דילוג לתוכן

מועד ג':"טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה וכל פעם לצפות לתוצאה אחרת"(אלברט איינשטיין)

פברואר 18, 2020

נו טוב,  ברור, שאם לא הצבעתי כבר במועד ב', אני לא חולם להצביע במועד ג'. לא הצבעתי במועד ב' כי הכל נראה לי סתם  ימין ושמאל, רק טיט וחול,  או שמאל וימין , רק מי קולחין. היידה ביבי ורק לא ביבי. שתי הכנפיים של אותה ציפור שכל עניינה לנקר בכיסנו, לגנוב לעצמה גם את תשומת ליבנו, ולרחף ברקיעי  התענוגות שלה הרחק מעלינו.

אני לא במשחקים האלה.

ריחמתי על המיליונים, שלשווא הטריחו את עצמם והלכו להצביע בקלפיות במועד ב', אבל גם הבנתי אותם  הם חשבו, בתמימותם,  שמועד א', שנגמר בלא כלום מבחינת האזרח הקטן, היה רק תאונה, או תקלה זמנית, או מחדל קטן. פלסיבו ועדת חקירה, חקיקה חדשה, שוב בחירות –  וזה עובר. ברור שהמיליונים שטרחו להצביע, קיוו,  שזה שהפוליטיקאים שלנו  לא הצליחו להקים ממשלה – הוא תקלה זמנית ברת תיקון.

**

 כמה הם מרוויחים מאיתנו, כשאין  הקפאה בהכנסות הממשלה, אך יש חצי הקפאה בהוצאותיה?

**

נא לזכור, שהקמת ממשלה, היא מבחינת האזרח הקטן , בתפקידו כמצביע, תכליתו של כל הווג'ראס "הדמוקרטי" הזה (הדמוקרטיה, מהרגע שהומצאה באתונה לפני כ-2500 שנים, היא שלטון העשירון העליון, על ידי העשירון העליון, ולמען העשירון העליון. והתוספת של המאות האחרונות – התקשורת – היא כלבת השמירה של הדמוקרטיה הזאת. משת"פית בתשלום.  זאת האמת. לא נראטיב ולא נעליים, לא תיאוריה ולא בטיח)

אז שנא יואילו  אדוני העשירון העליון מהאגף הפוליטי, לתת קצת עבודה, ולהחזיר לנו, האזרחים הקטנים, לפחות חלק מהכסף שהם גו(נ)בים מאיתנו בצורת מס הכנסה ומע"מ, מס שבח ומחיר מופקע בסך עשרות שקלים, שהם אלפי אחוזים,  תמורת חתיכת פלסטיק שוות-פרוטה, בצורת תעודת זהות או רישיון נהיגה.

**

חוק הכלים השלובים של הדמוקרטיה: מה שמפיע בתור מינוס (-) בחשבון של האזרח הקטן, הוא מה שמופיע בתור פלוס (+) בחשבון שלהעשירון העליון.

**

אך מה התברר? ששום תקלה דמיונית לא תוקנה גם אחרי בחירות מועד ב'. שבכלל לא מדובר בתקלה או במחדל או בסתם תאונה, אלא בשיטה.

אתם יודעים כמה הם מרוויחים מאיתנו, כשאין  הקפאה בהכנסות המדינה, ויש חצי הקפאה בהוצאותיה?

שיואילו  האדונים  לתת קצת עבודה, להקים ממשלה, ולהחזיר לפחות חלק מממה שהם גו(נ)בים  בצורת מס הכנסה ומע"מ, מס שבח ורווח של אלפי אחוזים על חתיכות פלסטיק שוות-פרוטה, בצורת תעודת זהות או רישיון נהיגה.

**

והמשכורות+הוצאות+צבירת פנסיה  שלהם עצמם – מתנפחות והולכות. כשאצל האזרחים הקטנים משהו יורד, אצלם הוא עולה. זהו חוק הכלים השלובים של הדמוקרטיה.

