דילוג לתוכן

סטטוסים/ אזהרת מסע חשובה, החרדים הרשעים בפרשת השבת החדשה וייחומו של העורבני

אוגוסט 28, 2016

פוסטים שפרסמתי לאחרונה בפייסבוק

רוצים השוואות היסטוריות? בבקשה

קבלו אזהרת מסע. מחמת דחף שאינו בר-ריסון, אני חש שעלי להודיע כך (כי כבר היו מקרים): כל מי שיבקש להשוות לי פה *, אצלי על הקיר, בין מדינת ישראל, צבאה ואזרחיה, ובין מה שהתרחש בגרמניה הנאצית בשלב כלשהו של ההיסטוריה שלה – מיד אשווה אני, מצידי, בתגובה מנומסת ומנומקת, בין האנטישמי הקטן העורך את ההשוואה ובין אנטישמים גדולים ממנו בגרמניה הנאצית דנן.


*כולל קצינים בכל הדרגות.

שבת קודש והחרדים הרשעים

מי שהפנה אל החרדים את השאלה הנוקבת ביותר לגבי התנהגותם בפרשת השבת (פיקוח נפש או חילול, סיבוב מספר 211 לפחות), היה הדוס שמעון ריקלין. זה היה הבוקר בגלצ בתכניתו של אראל סג"ל (ובהעדרו). בתכנית התארח אחד מחתני החגיגה החרדית התורנית, הח"כ מאיר פרוש, ח"כ בן ח"כ.

שלוש פעמים לפחות ביקש ריקלין לשאול את פרוש כך: אתם החרדים, הרי מתנגדים לכל בחישה של המדינה ושל הכלל במדינה בענייני העדה שלכם. אז איך אתם מעיזים להתערב בצורה בוטה כל כך בענייני אותו כלל ובענייני אותה מדינה, שכל רצונכם להיבדל ממנה?

הח"כ פרוש אפילו לא ניסה להשיב על השאלה. זה לא שהוא הצליח, זה לא שהוא נכשל בלשונו. זה לא שהוא התחמק. הוא פשוט לא ניסה.

וברור מדוע.

כי הצביעות זועקת לשמיים.

*****

לפני שלוש שנים וחצי פרסמתי כאן בבלוג פוסט שכותרתו היתהמה נשיב לרשע השואל "מה העבודה הזאת לכם?" 

ההגדה של פסח: לכם ולא לו

ההגדה של פסח: לכם ולא לו

בתפקיד הרשע כיכבו החרדים.

וזה על פי פסוק הידוע לכל יהודי, מתוך ההגדה של פסח, שם מופיע הגדרתו המפורשת של הרשע.

"רשע מה הוא אומר? 

'מה העבודה הזאת לכם?'

לכם ולא לו.

ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל – כפר בעיקר."

ומהו אותו עיקר, שהרשע כופר בו?

בדיוק זה:  שלא להוציא את עצמך מן הכלל. זה העיקר. זו משמעותו המדוייקת של המשפט האחרון בציטוט שלעיל.

וזה בדיוק מה שמנסים לעשות החרדים. להוציא את עצמם מן הכלל.

אבל רק איפה ומתי שנוח להם.

שזו הצביעות.

הם – תנו להם רק עבודת השם.

לימודי ליבה? לא בשבילם. עבודת הצבא? רק לחרדים סוג ב' וג', שני גדודים בסך הכל. עבודה סתם – בעיקר לנשים.

להוד רוממותם וקדושתם תנו רק עבודת השם.

*****

החרדים אינם יכולים לומר, שהכלל הזה, כלל אינו כלל בעיניהם, ולפיכך אינם בחזקת מי שהוציאו עצמם מן הכלל.

כי הם משתפים את עצמם בקואליציות של אותו כלל ובממשלתו. אותו כלל משלם שכר לשריהם ולח"כיהם לרבניהם ולמשגיחיהם. אותו כלל משלם שכר לימוד לאברכיהם ובחוריהם. הכלל משלם להם קצבאות על פי מניין ילדיהם, ושומר על חייהם ועל רכושם בצבאו ובמשטרתו.

ולכן, אם הם אומרים שהכלל אינו כלל בעיניהם, הם עושים מעצמם צחוק.

ואם הם מודים שהכלל כלל הוא, הם מודים במשתמע שהם רשעים, לפי שהם מוציאים עצמם מן הכלל.

*****

וכך יוצאים החרדים שלנו ראשית כל – רשעים.

ושנית – גם צבועים. כי בשעה שהם מבקשים לבדל את עצמם מן הכלל ודורשים שלא יתערב אותו כלל בענייניהם, הם בעצמם כלל אינם מדירים את עצמם מהתערבות בענייני אותו כלל, כפי שמוכיחה התנהגותם בפרשת השבת האחרונה.

ולא מוכנים להשיב על הפירכה, כפי שמוכיחה (אי-)תגובתו של הח"כ פרוש לשאלתו החוזרת ונשנית ונשלשת של ריקלין הבוקר בגלצ.

שזה בדיוק העונש שנפסק לרשעים בהגדה של פסח: "ואף אתה הקהה את שיניו."

שזה בדיוק מה שעשה הבוקר ריקלין לפרוש בגלצ.

הקהה את שיניו.

ומהמשך הפסוק בהגדה של פסח מתברר, שלפי שהוציאו עצמם מהכלל, אילו היו אותם רשעים במצרים, לא היו נגאלים.

קול העורבני המיוחם

עורבני על עמוד חשמל: זו עונתו

עורבני על עמוד חשמל: זו עונתו

אם מישהו עובר בימים אלה ליד עץ ושומע מהצמרת צווחות שנשמעות כמו תרנגולת בשעה ששוחטים אותה, או גוזל של עורבים שטרם הסתדר לו הקול, דעו לכם שמדובר בסך הכל בעורבני מיוחם שזו עונתו. ניסיתי להקליט לכם אבל ברגע שאני לוחץ על ה"הקלט" הייחום עובר להם, אז נא להסתפק בצילום.

 

 

 

 

התגובות סגורות.

<span>%d</span> בלוגרים אהבו את זה: