דילוג לתוכן

פרשת האלוף יאיר גולן/ חדש בשוק, קבלו את המיזרחינאצים

מאי 8, 2016

תגידו שמדובר בתיאוריית קונספירציה, אבל לי נראה די ברור שלגל האחרון של מחפשי הזהב הנאצי בערבות החברה הישראלית, בדברי סגן הרמטכ"ל ובמגננה עליהם, יש מטרה ברורה ובינתיים לא לגמרי מוצהרת:

להעלות בדרגה גם את היהודים המזרחיים ולהשוות אותם לאשכנאצים.

כלומר: לא עוד המונופול האשכנזי הוותיק על הנטיות הנאציות המולדות, כמו שהיה עד כה. מעכשיו גם למזרחיים שלנו מותר להיות נאצים. ובכך, כמובן, נסגר המעגל.

לא רק האשכנזים-האשכנאצים.

מעתה, יש לנו גם מיזרחינאצים.

מעכשיו אפשר להגיד בלב שלם ובלי הסתייגויות, שהחברה הישראלית – נאצית!

אשכנזים ומזרחיים כאחד, איש לא יימלט.

ולמה אני חושב שזה העניין?

הרי האלוף יאיר גולן עצמו לא אמר מילה על המזרחיים. הוא אפילו לא הזכיר את הנאצים. סתם דיבר על "זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו."

הכל לגמרי מדעי ("זיהוי תהליכים", "מציאת עדות") ולגמרי  כללי ("כאן בקרבנו") .

אבל לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין במה המדובר.

המרצע יוצא מתוך השק חיש קל.

קבלו למשל, הפתעה-הפתעה, את אמנון לורד דווקא, מההוגים ואנשי התקשורת הבכירים של הימין. הוא מגונן בתוקף על זכויותיו של סגן הרמטכ"ל ומסביר את דברי האלוף גולן והתזכורת שלו לימים האפלים ההם של גרמניה, על רקע –

"תופעת לה פמיליה, אספסופיות ואלימות, העליהום על פיקוד צה"ל ועל מערכת המשפט שלו בהקשר של החייל אליאור עזריה."

טוב, די ברור ש"לה פמיליה", "אספסוף", "אלימות", והחייל היורה מחברון והתמיכה בו, הן מילות קוד, שהשורה התחתונה שלהן לגמרי ברורה: מזרחיים.

או הנה, למשל, אמיר אורן, עיתונאי "הארץ" (עיתון שבאופן טבעי לגמרי לוקח את ההובלה בפרשה, מסיבות מו"ליות ואחרות) באותו הקשר.

במסגרת המגננה שלו על דברי גולן, הוא מסביר למי מכוון האלוף את דבריו.

"ההמון השוצף" וכמובן, איך לא, ה"אספסוף". וקבלו גם את שורת המחץ של אורן:

"תהום נקרעת בין הישראלים שהשם 'גולן' מתקשר אצלם עם אייל ועם תמיכה בחייל אלעור עזריה, לבין מי שמזדהים עם יאיר"(גולן, האלוף).

ההקשר העדתי ברור לגמרי.

האספסוף המזרחי, ההמון השוצף, המזדהה עם הזמר המפוקפק ועם החייל המפוקפק, מזכירים לאלוף ולכתב הצבאי המפרשן אותו את גרמניה הנאצית.

או למשל העיתונאי עודד בן עמי:

"האם ביטויי שנאה לזרים שבתוכנו לא נשמעים במקומותינו? האם צעקות גזעניות באצטדיוני הכדורגל הם לא התבהמות מבשרת רע? האם קריאות שנאה בנוסח 'מוות לערבים' ו-'שמאלני טוב הוא שמאלני מת' לא מזכירות ימים אחרים ומקומות אחרים?"

"צעקות גזעניות במגרשי הכדורגל",  "התבהמות" (זוכרים את "הבהמות" של הבמאי-שחקן עודד קוטלר? את כינוי החיבה של העיתונאי שמעון שיפר לח"כית נאווה בוקר? את ההתייחסויות של השמאל המלומד לשרה מירי רגב?).

ברור שמדובר בשמות קוד למזרחיים.

וברור שזה מה שנקבל גם מהמערכת הפוליטית.

זהבה גלאון, מנהיגת המפלגה האשכנזית המובהקת ביותר בכנסת (חוץ מהדוסים החרדים), משתמשת במילת הקוד "התלהמות" כלפי מבקריו של גולן, שאליהם גם כיוון את דבריו. ואילו חבר מפלגתה הערבי עיסואי פרייג', מסביר לנו באותו הקשר שמדובר ב"התבהמות" של עודד בן-עמי, משל היה גם פרייג' א"ט (אשכנזי טהור) המשקיף מלמעלה, כמו בן עמי וכמו גלאון, על המזרחיים המתבהמים.

