Skip to content

ברק משתפר מסרטון לסרטון

אפריל 22, 2017

הסרטון החדש של אהוד ברק טוב בהרבה מהקודם. הפעם הוא יצא מהפוזה של האזרח המודאג, זנח את הסגנון של האופוזיציונר בכל מחיר, את אוצר המילים הז'ורנליסטי ("הנהגה מטורללת") ומעמקי הפסיכולוגיזם ("האובססיה של נתניהו"). הטקסט וההגשה היו סבירים, בלי מבטים מתרוצצים וחפיפניקיות צברית שובבה.  ואפילו הרקע השתפר. מה שנראה בסרטון הקודם כשולי טעות מימין וחצי אגרטל פרוע ומאיים משמאל נעשה הגיוני יותר.

הסרטון החדש: כבר לא אזרח מודאג ז'ורנליסטי-פסיכולוגיסטי

הפעם ברק כבר מדבר פוליטיקה. מעבר לסיסמאות ("הביטחון מעל לכל", "שלמות העם קודמת לשלמות הארץ", "חברת מופת") יש כבר תכל'ס ולוח זמנים.

באגף התכל'ס מציע ברק ש"החלל" באגף השמאל-מרכז יתמלא ב"קבוצה בטוחה בעצמה". לי זה נשמע כמו הצעה לאיזה סוג של הנהגה קולקטיבית, או ועדת הצלה לשעת חרום, שגם אם ברק אינו אומר זאת במפורש, הוא רואה את עצמו כחלק ממנה. וגם אם אינו אומר זאת כלל – כמנהיג אפשרי של אותה קבוצה.

באגף לוח הזמנים, ברק מציע לא למהר. עכשיו, הוא טוען, זמן לעשות חושבים. ואילו הסיומת שלו מבטיחה (לאוהדים) ומאיימת (ליריבים): "עת הפעולה עוד תגיע". האם כבר יש תכנונים, דיבורים מאחורי הקלעים וכו'? מהי אותה פעולה, העתידה להגיע? אל תשאלו אותי. תשאלו אותו.

כשברק הודיע על פרישתו ממשרד הביטחון ומהפוליטיקה, בסתיו של שנת 2012, כתבתי שלא כדאי להספיד אותו (מבחינה פוליטית). לא מזמן טענתי פה, שאם השמאל בהופיעו כמחנ"צ חפץ-חיים, כדאי שיבקש מברק לעמוד בראשו, כי זה הסיכוי היחיד שלו לתת פייט לביבי (וללפיד). עכשיו, אחרי שידועה לנו כבר זהותם של המתמודדים על ראשות העבודה, ובלי לזלזל באף אחד מהם, לא השתנתה דעתי.

הנקודה המעניינת בסרטון החדש של ברק מבחינה אלקטורלית היא הגדרת קהל המטרה כ"מרכז-שמאל", הגדרה שכוללת קהל מצביעים המשתרע, תיאורטית,  מ"כולנו" של כחלון, כולל את מצביעיו של לפיד, ואפילו קצת מצביעים של ליברמן ומאוכזבי ביבי בליכוד (זה מבחינת "המרכז") ומגיע עד לימין של מרצ, עד כמה שיש דבר כזה (מבחינת "שמאל").

במבט ריאלי יותר, מדובר בשמירה על הקיים, כלומר עשרים וכמה ח"כים. קרוב יותר ל-30 במקרה הטוב, אם יצליח ה"שמאל-מרכז" הזה לגרד שניים-שלושה מנדטים מלפיד וימינה ממנו, ואולי אחד ממרצ, וקרוב יותר ל-20 אם יצליח רק להינצל מקריסה לתוך העתיד המבטיח של לפיד.

כך שדי ברור על מה ברק יכול לבנות תסריט של הצלחה וניצחון: על התמוטטות של שלטון נתניהו בליכוד. החקירות שיסבכו את ביבי עם שלטון החוק,  או תכנית שלום של טראמפ שתסבך אותו עם הימין במפלגתו.

ולסיום, גילוי נאות באשר לעמדתי האישית: צריך לקרות הרבה מאוד כדי שאשתכנע להצביע בבחירות הבאות למפלגה של "מרכז-שמאל", גם אם יעמוד אהוד ברק בראשה. בערך כמו הסיכוי שאצביע לביבי או ללפיד.

בינתיים, ויותר ויותר מיום ליום, נראה לי שבחרתי יפה בבחירות האחרונות, ומשה כחלון הוא האיש שלי גם בבחירות הבאות.

ואני מקווה שבידו תהיה הבחירה, מי יהיה ראש ממשלתנו הבא.

 

From → פוליטיקה

2 תגובות
  1. אילן permalink

    מה טוב בכחלון. החיוך המקסים. ראש מפלגה שקיבל את כול הקלפים בנושא הדיור ולא עשה עם זה כלום. אני מפחד ממנו כי הוא לא פיקח במיוחד ומונהג או נדחף ע״י מספר אוליגרכים.
    יש באמת הרבה פוליטיקאים ישראלים כמו בנט או שקד שהם אינטלגנטים וחכמים ובאמת יוכלו להוביל את ישראל קדימה. גם גדעון סער הוא בסדר.

    Liked by 1 person

    • אם לא אכפת לך, אילן, בגילי המתקדם אני כבר לא בנאדם תיאורטי, ואני מתייחס להצבעה שלי בתור פעולה אישית, ביני ובין המוצבע, לבדי בקלפי, אתה יודע, אני והפתק והוא. ומשה כחלון הביא לי (ולרבים מאוד כמוני) הרבה יותר תועלת מוכחת מכל אלה שהזכרת ביחד (ועוד כמה שלא הזכרת), ואני סבור שזו רק התחלת הדרך. שלא לדבר על כך שהוא גם הזיק, מזיק ועתיד להזיק הרבה פחות מאלה שהזכרת והאחרים שלא הזכרת, לדעתי, אם לשפוט על פי נסיון העבר. ואילו החיוכים הבטלים בעיניך לי הם רק עוזרים, ועל פי דיונים קודמים בינינו, אינני בטוח שההגדרות שלך ושלי לאינטליגנציה ולחוכמה עולות בקנה אחד.

      אהבתי

להשאיר תגובה

