דילוג לתוכן

מעשה ב"שירות"(חה-חה) של סמסונג, או: שוֹמֵר פְּתָאיִם ה'.

יולי 15, 2020

——————————————————————-
הסמסונג A -30 החדש יחסית שלי החל לזייף. משבר אנרגיה: מסוללה מלאה לסוללה ריקה תוך זמן קצר מאוד, וגם בלי התגרות מצידי בכל צורה שהיא, לא שיחה, לא גלישה ולא מוסיקה. רק הצצות עצבניות בדליפת האחוזים המזורזת מהסוללה המלאה.
כך שחזרתי לחנות שבה אני עורך כבר שנים את העיסקות הסלולריות שלי, ברחוב הרצל 45 (GSM. ממליץ בחום) בעירי, ששם בדקו ומצאו מיד שא. אמנם יש בעיה (המומחה דימא הגיע בקלות לתצוגה עם גרף במכשיר עצמו, שמצביעה על כך), וש-ב. שאני עדיין בתוככי תקופת האחריות שלי(דימא הקיש בקופה והוציא תדפיס), כך שאולי מגיע לי תיקון בחינם מהחברה.
המסלול המוליך למעבדה המרכזית של סמסונג עבר דרך תחנת השרות  בגרנד קניון. שם הבטיחו לי תשובה בקרוב מהמעבדה. התשובה היתה, "קורוזיה" ב"שקע הטעינה" ו"קורוזיה" ב"תושבת המסך". החלפת "השקע" והחלפת המסך והתושבת יעלו לי קרוב ל-700 ש"ח (המכשיר כולו עלה לי 850 ש"ח הודות להנחה בגין החזרת מכשיר משומש)
בתור חשדן שיטתי ביחסי ארוכי השנים עם מימסדים שלטוניים ו/או מסחריים, לא הבנתי מה עניין החלפת מסך לסוללה שממהרת להתרוקן, וביקשתי לקבל מהמעבדה המרכזית הצעת מחיר על החלפת שקע הטעינה בלבד.

A30: הכל או כלום

קיבלתי סירוב מיידי, מוחלט ובוטה ממעבדת השירות המרכזית של סמסונג. הם בשלהם. הכל (קרוב ל-700 ש"ח) או כלום.

הלכתי על כלום.

ביקשתי שיחזירו לי את המכשיר ללא טיפול.
חזרתי, עוד לפני שהוחזר לרשותי  הסמסונג הדפוק שלי, להרצל 45, סיפרתי הכל, וקיבלתי תשובה שלילית גם שם על החלפת שקע הטעינה בלבד, כנראה מתוך קולגיאליות עם המעבדה המרכזית.
לא התייאשתי. משם, בעקבות חשדנותי הטבעית, פניתי ל'קיוסק תקשורת" בהרצל 4, שגם איתו כבר יצא לי לעשות עסקים           (וגם הוא מומלץ בחום). האיש שם, מקצוען, חביב וישר(תיכף תראו), אמר שיוכל לבצע את התיקון (החלקי והלא מספק לטענת המעבדה של המותג) ולהחליף את שקע הטעינה לבדו.

ובכן, אתמול בבוקר אספתי את המכשיר הדפוק שלי מהתחנה שבגרנד קניון והגעתי לאיש מהקיוסק בהרצל 4. הוא, דבר ראשון נעץ את המטען לשקע ונחשו מה – השקע האכול "קורוזיה", עבד ומילא וטען. המכשיר, כפי שבעצם ידעתי, הצליח לטעון את הסוללה המרוקנת.  כך שזה לא ה"שקע" אלא הסוללה עצמה, הודיע לי המומחה מהרצל 4. אם יש "קורוזיה"(חלודה?), בשקע, כנראה היתה רטיבות, וגם הסוללה נרטבה ולכן אינה  מתפקדת כראוי. אבל, אמר לי האיש מהרצל 4, עדיף שאחזור לצורך התיקון לחנות שלי, כי שם ישיגו לי מסמסונג סוללה חדשה במחיר שהוא לא יצליח להשיג, וזה אמור לעלות לי, כולל העבודה, 150 ש"ח.
איש ישר, כבר אמרתי?
חזרתי להרצל 45. כן, הם יחליפו סוללה, אבל אין להם כרגע במלאי, נא לחזור מחר.
חזרתי הביתה עם המכשיר העמוס בעיות. חיברתי למטעו ולחשמל. לניסיון.
הסוללה התמלאה והגיעה ל-100% תוך שעתיים-שלוש. זה קרה אתמול ב-17.00 אחה"צ.
ואילו היום, בערך ב-10 בבוקר,17 שעות אחרי גמר ההטענה אתמול, ואחרי מעט שימוש במכשיר, הודיע לי ה-A-30 שלי בגאווה, שהסוללה מלאה כדי 75%!
זאת אומרת:
א.שקע ההטענה בסדר גמור, למרות"הקורוזיה" שגילו במעבדה של סמסונג.
ב.אין שום בעיה עם המסך.
ג. באיזו דרך מוזרה, אולי בגלל הטילטולים, ואולי היסוללה התייבשה תוך כמה ימים במעבדה של סמסונג – גם הסוללה בסדר גמור עכשיו.

העיקר שבמעבדת "השירות" (חה-חה) של סמסונג רצו לקחת ממני כ-700 ש"ח תמורת שני תיקונים שלא היו פותרים את הבעיה.
היה לי מזל שבסמסונג הם היו תמאים, כמו בורב המוסדות מהסוג הזה,
ומכיוון שרצו לעשות עלי קופה, לא היו מוכנים להחליף רק את שקע הטעינה.
והיה לי מזל שבהרצל 45 לא היתה להם במלאי סוללה זמינה של A-30.
והיה לי מזל שלא התייחסתי ברצינות לסירוב של החנות בהרצל 45 להחליף לי את שקע הטעינה, והגעתי למקצוען הישר בהרצל 4.ומזל שעלה בדעתי לערוך ניסיון בבית.

אז מה יש לדבר? מזל, מה מזל, שוֹמֵר פְּתָאיִם ה'.

From → כללי

להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

<span>%d</span> בלוגרים אהבו את זה: