דילוג לתוכן

חוק הלאום/ לא השמאל הוא הבעיה של נתניהו, אלא הימין והמרכז

אוגוסט 1, 2018

אני מסכים חלקית עם ההאשמות של ראש הממשלה נתניהו, ועוד אידיאולוגים של הימין, שיש צביעות במתקפות של השמאל נגד "חוק יסוד:הלאום".

למה חלקית, כי אין  להכליל. נכון שיש חלקים צבועים בשמאל.

הפייק-שמאל ותומכיהם. כשאני שומע את החבר'ה האלה מדברים על גזענות, דמוקרטיה, שוויון וכו', אפרופו חוק הלאום החדש, אני צוחק בלעג ובבוז.

הטיפוסים הצבועים והחלקלקים האלה, תומכי רוצח ההמונים הסורי אסאד, אלה שלא מסכימים להגדיר את החמאס או החיזבאללה כארגוני טרור, אלה המגדירים את המשטר התלייני של ההייאטוללות באיראן כ"רציונלי", ומבחינתם צפון קוריאה של שושלת קים היא בצד של הטובים לעומת הדמוקרטיה האמריקאית שבצד של הרעים.

ראש ממשלה נתניהו: לא של כולם

יעני 'אנטי-אימפריאליסטים" שאוכלים מכפם של הנשיא הצרפתי או הקנצלרית של גרמניה.

"אנטי-קפיטליסטים", אלק, על הפיי-רול של האחים רוקפלר וג'ורג' סורוס.

דאווין של "אנטי-קלריקלים", שבישופים קתוליים ואנשי דת פרוטסטנטים מרפדים את כיסיהם.

– מאלה נלמד גזענות מהי, לאומיות מהי, דמוקרטיה מהי או שוויון מהי?

פחחח.

עלבון לאינטליגנציה ואשפה מוסרית.

*****

אני שותף גם לחוסר האמון שבו מתייחסים לימין ל"בכירי מערכת הביטחון" ומתקפותיהם על החוק. אלה מהסוג של יובל דיסקין או עמי אילון.

אחרי שראיתי ושמעתי אותם, מקשקשים את עצמם לדעת ב"שומרי הסף" ובעוד הזדמנויות שבהן נמצאה לשונם  בקירבה מסוכנת למיקרופון – אני מתקשה להתייחס ברצינות לשיקול דעתם, וסבור ששנאתם לנתניהו גדולה בהרבה מדבקותם באמת או בשיקולים ענייניים.

*****

אבל לא כל השמאל הישראלי תומך באסאד, בחמאס ובחיזבאללה. לא כל השמאל זה הרוב המטופש במרצ,  אותם "אנשים חושבים" של "הארץ"  בעל הקו המערכתי האנטישמי. לא כל השמאל נוהה אחרי הימין הלאומני והגזעני הערבי (המתחזה  לשמאל) מ"הרשימה המשותפת".

כל אלה מהווים רק חלק קטן מהשמאל.

וגם אחרים ממתנגדי החוק החדש באופוזיציה, כמו יאיר לפיד , מפלגתו ותומכיו, הם לא פוסט-ציונים ולא אנטי-ציונים.

וכאשר נתניהו מכליל, הוא עוסק בהסתה מכוערת, בסכסכנות לשמה.

הוא לא נוהג כראש ממשלה. הוא נוהג כפרובוקטור, כמסית ומדיח.

כמה חבל.

*****

רק שהבעייה העיקרית של נתניהו היא לא עם השמאל. לא עם הפייק-שמאל, ולא עם האופוזיציה הפוליטית בכנסת.

כאשר נתניהו פונה בישיבת ממשלה אל שריו, ואומר להם "להפסיק להתנצל" – זה אומר דבר פשוט:

שר אוצר כחלון: פזיזות

שידוע לו, ששרי ממשלתו נאלצים להתנצל שוב ושוב בגלל החוק המיותר, האווילי והמזיק הזה.

זה אומר שיש לנתניהו בעייה קשה עם שרי ממשלתו ועם הקואליציה שלו אפרופו החוק הזה. הוא נאלץ לפנות אליהם ולתבוע מהם להצטרף אליו במלחמתו התעמולתית ב"שמאל".

*****

מי לנו סמכות משפטית, אפרופו החוק הזה, יותר משרת המשפטים עצמה, איילת שקד, ממפלגת הימין הקיצוני, "הבית היהודי", שעבדה על החוק הזה, ושהצביעה בעדו?

והנה מה שאמרה שרת המשפטים, ציטוט:

"חוק טריוויאלי שלא אומר שום דבר משמעותי."

נו, זו לא הגדרה מדויקת של חוק מיותר? חסר כל ערך ממשי, שכל עניינו שירות האינטרסים התעמולתיים של נתניהו ושל הימין הקיצוני בממשלתו?

קריצה שקופה ל"בייס"?

ומי לנו סמכות קואליציונית, יותר משר האוצר משה כחלון, מנהיגה של המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה ובממשלה, שגם הוא טרח על החוק הזה, ומפלגתו (להוציא הח"כ הדרוזי) הצביעה בעד החוק?

כחלון הסביר שהחוק הזה נחקק "בפזיזות".

(פזיזות, מהמילון: "חיפזון, מהירות יתר, בהילות. קלות דעת. מעשה הנעשה בפזיזות, אין בו ברכה".)

