דילוג לתוכן

16 קווים לדמותו מזכ"ל האו"ם באן קי-מון

ינואר 28, 2016

א. אין חדש בהצהרה האחרונה של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. כבר לפני שבעה שבועות, ב-15.12.2015 הוקראה ב"ועידת פלשתין" של האו"ם הודעתו של באן, שהצדיק  כבר אז את הטרור הפלשתיני במילים הבאות: "הכעס שאנחנו רואים כיום נובע מחמישה עשורים של כיבוש ישראלי. זו תוצאה של פחד, השפלה, תסכול ואי אמון. הנוער הפלסטיני מיואש מההבטחות שלא קוימו ואינו רואה את האור בקצה המנהרה".

ב. באן (שם משפחה), יליד 1944, היה דיפלומט דרום קוריאני שטיפס לאיטו בסולם הדרגות, עד שהיה לשר החוץ של ארצו.  בעיתונות המקומית הוא כונה "ג'וסה" (JUSA), שפרושו פקיד, או בירוקראט. זאת בגלל צייתנותו כלפי הממונים עליו, דבקותו בפרטים וכשרונו המופלג בהפעלת אמצעים מנהליים לקידום מטרותיו.

מזכ"ל באן קי-מון: מזועזע

מזכ"ל באן קי-מון: מזועזע

ג. נחמד קצת פחות הוא הכינוי האחר שהעניקה לו העיתונות הדרום-קוריאנית, כ"צלופח חלקלק", בזכות כשרונו לחמוק משאלות לא נוחות. אוהדיו התייחסו לאותו כישרון כ"גישה קונפוציאנית".

ד. הוא נבחר לתפקיד מזכ"ל האו"ם באוקטובר 2006. על פי התקשורת המערבית, מילאה נסיכות קטאר תפקיד חשוב במינויו של באן. היחסים של באן עם הנסיכות הזאת עוד יככבו בהמשך הסקירה, ומן הסתם גם בהמשך ההיסטוריה, אחרי שבאן יסיים השנה את תפקידו.

ה. ישראל היא בהחלט "הילד הרע" מבחינתו של המזכ"ל באן, לאורך כל תקופת כהונתו. בשנת 2014, למשל, התקבלו באו"ם 20 החלטות אנטי-ישראליות. ב"מועצת זכויות האדם" של האו"ם התקבלו 38 החלטות אנטי ישראליות. באותה שנה, 2014, הביע באן בהודעותיו ונאומיו "דאגה" (CONCERN)  לא פחות מ-140 פעמים. אתר YNET ספר ומצא שהסכסוך הישראלי-פלשתיני עומד בראש דאגותיו: 19 "דאגות". באן היה מודאג מהמצב באוקראינה 15 פעמים, 11 פעמים הדאיגה אותו הרפובליקה המרכז אפריקאית,  אך עיראק (9 דאגות) וסוריה (7 דאגות) היו די בתחתית הרשימה, למרות מעשי הטבח ההמוניים, במאות אלפים,  במדינות האלה.

ו. באן ער בהחלט ליחס המוזר של האו"ם כלפי ישראל. כשביקר פה באן באוגוסט 2013, שבע שנים אחרי שנבחר לתפקידו, ונפגש עם סטודנטים ישראלים במטה האו"ם בירושלים, הוא השיב לשאלות ואמר כי  “יש יחס מוטה כלפי העם בישראל וממשלת ישראל”, לדעתו  “זה מצב מצער”, ועוד אמר כי  “ישראל חברה באו”ם ולכן היא צריכה לקבל יחס שווה כמו כל 192 המדינות האחרות. לצערי, בגלל הסכסוך ספגתם ביקורת, סבלתם מיחס מוטה ולעתים אף מאפליה”.

כעבור כמה ימים, כשחזר לניו יורק, מיהר באן לחזור בו מן ההבחנות האלה.

ז. ברור שההתרחשויות בישראל, סביב מבצע "צוק איתן" בעזה, בקיץ 2014, היו "מדאיגות" מאוד מבחינת באן. כשביקר בישראל והראו לו שרידים של טיל של החמאס שכוון כלפי אזרחים ישראלים, אמר באן שהוא "מזועזע".

ח. עוד קודם לכן, כשפגש באן  את שר המדע דאז יעקב פרי, אמר באן שהוא "מעריץ את העם הישראלי".

ט. כרגיל, זה עבר לו כשחזר לניו יורק. (צלופח חלקלק כבר אמרנו? גישה קונפוציאנית?) "היקף הפגיעה חסרת התקדים בילדים במהלך מבצע צוק איתן מעלה דאגה חמורה בנוגע לתיאום של ישראל עם החוק ההומניטרי והשימוש המוגזם שלה בכוח." אמר המזכ"ל באן בדיון באו"ם בניו יורק.

י. קשה להאמין, אבל הדברים האלה של באן סחטו מחאה אפילו מיו"ר סיעת מרצ בכנסת, הח"כ אילן גילאון, שהגיב במילים הקשות הבאות: "כריכת שמה של ישראל לצדם של מדינות המפעילות טרור נגד אזרחיהן, זאת לא רק איוולת גמורה, אלא גם צביעות השומטת באופן מוחלט את תוקפו המוסרי של האו"ם . חרף כל הביקורות, מה שמדינת ישראל הספיקה לשכוח ביחס להפרת זכויות אדם, מדינות מקבילות שנדונו עדיין לא למדו".

י"א. באן ניהל לאורך תקופת כהונתו יחסים מעולים עם הקטארים. מזה שנתיים לפחות מתפרסמות ידיעות, שביחד עם הקטארים הוא מנסה להביא לבחירתו של מי שהיה ראש ממשלת קטאר,  חאמד בן ג'סאם. ביוני 2014, למשל, הזהיר באן מפני תקיפות מערביות נגד דאעש, בנימוק שזה יישחק לידי התעמולה של הארגון הרצחני, הטוען כי המערב טובח בסונים בשירותם של השיעים. למותר להזכיר כי "גורמים פרטיים" בנסיכות קטאר הוזכרו פעמים רבות כמי שמממנים את דאעש.

י"ב. המזכ"ל באן ביקר במיוחד את התקיפות של ישראל על מוסדות של אונר"א בעזה בתקופת "צוק איתן". הוא קרא לחקירה, ונרגע קצת כשהתברר לו שהחמאס איחסן עשרות רקטות במוסדות האו"מיים. ברור שלא היה לבאן מה לומר על האסטרטגיה הקבועה של החמאס, לגרות את צה"ל לירות באזרחים עזתיים חפים מפשע במסגרת תעשיית המוות של הארגון.

י"ג. ברוח זו, קל להבין את המינוי של הפרופ' ויליאם שייבס, אנטי-ישראלי עם קבלות, לעמוד בראש ועדת האו"ם לחקירת הארועים בקיץ 2014. שייבס, כזכור, נאלץ להתפטר, לאחר שהתברר שהוא מצוי ברשימת מקבלי המשכורת של אש"ף.

י"ד. כאשר ביקש באן להביא להפסקת אש בין ישראל לחמאס באותו קיץ, התברר לפתע כי עשה זאת על חשבונה של הנסיכות הקטארית. זו שכרה למענו על חשבונה מטוס בריטי, שהטיס אותו לקטאר, ואחר כך במסעותיו במזרח התיכון. מה פתאום מרשה לעצמו המזכ"ל להתארח על חשבון צד מובהק בסכסוך (קטאר היא ספונסרית נדיבה של החמאס), נשאל דובר האו"ם, ותשובתו היתה ש"משרד האתיקה של האו"ם יכול לבדוק את הסוגיה, במידת הצורך." נראה שעד כה לא התעורר הצורך הנ"ל.

ט"ו. על  רקע האתיקה הזאת,  לא קשה להבין כיצד הרשה לעצמו האמיר של קטאר, תמם בן חאמד אל-ת'אני, לנזוף במזכ"ל המכובד של האו"ם, לאחר שהחמאס הואשם על ידי המוסד שבאן עומד בראשו בהפרת הסכמת האש בתחילת אוגוסט 2014. בשיחה שנערכה בין השניים, ביוזמתו של באן, הביע אל-ת'אני "תדהמה" מהשתיקה של האו"ם לנוכח הפגיעה של ישראל באזרחים פלסטינים, ההרג שלהם והריסת בתיהם. די ברור שמבחינתו של אל-ת'אני, נשך באן את היד המאכילה אותו.

ט"ז. אבל עד לסוף חודש ספטמבר יושרו ההדורים. מועצת האו"ם לזכויות אדם דנה אז בקטאר. והנה, נשיא המועצה "לא ראה סיבה להתנגד" לאימוצו של דו"ח המשבח ומפאר את "מצב זכויות האדם במדינה". כזכור, מדובר ב"מדינה" שבה יש כרבע מיליון אזרחים-מקומיים, ולמרגלותיהם מיליון וחצי "עובדים זרים", שהם עבדים בפועל, ש-600 מהם נהרגים מדי שנה בתאונות עבודה. מדינה שקנתה בפטרודולרים השופעים שלה את ראשי פיפ"א ואחרים, כשהצליחה להשיג את ארוח משחקי המונדיאל. ההערכה היא שבמהלך שבע השנים של העבודות לבניית האיצטדיונים לצורך משחקי הכדורגל, יעמוד מספר ההרוגים בתאונות העבודה מקרב  מעמד העבדים של קטאר על 4,000 איש.

עד כאן על איש המוסר באן קי-מון, מבין גדול בכיבוש, שיעבוד והשאיפה לחופש ולחירות.

**********

ברור שאין שחר לטיעון של באן, בדבר הקשר בין גל הטרור והרצון של הפלשתינים להשתחרר מהכיבוש הישראלי. החלקלקות הצלופחית, כלומר, גישתו הקונפוציאנית של באן  היא בדיוק מאותו סוג המאפיין את השמאל המזוייף  ואת כוהני כנסיית הסכל.

שר לשעבר בממשלת החמאס, פתחי חמאד, מסביר את עקרונותיה של האסטרטגיה המלחמתית של ארגונו

שר לשעבר בממשלת החמאס, פתחי חמאד, מסביר את עקרונותיה של האסטרטגיה המלחמתית של ארגונו

מצד אחד גינוי של מעשי הרצח השפלים, ומצד שני הבנה שכמוה כהצדקה לאלה שמבצעים אותם ולשיטות הביצוע. אותם מיני איוולת צבועים שאפשר לקרוא בשפע בעיתון כמו "הארץ" ובמקבילים שלו בחו"ל, ולשמוע מפי האקדמאים המדקלמים את האיזמים החבוטים של הפוסט-קולוניאליזם, המארקסיזם והפוסט מארקסיזם, הפוסט-ציונות וכו'.

הסרטונים האחרונים שהשאיר אחריו המפגע מתל אביב,  נשאת מילחם מערערה,  והמון עדויות דומות, מבהירים את הנקודה. הסכינאים,  האקדוחנים והדורסים, בישראל או בסוריה או בעיראק, בפאריס, בסטוקהולם  או בקליפורניה, פועלים בשם אידיאולוגיה דתית קיצונית המסונפת לאיסלאם, והמוות הוא אלוהיה. אלה הם מאמיניה של כנסיית המוות, ואך טבעי שהפולחן הדתי העיקרי שלהם יתבטא בתעשיית מוות.

