דילוג לתוכן

סיעת "רק ביבי" נגד סיעת "רק לא ביבי" – מלחמת הכנופיות והבחירה בין הדבר לחולירע

מרץ 6, 2018

*במוצ"ש האחרון, בתכנית "מגזין" של אושרת קוטלר בערוץ 10, שודרה כתבה שעסקה במסתנני-העבודה/מבקשי המקלט. אחד הטיעונים שהובאו, נגע לעמדות של השרה מירי רגב ושל השר אריה דרעי המצדדים בפינוי המסתננים/פליטים. מתברר שאלה, במישרין (רגב) או בעקיפין (דרעי, דרך אשתו) זכו לקבל תרומות נדיבות מבעלי-עניין, שיש להם אינטרס בפינוי הנ"ל.

אבל לא הוזכרה במילה אחת העובדה, ש"ארגוני הסיוע" – אלה המתנגדים לפינוי, ושלמעשה הכתבה במצ"ש בערוץ 10 שיקפה וגם שרתה באופן מובהק את עמדתם, "ארגוני הסיוע "האלה, לא סתם זוכים ל"תרומות" של בעלי עניין, אלא ממומנים ומתוחזקים על ידם: הקרנות הזרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: כנופיית "רק ביבי"

חלק מבעלי העניין מבקשים לשנות את אופיה היהודי של ישראל, כמו הקרן לישראל חדשה (המסווה את כוונותיה אפילו בעיוות השקרי של תרגום שמה לעברית כ"קרן החדשה לישראל").

חלק אחר של בעלי העניין מבקש להביא לדמוניזציה ולדה-לגיטימציה של ישראל, כמו קרן פורד האנטישמית (שהיא המממנת מס. 1 של "הקרן החדשה"), או קרנות נוצריות המבקשות להוכיח כי היהודים, "רוצחי ישו" משכבר הימים, הם גם בימינו אלה חבורה של גזענים נתעבים.

וחלק מהקרנות הזרות עוסק באופן פעיל בהתערבות בפוליטיקה הפנימית של ישראל, כמו קרנות של מדינות זרות ומפלגות פוליטיות בחו"ל. עניינם בפרקטיקה האימפריאלית הרגילה של "הפרד ומשול" בארצות הילידים.

והנה, "ארגוני הסיוע" עושים את העבודה למען האינטרסים של משלמי שכרם, עם ערוץ 10 בתפקיד האידיוט השימושי.

**וכך, אלה מסיעת "רק לא ביבי", מזכירים השכם והערב את "ישראל היום" – החינמון-ביביתון המתוחזק על ידי מיליארדר-קזינואים אמריקאי.

אבל הם לא מזכירים שחמישית מהמניות של "הארץ", האופוזיציה התקשורתית (בדפוס) העיקרית לנתניהו, מוחזקים על ידי בית הוצאה לאור בגרמניה.

ולא מזכירים שהקרנות הזרות שהוזכרו בסעיף הקודם, פעילות גם הן מאוד במאבק נגד ראש הממשלה.

כסף זר והשפעות זרות משמאל ומימין כאחד.

אז איך זה, שערוץ עשר, הרגיש כל כך להשפעות הזרות (לכאורה, כפי שנאמר גם בכתבה) על מניעיהם של מצדדי הפינוי, לא מתייחס כלל להשפעות הזרות (בעליל, לא לכאורה) על מניעיהם של מתנגדי הפינוי?

***מאנשי סיעת "רק ביבי", בתקשורת ובפוליטיקה, אנו שומעים לאחרונה שפע של טענות וגידופים כלפי עדי המדינה המתייצבים מול מנהיגם הנערץ. "שטינקרים", "בוגדים", "מלשנים" ועוד.

חיפשתי ברשת סימנים לכך שאותם כלי תקשורת ופוליטיקאים צדקנים, השמיעו דברים כאלה או דומים להם בפרשיות אולמרט.

