמדינה Y מזכירה מדינה שמונהגת על ידי נשים היסטריות. או כמו שאמרו הגששים, "פרסי אחד, לא חשוב מאיזו עדה."

        >לא כל המזרחים כאלה בכלל אבל בפועל…

        וגם לא כל היהודים כאלה בכלל אבל בפועל…. ולא כל הכושים כאלה בכלל אבל בפועל…. ולא כל ההומואים כאלה בכלל אבל בפועל… וכמה מחבריך הטובים ביותר הם מזרחיים, אני בטוח.

        אתה רוצה להגיד במפורש "המזרחיים הם אספסוף פרימיטיבי," אבל לא נעים: אתה, אחרי הכל, אמור להיות נאור ואנטי-גזעני. אז במקום זאת, אתה מדבר על "האספסוף" בלי להגיד שהוא מזרחי, ואומר שישראל "מדינה מזרחית" בלי להזכיר את האספסוף.

        אנחנו אמורים לחבר 2+2 לבד כי אתה פחדן ולא אומר מה שאתה חושב במפורש. אבל זה בסדר. אנחנו מבינים.

        Liked by 1 person

      • ido35 permalink

        אתה טיפש ו 2 +2 יוצא אצלך 3. זאת בעיה.

        אהבתי

התגובות סגורות.