תעשיית המוות של האיסלאם הקיצוני מבטיחה אספקה שוטפת של ילדים פלשתינים מתים לתעשיית הסנאף של התקשורת השמאליברלית

תעשיית המוות של האיסלאם הקיצוני מבטיחה אספקה שוטפת של ילדים פלשתינים מתים לתעשיית הסנאף של התקשורת השמאליברלית

העובדה שהשמאל המזוייף,  חוגים ליברליים,  ואף גורמים פוליטיים, אחראים לכאורה,  משתפים פעולה עם תעשיית המוות והסנאף אינה בגדר חידוש ואינה הפתעה. לאותה מסורת אפשר לייחס גם את שיתוף הפעולה הנמשך של אותם יסודות "נאורים" עם המשטר האיראני, שהגירסה שלו לאיסלאם מבוססת בעיקרה על האמונה הפרסית הקדומה בדת זרתוסטרא, עם "השטן הגדול" ו"השטן הקטן", המשוייכים לאל הרע אחרימן, בעוד ש"הנאורים" – המשטר הרצחני של ההייאטוללות ובעלי בריתם – נמצאים על צידו של האל הטוב הורמוז.

והכי מצחיק, שאפילו העבר המר של שיתוף הפעולה המרקסיסטי-חומייניסטי לא מביא אותם למחשבה שניה.

מאותה בחינה אך טבעי הוא, שהעיתונות המערבית הרקובה והמושחתת, המשקפת ומקדמת את מערכת האמונות והדעות של השמאל המזוייף וכנסיית הסכל, תהיה צרכנית נלהבת של תעשיית המוות האלילית. שהרי זו מספקת לעיתונות הזאת את הסחורה הכי מבוקשת מבחינתה – פיצוצים, דקירות, גוויות (רצוי של ילדים) ודם אדם. הם כבר מזמן יודעים שהסנאף מוכר היטב.

 

 

17 תגובות
  1. אנונימי permalink

    מילא. כבר היה בראשות האו"ם קצין אס.אס., מה שמראה על החשיבות המוסרית של החלטותיו (אם כי כמובן הן יכולות לפגוע מעשית). בספרו של צ'רצ'יל על מלחה"ע השנייה מופיע קטע מעניין. היטלר אמר, בנאו מ 1943, שהפצצת רומא ע"י בנות הברית הינה "פשע מלחמה". צ'רצ'יל העיר במכתב לרוזוולט: "יש להתייחס בכובד ראש להאשמה זו. אין ספק שהיא באה ממומחה בתחום".

    Liked by 1 person

  2. קמיליה permalink

    בימים אלו ממש מתקבל בכבוד מלכים ראש מדינה, שאיים להסיר מדינה אחרת ממפת העולם, ע'י הנשיא הסוציאליסטי של רפובליקה שחרתה על דגלה חרות שיוויון ואחווה. ברור שהסיבה אינה סתם כסף. הסיבה היא הרבה מאוד כסף. אז מה לך מלין על אזוב קיר כמו קי מון?

    אהבתי

    • "בימים אלה", קמיליה, זה בדיוק ביום שפרסמתי, עוד לפני הצוהריים (ואחרי שעבדתי עליו כמה שעות), את הפוסט על באן. מה לעשות, שלמרות זריזותי, אני מתקשה להקדים את עצמי.

      אהבתי

  3. כרגיל פוסט מושקע. דרכו של באן קי- מון לפסגה, פחות חשובה ממעמדו עכשיו. האיש חזר על דבריו, וקולו מצרף למקהלה עולמית הולכת וגדלה, בצדק.

    אהבתי

    • מקהלה עולמית מושקעת וממומנת בכבדות בפטרודולרים ובארמודולרים, בכוונות טובות של איסלמיסטים, קתולים ופרוטסטנטים אנטישמים, שכל עניינם הפרד ומשול, חירחור מלחמות וכמובן קנאה ושנאה עתיקות יומין כלפי היהודים ומדינתם.

      אהבתי

    • קמיליה permalink

      לעמירם

      הצדק בו אני מאמינה היה מחייב דרום קוריאני להרבות בהתייחסויות מזועזעות להפרות האיומות של זכויות האדם שמבצעות צפון קוריאה וסין. הפרות שלעומתן ישראל היא טלית שכולה תכלת. למיטב ידיעתי הוא מעולם לא העז לתקוף אותן.
      האם אתה מגדיר להקת זאבים, המתנפלת על החלש ביותר בעדר במטרה לטרפו, כלהקה המונעת ע'י עקרונות צדק?