זוכרים את עד המדינה שמואל דכנר, ש"נפל על משמרתו" בעודו מבקש להרשיע ראש ממשלה בישראל? או את עדת המדינה שולה זקן, המזכירה הנאמנה – שכמו נאמניו של ביבי, ארי הארו, שלמה פילבר וניר חפץ חתמה על הסכם עד מדינה? לא מצאתי שום גידופים נגדם מהימין.

מצאתי ב"ישראל היום" כותרת שוחרת-צדק פואטי: "עכשיו זמן הנקמה של זקן".

****מסיעת "רק לא ביבי" בתקשורת ובפוליטיקה, מגיעות התקפות עזות על ראש הממשלה ושליחיו, שביחסם אל מפכ"ל המשטרה ואנשיו הם מערערים את שלטון החוק, מערערים את יסודות הממשל התקין המבוסס על עבודתם של "שומרי הסף" וכן הלאה.

מצחיק, כי במשך חודשים ארוכים מאוד, שבוע אחרי שבוע, מוצ"ש אחרי מוצ"ש, השתתפו כל אלה בהפגנות בפתח תקווה ואחר כך גם בתל אביב, נגד היועץ המשפטי לממשלה, כמי ש"מורח", וכן הלאה.

ההצטרפות להפגנות האלה הוצגה כחובתם של אזרחים הגונים וכצו מוסרי עליון.

ובכן מה? האם היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, שהותקף על ידי סיעת "רק לא ביבי" מייצג פחות את "שלטון החוק" מהמפכ"ל רוני אלשייך המותקף על ידי אנשי "רק ביבי"?

הוא פחות "שומר סף" ממנו?

איך זה שהתקפות על מנדלבליט הן מופת מוסרי והתגלמות הדימוקרטיה – והתקפות על אלשייך הן עיוות מוסרי וערעור יסודות הדמוקרטיה?

למותר לציין, שאפשר להפוך את הטיעון: אנשי "רק ביבי" שהיו נגד ההפגנות אנטי-מנדלבליט מכל הסיבות הנאותות, מצדיקים משום מה, ואף משתתפים בחפץ לב במתקפות על אלשייך.

ראש ממשלה לשעבר אהוד אולמרט: כנופיית "רק לא ביבי"

*****האם ראש ממשלה הנתון לחקירות, יכול או לא יכול להמשיך בתפקידו? גם בנקודה הזאת, העמדות הן לפי הנסיבות, והדברים ידועים.

ראש הממשלה עצמו, איש ה"לא יהיה כלום", טוען שאין בחקירות כדי להפריע לו.

עמדתו היתה הפוכה כשהחקירות נגעו לראש הממשלה שקדם לו.

אחת ממנהיגות האופוזיציה, הח"כית  ציפי לבני, התובעת מראש הממשלה להתחפף מכיסאו  בגין החקירות – דבקה לכיסאה בממשלת אולמרט  ולא העלתה תביעה דומה.

אנשי תקשורת בכירים ביותר, שנשבו אז בקיסמו של אולמרט ושמרו לו על התחת – תובעים עכשיו את התפטרותו של ביבי.

******עד היום אני זוכר כתבה בטלוויזיה, שבה נראתה רעייתו של ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, מביימת למעשה את בעלה לקראת שידור בחירות כלשהו. צמרמורת חולפת בגווי כשאני חושב, איזה  מטעמים היו עושים אנשי "רק לא ביבי" אילו הופיע על המסכים קטע דומה הנוגע לשרה נתניהו המביימת און-קמרה את בעלה.

——-

הייתי יכול להמשיך ולהביא דוגמאות כאלה, עוד כהנה וכהנה.

מה אפשר ללמוד מכל זה?

