Skip to content

דונלד טראמפ בבית הלבן: עוד על סקרים וחיות אחרות

נובמבר 13, 2016

אני מקווה מאוד שקוראי הפוסטים האחרונים שלי, בעניין התוצאות של הבחירות לנשיאות בארה"ב, אינם מקבלים רושם מוטעה:

שאני כאילו  אוהד של דונלד טראמפ, וכאילו חזיתי את נצחונו, ולכן אני נהנה להשתלח עכשיו באוהדי הילרי קלינטון שחזו את ניצחונה.

לא היה ולא נברא.

ראשית, קיוויתי שהילרי קלינטון תזכה במשרה הרמה, מול טראמפ חסר הניסיון הפוליטי. לנצחונה קיוויתי גם כשהתמודדה מול ברק אובמה חסר הניסיון (לעומתה) לפני שמונה שנים ויותר. לניסיון יש חשיבות עצומה בכל סוג של עיסוק, ובפוליטיקה על אחת כמה וכמה.  כל מי שיודע משהו על פוליטיקה יאמר לכם זאת. גם  שמונה השנים האומללות של הטירון אובמה בבית הלבן מהוות הוכחה ניצחת לנכונותה של האבחנה הזאת. אני מאוד מקווה ש-8 השנים של הטירון טראמפ יהיו מכאיבות פחות, לארצו, לעולם, ובמיוחד למזרח התיכון המוכה. מקווה, אבל לא בטוח.

זה לא רק בגלל הניסיון שהייתי בעד קלינטון. לא רק בגלל שהיא גברת נבונה, שכבר חטפה די פצצות לגבות ולכן תהיה זהירה בתור נשיאה. גם בגלל שהיא אשה הייתי בעדה, והרעיון של הגב' קלינטון, הקנצלרית הגרמניה וראשת הממשלה הבריטית, בתור טריאומווירט המנהל את העולם, נראה לי מעניין ומרענן. בטח הנהגה סבירה יותר מגדודי הגברים שניהלו ומנהלים את העולם עד כה, וכבר די הובהר לנו עד להיכן מגיעה גבורתם, שלא לדבר על תבונתם.

על החסרונות של הקלינטונית אדון בפוסט הבא.

ואני לא מדבר פה על פוליטיקה. קוראי הוותיקים הרי מכירים את דעתי, שהשמאל והימין הם שתי הכנפיים של אותה ציפור, ושמה שמכונה דימוקרטיה הוא שלטון העשירון העליון, על ידי העשירון העליון ולמען העשירון העליון.

ובכל מקרה, כלל לא הייתי בעד טראמפ.

*****

ושנית, כלל לא חזיתי את נצחונו של טראמפ.

אך גם לא את הפסדו.

בכל מה שנוגע לעתיד, אני לא מנחש בקפה, לא בעננים, לא בכוכבים ומזלות, וגם לא מאמין אוטומטית בתחושות הבטן הרגישה שלי, באינטואיציה המדהימה שלי, או בניתוחים סוציו-פסיכו-אנתרופו-אקונומיים מתוחכמים וכל הממבו-ג'מבו המדעיסטי הזה.

על סקרים ותוצאותיהם אין מה לדבר. מאלה נגמלתי כבר לפני עשרות שנים.

כמו כן מצחיקים אותי גם כל אלה הטוענים ש"חזו" את נצחונו של טראמפ. ברור שמדובר בסתם ניחושים, בדיוק כמו הניחושים של אלה שטענו לניצחונה הבטוח של הילרי, רק עם פחות סקרים.   הפער הקטן במספרי המצביעים בפועל (ועוד לטובת קלינטון) מצביע על מידת הרצינות שבניחושים האלה, של שני הצדדים.

וברור שכל המנחשים, המתגאים עכשיו ב"ראיית הנולד" שלהם לגבי נצחונו של טראמפ,  לעולם אינם טורחים להזכיר את כל הפעמים שבהן הם נפלו על האף בניחושים כושלים קודמים בתחום הפוליטיקה, בענייני בחירות ובעניינים אחרים.

מועמדת קלינטון ונשיא טראמפ:

מועמדת קלינטון ונשיא טראמפ: ניסיון פוליטי וידע כלכלי

סטטיסטית, ככל שמרבים בניחושים (ויש המון מכורים לעניין, המדמים שמפעמת בהם רוח נבואית), עולה הסיכוי שמדי פעם יצאו צודקים. כמו השעון העומד הצודק פעמיים ב-24 שעות.

לא פחות מצחיקים הם אלה שבמרוצת רצף רב-חודשים של נבואות שקר בדבר נצחונה של קלינטון, הם גם העלו פעם פה או שם "השערה פרועה" או "הנחה שאין להתעלם ממנה" שטראמפ בכל זאת ינצח.

סתם אליבי זול ומזלזל באינטליגנציה של הקוראים או המאזינים והצופים, מין תעודת ביטוח צולעת שסידרו לעצמם.

בעניין הסקרים, אפתיע אתכם, לא הכל שלילי, ולא הייתי משליך את המים עם התינוק:

אם 80% מהסקרים יחזו אי פעם  ניצחון בבחירות דו-מפלגתיות, ביחס של 80% מול 20% אהיה מוכן להניח בדוחק, שיש אפשרות שהמוביל בסקרים אכן יזכה בבחירות.