      אהבתי

  4. Avital.pilpel@gmail.com permalink

    אינני מאמין שהמקהלה העולמית הנ״ל – של האו״ם בו יש רוב מוחלט לדיקטטורות מסוגן של סודאן או קונגו, של מדינות אירופה שמקבלות במאור פנים את מנהיגי איראן או רוסיה או ערב הסעודית או קטאר, וכד׳ – מעוניינת בנו כהוא זה בגלל זעזוע עמוק חוסר המוסריות הנורא שלנו. מצד שני, גם אינני מאמין שהן מעוניינות בנו בגלל שהמקהלה מורכבת מאנטישמים חשוכים.

    ככל שאני חושב על הנושא נראה לי שמתעניינים בנו כי אנו מדינה קטנה ש״בטוח״ לתקוף אותה כאשר יש לכך סיבה כלשהיא של המדינות שעושות זאת: מרצון לפייס מוסלמים בארצם לנסיון לעשות כסף בחוזים עם איראן. לא זעזוע מוסרי ולא אנטישמיות – דברים שאנו יכולים להשפיע עליהם בהתנהגותנו או עם הסברה – הינם הסיבה. הם, לכל היותר, התירוץ.

    אנשים אוהבים לחשוב שיש להם שליטה על הרבה יותר ממה שיש להם. במקרה של הימין זה מתבטא בנאיביות, במחשבה שאם רק ״נסביר״ או ״נחשוף את האנטישמיות הצבועה״ יהיה בסדר. אצל השמאל המצב חמור יותר. כמו אישה מוכה, שמסרבת להאמין שבעלה מכה אותה מסיבותיו שלו ושזה לא יעזור אם היא תנקה את הבית עוד יותר טוב, השמאל מסרב להאמין שזה לא ממש תלוי בנו וחושב שאם רק נהיה מוסריים ברמה שהעולם רוצה – מה שיבטיח את חורבננו כמובן – יאהבו אותנו.

    אהבתי

    • אנונימי permalink

      עם זאת אפשר להוסיף שבמקרה של האו״מ, ספציפית, גם פשוט אנטישמיות נבזית היא מן הסתם חלק נכבד.

      אהבתי

  5. לכולם: מבחינתי לא צריך לצעוק שבמקום אחר יש רצח אונס או השד יודע מה. מספיק שאצלנו יש את האפרטהייד מעבר לשטחים. מדינת ישראל גם מסיבותיה של עושה רעש עולמי עם מגפון ענק . למשל התנהגות נתניהו בביקורו האחרון בארה"ב. אם מדינה מתאמצת למשוך כל כך הרבה תשומת לב, שלא תבכה שמתייחסים אליה

    אהבתי

    • קמיליה permalink

      לעמירם

      אחד מהעקרונות הבסיסיים ביותר של מערכת משפט / צדק / מוסר הוא שוויון בפני החוק. אם באלפי מקומות בעולם מתרחשים מעשי רצח ואונס, ו'מגיני הצדק והמוסר' בוחרים להתעלם מהם, אסור להם להעמיר לדין אדם אחר על אותו מעשה בדיוק. מי שמנסה לעשות זאת רק מוכיח שלא צדק ומוסר עומדים לנגד עיניו.

      אהבתי

  6. אנונימי permalink

    זה שחוזרים על שקר ה״אפרטהייד״ – שלפיו, באותה מידה, למשל ארה״ה היא מדינת ״אפרטהייד״ כי לעיראקים או לאפגנים אין זכות בחירה בארה״ב, ובוודאי ובוודאי ערב הסעודית היא ״אפרטהייד״ נגד נשים, קטאר ״אפרטהייד״ נגד מליוני העבדים חסרי זכות הבחירה שעובדים שם עבור 250,000 קטארים, וכד׳ – לא עושה אותו אמת.