כי מבחינת הפוליטיקאים, שהיא הבחינה החשובה פה – הם השליטים –  מה שהצליח להם בפעם הראשונה, ואחר כך בפעם השניה, אפשר לחזור עליו שוב( וגם שוב, ושוב, ושוב).

וכך,  אחרי שפעמיים כבר הוכח שלא מדובר בתאונה אלא בשיטה,  כבר אין מבחינתי סליחה ומחילה ושום רחמים, כלפי מיליוני האזרחים הטיפשים, שיילכו  להצביע לשווא, כנראה,  בפעם השלישית.

קטע פתטי  – נאום הניצחון של המנצחים מבלפור, "לילה של ניצחון אדיר – אדיר!!!" בליל הניצחון המדהים בבחירות מועד א."שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!…הישג כביר, דמיוני, מדהים, בלתי נתפס!"

והפוליטיקאים,  הפאשלונרים ממועד א' וממועד ב', מכל קצווי המערכת, הם וסנג'ריהם המגוחכים בתקשורת ובאקדמיה, שוב קוראים לצאן מרעיתם ההולך בתלם לעשות עוד מאותו דבר גם במועד ג' ?

בתואנה הצדקנית של "מילוי הזכות+חובה אזרחית במשטר הדמוקרטי."

זכותנו וחובתנו הדמוקרטית כאזרחים, היא   להצביע בצרורות למען  פוליטיקאים שמצפצפים עלינו ציפצוף ארוך ורצוף.

שלוש פעמים כיפאק היי לסנטה דמוקרטיה דה לה שמאטעס.

איך אמר בזמנו כבר אלברט  איינשטיין? "טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה וכל פעם לצפות לתוצאה אחרת"

מה שאמר קצת לפניו קוהלת," כְּכֶלֶב שָׁב עַל קֵאוֹ – כְּסִיל שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ ".

ועוד אמר אינשטיין:"היקום והטיפשות האנושית הם אינסופיים, בקשר ליקום איני בטוח"

והדגמה מצויינת לדברם האלה נקבל גם הפעם, מן הסתם, בעוד כמה ימים בקלפיות של מועד ג'.

**

זכותנו וחובתנו הדמוקרטית  להצביע בצרורות למען  פוליטיקאים שמצפצפים עלינו ציפצוף ארוך ורצוף.

**

והנה, אם יש דבר שעליו מסכימים אצלנו הפוליטיקאים מימין ומשמאל, מ"היידה" ומ"רק לא", זו אמונתם העמוקה, והמסתברת כמוצדקת,  בטמטומו של המצביע הישראלי.

המיליונים המטומטמים שלנו, כך הם מעריכים,  שוב יכתתו רגליים,ובפעם השלישית גלידה, כשיעמדו בתורים לקלפי יתפללו שאלה המשתעלים  לפניהם או מאחוריהם בתור, או בוועדת הקלפי, לא משפריצים עליהם נקטר קורונות.

– ואחרי התפילה,שוב ישלשלו פתק שלא ישנה כלום ומאום. בהצלחה, חברים.

ואחר כך נלך לסיבוב רביעי?

רביעי? הצחקתם אותי.

כבר מזמן כתבתי:

ניפגש בשביעיות.

אך למרות התחזית האופטימית הזאת, אולי שמתם לב, שבכל פעם ששיערתי לעיל מה עלול לקרות אחרי מועד ג', המתקרב, הצמדתי הסתייגות מסוג "כנראה" או "מן הסתם".

**

שלוש פעמים כיפאק היי לסנטה דמוקרטיה דה לה שמאטעס.

**

וזאת לא רק משום שאיני מוכן להתנבא (אין לאיש מושג על המחר, ומי שמתיימר לחזות, אינו אלא טיפש או רמאי, שפעמים רבות מאוד זה אותו דבר), אלא בעיקר משום שבכל יום אני  מתפלל שאתבדה.

מקווה בכל לבי,  שחבורת האפסים הפוליטית הזאת, מטעם העשירון העליון,  תצליח סופסוף להקים ממשלה.

איך?

כבר בבחירות מועד א', כתבתי פה, וחזרתי על כך גם במועד ב':

כדי שתהיה ממשלה, צריכים שני הצדדים לרדת מעצי הסרק הדפוקים  שהם טיפסו לצמרותיהם.

א.נתניהו צריך לוותר על ניסיונותיו הנואשים והמושחתים לחמוק ממשפטו.

ב.ראשי כחול לבן צריכים לוותר על תקוותם הנואלת והמתנשאת, להקים ממשלה שאינה בראשותו של מי שעומד בראש "הבלוק" הימני, ובראש המפלגה הקטנה מהם רק במעט – הלוא הוא ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו.

צדקני המרכז שמאל צריכים להבין, שבמשטר דמוקרטי- שהוא, מצד התיאוריה, שלטון העם על ידי 120 נציגיו בבית המחוקקים, במשטר כזה, לא יכול להיות שום פסול מוסרי בצעידה במשעולי החוק.

קטע פתטי: נאום הניצחון של גנץ מהקוקפיט בליל הניצחון הכביר בבחירות מועד א' " אור חדש מאיר על ישראל שלנו!… זהו יום היסטורי!… נודה לנתניהו על שרותו הארוך… ניצחנו ונמשיך לנצח!" שווה כל רגע

מי שטוענים שהחוק הישראלי, זה החוק  שחוקקה הכנסת, בית המחוקקים הנבחרים  בזמנו, מרצונה וללא כפייה, (18.א' ועוד סעיפים) בעניין חפותו של ראש הממשלה או העדרה, מי שטוענים שהחוק הזה אינו מוסרי – בעודם מעמידים פנים שהם-הם  שומרי החומות האמיתיים של שלטון החוק – זה הם הבלתי מוסריים.

**

בפעם השלישית גלידה, נעמוד בתורי הקלפי ונתפלל, שאלה המשתעלים, מקדימה או מאחורה,  לא משפריצים כרגע  נקטר קורונה.

**

וניסיון שלהם, להטיף למישהו אחר בענייני מוסר, הוא בבחינת עלבון לאינטליגנציה ואשפה מוסרית. מי שבעד החוק כשזה נוח ונגד החוק כשלא נוח, מאבדים זכות לדבר בשם המוסר והחוק.

וסעיף ג' -על שני הצדדים  להקים ממשלת אחדות, שבהכרח תהיה רוטציונית.

סעיף ד': מי יהיה הראשון ברוטציה?

ברור שנתניהו. הוא הוותיק והמנוסה. גנץ הוא טירון מוחלט. שנתיים של התלמדות יועילו מאוד לו ולנו.

ה. המשפט של נתניהו? הכל לפי חוק. הוא רשאי לכהן כראש ממשלה כל עוד לא הורשע בפסק דין חלוט.

האם הוא יכול?

שמעתי אותו מדבר על כך היום בצהרים בראיון לגלצ.  נתניהו טען שהמשפט לא יפגע בתפקודו. מותר להאמין. הרי חקירותיו בשלב כתבי החשדות, שלב השימוע, ושלב הגשת כתב האישום לכנסת התנהלו בעת שכיהן.

**

מי שבעד החוק כשנוח ומצפצפים עליו כשלא,  מאבדים זכות לדבר בשם המוסר והחוק.

**

אז יש לו ניסיון עם העורכדינים.

ואם זה לא יילך, יהיה קשה מאוד להסתיר את הבעיה, וחבר אחר בליכוד יוכל להחליפו עד לביצוע הרוטציה.

ואחרי שיפרוש נתניהו – אל דאגה, המשפט לא יסתיים עד אז, אפשר לדון עימו בעיסקה או חנינה.