*שהשמאל והימין – אנשי "רק ביבי" ואנשי "רק לא ביבי", הם תמונת מראה אלה של אלה. שניהם בבחינת הגמל שאינו רואה את דבשתו. שתי הסיעות מעלות טוענות המתהפכות עליהן ברגע שהן מושמעות.

**שכל הטיעונים של אנשי הסיעות האלה בדבר "שלטון החוק", בדבר "ההגנה על הדמוקרטיה", או "נגד השחיתות", הן הדגמות של מוסר כפול.

ומוסר כפול, כידוע, אינו מוסר מחוזק ומשוריין (כמו דלת בעלת שכבת הגנה כפולה), אלא היפוכו הגמור. מוסר כפול הוא מוסר לקוי ומושחת. מוסר כפול הוא חוסר מוסר.

***טענות הנשענות על מוסר כפול כזה, אין להן שום בסיס. המערכה הפוליטית שמתנהלת בין אנשי "רק ביבי" ואנשי "רק לא ביבי", היא מבחינה לוגית, קשקוש בלבוש. בלה-בלה סתמי במסווה של טיעון הגיוני.  מוסר כפול הוא אשפה מוסרית, ונימוקים הנשענים עליו הם עלבון לאינטליגנציה.

****בפועל מדובר במלחמה על השלטון בין שתי כנופיות. כשאנשי שתי הכנופיות האלה שלנו, "רק ביבי" ו"רק לא ביבי", משתמשים בנימוקים מתחום המוסר, הצדק, טובת העם והמדינה וכן הלאה, זה מצחיק אותי.

זה כאילו שכנופייתו של קון קורליאונה מניו יורק שבמדינת ניו-יורק וכנופייתו של דון אל קפונה משיקגו שבמדינת אילינוי, יתחרו ביניהן על השליטה  בשוקי הסמים, הפרוטקשן, ההימורים והזנות של מדינת אוהיו, הנמצאת בינהן – תוך שימוש בנימוקים המסתמכים על כתבי הקודש הנוצריים.

*****אנשי שתי הכנופיות האלה מעמידים פנים, שכל מה שאני כותב כאן אינו גלוי וידוע לרוב הגדול של העם.

אבל הסקרים הנערכים מדי פעם מגלים את האמת.

עד לאחרונה הגיעו שיעורי האמון של הציבור במפלגות ובתקשורת לרמות של 20% עד 30%. בסקר האחרון שראיתי כבר צנח שיעור האמון הזה לרמות שבין 10% ל-20%.

כלומר, רק אחד או שניים מכל עשרה ישראלים מאמינים למה שמספרים להם אנשי סיעת "רק ביבי" וכלי התקשורת שלהם, "ישראל היום", "מקור ראשון" או ערוץ 20 מצד אחד, ואנשי סיעת "רק לא ביבי" מהצד השני, עם "הארץ", ו"ידיעות אחרונות", גלצ ו"כאן" וערוצי הטלוויזיה הגדולים.

******רוב גדול של העם לא מאמין לאנשי שתי הכנופיות, ובצדק. ברובו הגדול, העם כבר יודע, שלא האינטרסים של העם ושל המדינה עומדים לנגד עיניהם של אנשי שתי הכנופיות האלה, אלא האינטרסים שלהם, אי שם במרומי העשירון העליון.

*******לכאורה יש סתירה, כי הנה, בסקרים, זוכה ראש הממשלה נתניהו לתמיכה רבה מצד חלקים בציבור. יתכן שזה נכון. שיש לו תמיכה רבה, שלאנשי כנופיית "רק לא ביבי" היא נראית כמוזרה לנוכח החשדות נגדו.

אלא שאין כאן סתירה.

מדובר רק בבחירה בין הדבר והחולירע.

מהסקרים, עד כמה שניתן להאמין לתוצאותיהם, מתברר, שבינתיים, רבים בעם מעדיפים את הדבר של כנופיית "רק ביבי", על החולירע של כנופיית "רק לא ביבי". רבים מאוד בציבור לא מאמינים בעדיפות המוסרית של אנשי החולירע. אין לה שום ראיות.

