Skip to content

סטטוסים/ נגד חוק העמותות בדמותו הנוכחית, למי מרביצה המשטרה יותר ולמה לטימטום אין גבול

מאי 26, 2016
סטטוסים אחרונים מהפייסבוק

טיעונים מצחיקים נגד חוק לא ראוי

אתמול הצחיק אותי פעמיים הפרופ' מרדכי קרמניצר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, שרואיין בצהרים ברשת ב' בעניין החוק נגד עמותות השמאל. ראשית צחקתי כשאמר הפרופ' שיעודו של החוק ליצור דה-לגיטימציה לעמותות הנ"ל. מצחיק, כי הרי יעודן העיקרי של העמותות האלה (מסוכנות הסנאף של "בצלם" ועד לעמותת המלשנים הקטנים של "שוברים שתיקה" עבור בפרקליטים של "יש דין", ברבנים של "הרבנים למען" וברופאים של "הרופאים למען") – הוא ליצור דה-לגיטימציה למדינת ישראל ולצבאה. אז שאלה יתלוננו על דה-לגיטימציה נגדם?
ושנית צחקתי כשהפרופ' התלונן על כך ששכירי העמותות האלה מכונים "סוכנים זרים". כי לדעתו, העובדה שהם מקבלים כספים כבדים מכל מיני מדינות זרות – לא עושה אותם לסוכנים של המדינות האלה! עצם הצגה כזאת של הדברים מצחיקה אותי, אך הגיחוך אף גובר, כשאני נזכר שכל אותם אלה המתרעמים על הכסף ומיני האירוח וההטבות שקיבל ראש הממשלה שלנו מכל מיני מיליארדרים, תוך הצבעה (מוצדקת!) על הפגם המוסרי ואולי החוקי שבכך – מצליחים לפלק-לק ולהפריד בין דולרים הנתחבים לכיסו של ביבי, ובין הירקרקים לחביביהם מעמותות השמאל. אותם דולרים שעושים מביבי בובה על חוט של מליאנים זרים – הם חסרי השפעה על שכירי המקלדת של עמותות השמאל!
אין ספק שהפרופסור וחבריו חושבים שכולם מטומטמים.
ולעצם העניין, אגב, אני לגמרי מסכים עם הפרופ‘ קרמניצר בטיעון העיקרי שלו נגד החוק המוצע. דהיינו – שהוא מפלה בעליל את עמותות השמאל לעומת עמותות הימין. ברור שהחוק הזה צריך לכלול את כל מיני התרומות הזרות – ממדינות כמו מקרנות פרטיות או מקרנות כנסייתיות. חובה שנדע כולנו וידעו נבחרי הציבור ופקידי הממשלה בשם מי באים אליהם כל מיני שתדלנים וסוכנים זרים.
אין מקום לחוק כזה, גם משום שקל כל-כך לעקוף אותו: ידוע היטב שכסף רב המוזרם לעמותות הדה-לגיטימציה המקומיות מקרנות נוצריות באירופה (שעניינן להוכיח, באמצעות הסוכנים הישראלים, שאותם יהודים שרצחו בזמנו את ישו, רוצחים עכשיו פלשתינים חפים מפשע) , מקורו בעצם מהממשלות, המעבירות את הכסף בעקיפין כדי לטשטש את מקורו. ואילו קרן פורד האנטישמית, שהיא קרן פרטית המהווה את הספונסרית העיקרית של ”הקרן לישראל חדשה“, היא המוטבת מס. 1 של ממשלת ארה“ב, מבין כל הקרנות מסוגה.
כך שאם החוק יעבור כפי שהוא מוצע היום, יוכלו הממשלות הזרות להפנות את הכסף לקרנות הכנסייתיות או הפרטיות, ולעקוף בקלות את החוק.
וכך, מה שלא צודק וראוי מבחינה מוסרית, הוא גם פסול מבחינת יעילותו.

