דילוג לתוכן

טיפ: איך מכינים גלידת קפה/מוקה

ספטמבר 3, 2016

אחרי שזכתה לשבחים והבטחתי לסועדים לפרסם מתכון, הנה איך להכין תיק-תק גלידת קפה/מוקה.

המתכון ל-6-4 מנות. 1 שמנת מתוקה 38% או 32% 250 מ"ל, מקוררת היטב, קפה וקפה נמס, אבקת קקאו או קוביות שוקולד חלב, מעט חלב, אבקת סוכר, תמצית וניל, קצת מלח.

המידות שלפניכם בכפיות או בכפות, והבחירה בידכם, שטוחות בינוניות או גדושות – לפי הטעם.

שלב ראשון, מניחים בתחתית קנקן להרתחה שתי כפיות של קפה שחור סביר (השתמשתי ב"קולומביה" של עלית) ואותה כמות של נס קפה באיכות סבירה – ג'ייקובס, דווידוף או טסטר'סצ'ויס ומכסים בחלב. מביאים להרתחה, מעבירים לכוס ומניחים לצינון מהיר בפריזר. חשוב להשתמש להרתחה בחלב ולא במים, כי המים מעניקים לגלידה מרקם של קרטיב. אם אין אבקת קקאו, ממיסים קוביות שוקולד ומניחים גם לעיסת השוקולד הנוצרת להצטנן היטב.

המיכשור הדרוש: מקצפת ומיכל מאורך שאפשר למצוא בכל חנות לכלי בית באגף האריזות (המכסה הכחול בקרקעית)

את ההקצפה (במקצפת ידנית במהירות גבוהה) מבצעים בגביע פלסטיק מאורך וצר יחסית, או בגביע מתכת של קוקטיילים, שיישמש גם להקפאה ולאחסון. רצוי להשהות אותו מעט בפריזר לפני השימוש.

כאשר השמנת מכפילה את נפחה, והרבה לפני שהיא מתחילה להתקשח ולהפוך לחמאה, מוסיפים קורט מלח, את אבקת הקקאו – 1 כף – או השוקולד המומס (2-3 קוביות), מעט תמצית וניל ו-3 כפות של אבקת סוכר.

מקציפים עוד, מעט מאוד, כדי לערבל את החומרים.

טיפ משנה: אם יש בסביבה מטחנה, אין טעם לקנות אבקת סוכר, היקרה פי כמה מן הסוכר. מטחנת תבלינים או קפה הופכת סוכר גבישי רגיל לאבקה תוך שניות. ואגב – אפשר להשתמש לצורך המתכון גם בסוכר רגיל. כמעט כולו נמס לחלוטין, והמעט שלא, מתפצח בנעימות בפה.

מוסיפים את הקפה המקורר המומס בחלב – כולל הגרגירים – ושוב מקציפים קלות, עד שמתחילים להיווצר מין נתיבים על פני השמנת המוקצפת, ובשום אופן לא יותר. מקפיאים לחמש-שש שעות ויש לכם מעדן.

From → טיפ, מטבח

7 תגובות
  1. תודה! מ', יש לך ניסיון עם תחליפי חלב (ובשעת הדחק חלב דל לקטוז)? הם די מיימיים. אולי כדאי לרכז אותם קצת קודם. על אריזת "חלב שקדים" תנובה, למשל, כתוב 98% לא-שקדים.
    כשהכנתי חלב שקדים בעצמי נתקעתי עם כביסה בסבון כלים של בד הסינון.
    תודה!

    אהבתי

    • לצערי, שושי, אני בור גמור בכל מה שנוגע לתחליפים הנ"ל. רק מהספרות אני יודע שמה שנקרא "שמנת ממקור צמחי" אמורה להיות ניתנת להקצפה (עובדה שמשתמשים במוצר הזה בגלידות תעשייתיות מהסוג הנקרא פרווה, אך גם באחרות.)

      אהבתי

  2. תודה. קיויתי שרק במרכיב החלב יש לקטוז, אך לאחר שהעזתי לבדוק גיליתי שבשמנת המתוקה עצמה יש הרבה, מה שלא מפתיע. "שמנת ממקור צמחי" מזכיר לי מרגרינה. שם גרוע. אני אפילו לא בודקת אם המקור האמיתי הוא, לדוגמה קשיו. יותר סביר ששמן סויה 😦

    Liked by 1 person

  3. בת7 permalink

    למה צריך להקציף דווקא במיכל מאורך?, והאם ניתן להקציף בקערה רגילה אם אין כזה?

    אהבתי

    • מיכל מאורך, בת-7, בגלל הכמויות והמיכשור שבמתכון. אם תמזגי מיכל אחד של שמנת, כולה 250 מ"ל, לקערה רחבה, המקצפת רק תדגדג את השמנת ותצחיק אותה. מיכל כזה אפשר להשיג בכלום כסף בכל חנות בכלי בית באגף האריזות. אבל אם את הולכת על כמות גדולה יותר ו/או על בלנדר, המיכל המאורך לא הכרחי. לנוחותך, וגם למען שאר המשתמשים, ובגלל חשיבות הנושא (גלידה!), צירפתי בגוף הפוסט צילום הממחיש את ההסבר.

      אהבתי

      • בת 7 permalink

        אה, עכשיו הכל ברור. אני אפילו חושבת שיש לי אחד כזה. אז עכשיו שאפשר להתחיל בעבודה…כמה חלב לשים? ואם אפשר לשים רק קפה שחור(בא לי שזה יהיה הטעם הדומננטי)
        תודה

        אהבתי

  4. מינימום חלב, רק מידה שתכסה את הקפה. אפשר להשתמש רק בשחור, מבושל בחלב, אבל במקרה הזה עדיף לסנן כדי שהגלידה לא תהיה גרגירית מדי.

    אהבתי

התגובות סגורות.