דילוג לתוכן

מהפייסבוק / הפרשדנים הישראלים של טראמפ והאנטישמיות של הימין והשמאל

פברואר 5, 2017

פוסטים אחרונים מהפייסבוק 

הפרשדנות הישראלית להודעה מוושינגטון

(מהיום) השתיקה המביכה של הימין כלפי הציוצון האחרון מהבית הלבן בעניין ההתנחלויות התחלפה במבול של שקרים.

כרגע שמעתי את שרי הממשלה מפרשדנים את הודעת הבית הלבן בעניין. ממש הזכירו לי את הראיון השקרני האחרון של הנשיא היוצא ברק אובמה לערוץ 2. הוא הודיע שם, בלי בושה, כמה פעמים, כי ההימנעות של ארה"ב במועצת הביטחון, באשר להחלטה בעניין ההתנחלויות, "עומדת בניגוד" להצבעה בעד הצעת ההחלטה. בשעה שברור שרק הצבעה נגד, "עומדת בניגוד" להצבעה בעד, ואילו ההימנעות של מימשל אובמה דמתה הרבה יותר להצבעה בעד, כשידוע שכל 14 החברות האחרות תומכות, וההימנעות של ארה"ב מהטלת וטו, כמוה כאישור שבשתיקה.

וכך גם הפרשדנות של שרינו הפעם. אמנם בהודעה מוושינגטון נאמר כי שם "לא מאמינים" ש"'קיומה של ההתנחלות היא מכשול  בפני השלום" (we don’t believe the existence of settlements is an impediment to peace), אבל הפרשדנים מירושלים טוענים שזו הודעה "חיובית" מבחינת ההתנחלות הישראלית.

חיובית כמו ההצבעה של ארה"ב במועצת הביטחון על פי גירסת אובמה.

נשיא טראמפ: בעד או נגד?

נשיא טראמפ: בעד או נגד?

וברור שהשרים הפרשדנים מתעלמים ממשפט ההמשך מוושיגטון, על כך ש"יתכן שבניית התנחלויות חדשות או הרחבתן של התנחלויות קיימות מעבר לתחומיהן לא יסייעו (שזה, במילים עדינות, עלולות להפריע) להשגת מטרה זו (שלום)".(the construction of new settlements or the expansion of existing settlements beyond their current borders may not be helpful in achieving that goal) בפועל, יתכן שמה שמשתמע מהמשפט הזה הוא, שטראמפ מאמץ את המדיניות האמריקאית הקבועה, המתנגדת להתנחלויות חדשות ולהרחבת הקיימות.

אבל כולנו נהיה קצת יותר חכמים, אולי, אחרי פגישת נתניהו-טראמפ בוושינגטון ממש בקרוב.

כותנה וקרטון

(מיום שישי שעבר) בימין, איפה שהאמינו שטראמפ יותר ימני מנתניהו, משתררת שתיקה מביכה. ואילו מחירי הקרטון והכותנה בשווקים פשוט משתוללים, מרוב צמר גפן ואריזות שאוספים בשמאל כדי לאתרג אותו.

הנאצים מימין ומשמאל

(מיום חמישי שעבר) אז מה תגידו על צלב הקרס בבית הכנסת בעמונה? עם הלינק לציונות? מתוצרת הנוער הימני המופלא?
לא מזכיר משהו?
כל ההשוואות של הציונות לנאציזם, יודו-נאצים וכל זה?
מתוצרת השמאל המזוייף וכנסיית הסכל?
והעיתון שלהם, כל שני וחמישי?
מה שאני אומר כל הזמן:
השמאל והימין – שתי הכנפיים של אותה ציפור.
מוחות קטנים, חושבים דומה.
יד ימינם אינה יודעת מה עושה יד שמאלם, ויד שמאלם אינה יודעת מה עושה יד ימינם, ולשכלם אין יד במעשה ידיהם.

 

6 תגובות
  1. איתי permalink

    יש הבדל גדול מאוד בין צלב הקרס שצוירעל בית הכנסת. בעמונה וההשוואות שנשמעו שם בין ציונים לנאצים לביןהבון טון הרווח בשמאל הרואה את היטלר וחבריו מתחת לכל פנס רחוב. ההבדל הוא שבעמונה מדובר בחבורת ילדים מפגרים שדבריהם נאמרו בשעת כעס והזרם המרכזי בימין מיהר להתנער מהם ואילו בשמאל מדובר באקסיומה דתית כמעט שכמעט מקובלת על כל אגפי האינטלגנציה הבורגנית הישראלית.

    אהבתי

    • נא לא להיתמם, איתי, קריאות "נאצים" לעבר שוטרים וחיילים ישראלים נשמעו מפי הימין, ולא רק מילדים מפגרים, לאורך שנים. ומאידך, הזיהוי של ישראל ויהודיה עם הנאצים אינה כה רווחת בשמאל, ואופיינית במיוחד בחוגים מצומצמים למדי, אנטי ישראלים ואנטישמיים (מה שנקרא "פוסט ציונים" או "אנטי ציוניים") המתרכזים סביב עמודי הדעות של עיתון "הארץ", כמה עיתונאים מהשמאל המזוייף וכמה אקדמאים מכנסיית הסכל. והם אינם זוכים לאהדה רבה בשמאל אם בכלל, ולא חסרים גם גינויים.

      אהבתי

      • איתי permalink

        כיוון שהנאציזם מסמל את הרוע המוחלט השימוש בו ככינוי גנאי כלפי יריבים פוליטים אידואולוגים או סתם אנשים לא אהובים רווח מאוד בשיח המערבי ראה חוק גודווין והוא מסמל את תהליך שחיקת השפה המתרחש כיום שבמסגרתו ביטויים מסוימים שבעבר באו לתאר קשת תופעות ספציפית מאוד ואילו כיום הם משמשים מטבע עובר לסוחר כגון נאציזם פשיזם וכ'ו לכן יש הבדל גדול האם המילה נזרקת לאויר כחלק מתהליך ההזניה של השפה שאני מתנגד לו נחרצות אך סקפטי לגבי היכולת לעצור זאת לבין מחנה השמאל הקיצוני שעסוק יומם ולילה בהעמדת מסגרת תיאורטית שתיצור הקבלה מוחלטת בין ישראל. לגרמניה הנאצית.

        אהבתי

  2. אילן permalink

    איזה כייף לנו. ציירו צלב קרס. יאוו. ממש אותו דבר.
    הרי שאמריקני שחושב וככה אמרו לו שיהודים שולטים בעולם ובא נשיא חדש וממנה לכמעט כול עמדות המפתח כולל החתן יהודים כאשר בארצות הברית יש כ-2% או אולי אחוז יהודים. מה הוא צריך לחשוב. ברור שהאנטישמיות גוברת ואם טראמפ יבצע מדיניות שתכעיס ציבור רחב השנאה ליהודים רק תגבר. כמו באירופה גם בארצות הברית האנטישמיות מושרשת חזק מאוד אצל חלק מהאוכלוסיה ולדעתי לא צריך להשוות למעשה של נער בן 16 שברגע עושה מעשה להכעיס.
    טראמפ הוא איש עסקים ואמר משהו לצאת לידי חובה. גם אובמה נבחן בסוף במעשים ולא בדיבורים. הפלשתינאים המפונקים תמיד בחרו לא להתמודד עם ישראל במשא ומתן אמיתי כי העולם דאג להם. היום הם נזרקו מתחת לגלגלים וכולם יודעים את זה. לא צריך להתלהב מאמירה מאוד מעורפלת וחסרת מחוייבות שאמר נשיאה הנבחר של ארה״ב.
    אני מציע לך ממחטה כדי שתוכל לנגב את הדמעות של אבו מאזן.

    אהבתי

    • אילן, ראה גם תשובתי למעלה לאיתי. אני הרבה פחות החלטי ממך באשר להודעתו האחרונה של הבית הלבן, וכפי שכתבתי, נחייה ונראה.

      אהבתי

התגובות סגורות.