עדיין זה הפתרון שנראה לי אפשרי וצודק.

אבל אשמח מאוד על כל פתרון אחר.

העיקר שייגמר הבלגן.

כל זה מבחינתי, כסתם אזרח קטן, שלא אכפת לו במיל מביבי או מגנץ ומהאינטרסים שלהם ושל חברי הכנופיות שלהם, "הקוק-פיט" או "הבלוק". מה שנקרא בפי  כלבת השמירה של הדמוקרטיה- התקשורת –  בשם "מפלגות". אני מדבר רק בשמי ובשביל אלה שגובהם כגובהי.

גובה עשב.

 

From → פוליטיקה

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    אנחנו נלך לבחירות רביעיות וחמישיות וכמה שנצטרך העיקר להוריד את מפלגות השמאל. צריך כנסת לאומית ולא שילטון של חונטות מסויימות שחושבות שדמוקרטיה זה חרטה ומתאימה לצד אחד בלבד שמסוגל להבין אותה.

    אהבתי

  2. השנאה מעוורת העיניים היא המכנה המשותף שלך עם השמאל שאתה כה שונא.היינו מסתדרים יופי בלעדי שכמותך ושכמותם.

    אהבתי

  3. קמיליה permalink

    קטע רלוונטי מכתבתו האחרונה של אברי גלעד בשישבת (מוסף ישראל היום):
    פורסם ב: 20.02.2020

    —————–
    " … ובעניין הצבעה, כתבתי כאן שאין בדעתי להצביע בבחירות שלישיות. זה היה לפני נפילת ההחלטה המופקרת על קיומן. קיוויתי שרבים יצטרפו לתנועת ענק דמיונית, וכך נגרום למפלגות להתפשר. זה לא קרה. התכסיסים שלי עובדים בדרך כלל רק במחשבה שלי ובסרטים מצוירים, לא בחיים.

    כיוון שכך, אני מודיע שאני חוזר בי ממה שכתבתי, ושבדעתי להצביע, ושחשוב להצביע. איש בל יתייאש מהדמוקרטיה, כי גם בלי הייאוש שלנו היא מרגישה גרוע בקשר לעצמה, ומילות עידוד הכרחיות לה, והכי דחוף לה שנבוא לשים פתקים בחריציה, ולא ננטוש אותה בליבנו. כשמסתכלים על סין, עם חמושים ברחובות שמאיימים על מי שיוצא מהבית בעיר הנגועה, החלופה לדמוקרטיה נראית קצת פחות מזמינה. …"
    ——————–

    גילוי נאות:
    בשני סבבי הבחירות הקודמים התלבטתי למי להצביע.
    בסבב זה אני אפילו מתלבטת, לראשונה בחיי, האם ללכת להצביע. הימנעות שעד היום נתפסה בעיני כגובלת בחילול קודש.
    אבל ברור לי שלפחות חלק מההתלבטות האם להצביע קשורה לקושי שלי להחליט מיהו, בסבב זה, הרע במיעוטו.

    אהבתי

  4. למרבית הצער, גורל הדמוקרטיה נתון הרבה יותר בידי שליטיה, הפוליטיקאים ואלה שמנענעים אותם, והרבה פחות בידי העם. מיזם ההצבעות התכופות שיוזמים הפוליטיקאים בשנה האחרונה הוא הפגיעה הקשה בדמוקרטיה, ושיתוף הפעולה הצייתני של העם הבוחר, ששוב ושוב מצביע לשווא ולריק, רק מחזק את האדונים הללו, חסרי האחריות, במסעם להרס הדמוקרטיה. לדעתי, הפעם, הצעד הנכון מבחינת האזרח הקטן, הוא להוציא כרטיס אזהרה ברור למערכת הפוליטית המרקיבה והמשחיתה, כדי לאותת להם שעברו את הגבול, ושנא ישובו לדרך הישר. זה מה שאמורה ההמנעות להביע. חבורת פאשלונרים בטלנים שמשתמטים ממילוי תפקידם בתואנות שווא.זה מה שהם. בוז להם.