אך גם ניחוש זהיר שכזה לא אעשה בהתנדבות. רק אם ישלמו לי היטב, מה שלא נראה לי שהולך לקרות.

ולמה אני זהיר כל כך? כי כל מטרתי בכתיבה כאן היא להועיל לקוראי. וברור  שאני מועל במטרה הזאת בצורה קשה, כשאני מטעה אותם בתחזית שווא ובנבואת שקר.

שאני, המקדיש פה לא מעט מאמצים כדי להזהיר את קוראי וחברי היקרים מפני כל מיני שרלטנים ושוטים, אהפוך את עורי ואהיה כאחד מהם?

ישמרני האל.

*****

ברור שצחקתי לא מעט כשקראתי את עיתוני סוף השבוע, עם התירוצים מההפטרה אצל חלק מנביאי השקר; עם ההתעלמות הגמורה מהכישלון המהדהד אצל כמה אחרים; ועם בעלי שיטת "ההגנה הכי טובה היא ההתקפה", אלה היודעים "להעביר את הכדור לשטחו של היריב", ומזהירים את נביאי הימין מפני תחזיות מוטעות בקשר לכהונתו של טראמפ.

כמה צחקתי כשקראתי, למשל, ב"מעריב", את התובנה המזהירה (תרתי משמע) הבאה, המופנית כלפי הקוליגות שכשלו בתחזית הבחירות שלהם:

"הגיע הזמן שנבין שיש דברים שאי אפשר לדעת מראש."

!!!

וזה ממי ששבוע לפני הבחירות האחרונות לכנסת, באביב אשתקד,  הודיע לנו ש-:

"בקצב ומגמה הנוכחיים נתניהו גומר את הבחירות עם פחות מ-20 מנדטים."

וגם:

"יהיו אשר יהיו תוצאות הבחירות, יאיר לפיד יצא מהן מחוזק."

נתניהו, כזכור, "גמר" עם 30 מנדטים. ולפיד, כזכור, הגיע  בבחירות של 2015 ל-11 מנדטים חזקים, לעומת 19 המנדטים החלשים שזכה בהן בבחירות של 2013.

(אגב, "מעריב" של סוף השבוע האחרון לוקח בסיבוב את "ידיעות אחרונות").

*****

וזה עוד כלום לעומת מה שמצאתי בעיתון לאנשים חושבים תחת הכותרת "מדוע טראמפ ניצח?"

שם, ישר על הסובוח של המאמר התברר לי שהנשיא ה-45 של ארה"ב הוא –

"נטול כל ידע בכלכלה."

!!!

לא ייאמן. רק אנשים חושבים מסוגלים להמציא ולהבין דברים כאלה. האיש הזה טראמפ, נדל"ניסט דור שלישי, שעוד בהיותו ילד עירב אותו אביו בהחלטות עיסקיות. איש עם ותק של 50 שנים בעיסוק יומיומי בכלכלה בכל הדרגים ומכל היבט אפשרי (כולל הון-שלטון, כולל הון-תקשורת ועוד) –

הוא –

"נטול כל ידע בכלכלה."

מילא, היו מספרים לאנשים החושבים שהידע שלו אינו מלא. שיש לו עוד מה ללמוד. שהיו לו גם כשלונות. שפשט רגל פה ושם. שלא יודעים אם הוא סתם מולטי-מיליונר או שמא מיליארדר ממש.  הכל סביר ואולי נכון.

אבל "חסר כל ידע"?

מאיפה יכולה להגיע יציאה כזאת?

דווקא יש לי תשובה לשאלה הזאת.

המאמר לאנשים חושבים, הכולל את ההבחנה המדהימה בקשר לאיש טראמפ, כולל 663 מילים ביניהן מופיעים בצפיפות מבהילה הביטויים הבאים: "הקפיטליזם התאגידי", "הקפיטליזם התעשייתי", ה"פינאנסיאליזציה של הכלכלה", "פעילויות פינאנסיות", "תגמולים פינאנסיים", "הכלכלה הגלובלית", "הגלובליזציה", "האיגודים המקצועיים (3 פעמים) – ושיא השיאים, הביטוי "מעמד הפועלים" – 11 פעמים.  והיו שם עוד מילים ארוכות וביטויים דומים, וביניהם קצת מילות קישור.

אם נדמה לכם שהמאמר נכתב על ידי פרופסור לכלכלה אינכם אלא טועים.

אבל את התשובה לשאלה שהצבתי למעלה, מאילו תהומות של תבונה הגיעה ההבחנה לגבי בורותו המוחלטת של דולנד שלנו בכלכלה, קיבלתם גם קיבלתם.

זה מתוצרת מגדלי הקלפים המילוליים והאוויליים של האידאולוגיות והאיזמים.

אני לא מציין את שמות הכותבים, כי מדובר רק בדוגמאות מייצגות. יש עוד רבים כמותם בתקשורת הממוסדת.


עד כאן הדאחקות ע"ח התקשורת הממוסדת ובנותיה. שמו של הפוסט הבא יהיה, בחלקו, גניבה ספרותית מהעיתון לאנשים חושבים: יקראו לו "מדוע ניצח דונלד טראמפ ומדוע הפסידה הילרי קלינטון" והוא יהיה לגמרי רציני.

 

להגיב

כתיבת תגובה