או, למשל, הח"כ משה גפני ממנהיגי החרדים, גם הוא מהקואליציה, גם הוא הצביע בעד החוק:

"להגיד את האמת? אני לא אוהב את חוק הלאום… אני חבר בקואליציה ואני מצביע על דברים שאני לא אוהב…חוק הלאום הוא חוק רע… זה חוק יסוד שאומר דברים חמורים…החוק הזה לא ישנה כלום, אבל הוא רע גם בצורה שהוא נוסח בקריאה שנייה ושלישית…זה לא ישנה גם כלום, לכן זה היה מיותר…אנחנו לא רוצים את זה. הכל שם אפיקורסות מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה""

אני נזכר, שבפוסט הראשון שכתבתי בעניין החוק הזה, טענתי שהוא מוכיח שראש הממשלה נתניהו מבין בשרימפס יותר ממה שהוא מבין ביהדות.

נראה לי שגם הח"כ גפני חושב כמוני בעניין הזה.

*****

וכך גם אנשי ימין מובהקים, כמו הנשיא ראובן ריבלין, כמו הח"כ (ליכוד) בנימין בגין, כמו שר החוץ והביטחון לשעבר משה ארנס. כמו אחד "הנסיכים" דן מרידור.

משה גפני

ח"כ משה גפני: אפיקורסות (צילום מהוויקיפדיה)

קראתי היום פובליציסטית מהימין, יפעת ארליך, שאינה מבינה מדוע אי אפשר להוסיף לחוק כמה מילים שיטלו ממנו את עוקצו וינטרלו את הארס הנוטף ממנו.

מילים כמו "שוויון" או "דמוקרטיה".

וראיתי שהתפרסם גם סקר חדש, שלפיו 61% מהציבור – רוב ניכר, גדול בהרבה מזה שגוייס בכנסת למען החוק, היה רוצה בתיקונו.

אז הבה נניח לשמאל ונרפה מן האופוזיציה, ולא נתייחס ל"בכירי מערכת הביטחון"

מה דעתך, ראש הממשלה נתניהו –

שרי הממשלה שלך, שדעתם מן החוק אינה נוחה, ואתה דוחק בהם להשתתף במערכה התעמולתית שלך; אנשי ימין מובהקים, מנשיא המדינה והלאה; ועוד המון אנשים טובים בציבור הרחב, המבינים את הנזק שבחוק והיו רוצים לראות בשינויו – אותם אתה רוצה לדחות בעזרת הקש הנשבר הזה – שהם תומכי בית המשפט העליון הפוסט-ציוני? שהם מתנגדים לקיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי?

למי אתה בא לספר את הסיפורים האלה?

האם שכחת, שעם ישראל הוא עם חכם?

*****

ולא במקרה לא הזכרתי במילה את הדרוזים. לא הדרוזים הם הבעיה של החוק הזה. גם לא אחינו ושכנינו הערבים, שלמרבית הצער הם מיוצגים בכנסת על-ידי חבורה לאומנית וגזענית.

ליהודים יש בעיה עם החוק הזה. לכל אדם הגון יש בעיה איתו.

כולל אפילו חלק מהשרים בממשלה שלך וחלק ניכר מהח"כים בקואליציה שלך.

 

 

From → אמונות

4 תגובות
  1. אילן permalink

    החוק חשוב הצהרתית בעיקר כחלק מתנועת המטוטלת שמחזירה את הכוח לכנסת כנגד בית המשפט העליון שנטל אל חוק כבוד האדם והפך אותו לחזות הכול. זה הכול. סוף סוף אחרי 20 שנה מתחיל שינוי אמנם קטן אבל שינוי.
    אתה יכול לאהוב או לא אבל האמירה שזאת מדינה יהודית מוציאה את השמאל מדעתו. ראה את מנכ״ל הקרן לישראל חדשה שקרא לדרוזים להתנגד למתווה החדש.
    חוק פשוט שאומר בפשטות ב-7 סעיפים. זאת מדינה יהודית נקודה.זה משגע ומזעזע כל מי שמאמין במדינת כול אזרחיה. 5-7% מהאוכלוסיה. נו טוב. לא נורא.

    אהבתי

  2. משה permalink

    מסכים איתך חלקית. נכון שרוב המתנגדים לחוק בשמאל בניגוד לשמאל הקיצוני זה בגלל שהוא מיותר ולא בגלל שחושבים שהוא גזעני – אבל האם הם הרימו את כולם כנגד אלו מהשמאל שצעקו שהחוק גזעני? האם יאיר לפיד קם והכריז שעם זה שהוא מתנגד לחוק הוא מוקיע את מי שרואה גזענות בחוק המגדיר את לאום המדינה כיהודי . האם מישהו מחברי הכנסת של השמאל המתון טרח להכריז את מה שאתה כותב כאן שהמתלוננים על כביכול גזענות חוק הלאום הם עצמם גזענים? אז עם העובדה שבהחלט רוב השמאל אינו גזעני הקולות שנשמעו מצד נציגי השמאל בכנסת בנושא היו ברובם המוחלט גזעניות. כעת נתניהו אכן היה צריך לדייק בלשונו ולא לדבר בכלליות נגד השמאל אלא כנגד הקולות הבאים מנציגות השמאל בכנסת – יש לראות בדבריו יותר התנסחות לא מוצלחת מאשר עיסוק בהכללה והסתה

    אהבתי

  3. גם אני חשבתי שזה חוק טריוויאלי ומיותר, עד ששמעתי את התגובות ההיסטריות משמאל. באופן כללי, בכל פעם שאני שומע שמאלני צווח ׳פאשיזם׳ אני יודע שמישהו, איפשהו, עשה משהו טוב.

    אהבתי

  4. חברים יקרים, אילן, משה ויונתן: אתם לא מתייחסים לטעון העיקרי שלי, שהבעיה העיקרית של החוק הזה, מחוקקיו ומצדדיו, היא לא עם השמאל, אלא עם הימין. וזה לא במקרה, ולא תוצאה של שכחה, שאינכם מתייחסים.

    אהבתי

התגובות סגורות.