    אהבתי

  5. קמיליה permalink

    כתבת: " … ושיתוף הפעולה הצייתני של העם הבוחר, ששוב ושוב מצביע לשווא ולריק, רק מחזק את האדונים הללו, חסרי האחריות, במסעם להרס הדמוקרטיה. לדעתי, הפעם, הצעד הנכון מבחינת האזרח הקטן, הוא להוציא כרטיס אזהרה ברור למערכת הפוליטית המרקיבה והמשחיתה, כדי לאותת להם שעברו את הגבול, ושנא ישובו לדרך הישר … "
    ———-
    קל לי להזדהות עם הסנטימנט שאתה מביע.

    אבל
    א. איני מבינה איך אחוז הצבעה נמוך ירתיע / יעניש את הפוליטיקאים הבכירים ויניע אותם לשנות את דרכם.
    נניח, שלראשונה בתולדות המדינה, אחוז ההצבעה ירד ל 60%. או אפילו ל 40% !! + יהיו אינדיקציות שסיבוב בחירות רביעי יפחית את אחוז ההצבעה עוד יותר.
    האם כתוצאה מכך נתניהו וגנץ ושות' יחליפו את חברבורותיהם, ויסכימו להתפשר על ממשלת רוטציה?
    איזה סבל יגרם להם מאחוז הצבעה נמוך?

    ב. יש מרוויחים מאחוז הצבעה מאוד נמוך.
    בעיקר המפלגות המייצגות את "הסקטורים הצייתנים", שבהם אחוז ההצבעה תמיד גבוה (קרי יהדות התורה וש'ס). אם אחוז ההצבעה של "האחרים" יפחת – כוחם היחסי של החרדים בכנסת יעלה פלאים.
    גם הסקטור הערבי יתחזק, ויתקרב לאחוז אותו הוא מהווה מכלל האוכלוסיה. עד היום, בשל אחוז הצבעה, נמוך מהממוצע הישראלי, בסקטור הערבי, כוח המפלגות הערביות היה נמוך משמעותית מהפוטנציאל שלהם.
    עלי להודות שאיני מתלהבת כלל מחיזוק כוחם 5של החרדים ו/או של הערבים.

    אהבתי

  6. אין דבר המבהיל יותר פוליטיקאים מאחוז הצבעה נמוך. פרושו שמתמעט שיעור האוכלסין שקונים את המשחק שלהם בדמוקרטיה, בתור שיטה לגיטימית לכניסה לכיסינו ולניהול עניינניו. במדינות שבהן יורד האמון במערכת מתחת לרף מסויים(שיודעים אותו לאחר מעשה), מתחוללים שינויים במערכת, שזה חלום בלהות לפוליטיקאים, שהנערכת בנויה לשרותם.ובאשר להצבעה הספיפית שלך, כדאי לחדול מהאשליה שיש חשיבות כלשהי . לקול יחיד. בגינס טרם נרשם מקרה, שבו הוכרעו בחירות מדינתיות על חודו של קול, או משהוו קרוב לכך. זה לא יקרה גם הפעם..

    אהבתי

  7. פרסם את זה מחדש ב-מאפיהווהגיב:

    בטח עוד אתייחס לסופה המתקרב של ממשלת האחרות (שהייתי בעדה ואיני מתחרט)ולכך שהכלב הפוליטי שב אל קיאובפעם הרביעיתוגורר אותנואחריו לארוחת הפיגולים שלו. אך בינתיים, כחומר למחשב בסופ"ש, הנה מה כתתי לפני כעשרה חודשים על ההחלטה לרחת אותנו לבחירורת מועד ג'.

    אהבתי

התגובות סגורות.