שלא לדבר על הבלוגרים של השמאל המזוייף, והמוני הטוקבקיסטים הגזעניים הרגילים, שהטעינו את דף הפייסבוק שלי, אפרופו דברי האלוף גולן, בכל תובנותיהם הרגילות על "מנשקי המזוזות", "המשתטחים על הקברים", "הבבונים" וכו'.

המזרחיים כנאצים. כמוהם כאשכנאצים. מזרחינאצים. המעגל הושלם.

ודי ברור, לפחות לי, מיהם  הגזענים הנאלחים באמת בפרשה העגומה הזאת.

 

 

 

 

 

7 תגובות
  1. אילן permalink

    קצין כל כך בכיר שמסוגל ביום קדוש לעם היהודי לעשות את ההשוואה הנלוזה הזאת לא ראוי לתפקידו. אני לא כל כך מסכים עם האבחנה שלך לגבי המזרחיים. יש סוג של מצג שהשמאל נהנה להציג שכולנו אשמים וכו׳. הם לא מעלים על נס את פועלם של המזרחיים דווקא אלא יותר את המתנחלים שם אין שחור לבן. רק שחור. הם גונבים שודדים ומבזבזים לנו את הכסף שחסכנו.

    אהבתי

  2. ולי היה נדמה שהבאתי די ראיות כתובות וברורות לקשר בין המהלך האחרון ובין הכתמת המזרחיים, גם הם, כסוג של נאצים. ובאשר לגולן עצמו, אילו היה לא רק קצין אלא גם ג'נטלמן, היה יודע בעצמו מה לעשות אחרי האיוולת הנוראה שיצאה את פיו.

    אהבתי

    • איתי permalink

      מאפיהו אתה כל כך צודק בדבריך אך לדעתי ישנה כאן נקודה יותר חשובה והיא שדברי האלוף גולן היו כל כך כלליים ולא ממוקדים שגם ויכוח ענייני אי אפשר לנהל לגביהם משפטים נטולי הקשר כדוגמת תהליכים מעוררי חלחלה וכו' אילו תהליכים? ובמה הם דומים לגרמניה הנאצית? כמובן שהאדון גולן לא פרט
      קריאות גזעניות במגרשי כדורגל? באנגליה עושים את זה הרבה יותר טוב וזה לא הופך את אנגליה למדינה נאצית. מתח בין אוכלוסיות? זה קורה בכל חברה הטרוגנית בעולם. הביקורת בפרשת החייל היורה? אנחנו חיים בדמוקרטיה למיטבזכרוני.
      לא מזמן פורסם שהעיתון הנקרא ביותר ע"י צמרת הצבא הוא הארץ שבו השוואת ישראל לנאצים היא קו מערכתי כך שאמור לי איזה עיתון אתה קורא ואומר לך מה אתה חושב.

      Liked by 1 person

  3. אתה צודק בכל דבריך, איתי, ואני שוקד עכשיו על פוסט בעניין ההשוואות חסרות השחר.

    אהבתי

  4. יונתן permalink

    אני, למען האמת, לא רואה כאן קשר לאשכנזים ומזרחים. כל מה שאני רואה זה דברי טמטום של נאד נפוח במדים שהחליט לצטט תעמולה אנטישמית בטקס רשמי. כבר התרגלנו לשמוע דברים כאלה מכל מיני גלוחי ראש, פמיניסטיות משופמות ותוצרים של נישואי קרובים, פתאום אנחנו שומעים את זה מסגן הרמטכ"ל. מה יהיה ביום הזיכרון? אלוף פיקוד צפון יאשים אותנו שאנחנו אופים מצות מדם של ילדים נוצרים? נשיא המדינה יקריא קטעים מהפרוטוקולים של זקני ציון?
    יאיר גולן חייב ללכת הביתה: לא בגלל שהידע ההיסטורי שלו שאוב כולו מטורי דעה שאפילו הכותבים שלהם לא מאמינים להם, לא בגלל כושר הניתוח הלקוי שלו ואפילו לא בגלל שהוא שימש כאידיוט שימושי עבור הגרועים שבשונאינו. רק בגלל שהוא כל כך טיפש עד שהוא אפילו לא מבין מה לא בסדר במה שהוא עשה.

    אהבתי

  5. אנונימי permalink

    סערה בכוס מים לדעתי. קצין בכיר קרא מהכתב נאום שהכין אחד מהשלישים שלו, שאני מתערב שקרא 5 דקות לפני כן. הנאום הכיל אמרות שפר שמאלניות סטנדרטיות בחוגי ה"נאורים" על איך שישראל נאאאאאאאאצית. מזה עושים עניין?

    אהבתי

  6. אנונימי permalink

    למרות שאני מסכים שלא היה צריך לעשות זאת.

    אהבתי

התגובות סגורות.