דילוג לתוכן

היהודים והפלשתינים חכמים יותר מהנהגותיהם ועושים צחוק ממחרחרי המלחמה, הבובות על חוט

נובמבר 29, 2015

תפקידם העיקרי של הכאילו-שמאל היהודי בישראל, כמו של הכאילו-שמאל הפלשתיני, בישראל ובפלשתין, הוא לנסות ולהשכיח מהפלשתינים איזה שכנים טובים הם בעצם היהודים, וכמה יותר טובים הם יכולים להיות במקרה של הסכם ושלום.

מלאכתם של הכאילו-שמאלנים הנ"ל אינה קלה כלל, כי הם לא יכולים לחסום את התקשורת.

ולכן הפלשתינים יודעים היטב-היטב מה עושים הערבים אלה לאלה במזרח התיכון, ולהשוות. ומה עשו ועושים הטורקים לערבים, ולהשוות. ומה עשו ועושים האיראנים לערבים, ולהשוות. ומה עשו ועושות המעצמות הזרות ממערב וממזרח לערבים, ולהשוות. מה מתכנן הימין האירופי למהגרים הערבים שהתיישבו ביבשת, ולהשוות.

ומה שיוצא מההשוואות האלה הוא, שלמרות מאות מיליוני הדולרים והיורו ששופכים פה מחרחרי המלחמה מאמריקה ומאירופה על מערכת ההסתה הפלשתינית (הקרויה בהומור מקאברי "מערכת החינוך" או "התקשורת הפלשתינית") ועל הארגונים המפרנסים את מחרחרי המלחמה מן הכאילו-שמאל, יהודים כערבים (הקרויים בהומור "עמותות" או "עיתונות חופשית"), להלן התוצאות של פעולת הכאילו-שמאל:

מאז תחילת הסכינתיפאדה הנוכחית, כבר כמה חודשים, הסתבכו ברצח ובניסיונות רצח של יהודים פחות מ-100 פלשתינים, חלק גדול מהם נוער וילדים וכל מיני גברים ונשים צעירים וצעירות שאיבדו את הכיוון.

תשואה דלה מאוד על ההשקעות העצומות של מחרחרי המלחמה הזרים ואוכלי הנבלות המקומיים המשרתים אותם.

מזכיר את חמשת החיילים הסונים שהצליחה מערכת הביטחון האמריקאית להפיק אחרי השקעה של חצי מיליארד דולר בניסיון לייצר צבא משמעותי ללחימה באסאד או בדאעש.

ובדיוק-בדיוק באותן שיטות, מנסה הימין הקיצוני היהודי להסביר ליהודים היושבים בציון, כמה נוראים הם אחיהם ושכניהם הערבים הפלשתינים.

רק מה, שליהודים יש זיכרון לא רע, והם עדיין זוכרים היטב-היטב את השכנים הנאורים שהיו להם באירופה, איפה ששכבה תרבותית דקיקה, סוג של או-די-קולון, כיסתה את פני הביוב הרצחני של היבשת המתקדמת ההיא, שגידלה את עשרות מיליוני הרוצחים הנאצים, ואת עשרות מיליוני השטינקרים והמניאקים שהסגירו את היהודים לידי הנאצים, מקצה אחד של אירופה ועד הקצה השני שלה.

וגם אנחנו יודעים להשוות ולהגיע לתוצאות הנכונות, כמו אחינו ושכנינו הערבים הפלשתינים.

ולכן, למרות ההשתדלות הכנה של הימין הקיצוני היהודי, ולמרות הניסיונות הנואלים של הכאילו-שמאל היהודי-ערבי לתאר תמונות נוראות, אין שום סימן ושום סכנה של פרעות המוניות בשכנים הערבים. נכון, פה ושם יש ניסיון ללינץ', יש טוקבקיסטים עם פה גדול, וכל מיני כנופיות קטנות של הימין הקיצוני זועקות "מוות לערבים". לרגל המצב באים פחות לאכול במסעדות של ערבים, אבל כבר היה לנו מהסחורה הזאת כמה פעמים בהיסטוריה המשותפת, ואנחנו כבר יודעים שהדברים חוזרים למסלולם. וגם מהסקרים המעטים שמתפרסמים אפילו עכשיו, התמונה ברורה.

ככה שלמרות המאמצים המשותפים של הכאילו-שמאל היהודי-ערבי ושל הימין היהודי לחרחר מלחמה, לשלוח איש אל צוואר אחיו ושכניו, 95% לפחות מן היהודים ומן הערבים, רק רוצים שהכל יירגע, שהחיים יחזרו למסלולם.

ושההנהגות העלובות של היהודים והערבים בירושלים וברמאללה, יתעלו לרמת האנשים הפשוטים מן העם. אלה היושבים אלה לצד אלה או אלה עם אלה בבתי הקפה, העובדים ביחד במפעלים, בבתי הספר ובבתי החולים, הנוסעים יחד באוטובוסים, המבקרים אלה בבתי אלה  וגם מפגינים אלה לצד אלה נגד המלחמה ומחרחריה.

ומה שחבל, שהרבה פעמים, אם לא רוב הזמן,  נראה שההנהגות העלובות האלה, של היהודים והערבים, קרובות הרבה יותר לכאילו-שמאל ולימין הקיצוני, מחרחרי מלחמה וזורעי שנאה, בובות על חוט של משלמי שכרם הרחוקים, מאשר לעמים שלהם, המבקשים לעצמם שלום.

51 תגובות
  1. ארנון permalink

    רק שאלה:
    לאור העובדה שאתה מתיחס ל"כאילו שמאל" שבארצנו בדבריך, האם תוכל לפרט מהו אם כן השמאל האמיתי והראוי בעיניך וכיצד עליו לנהוג?

    אהבתי

  2. ארנון, השמאל והימין בעיני חד הם, שיטה של החזירון העליון להסית חלקי אוכלוסיה אלה באלה. הכאילו-שמאל, שהוא השמאל המזוייף או המדומה, פשוט לא עומד בהגדרות הפורמליות של שמאל כלשהו, באשר הוא תומך בלאומנות גזענית (פלשתינית במקרה שלנו), מוצא את עצמו עומד, מבחינה פוליטית, לצד משטרים דכאניים וחשוכים כמו האיראני או הצפון קוריאני, ולבסוף – ממומן ומתוחזק על ידי מיליארדרים זרים, ממשלות מחרחרות מלחמה ומוסדות קלאריקליים אנטישמיים. זה שמאל זה? בעוד ששמאל ראוי לשמו על פי הגדרותיו לעולם לא יתמוך בגזענות לאומנית חשוכה או במשטרים דכאניים, וברור שלא ישמש כבובה על חוט וכסוכן זר של כל מיני אינטרסים מפוקפקים מעבר לים.

    אהבתי

  3. מתייחס לתגובה של מאפיהו
    הגדרות מטבעם תלויות במגדיר. בדיוק כמו ההגדרות מיהו יהודי ומיהו ציוני. לדעתי יש הבדל בין מלחמה לעצמאות של הפלשתינאים לבין כיבוש ע"י הישראלים. כמובן שנושא הר הבית הצית את להבות האיסלם, בעקבות שרים ישראלים שבהצרותיהם תרמו לבערה הזו. כיום יש חשש למצב של מלחמת דת שתתגלגל לה כמו לבנון הראשונה, מ- 40 ק"מ ל- 18 שנים.

    אהבתי

  4. עמירם, אם הסכינאות הזאת של כל מיני נידחים נראית לך מלחמה לעצמאות, אל תתפלא אם לא תצא מזה עצמאות.

    אהבתי

  5. ארנון permalink

    אתה כותב: "ארנון, השמאל והימין בעיני חד הם, שיטה של החזירון העליון להסית חלקי אוכלוסיה אלה באלה."…..יכלת ביננו, לעצור כבר כאן ולא לפרט, משום שלדעתך שמאל וימין הינם למעשה: "בוקי" vs "סרוקי". לכן אין טעם לתת פרושים נוספים בהמשך למשהו ש"מתפתח" משני אלה. וכי מדוע שנדון בזיופי הבוקי וסרוקי? זיוף של הבל, יהיה הבל בריבוע.

    כלומר, אין טעם אפילו להכנס למשל לנושא: "הלאומנות הגזענית של הפלסטינים" vs "הלאומנות הגזענית של הישראלים"…, הקורא לדיון סוער ולו רק מעובדה שאתה טורח כהרגלך (וזו אננה בהכרח ביקורת שלילית) תמיד לצין שבעיניך, אין הבדל בין ה"שמאל" ל"ימין", אך ראה זה פלא: רק ה"שמאל" סופג מידיך ביקורת כתובה ונוקבת המשתרעת ע"פ עמודים שלמים ובפרוטרוט, בעוד ה"ימין" שהינו "שובב" לא פחות (ע"פ דעתך אתה), לא זוכה (אם בכלל) לאותו משקל התיחסות. ובכן בלשון זהירה הייתי מתנסח ושואל היכן היא המידתיות? משום שבכל לשון אחרת הייתי אומר שאתה נוקט כאן משום אפליה מכוונת, שאינך מצליח להסתירה.

    אהבתי

    • ארנון, מכיוון שבמשך עשרות שנים של כתיבה עיתונאית ביקרתי ותקפתי את הימין בצורה חריפה לא פחות מזו שאני תוקף עכשיו את השמאל, ומכיוון שאני שונא לחזור על עצמי, אני אכן עוסק יותר בשמאל המזוייף, שתפקידו לחרחר פה מלחמה בשירות אינטרסים זרים, תוך הרמת הציפיות של הלאומנות הגזענית הפלשתינית. זה לא אומר שאני מרפה מן הימין. אני מציע לך לקרוא את הלינק המצורף, שהוא האמצעי בסידרה של שלושה פוסטים שכתבתי על המתנחלים ומשמעותם, ולקרוא גם את שני הפוסטים האחרים בסידרה. זה אולי יענה על שאלות שאתה מפנה אלי גם באחת התגובות הבאות בנוגע לעמדתי באשר להתנחלויות. ועוד אני מציע לך לקרוא את הפוסט הראשון בבלוג, שחזרתי אליו פעמים רבות, בשם "שלוש סיבות טובות ליאוש, נתניהו, אבו מאזן ואובמה". הנה הלינק להתנחלויות:

      קואליציה 2013/ גידולי הפרא של היהדות: סינדרום הגודל של מרכז הרב


      וסלח לי שאיני מתייחס ביתר פרוט לדבריך, שכן עסקתי בהם כ"כ הרבה פעמים בבלוג הזה, שפשוט יוצא ממני קיטור של שיעמום כשנדרש ממני לטחון שוב את הנושאים הנדושים האלה.

      אהבתי

  6. למאפיהו
    בהחלט יתכן שלא יצא מזה כלום. אבל מה כבר נשאר להם לאבד. אני מאמין שמספר דרכים מקבילות ישיגו להם מדינה. לחץ בינלאומי, ולחץ פנימי על ישראל. נכון שכמות מסוימת של פיגועים לא תזיז לישראל. אך החשש היומיומי של תושבים, ופגיעה כלכלית, עשויה מבחינת הפלשתינאים להשיג תוצאות. כפי שאתה יודע מתגובות קודמות, במקרה הזה אני בעדם.

    אהבתי

    • עמירם, ההזיות שלהם שיצליחו להשיג מדינה למרות ישראל ובניגוד לרצונה, בשילוב של שיטות אלימות ודיפלומטיה של הכפשה, נמשכות כבר המון זמן והתוצאות ידועות. צריך להיות אידיוט גמור כדי להניח שדרך שלא הצליחה בפעם הקודמת תצליח בפעם הזאת או בפעם הבאה. וזו ההגדרה המדוייקת להנהגה שלהם כבר המון שנים. כמובן בעידוד כנסיית הסכל והכאילו-שמאל, המבקשים לקיים את הסכסוך לנצח נצחים, בשרות משלמי שכרם מתעשיות הנפט והנשק (קרנות – עמותות).

      אהבתי

  7. ארנון permalink

    מאפיהו ועמירם סליחה שאני מתערב, אבל הניה בעצמו אמר שהסכינאות זה רק שלב באינתיפאדה הנוכחית. ואפילו אם לא היה אומר, אנחנו שנכווינו כה רבות, בודאי שנזהר גם בצוננין אלה. ועד שלא יוכח לי אחרת, הסכינאות הזו היא חלק ממשהו חמור בהרבה. אני מוכן אפילו ללכת רחוק עד כדי דאע"ש. כלומר להגיד, שכבר ברגע זה, דאע"ש הוא זה שמצית את השטחים בפעולה מורכבת מדורגת, שאחת תכליתה: להמשיך מכאן ועד להודעה חדשה (קרי מלחמה כוללת בישראל). שימו לב שאת מרבית מתגיסיו הצעירים שולף דאע"ש דרך האינטרנט והנה, מרבית הסכינאים מספרים ששוכנעו דרך הרשת, זה לא סתם. לדעתי לסכינאות תפקיד חשוב באסטרטגית דאע"ש: מטרתה להחמיר דוקא את אוירת "הלינץ'", הזעם וקריאות הנקם בישראל. כלומר פעולות התאבדות כמעט ללא קורבנות, שרק מעלים את מפלס האהדה לפלסטינים הצעירים והנואשים "ההולכים בידים ערומות ממש לקראת מותם הודאי"…ובאותה עת מציגים את ישראל ההורגת בהם כ"מפלצת כוחנית בלתי מדתית". "פיגועי דיאט" אלה משמשים כמובן כמדרגה מצוינת לפגועים חמורים יותר, שיבואו בהמשך: פעולות טרור עם הרבה קורבנות ישראלים. אלא שעתה דעת הקהל העולמית תהיה יותר "סובלנית" כלפיהם (לאור ה"רצחנות" הישראלית כנגד מתאבדי סכינאות היאוש חסרי הסכוי). זה כמובן לא ימנע מישראל לפעול בתגובת תגמול עוצמתית "צודקת" ו"ראויה" כהרגלה וכדרכה, תוך כדי בצור ההתנחבלויות והמשך תנופת בניתן "כמתבקש". דבר שיגביר את היאוש הפלסטיני עוד יותר ואיתו את הנהירה לדאע"ש מתוך השטחים וההתגיסות הטוטאלית לשורותיו. כלומר לחלק מהפלסטינים, אפילו לא יהיה אכפת שישראל תגלה אותם לירדן או לסוריה במסגרת המאבקים הפנימיים כנגד ישראל המתנחבלת שהתהפכם למלחמת טרנספר (משאת נפשה). משום ששם יוכלו להתגיס לשורות דאע"ש ולהיטיב מלחמתם באויב "הציוני" המספח. זהו אינטרס דאע"שי ראשון במעלה להראות שהנה הם השותפים הערביים הראשונים, שבאמת לוקחים חלק במאבק הפלסטיני כנגד ישראל ולא רק מברברים מרחוק דברי סימפטיה לפלסטין.
    דאע"ש נשענת בראש ובראשונה על מצע של אוכלוסיה אוהדת (מעין "גיס חמישי" המורכב מעבדים סוניים, שאבדו כל סכוי לתקווה- ע"ע כל המדינות בהן דאע"ש כובש שטחים ותוסיפו לרשימה זו גם מדינות שלכאורה דבר לא קורה בהן עדין כלבנון, ירדן, סעודיה ומצרים כמובן- ובזה עיקר כוחו גם בהווה וגם בעתיד לבוא).
    לדעתי המלחמה בין ישראל ודאע"ש כבר החלה. ומי שנאיבי יגיד שהניה ובאגדדי לא פועלים על אותו ציר. אך כל זמן שמדיניות ישראל בשטחים הכבושים תהיה מתנחבלת מטבעה. זה מה שיקרה. אם לא נעצור את ההתנחבלויות, נישבן ונחזור לפסי מו"מ ראוי עם הפלסטינים, מו"מ שיעניק לאזרחיה תקווה כלשהי. זה מה שיהיה: מלחמת טרנספר שלנו בפלסטינים (שאו טו טו מתחילה, בהשראת דאע"ש כמובן), מלחמה שתחזק את דעא"ש, במלחמותיו הנוכחיות עד שיעמוד כולו מוכן סביב כנגד ישראל: כאשר גם עירק, גם סוריה, גם לבנון, גם ירדן וגם פלסטין ואולי גם חלק מערביי ישראל כבר מונחים בכיסו או כריסו (תלוי את מי שואלים).
    כלומר ההתנחבלות ישראלית העברינית הבי"ל, מחזקת את דאע"ש. ובכך מגבירה האיום על ישראל, בנוסף לנטל הבטחוני המעיק שהיא מטילה כבר ברגע זה (ומזה עשרות שנים במצטבר) על צה"ל ומדינת ישראל במשימתם לשמור שטחי יו"ש מפורזים לחלוטין ומנוטרלי כל איום ממשי על ישראל.
    סליחה על האריכות וגם אם נסחפתי, היה לי חשוב להעביר דברי אל שניכם.

    אהבתי

  8. סידרת לי את הראש, ארנון, עכשיו כל התמונה ברורה לי, העתיד מסודר, ואפשר להתרווח בכורסא, לשלב ידיים מאחורי הראש ולעקוב אחרי התממשות התחזית במציאות שלב אחרי שלב.

    אהבתי

  9. ארנון permalink

    חבל שאין כאן אייקונים, למה היית מקבל ממני אחד כזה סמוק כולו מבושה עם חיוך מבויש….רק מה, חסר לך אם דברת בציניות…
    בקצור: הלוואי ותחזיותי יתבדו.

    אהבתי

  10. לארנון
    לחלקים מהניתוח של אני מסכים. בדרך כלל אני חושב שהעתיד טמון בקומיקס של מסטיק בזוקה, שתמיד הבטיח לי שבגיל 21 אגיע לירח. אבל כרגע אני מסתכל על זה כמגמה בורסאית.
    אתייחס ם למספר דברים שאני שולל, ומספר דברים שאני מסכים. לגבי עוצמתו של דאע"ש אני מעריך שהיא לא שווה כלום כצבא. כסוג של התפתחות עתידית בנוסח חמאס בגדה, לך תדע. הרי בזמנו ארה"ב העריכה שבחמאס עזה אין סכנה ונתנה לו אור ירוק. אבל הכוחות של חמאס הם אכזריים ובעלי עוצמה בעזה, ולערכתי, במידה והמצב יישאר בגדה בנוסח הנוכחי, החמאס ישתלט ולא דעא"ש. מכל מקום דעא"ש הוא סכנה למוסלמים יותר מאשר ליהודים. לגבי עוצמת הפייס, ראינו אותה בהפיכה במצרים. לגבי שטחיים מפורזים, אני כתבתי על זה מספר פעמים במשך השנים. עובדה שהמלחמה היחידה בה הופתענו הייתה מלחמת יום כיפור. שם היינו צמודים למצרים והסורים. במקרים של שטח מפורז, כמו מדבר סיני כיום, כל כניסה לשטח כזה מהווה קזוס בלי. כך שאתה מספיק להתכונן לגייס מילואים וכו'. הגולן יכול לשמש כשטח מפורז. לאחר הכל, אם בצירוף מקרים מסוים בעתיד. יותקף מושב ברמת הגולן, ישראל תצא להגן עליו בדיוק כמו על תל אביב. לגבי הגדה יש בעיה, אין מקום לשטח מפורז. הרעיון המרכזי, שלפחות בעשרות השנים הבאות מדינה פלשתינאית לא תוכל להרשות לעצמה צבא רציני. תחשוב על גןוה תקציב הביטחון שלנו. רקטות וכו' הן לא סכנה קיומית על ישראל. מה גם שמדינה בכמה עשרות השנים הראשונות לקיומה תרצה לבנות את עצמה כלכלית ופיזית. לא תהיה לה סיבה בפני תגובות ישראלית רציניות.

    אהבתי

  11. טעות הקלדה. גובה ולא גןוה. ,

    אהבתי

  12. ארנון permalink

    ראשית לא כתבתי "תחזית", או "נבואה". ודברי בקשר לתחזיותי, היו בגדר הלצה מה עוד שאמרתי שאני מקווה שהן תתבדנה.
    בסה"כ הצבעתי על שתי דרכים. אחת, הנסללת מזה 40 שנה ויותר כולל רגע זה, העוסקת בהתנחבלות: שהינה עבירה על החוק הבי"ל (אמנת ג'נבה חלק 1 סעיף 49 בסופו). והיא זו המחזקת את דאע"ש, (שמוטב לך להפסיק לזלזל בכוחו, ראה בהמשך). היא עושה זאת בחזקה את הטרור הפלסטיני, שמקצין את העוינות הישראלית, המתגברת את ההתנחבלויות עקב כך. וזו אננה "תחזית" או "נבואה". זהו תאור של פאקקטה תהליך. כנגד תהליך זה, הצבעתי בדברי, על דרך השניה האחרת (זו שלא נוקטים בה מאז רצח רבין הי"ד): הפסקת המדיניות המתנחבלת והליכה למו"מ הסכמים וכו'.
    צינתי שתי דרכים אלה באופן כללי. אך דברי לא באו כנבואה, אלא כתאור תהליכים בלתי נמנעים, כולל, הנחות איסטרטגיות והשערות בדבר פעילות דאע"ש העכשוית.
    וא-פרופו כוחו הצבאי: לדאע"ש צבא שמורכב כולו כאוסף של "סיירות", הנשענות על רכב קל יעיל ביותר (משאיות טיוטה, המסוגלות לגמוע מרחקים בקלילות מירבית, הסוואות מצוינות, מתקפות בודדים, המשולבים בפצוצי תופת של מתאבדים: עוד סוג של לוחמה שלא תראה בצבאות סדירים רגילים). הם בלתי נתנים לעצירה מהאויר (אין במה לפגוע) ומצוידים היטב בנשק קל, כולל משגרי טילים אישיים אנטי טנקיים ואנטי אויריים. מילת המפתח הינה קלילות הפעולה. בזה הם דומים ל"יורדי הים" שבמאה ה13 לפנה"ס הביסו איפריות שלמות, דוקא בשל היותם מצוידים בנשק קל כנגד המרכבות עמוסות השריון שיצאו כנגדם. בנוסף לכך יש להוסיף את העובדה, שהמודיעין שלהם פנטסטי. משום שעיקר כוחם טמון ב"גיס החמישי" שלהם. הדוגמא הטובה ביותר הינה הבדואים בסיני שמאפשרים לדאע"ש, לסלפיים ולאחים המוסלמים, "לחגוג" בסיני. אך זו דוגמא קטנה. בלבנון ובירדן שכנותינו, תשתיות דאע"ש הולכות ומתחזקות בצורה מאימת ביותר וכאן למרות הזלזול של מאפיהו, הקרקע כן מתחילה לבעור, אם לא מתחת לרגלינו אזי מתחת לרגליהם של עבדאללה ונסראללה…ועוד איך. הם אפילו לא מסתירים את זה. דאע"ש מתחזק כמובן ובעיקר, גם ממדיניות רוסיה וממשל אסד בסוריה, המעדיפים לתקוף את המורדים ולא אותם. בכך דאע"ש מרויח פעמיים. פעם מפני שלא מטרידים אותו והוא יכול להמשיך כבושיו בצפון סוריה (עכשיו אפילו הטורקים לא מעיזים להתערב שם כנגדו בשל הלחץ הרוסי) ופעם (וזו הפעם החשובה הרבה יותר), משום שעקב רדיפת המורדים העקבית (שעכשיו גם כוללת תותחי מערכה קרקעיים ענקיים), האוכלוסיה המקומית הסונית המשועבדת (אלה שעדין לא נסו על נפשם) פשוט "נדחפת" לכוון דאע"ש בשל מצוקתה. לכן בדברי הצבעתי על כך, שככל וההתנחבלות העברינית תתחזק, כך יתחזק הטרור, כך יתחזק הלחץ הישראלי וכך תתחזק ההתגיסות לדאע"ש (משום שחמאס חלש מדי ולא יכול לספק כבר את הסחורה האמיתית, קרי: מלחמה יעילה כנגד ישראל). וד"א יש היום כבר תשתית רחבה לדאע"ש גם בתוך ישראל, נא לא להיות נאיבי.
    כלומר, אם כבר מדברים על "תחזיות". אזי דברי מאפיהו בפוסט שלו, הן ה"תחזית" והן "הנבואה". ראה מה כותב מאפיהו ושים לב לסיפאת דבריו: "…אבל כבר היה לנו מהסחורה הזאת כמה פעמים בהיסטוריה המשותפת, ואנחנו כבר יודעים שהדברים חוזרים למסלולם. וגם מהסקרים המעטים שמתפרסמים אפילו עכשיו, התמונה ברורה."….כלומר התמונה ברורה שדבר לא יקרה באמת והדברים "יחזרו למסלולם"….ומה זו אם לא "תחזית"? שהרי אפשרי הוא שהדברים לא יחזרו למסלולם. אלא שמאפיהו משוכנע שהם כן יחזרו למסלולם. כלומר זו תחזיתו.
    ומי שמתנחבל יודע שני דברים (שהם למעשה אותה הדרך): או שהדברים ישארו כמות שהם, כלומר שהפלסטינים המסריחים ימשיכו להיות אזרחים חסרי זכויות ודפוקים, או שיעשו את הטרור שלהם ואז נדפוק את האממממא שלהם. יעני זבש"ם. או שישתעבדו או שיקבלו מלקות שוט. וזה אם כן "המסלול", אליו נחזור כולנו כדברי תחזית מאפיהו.
    ומשום ש"תחזיתם" של המתנחבלים (סהדי שאנני יודע אם מאפיהו תומך בהתנחבלות אם לא) הפכה ל"מסלולם", הם עוורים לאפשרות הויתור על החלום המשיחי האוילי (זניחת תלם ההתנחבלות) והליכה בתלם האחר, זה הפועל ע"פ החוק הבי"ל. כלומר לא רק שאינם ימין, משום שהם מסכנים בטחון ישראל. הריהם גם ובמפורש עברינים ע"פ החוק הבי"ל.
    בבואנו לדון בשטחים הכבושים, ראוי לנו לזכור שהחוק הבי"ל מאפשר לנו כבוש פלסטין (כנ"ל לגבי רמת הגולן) וגם מאפשר לנו לדאוג לכך שתהיה מפורזת לחלוטין (על כל המשתמע מכך מהבחינה הצבאית ולכל זמן שידרש).
    משמע, נדרשים אנו לומר "כן" לכבוש, אך "לא" להתנחבלות (כי היא זו הנותנת לגיטמציה לטרור הפלסטיני בעצם אי חוקיותה הבי"ל. והיא זו המעמידה עלינו שונאים כה רבים בעולם כולו והיא זו המיצרת נטל אדיר על צה"ל ותקציב הבטחון).

    אהבתי

  13. ארנון permalink

    התגובה הקודמת הייתה כמובן תשובה לעמירם (איתך הסליחה עמירם).
    ולך מאפיהו:
    דברי כאמור ציינו תהליך ולא תחזית. בפרוש קבעתי שתי דרכים וניתחתי אותן: מחד, דרך ההתנחבלות שתחזק את דאע"ש ומאידך, דרך המו"מ וסלוק ההתנחבלויות שתחזק ישראל פלסטין ותחליש את דאע"ש.
    דוקא בדבריך (בפוסט) יש משום תחזית: משום שאתה קובע שהכל יחזור למסלול אליו הורגלנו. ואם זו אננה תחזית, מהי תחזית כבר לא אדע.
    כלומר העובדה שראית בדברי "תחזית" כלשהי, נבעה מעוורונך המוחלט לדרך השניה, דרך הפסקת ההתנחבלות וההליכה למו"מ. אתה רואה רק את הדרך הראשונה כאפשרית (זו דרך מקל ההתנחבלות וגזר ההבטחה הערטילאית ללכת לאיזה מו"מ מתחסד ותחמני בהמשך עלק).
    בקצור על ישראל ליבש בתחילה ההתנחבלויות בלבד (ולא להרפות ידיה מהכבוש, אלו שני דברים שונים בתכלית), להכיר באי חוקיותן ורק אז לגשת למו"מ כלשהו עם הפלסטינים, מתוך עמדת כוח צבאית, הנתמכת בידי האמנות הבי"ל השונות. כאשר מטרותינו: נטרול האיום שפלסטין מטילה על ישראל ע"י פירוזה המוחלט. ובמקביל הליכה להסדרי קבע וכיו"ב פעולות שתקרבנה את השלום והנורמליזציה (ע"פ משנת רבין הי"ד: "נלחם בטרור כאילו אין מו"מ ונעשה מו"מ כאילו אין טרור").
    לכן השאלה היא האם אתה מאפיהו, בכלל מודע לדרך זו?
    ולא אם דברי הינם "תחזית" (בגדר: "הנבואה נתנה לשוטים"), שאז נוח לך להתעלם מהם ולפטרן בהנף יד, כדרכך בקודש…:-)
    האם אתה חד צדדי בראיתך, או שהינך רואה שתי הדרכים ונותן להם משקל שווה בניתוחיך ושיקוליך?
    תמהני.

    אהבתי

  14. יוסי שורץ permalink

    היש מקום להשוות בין לאומנות של מדוכאים ומדכאים?
    יש שת שיטות הגיון . האחת ההיגיון הפורמאלי האריסטוטלי שהוא הגיון מכאני המבוסס על הנחה שהצורות הן קבועות והגיון של התנועה –ההיגיון הדיאלקטי שבין השאר רואה סתירה בין תוכן לצורה.
    לפי ההיגיון הפורמלי לכאורה לאומנות = לאומנות =לאומנות אולם האם זה אכן נכון בתנועה של היסטוריה?
    ב 1789 התחוללה המהפכה הצרפתית שלמרות סיסמאותיה של אחווה ושוויון הייתה לאומנית צרפתית כפי שהספרדים למשל למדו לדעת. באותה עת הבורגנות האנגלית גם היא הייתה לאומנית וכידוע צרפת ואנגליה נלחמו לאחר שאנגליה תמכה במרד המלוכני. האם הלאומנות של המהפכה הצרפתית הייתה שווה ללאומנות האנגלית שתמכה במהפכת הנגד המלוכנית ? במילים אחרות האם התמיכה בפאודליזם ודמוקרטיה בורגנית זהות ?
    במחצית המאה ה19 התחוללה מלחמת אזרחים בין הצפון לדרום בארצות הברית . הדרום החזיק בלאומנות דרומית והצפון החזיק בלאומנות משלו. האם שתי לאומניות אלו היו זהות? במילים אחרות האם הלאומנות של בעלי העבדים שרצו לשמור על העבדות הייתה זהה ללאומנות של הבורגנות התעשייתית שרצתה קפיטליזם?

    בגטו וארשה התמרדו היהודי ם שחלקם היה לאומני ( ציוני) ובמיוחד של ארגון הצבאי הימני שהיה קשור לבית"ר כנגד הנאצים שהיו לאומנים גרמנים. האם שתי הלאומניות היו שוות?

    אם תאמרו לי שכן הרי שאתם עומדים בצד הלא נכון של ההיסטוריה . אם תסכימו אתי שיש הבדל בין לאומנות ללאומנות ויש לנתח את התוכן החברתי של כל לאומנות נוכל להתקדם ולשאול האם הלאומנות של עם כבוש ומדוכא שווה ללאומנות של עם מדכא (ולצורך עניין זה אני מוכן לקבל שיש עם ישראלי) .

    אהבתי

  15. ארנון permalink

    יוסי, עבורי קים הבדל בין לאומיות (שהינה משחק במתנ"ס של בגדים לאומיים, שירי עם וכי"ב אלמנטים אתניים המאפינים לאום ותו לא) ללאומניות שהופכת גורם מיחד זה לדרך פוליטית. מילים אחרות לאומניות= אגואיזם של עם. כלומר הכל דפוק: גם הלאומנות הישראלית ולבטח זו הפלסטינית ולו רק משום ששתיהן מהוות מחסומים בפני התארגנות הישות האינטרנציונליסטית (ולוא דוקא של "הפועלים הקומוניסטים" בלבד). היכולת שלנו להתארגן כחברה מודרנית, שפויה ופלורליסטית, אננה זקוקה לשלב הלאומניות, שישמש לה כנדבך באבולוציתה. זה אפילו לא עלבון. אך זה מה שיש עתה בעולמנו היגע. יתרה מזו לנגד עינינו אנו רואים שאת מקום הלאומנות תופסת עתה הדתניות (הסבר קצר: גם הדת לכשעצמה אין בה רע לדעתי ושוב, מקומה במתנ"ס. שם יכולים לעסוק בה וללמוד מסורותיה ומנהגיה ואורחות חייה. אך ברגע בו הדת מתחילה להפוך לגורם פוליטי, הרי היא מפסיקה להיות דת והופכת ל"דתניות"). אין טעם להרחיב עתה בנושא זה.
    מכל מקום, הן הלאומניות והן הדתניות, אינן מסוגלות לארגן את העם, אלא ללכדו על בסיס של מכנה משותף כלשהו. דבר המוליך בדיעבד לבדלנות, שינאת האחר ובסוף באופן בלתי נמנע, למלחמות. היות והבורגנות זקוקה לעבדים במכלאותיה. אין דרכים טובות יותר עבורה אלא מן הלאומניות והדתניות לסגור על צבור העמלים, את יצוליה המצמיתים. הדתניות והלאומניות "מאחדות" את העם ובאותו זמן מיצרות בלי הרף מלחמות קטנות וגדולות בין בני הלאומים והדתות השונים ומונעות מהצבור להתארגן (בדרך הסוציאליסטית למשל), לטובת עצמו. השאלה הנצחית עבור הסוציאליסט היא אם כן: האם עליו לתמוך במיעוטים מדוכאים גם אם מה שמניע אותם הינה לאומניות ו/או דתניות שכבר ידוע מראש שהן שליליות בכל מקרה? והתשובה היא כמובן "כן" באופן נחרץ. משום שתמיד ישנו הסכוי, שבשלב ההתנערות מישות לאומנית כובשת ומדכאת, תוכל להתעורר בקרב העם הכבוש והמדוכא, גם התודעה הסוציאליסטית ולרקום גידים בתוכו ויצאנו נשכרים. לכן מצווה היא (מדאורייתא ממש), להתנגד ללאומניות (או דתניות) כובשת, ולתמוך בלאומניות (או הדתניות) הכבושה.

    אהבתי

  16. יוסי שורץ permalink

    אין לי בעיה עם ההבחנה שלך של לאומיות ולאומנות אבל הבה ונהיה קונקרטיים. האם המאבק של העם הפלסטיני כנגד הדיכוי הלאומי תחת דגלים פלסטינים זה לדעתך לאומיות או לאומנות? היכן עובר הגבול?
    הבה ונבדוק זאת במספר דוגמאות
    1. האם ההחלטה של האירופאים להתיישב באמריקה מבלי לקבל רשות מהאינדיאנים הייתה ביטוי של לאומיות או לאומנות?
    2. האם ההחלטה של הבורים להתיישב בדרום אפריקה מבלי לבקש רשות מהשחורים הייתה לאומנות או לאומיות?
    3. האם ההשתלטות של האירופאים על האדמות שבהם חיו השחורים בדרא"פ הייתה לאומיות או לאומנות?
    4. האם ההשתלטות של האירופאים על האדמות שבהם חיו האינדיאנים הייתה לאומיות או לאומנות?
    5. האם המאבק של האינדיאנים כנגד ההשתלטות של האירופאים על האדמות הייתה לאומנות או לאומיות?
    6. האם המאבק של השחורים כנגד מדינת האפרטהייד הייתה לאומיות או לאומנות ?
    7. האם ההחלטה של התנועה הציונית להתיישב בארץ מבלי לשאול את הילידים הייתה לאומיות או לאומנות?
    8. האם התנגדות הפלסטינים לחלוקת הארץ ב47 והעברת 55% ממנה למתיישבים אירופאים שמנו שליש מהאוכלוסייה הייתה לאומיות או לאומנות?
    9. האם גרוש 700-900 אלף פלסטינים ב47-8 הייתה לאומיות או לאומנות?
    .10 האם הדרישה למדינה פלסטינית דמוקרטית בכל שטחי הארץ אליה יחזרו הפליטים והישראלים יקבלו בה זכויות דמוקרטיות שוות זו לאומנות או לאומיות ?

    אהבתי

  17. יוסי, בתשובה לשאלותיך:
    1. ההחלטה של האירופאים להתיישב באמריקה בלי לבקש אישור מהאינדיאנים, כמוה בערך כהחלטתם של הערבים, בראשות החליף עומר, לכבוש את הארץ הזאת, לשעבד את תושביה, לאסלם חלק מהם, ולהטיל דמי חסות כד'ימים על האחרים (פרוטקשן). זה מה שעושה עכשיו דאעש בשטחים שכבש, זה הדבר שקוראת לו אמנת החמאס לגמרי במפורש ביחס ליהודים. זו ההשקפה שדוגלת בה תנועת אש"ף עד עצם היום הזה, ומכאן חוסר נכונותו של אבו מאזן להכיר ביהודים כעם, ולפסול את היהדות כדת אמת. כל זה למרות שלאירופאים ולערבים היה שפע של שטחים ומדינות לרשותם, והסכמת הפלשתינים להחלטת החלוקה ב-1947 היתה מציידת גם אותם במדינה משלהם.
    שאלות 2-6, ראה תשובתי לשאלה 1.
    שאלה 7: להבדיל, לגמרי מן הערבים ומן האירופאים, סבלו היהודים נטולי המדינה במשך כל שנות גלותם, באירופה ובארצות המזרח, מידי משעבדיהם האכזריים, האירופאים והערבים הלאומניים והגזעניים. שיבה לארץ אבותיהם (שכזכור נכבשה על ידי שורה של עמים שכבר היו להם מדינות משלהם, כמו גם הערבים תחת עומר) והקמת ישות מדינית משל עצמם היתה מבחינתם פיתרון קיומי וצודק מאין כמוהו (כפי שהתברר למרבית הצער גם בשואת יהודי אירופה והמזרח שגם מהם טבחו נאצים ואוהדיהם הערבים, למשל בפרהוד בעיראק) שהוכר על ידי מרבית מדינות העולם עוד בהחלטת האו"ם על חלוקת הארץ. פתרון צודק מאוד, כפי שמבין כל אדם שאינו אנטישמי מצוי. בטח לנוכח המשך איומי ההשמדה שאינם פוסקים (איראן, החיזבאללה, חמאס ואחרים) ונתמכים על ידי האנטישמים הנ"ל, כולל כמה יהודים.
    את עמדתי על ההתנגדות הפלשתינית להקמת מדינת היהודים (שאלות 8-9) ומה שקרה לפלשתינים האומללים בגלל העמדות הגזעניות והלאומניות של הבורגנות, של האינטליגנציה הבורגנית שלהם, בקואליציה עם כוהני הדת (כל אלו שנמלטו ראשונים ב-1947-8, הרבה לפני שהתחולל גירוש כלשהו) תוכל לקרוא בשני פוסטים שכתבתי על מה שקרה בחיפה ב-47-8 (לינק למטה) ובקרוב השלישי והמסכם שיבהיר לגמרי את התמונה. את תשובתי לשאלה 10 תוכל לנחש מתוך תשובתי לשאלה 7.
    וכללית ההבדל בין לאומיות ובין לאומנות הוא פשוט מאוד, וכמוהו כהבדל שבין אדם סביר ובין גזען מצוי, גם כשהוא אופף את עמדותיו בכל מיני איזמים ולוגיות. אדם סביר עומד על זכותו לקיום חופשי וריבוני ומכיר גם בזכויות של מישהו אחר לחיות במצב כזה. גזען מצוי מכיר רק בזכויותו שלו, ובעיניו זכותו כוללת את שיעבודו של האחר, הריגתו וכו'. למרבית הצער, היהודים והערבים נשלטים כרגע על ידי הנהגות גזעניות ולאומניות, ששיתוף הפעולה ביניהן, בעידוד הסוכנים הזרים המקומיים של מחרחרי המלחמה האירופאים והאמריקאים, וגם הסינים והאיראנים, מונע את חלוקת הארץ לשתי ישויות מדיניות ריבוניות, אחת ליהודים ואחת לפלשתינים.
    הלינק פה הוא לפוסט השני בסידרה, מציע לך לקרוא גם את הראשון. השלישי, כאמור, בקרוב.

    הנאכבה של חיפה 1948/ התרומות של המתנדבים הערבים והמופתי אל חוסייני (2)

    אהבתי

  18. תשובה מעורבת לארנון אם התייחסות ללא סדר מסוים ליוסי ולמאפיהו
    לדעתי ארנון משחק בסימנטיקה ולא למהות. לאחר הכל שפה היא לתקשורת, וברגע שכולנו דנים על אותו נושא, ברור במה מדובר. יוסי לדעתי צודק, ההבדלים בין מכה למוכה ברורים לחלוטין. למאפיהו, בהיסטוריה הרחוקה של היהודים בארץ, רק בתקופה 'על נהרות בבל' הגלו את כל האוכלוסיות הכבושות ממקומן והחליפו אותן, מו כסידור חפיסת קלפים לפי סדר אחר. בתקופה הרומית היהודים יכלו לחזור כבודדים לישראל, והם העדיפו להישאר או לנדוד ברחבי האימפריה, שהייתה פתוחה עד חומת אנדריאנוס בבריטניה, (תלוי תקופה).
    ההצעות של ארנון לפתרון הבעיה הפלשתינאית לא הגיוניות בעיני. היציאה של ברק מלבנון בפעולה אחת, פתרה את הבעיה. כל צורה אחרת נכשלה.

    אהבתי

  19. ארנון permalink

    אמרתי כבר שכל "לאומיות" (שמקום לה אחד: במתנ"ס) המעורבת בפוליטיקה הינה "לאומניות" בעיני.
    ל"לאומיות" עוסקת ביחודו של העם (מנהגיו, תרבותו וכו'), אסור ע"פ חוק לקבל כל בטוי פוליטי.
    (הפרדת ה"לאומיות" מהמדינה)
    מכאן שעל כל שאלותיך תשובותי תהינה באופן גורף: לאומנות.

    אני משוכנע שגם אתה מסכים איתי שהמצב הרצוי הינו מצב בו האינטרנציונל שולט: אין לאומניות בכלל והלאומיות שוכנת במתנ"ס ובמוזיאון ושם בלבד.

    לדעתי אתה מיצר הפרדה מלאכותית בין לאומניות כובש ללאומניות נכבש ופותח פתח להסתבכויות.
    הנסיון להציג לאומניות הנכבש כ"לאומיות" גרידא (בשל רצונו הכן של הנכבש, לשמור לעצמו זהותו היחודית הלאומית, שקיומה נמצא מאוים בשל הלאומניות הכובשת), הינו קוסמטי בלבד. משום שברגע בו הלאומיות הופכת לפוליטית, היא אננה יכולה לשרוד זמן ממושך במצב של שלום עם שכנותיה (בשל יחודיותה) ומעצם טבעה, תדרדר למצב מלחמתי בו או שתהפוך לנכבשת, או שתהפוך לכובשת.
    משמע אנו נכנסים לויכוח סמנטי בשל הגדרותינו השונות את המילה: "לאומיות".
    שנינו מיחלים למצב בו גם מדינה כובשת וגם מדינה שנכבשה על ידיה, תהינה בסופו של יום סוציאליסטיות.
    מבחינתי בתור סוציאליסט הנקלע למאבק בין שתי ישויות לוחמניות לאומניות (או דתניות, או בכל פאזה אחרת של "התארגנות" אנושית שלא על בסיס הסוציאליזם, כמו מלוכתיות, שבטיות וכד'), תמיד אתמוך (מסיבות אסטרטגיות טקטיות גרידא) בצד הנכבש.
    ולא אטריד עצמי בשאלה האם הוא "לאומני" או "לאומי".
    משום שבצד הנכבש, מטבע הדברים, אמצא הד טוב יותר לסוציאליזם ואוזן הקשובה לו.
    אך חשוב לצין שגם במדינה הכובשת חיב להתנהל מאבק סוציאליסטי מבתוכה, ע"מ לשנות מציאות לאומנית (דוגמא טובה לכך היא למשל הפסקת מעורבותה של רוסיה במלה"ע הראשונה, כנגד גרמניה, לאחר מהפיכת אוקטובר).
    היות ומציאותיים אנו, נהיה חיבים להכיר בעובדה שקימים סביבנו עמים לאומניים והתארגנויות דתניות. ובמאבקים ביניהם אנו נדרשים לנקוט עמדה.
    ובכן זו תמיד תהיה לטובת הצד הנכבש, האנדר דוג. אך עמדה זו אסור לה לעמוד בסתירה למאבק הסוציאליסטי בתוך שתי הלאומניות האלה בנפרד, למען הרעיון הסוציאליסטי.
    אם לא נעשה זאת במקביל לתמיכתנו בצד הנכבש, לא עשינו דבר.

    ובאמת שאין זה משנה אם אנו קוראים לצד הנכבש או הכובש, "לאומי" או "לאומני".
    הגדרתי רק באה לפשט הרעיון: שכל מי שמוכן להלחם בעבור "לאומיותו" ע"מ להפכה לפוליטית, הינו "לאומן" (כובש או נכבש) באופן גורף.
    וכאשר יש סוציאליזם, כל לאום באופן דמוקרטי יוכל להציג מלבושיו העליונים והתחתונים, ריקודיו בשורה או בזוגות ושאר מעשיותיו במתנ"ס, באין אונס, ורק שם.
    ואותו הדבר ואותן המילים ממש גם ביחס ל"דת" (ול"דתניות", המערבת "דת" בפוליטיקה).

    אהבתי

  20. ארנון permalink

    לעמירם: קביעתך כי: "לדעתי ארנון משחק בסימנטיקה ולא למהות. לאחר הכל שפה היא לתקשורת, וברגע שכולנו דנים על אותו נושא, ברור במה מדובר.". אננה כי אם ילדותית, בלתי מנומקת, שלא לדבר על ערפולה המתנסח.
    הגיע הזמן לשבור מוסכמות:
    שמאל אננו שמאל, ימין אננו ימין, ציונות אננה ציונות, סוציאליזם אננו סוציאליזם ודמוקרטיה אננה דמוקרטיה.
    תאר לך שמישהו יחליט שהמילה "יהודי" למשל תהפוך לכינוי גנאי. האם גם אז תקבל דבריו בשוויון?
    ואם אתה טוען שאנני מכוון ל"מהות", אנא נמק.
    אחרת תמצא מדביק סופרלטיבים. ואני את גן הילדים כבר עזבתי מזמן.

    אהבתי

  21. ארנון permalink

    לעמירם: בנוסף : אתה כותב: "ההצעות של ארנון לפתרון הבעיה הפלשתינאית לא הגיוניות בעיני.". על איזה הצעות אתה מדבר?
    בתחילה נפלת לפח של מאפיהו שטען כי אני כותב תחזיות ולא היא (הוא זה שכתב אותן) ואח"כ טענת שאנני מתכוון למהות מבלי לנמק. ועכשיו הקשקוש הזה! היכן שמעתני מציע דבר מה ועוד בנושא הפלסטיני.
    נקווה שבתגובה הבאה לא תכתוב דבר מה על אחותי.
    גם עוינות צריך לדעת להסוות אם אין לך טעונים צודקים כלפיה.
    וזו בוקעת מדבריך הלא המנומקים.
    בחן עצמך אם כן. ושאל את עצמך מדוע אינך "מסמפט" את דברי?
    סופרלטיבים לא יעזרו לך כאן.

    אהבתי

  22. לארנון
    אני הולך לקנוסה.

    אהבתי

  23. ארנון permalink

    לעמירם:-))

    אהבתי

    • ארנון, לא הייתי טורח בעניין כל עוד זה היה בינינו, אבל עכשיו ערבת בכך עכשיו גם את עמירם. העניין הוא ההאשמה שלך כלפי, שכאשר אני כותב שבהתחשב בנסיון העבר אחרי כל התפרצות אלימה חוזרים הדברים לשגרה – בלי שהתחייבתי ללוח זמנים כלשהו – זו תחזית, או נבואה, בעוד שאתה רק מציג אפשרויות, בניגוד לטענתי שאתה עוסק בתחזיות.

      אבל מה נעשה, וזה מה שכתבת:

      "זה מה שיהיה: מלחמת טרנספר שלנו בפלסטינים (שאו טו טו מתחילה, בהשראת דאע"ש כמובן), מלחמה שתחזק את דעא"ש, במלחמותיו הנוכחיות עד שיעמוד כולו מוכן סביב כנגד ישראל: כאשר גם עירק, גם סוריה, גם לבנון, גם ירדן וגם פלסטין ואולי גם חלק מערביי ישראל כבר מונחים בכיסו או כריסו (תלוי את מי שואלים)."

