Skip to content

סטטוסים/ השום החדש הגיע לשוק והאקזיט המדהים של "בצלם"

אפריל 6, 2016

סטטוסים בפייסבוק  מהימים האחרונים

פלאי השום ואוכלי מסמרים להכעיס

מסימני העונה.
1. עכשיו זמן השום. בשווקים כבר יש, מזה שבועיים, שום חדש וטרי, מה שאומר שעכשיו הזמן לקנות, כי המחירים מתחילים לרדת. השום כולל הגבעולים נמכר היום במחירים שבין 5 ל-8 ש"ח לק"ג, והשום נטול הגבעולים – פי שניים מזה, בין 10 ל-16 ש"ח. מבחינת הכדאיות, תסמכו על סוחרי השוק, שהחישוב שלהם הוגן, שהרי לא יתנו ללקוח להרוויח (ולעצמם להפסיד) בשום מקרה.
לדעתי, עדיף לקנות את השום עם הגבעולים משתי סיבות. האחת – שהגבעולים שומרים על חיי מדף ארוכים יותר לראשי השום במזווה הביתי. והשניה: שיש מה לעשות בגבעול הירוק, וזה "שובר השיוויון" (ראו לינק).
2. החמסין, שמשמעותו זרימת אוויר מצפון מזרח, מכיוון המדבר הסורי, גורמת לכך שהאוויר המזוהם מהמפרץ מכה אפילו את ריח הפריחות המרענן של האביב.
3. עם התקרב הפסח, אני מצפה, כבכל שנה, למידע הפייסבוקי על חגיגות החמץ – לחמים, פסטות וכו', הנערכות על ידי אניני הטעם דווקא בתקופת הפסח. זה אותו סוג של אנינים שעורכים ארוחות שחיתות המוניות, רצוי עם בשר חזיר ושרצים מן הים, דווקא בעיצומו של יום כיפור.
הז'אנר היה ידוע עוד לאבותינו בתקופת המשנה, ומי שמתעניין יכול למצוא דיון בעניינם במסכת סנהדרין, איפה שאביי ורבא הידועים מתדיינים בשאלה אם מומר האוכל נבלות להכעיס כשר לעדות.
נראה לי שיותר ראוי לאנינים הנ"ל הכינוי "אוכלי מסמרים להכעיס" (מתאים גם לצמחונים ולטבעונים). כלומר: אם יימצא ביהדות איסור לאכול מסמרים, נניח ב-ט"ו לעומר (סתאאאם), תמצאו את האנינים הנ"ל עורכים לעצמם באותו תאריך ארוחת מסמרים על הכיף כיפק. מסמרים בתנור, מסמרים על האש, מסמרים עם שפאק ומסמרים ברוטב הולנדייז. בתיאבון להם.
https://mafyahu.wordpress.com/…/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%9E%D…/

תעשיית הסנאף של "בצלם"

בספר דברי הימים למלכות נתניהו בירושלים ואבו מאזן ברמאללה, בפרק על כלכלת התקשורת, יהיה כתוב לאמור:
בתפר שבין החודשים מרץ ואפריל 2016, היו העמים בין הים לנהר עסוקים באופן נמרץ בביקורת סרטים.
מדובר בסרטון סנאף* קצר ומצליח ביותר, שזכה לעשרות מיליוני צפיות (היסטוריונים קובעים שהצריכה העולמית של סרטי הסנאף מהמזרח התיכון עלתה בשנים 2011-2018 בשיעור של 8% בשנה, והכפילה את עצמה תוך עשור), בהפקת העמותה הישראלית להפקת סרטוני סנאף, "בצלם" (שנמכרה ביוני 2021 ב"אקזיט" לקונסורציום של אולפני דיסני וסוני תמורת 1.3 מיליארד דולר).
הביקורת ההמונית שנגעה לתוכן סרטון הסנאף הזה, בכיכובם של חייל ישראלי ופלשתיני שנפצע קודם לכן במהלך דקירה של חייל ישראלי אחר (שאינו נראה בסרטון), נגררה לתחומי ההסברה, הפוליטיקה, המוסר, ההיסטוריה והמשפט.
יש לציין שבשנת 2023, שנתיים לאחר האקזיט של "בצלם", כבר מכר קונסורציום דיסני-סוני העולמי פרסומות בסך 1.97 טריליון דולר בענף הסנאף, בכל רחבי הכפר הגלובלי.
———————————————————————————————-
* סרט סנאף , המכונה בעברית גם סרט לבן, הוא סרט קצר המציג מוות ממשי של אדם וזאת באופן מפורש, ללא בימוי של הפעולה או שימוש באפקטים מיוחדים (מן הערך בוויקיפדיה, 2016).

מודעות פרסומת
One Comment
  1. אנונימי permalink

    איכשהו, תמיד הם לוחמים בכפייה הדתית האיומה בצורה *שנוחה להם*. למשל, אכילת לחם בפסח, בשר חזיר, לחיות עם פסולי חיתון וכדומה. זכותם – זו לא מדינת הלכה (וטב שכך) – אבל אף פעם לא תמצא אותם מפגינים, נגיד, נגד יום המנוחה השבועי ודווקא לעבוד קשה בשבת כדי להראות לכולם מה הם חושבים על האמונה האפלה הזו שאלוהים נח ביום השביעי.

    אהבתי

התגובות סגורות.

%d בלוגרים אהבו את זה: