Skip to content

על הקרן החדשה, החמאס, החיזבאללה וש"ס, והבלבלה של אסף הראל

יולי 12, 2017

אחד מחברי טרח ושיתף אותי במונולוג של אסף הראל הנוגע ל"קרן החדשה", הרצוף בזה. זאת בתגובה לפוסט שכתבתי לפני כמה שבועות, בו התייחסתי  לדרך ההתנהלות של המערכת הפוליטית-תקשורתית בכללה, בכל הנוגע ל"מאבקים חברתיים" (הקרן כלל לא הזוכרה בפוסט). הרשו לי להביא כאן מה שהגבתי לו.

יקירי, תרשה לי לצטט את עצמי לעייפה. בזמנו סיפרתי פה על שיחה שהיתה לי לפני שנים אחדות עם ידידי א. ז"ל, כשנושא הקרן עלה לדיון בינו וביני. אמרתי לו שהעיסוקים החיוביים של "הקרן לישראל חדשה" (בתור מתרגם אני מניח שאתה מבין מדוע אני מעדיף את התרגום הזה לשמה), כמוהם כמו מה שנהוג לקרוא "דעווה" בשכונתנו, בארגונים מוכווני מטרות אידיאולוגיות, כמו החמאס החיזבאללה למשל. כלומר, פעילות חיובית, נחוצה, אנושית, סבירה ואף חיונית, בתחומי הסעד, החינוך, הבריאות ועוד.

שהרי נהני השירותים הנ"ל מקרב הציבור, הם משתתפי ההפגנות מטעם בעלי הכיסים הנדיבים, הם ספקי הקאדרים והם המספקים את בשר התותחים, שמהם ניזונות המטרות האמיתיות וחלקן אף המוצהרת של המיזם הכמו הומניסטי הזה:

למשל השמדת ישראל במקרים של החיזבאללה והחמאס, ולמשל יצירת "ישראל חדשה" בלבד (ב"ה) במקרה של הקרן.

ומה הבעיה שלי עם "ישראל החדשה", כניסוחם של בעלי הקרן,  זו שבהבאתה הם משקיעים את הדולרים שלהם? ובכן, מצאתי ,שאין היא אלא סוג של אמריקה הישנה, מדינת כל אזרחיה (אלק), מדינה עם פעילות משטרתית ערנית במיוחד, שיאים עולמיים במספרי האסירים בבתי הכלא, ופערים חברתיים גדולים אפילו מאלה של ישראל הקטנה שלנו, כמות שהיא היום, כולל מוראות הכיבוש.

כך שלדעתי, מי שרוצה לחיות באמריקה הישנה – היא ממתינה לו במקומה הקבוע. אי-אילו שעות טיסה, המכולות בדרך הים – והופ אתם שם.

וכמובן קיימות המטרות הלא מוצהרות של המיזמים ההומניסטים – מילוי כיסיהם של מי שמנהלים את המיזמים ההומניסטים-אידיאולוגיים הנ"ל. ומדובר במיליונים. (זונות, פרופסורים ופוליטיקאים אפשר לקנות מאה בשקל, איבחן בזמנו הנסיך מהנובר, והרשה לי להוסיף: גם עיתונאים, עורכדינים ודוקטורנטים. או, בניסוח ציבילי יותר, מועסקים עושים מה שהמעסיקים משלמים להם לעשות)

מיד קפץ א. ואמר" "כמו ש"ס!". חשב שהפיל אותי, כי הוא מכיר את אהדתי לאריה דרעי (עד היום).

"בדיוק!!!" אמרתי לו. ומניתי את "אל המעיין" ומפעלי צדקה שונים וכו', ועוד כל מיני מפעלי כשרות ומו"לות משגשגים מצד בעלי הבית,] שמא שכח.

שהרי זו דרכם של אירגונים מוכווני מטרות אידיאולוגיות, כפי שכבר הסכמנו.

אבל כשחזרנו, א. ואני, מהדיון בחמאס, בחיזבאללה ובש"ס לדיון המקורי בקרן החדשה, פתאום שוב נשכח מ-א. כל הסיפור, ההסכמות שחשבתי כי הגענו אליהן היו כלא היו, והוא חזר אל הטיעונים נוסח זה שאתה משמיע לי פה בטובך מפי הקומדינאט הראל. ואף הם כבר נשמעו לעייפה.

 

 

 

להגיב

להשאיר תגובה