    כמו כן, אין זה כלל רלוונטי, משום שגם אם היה כזה אפרטהייד, הוא לא הסיבה אלא לכל היותר התירוץ. מי שמקבל את נציג איראן בכבוד מלכים ביום השואה הבינ״ל שבו מנהיג איראן מכריז שהשואה לא קרתה, איננו אדם בעל עקרונות מוסריים נעלים אשר לא מסוגל לסבול מדינות אפרטהייד (שלפי ההגדרה שלך, כוללות בערך 80-90% ממדינות העולם). הוא פשוט מתקיף את ישראל מסיבותיו שלו, ומחבק את איראן מסיבותיו שלו – אני מנחש, לחץ של המוסלמים בצרפת (קבוצה הידועה באהבת זכויות האדם שלה, כידוע) או רצון לכסף איראני.

    לבסוף, הטענה שנתניהו ״עושה רעש עם מגפון ענק״ – ההנחה שאם רק היה שקט וכנוע אולי היו עוזבים אותו בשקט – הינה בדיוק צורת החשיבה של אשה מוכה: ״אם אהיה בשקט, אולי הוא יעזוב אותי״. אולי נתניהו טועה בדרך התנהגותו, אבל ה״פתרון״ שלך מראה על הצלחת גישת האישה המוכה להשתרש.

    אם בכלל, מי ש״עושה רעש עם מגפון ענק״, הרבה מעבר לחלקם באוכלוסייה, הינו השמאל המזוייף, המזוכיסטי (או, יתר מדויק, סדיסטי, כי למרות הצהרותיו, הוא אינו רואה את עצמו כלל כחלק מישראל), ה״מסביר״ לכל העולם מדוע מגיע לאשה המוכה, ישראל, לחטוף כמה כאפות, כי המרק *באמת* לא היה חם – ומצדיק זאת בכך ש״שום דבר אחר לא יעזור״, או ש״אני עושה זאת כי אני *אוהב* אותה״ – שני התירוצים הנצחיים של בעלים מכים.

    אהבתי

  7. לקמליה ולאנונימי
    אתם חוזרים על אותו טיעון מזוויות נוספות. אני אחזור על הנקודה שלי בערך מאותה זווית. כאשר יש אונס אצלכם בבית, אתם לא תגידו, בארה"ב יש הרבה יותר אנסים. וקודם כל שאמריקאים יטפלו בהם, אחר כך נטפל באנס של נשותינו ילדותינו וכו'. בנוגע לאפרטהייד אותו סיפור. כבישים ליהודים בלבד זה לא אפרטהייד לדעתך. משפט שנגמר מעבר לקו הירוק, וכו'. בתור שמאל מזויף, אורגנילי, או כל מה שתרצה, חבל שלא שומעים אותנו מספיק בעיתונות הארצית. לגבי התערבות נתניהו בבחירות בארה"ב הוא אוכל את הקש שמאכיל אותו אובמה בשארית הקדנציה שלו.

    אהבתי

  8. אנונימי permalink

    אבל אם כך, מדוע אתה כל כך מתעקש לתמוך ולהיתלות בכל גינוי של ישראל בחו״ל? מדוע אינך אומר לכל ארגוני ״זכויות האדם״ הממומנים בכספי קרנות אנטישמיות למיניהן קודם כל למה שקורה *אצלם* בבית? האין כבר מעשי אונס באירופה, שאתה מעודד אותם לבדוק את האונס אצלינו? אי אפשר, מוסרית, לאחוז את החבל בשני קצותיו. אתה לא יכול להשתמש בביקורת הבינ״ל על ישראל כקרדום לחפור בו, ואז לטעון שאסור לישראל להראות את הצביעות וחוסר ההוגנות של הביקורת הזו כי ״צריכים לבדוק מה קורה אצלינו בבית״. זה פשוט טיעון פסבדו-מתוחכם שאומר, ״לי מותר, לכם אסור״. לא קונה.