 פינוי עמונה והמכות בסופרמרקט יודה

אחד מחברי שיתף את התמונה הרצ"ב, אפרופו האלימות המשטרתית בסופרמרקט יודה בתל אביב, כמובן. כתבתי לו מה שכתבתי, ובתגובה השיב:

המשטרה לא נוגעת בפאשיסטים

המשטרה לא נוגעת בפאשיסטים

"כשהמשטרה מרביצה לערבים ואתיופים באלימות מטורפת אבל סבלנית וקורצת עין לפאשיסטים ברחובות ירושלים והגדה- מביאים לכך שצילום החולצה חושף את המציאות שמתחת לססמאות המשטרה ושקריה בתקשורת."

והנה מה שהשבתי לו על זה:
כשיש לי עסק עם השמאל המזוייף והאידיוטים השימושיים שלו, קשה לי להחליט אם הם יותר שקרנים כפייתיים, או סתם דימנטיים. אתה רוצה לקבל מושג על אלימות משטרתית נגד פאשיסטים? שמעת על עמונה? תסתכל בסרטון שצרפתי לך (ראו למטה). כל מה שעשתה המשטרה מאז כלפי ערבים או אתיופים או ברחובות ירושלים או הגדה, לא מגיע לקרסוליים של מה שקרה שם. או שאולי המתנחלים לא מספיק פאשיסטים בשבילך?

ואני מציע לא להתרגש מהשפה שאני נוקט כלפי החבר הנ"ל. שהרי מדובר בחבר ותיק וחביב עלי מאוד, שגם הוא לא נשמר בלשונו כלפי, וטוב לנו בזה. כמו שאמר אל ג'ונייד, השייך לזרם הסופי מן האיסלאם: "כשהידידות היא ידידות אמת, נושרים כללי דרך ארץ."

מימון העמותות ותיאוריות הקונספירציה

לפעמים אני חושב שלטמטום האנושי יש גבולות, אבל לפעמים אני לא בטוח.
לדוגמא: כשאני כותב שהמלשנים בשכר של "שוברים שתיקה" מקבלים כסף תמורת "עדויות" לפי מכסה (ויש תיעוד), מכל מיני ממשלות זרות מחרחרות מלחמה. מכל מיני תאגידים עיסקיים שמרוויחים ממלחמות. מכל מיני מימסדים קלריקליים אנטישמיים שמעוניינים להוכיח שכמו שהיהודים רצחו פעם את ישו שלהם, ככה היהודים רוצחים עכשיו את הפלשתינים (ואותו דבר עושים גם המלשנים בשכר של "בצלם", "יש דין", ועוד ועוד).
ואז באים המטומטמים, קוראים מה שכתבתי, וטוענים שאני הזוי. שמדובר בתיאוריית קונספירציה. שמה פתאום. שמדובר בסתם חיילים טובים שדואגים לצה"ל.
ואני תוהה לי: האם אותם אלה גם יטענו שאני הזוי ושבוי בתיאוריות קונספירציה, כשאני טוען שהעיתונאים של "ישראל היום", שמשולמים על ידי איזה מיליארדר אמריקאי, הם בהכרח יחצ"נים של ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו ומפלגתו (חוץ מכמה אחדים שנותנים להם חבל קצת יותר ארוך, בשביל הקישוט ומראית העין של עיתונות חופשית)?
כי הרי זה בדיוק מה שאני טוען?
או שהמטומטמים הנ"ל יטענו שבמקרה של העיתונאים של "ישראל היום" אני צודק באבחנותי המפוכחות, אבל במקרה של המלשנים בשכר של "שוברים שתיקה" – ממש לא?
או פשוט מזה, בלי רגשות טעונים ובלי פוליטיקה: האם הטענה שפועל/ת הטקסטיל, ליד המכונה, עושה פעולות XYZ לאורך שעות העבודה, כי על זה משלמ/ת לו/לה בעל/ת המפעל, היא טענה הזויה של מי ששבוי בתיאוריות קונספירציה?
המסד שעליו בנויה כל הכלכלה בעולם – שאדם עושה תמורת שכרו מה שנדרש או מבוקש ממנו לעשות – זו הזיה קונספירטיבית?
אני אמור להאמין, שכאשר המלשנים בשכר של "שוברים שתיקה", משרתים תמורת כסף אינטרסים של שונאי ישראל וסתם אנטישמים – הם חיילים טובים ואזרחים טובים?
עכשיו אתם מבינים למה אני חושב לפעמים, שלטמטום האנושי אין גבולות?

התגובות סגורות.