 

 

 

 

4 תגובות
  1. אילן permalink

    אתה יודע. ניסיון זה דבר טוב.
    לאלשייך יש למשל ניסיון טוב מהשב״כ. הוא מבין בחקירות ואיך לשבור נחקרים בשיטות של מעצר ממושך. אז זה נפלא שיש לנו כבר 4-3 עדי מדינה והרבה בלונים ופירוטכניקה אבל עם אפס תוצאות ואוירה שאתה כנראה אוהב. אוירה של צדקנות מוסרית. הכול מותר בשם הצדק. הדרך לאמת רצופה כוונות טובות.
    לי יש הרגשה של ניהול חקירות בממשלים אפלים כמו רוסיה או טורקיה רק שפה ההבדל הוא שלא צריך לאסור עיתונאים.
    גם הם שונאים את ביבי.
    בתורכיה אסרו מאות עיתונאים וברוסיה פשוט יורים בהם. פה לא צריך.
    הדלפות מכוונות בכמויות אסטרונומיות.
    חקירה סלקטיבית. יאיר לפיד שיקר בקשר לקשרים עם מילצ׳ן והמפלגה שלו העבירה 3.5 מיליון שקל לידיעות אחרונות ליחצי ציבור (ככה קוראים לדיוודנד על ההשקעה של נוני בהקמת יש עתיד). לא צריך לחקור.
    חוק ישראל היום שבכלל לא נחקר עם ציפי לבני. לא צריך לחקור.
    מה דעתך המלומדת מר כנפיים של ציפור.
    אני מרגיש שחושבים שהציבור הישראלי פשוט לא מבין מה קורה ואולי מילים פחות עדינות. אנחנו כן מבינים
    לפי דעתי אנחנו מתקרבים לאנרכיה במערכות המשפט והמשטרה שלנו וזה מאוד מדאיג ומעציב אותי. אני חרד לדמוקרטיה הישראלית.

    אהבתי

  2. תודה לך אילן על תגובתך. כל מילה בה מדגימה ומחזקת את טענתי לגבי חברי סיעת "רק ביבי" שאינם רואים את דבשתם , אלא רק את הדבשת שממול. עכשיו רק חסרה לי תגובה דומה מצד אנשי "רק לא ביבי" כדי שתהיה שמחתי שלמה.

    אהבתי

    • אילן permalink

      כרגיל אין התייחסות לטענות. רק צדקנות שכנראה התאוריה שלך נכונה.
      אבקש לקבל בבקשה התייחסות עניינית לטענות שלא מתנהל פה מסע ציד וגישה חד צדדית של המשטרה והפרקליטות כלפי נתניהו.
      כידוע לכבודו נתניהו נבחר לראש ממשלה ע״י כמליון מצביעים והפרקליטות והמשטרה הם רק משרתי ציבור שנבחרים מתוך המערכת.

      אהבתי

      • עוד ידוע לכבודי שמפכ"ל המשטרה, המגבה כידוע את החקירה, הוא משרת ציבור שמונה לתפקידו על ידי ראש ממשלה, מי שכדבריך נבחר על ידי כמיליון מצביעים, וחזקה על המפכ"ל הזה שלא יתן יד לשום מסעות ציד ולשום גישה חד צדדית נגד מי שמינה אותו, בבחינת אין אדם יורק לבאר
        ששתה ממנה. וזו גם גישתי כלפי היועה"מ לממשלה, מי שבידיו נמצאים עכשיו סיכומי המשטרה כדי שיחליט מה ייעשה בהם, שגם הוא מונה על ידי רוה"מ הנבחר, ומותקף על ידי סיעת רק לא ביבי, בדיוק כמו שהמפכ"ל מותקף על ידי סיעת רק ביבי..

        אהבתי

התגובות סגורות.