    בכל מקרה זה לא רלוונטי. אולי לא יסכים איתי כותב הבלוג פה, אבל מטרת הערבים, הברורה והמוצהרת, היה לחסל את ישראל ע״י ״תוכנית השלבים״. קודם לכפות עליה נסיגה לגבולות אשוויץ (כפי שקרא להם בצדק אבא אבן) ויום אחרי הנסיגה השטחים יהפכו לחמאסטן 2, ותתחיל הפגזה חדשה לאורך הגבולות הישנים – והעולם או ישתוק, או ימצא שוב דרך להאשים את ישראל. ואז או שנחוסל, או שנגיד שלעזאזאל עם העולם ותהיה נכבה שנייה. זה לא שהישראלים לא מודעים לבעיית הבידוד הבינ״ל. זה שהם מעדיפים בידוד בינ״ל על שואה (או נכבה) שניה.

    אהבתי

  9. אנונימי, אני לא מסכים רק עם הביטוי "מטרת הערבים". אני מבדיל באופן קבוע, גם לגבי היהודים וגם לגבי הערבים, או כל עם אחר, בין העם ובין הנהגתו. האינטרסים שונים, ולפעמים יכולים להיות הפוכים. מה שאתה קורא לו "מטרת הערבים" היא מטרת הנהגתם הנוכחית של הפלשתינים, הן החמאס, והן אבו מאזן. מתוך פחדנות ומתוך אינטרסים שמפעילים אותם וכספים שמשולמים להם, אידיאולוגיה ואנוכיות. זו אינה מטרתו של העם, שלפי מיטב הכרתי, מטרתו אינה שונה ממטרתו של כל עם אחר: לחיות בשלווה ובנחת, איש ואשה תחת גפנם ותחת תאנתם, ובשכנות טובה. ואיך יודעים? כי זה מה שקורה באופן ברור ב-95% מהזמן ב-95% מהשטח, בכל בית ורחוב, כביש ודרך ומקום עבודה או בילוי, בין יהודים וערבים, בין הים לירדן (כמובן חוץ מהמקרה של עזה, מסיבות התלויות בחמאס). בקשר לביקורת שלך על עמירם אני מסכים ויכול גם להוסיף. המוח שלו סתום באיזמים שמערפלים לו לגמרי את תמונת המציאות, וכבר אמרתי לו את זה יותר מפעם אחת. הוא שמאלני מצוי ולא מסוגל לראות את דבשתו.

    אהבתי

    • אנונימי permalink

      גם כוונתי היתה להנהגה ולא לציבור. הבעייה היא שבמדינות טוטליטריות זה לא משנה. אם דאעש או חמאס – לא משנה מי – ישלוט בשטחים, סליחה פלסטין המשוחררת, מה שאמרתי יקרה כי לציבור לא תהיה שום שליטה בעניין. גם רוב הגרמנים לא רצו משהו כמו השואה ורוב הרוסים משהו כמו הגולאג – אבל הספיק שהיטלר וסטלין רצו.

      ולגבי האו"ם, אמר כבר אבא אבן, שאם אלג'יריה תצהיר שהעולם שטוח וישראל שיטחה אותו, ההצעה תעבור ברוב גדול. כנראה שהעולם שטוח; הקהילה הבינ"ל אמרה את דברה המוסרי. בפרט מוסריות סודאן ואיראן, שתי יושבות הראש האחרונות של מועצת האו"ם לזכויות אדם אם אינני טועה.

      אהבתי

  10. למאפיהו
    אם את הדבשת המלאה וויסקי אני לא מסוגל לראות, אז באמת אבוד לי.

    אהבתי

  11. למאפיהו
    אנקדוטה שנזכרתי בה. אחד הפרעונים בין השאר הצטרף אל אבותיו, דאג ש- 20 גמלים עמוסי בירה ילוו אותו עד תחיית המתים. לאזור הקבורה שלי אפשר להשאיר את הגמלים בחוץ הבירה בפנים. סוף סוף יש סיבה למות

    אהבתי

התגובות סגורות.