      אז אתה מודיע לנו ש"זה מה שיהיה", אבל גם מסביר שלא מדובר בתחזית. יופי.

      נכון שאתה יכול להתייחס גם אל התיאור שלי את מהלך ההיסטוריה של הסכסוך כתחזית. אבל אם אתה עושה זאת, זכור דבר אחד: שהמסלול הרגיל של יחסי ישראל והפלשתינים בתקופות של רגיעה יחסית הוא קיום הסכסוך בעצימות נמוכה, כולל משאים ומתנים מדי פעם, לעתים רחוקות מדי, למרבית הצער.
      לדעתי לא זה ולא זה – לא ההתפרצויות האלימות ולא המסלול הרגיל, שניהם לא יביאו לשינוי ממשי. כפי שכתבתי, רוב עצום בשני העמים סולדים מדרך האלימות, ופעילויות של מיעוט אלים, ולפעמים גם שולי שבשוליים, לא יביאו לשינוי. וגם ההתנהלות העגומה של שתי ההנהגות, הישראלית והפלשתינית, בשעה שמתקיים מסלול העסקים הרגיל, לא הביאה ולא תביא לשום דבר חיובי. בטח בשעה שנראה כי המעצמות מהמערב ומהמזרח ומי שמושכים שם בחוטים מעוניינים בהמשך הסכסוך.

      ועכשיו נותר לנו להמתין ולראות מי מאיתנו עסק בתיאור המצב, ומי בתחזיות ובנבואות.

      אהבתי

      • ארנון permalink

        לא מסרתי תחזיות. קבעתי שתי דרכים. דרך ההתנחבלות הנלוזה היכולה להוליד עלינו תסריטים מסוג אחד (שאת חלקו פרטתי), והדרך השניה, להקטנת האש, ע"י הפסקת התמיכה בהתנחבלות והליכה על דרך ימין שפויה וסוציאליסטית. כזו המדברת על יבוש ההתנחבלויות, אחיזה איתנה צבאית בפלסטין למען פרוזה ולכל זמן שידרש ובמקביל קיום שיחות שלום. וגם על שנוי דרך פוליטית ותמיכה במפלגות ס"ד. וגם אם הובנו דברי אחרת, לזאת התכוונתי. נקודה.
        לא אתן לך מאפיהו להסית את הדיון לזיבורית מתנצחת על קוצו של איזה יוד.
        הדברים שנאמרים כאן, אינם בגדר איזו פילולוגיה דמגוגית מתנצחת.
        הגיע הזמן ללבן אותם דברים אמיתיים אלה, ולא להתפלסף ולהעביר ביקורת סלונית מצתחצחת, איש על רעהו.
        חזור לדברים עצמם:
        האם אתה מסכים שחזוק הסוצ' בארצנו יקטין את התחזקותו של דאע"ש בשטחים וגם בתוך ישראל?
        וגם, האם התחזקות ההתנחבלות הישראלית תחזק את דאע"ש בשטחים ובישראל גופא?

        אהבתי

  24. revo1917 permalink

    ארנון בפסוט הראשון שלי הקדמתיוכתבתיכי יש שניסוגי היגיון האריטוטלי והדיאלקטי. בחרת לדעתי להשתש בהיגיון האריסטוטלי לפיו א=א ושונה מ ב( משהו אחר) . במציאות כלתופעה (א) משתנה ופוסקת מלהיות א' והופכת למשהוא אחר הדוגמא הכי פשוטה זה מים. לפיההיגיוןהאריטוטלי מים=מים=מים, אבל מים מחוממים הם מיים עד גבולמוסים ואז הופכים לגז.
    כתבת : "ההחלטה של האירופאים להתיישב באמריקה בלי לבקש אישור מהאינדיאנים, כמוה בערך כהחלטתם של הערבים, בראשות החליף עומר, לכבוש את הארץ הזאת, לשעבד את תושביה, לאסלם חלק מהם, ולהטיל דמי חסות כד'ימים על האחרים (פרוטקשן). זה מה שעושה עכשיו דאעש בשטחים שכבש, זה הדבר שקוראת לו אמנת החמאס לגמרי במפורש ביחס ליהודים. זו ההשקפה שדוגלת בה תנועת אש"ף עד עצם היום הזה, ומכאן חוסר נכונותו של אבו מאזן להכיר ביהודים כעם, ולפסול את היהדות כדת אמת. כל זה למרות שלאירופאים( התכוונת לאינדיאנים) ולערבים היה שפע של שטחים ומדינות לרשותם, והסכמת הפלשתינים להחלטת החלוקה ב-1947 היתה מציידת גם אותם במדינה משלהם”.

    לא אין זה נכון שחהלטת האירופאים להתיישב באמריקה שווה לכיבוש הארץ לפני 1300 שנה על ידי המוסלמים. גם אין זה נכון שדע"ש של תקופתנו שווה למוסלמים בזמן החליפות. החליפות הייתה משט ר מתקדם לתקופתו ודע"ש הוא ארגון טרור ריאקציונרי המבקש לחזור אחרוה בהיסטוריה
    .
    איןזה נכון שההתיישבות של האירופאים בדרום אפריקה הביאה קדמה לשחורים , ההפך הוא נכון. אין זה גם נכון שההתשבות הציונית הביאה לקדמה לפלסטינים היא השיגה לאחור את הליכי העיור הפלסטינים וגרשה כ700,000-900,000 פלסטינים מארצם

    המוסלמים במאה השבעית לעומת חברת העבדים הקדומה הביאו עמם אופן ייצור אסייתי לפיו האדמות והמים היו שיייכים לחליף מה שאפשר לחברה זו להתפתח עד שהחלה לשקוע במאה ה11. כאשר הנוצרים כבשו את ספרד המוסלמית רוב הנוצרים לא ידעו קרוא וכתוב והספריות הקטנות היו במנזרים. לונדון הייתה עיר קטנה ומפגרת. בקורדובה המוסלמית הייתה ספרייה של 400,000 ספרים. לא במקרה התקופה המוסלמית ההיא נחשבה לתור הזהב של היהודים.

    הכיבוש האסלאמי של הארץ הביא קדמה ליהודים שנותרו לאחר הגלות הרומאית ולכן התאסלמו. לעומת זאת הלבנים שהתיישבו בצפון אמריקה השמידו את האינדיאנים ומנעו מהם השתלבות בכלכלה ובחברה.האיורפאים גזלו את אדמות השחורים בדרום אפריקה והפכו ואותם לעובדים סופר מנוצלים ללא זכויות אם קדמה חברתית והשמדה וגזל בעינייך זה זהה אתה צודק.אבל מקווה שתכיר בהבדל.

    היהודים אינם עם אחד. זאת המצאה ציונית מהנותקת מהמציאות. היהודים בארצות הברית הם אמריקאים בעלי דת יהודית. התפיסה שיהודים זה עם שייכת להגדרה של עמים בימי הביניים . לפי הגדרה זו היהודים הם עם, המוסלמים הם עם והנוצרים הם עם . זו גם התפישה של האיסלמסטים הרוצים להקים חליפות כלל מוסלמית. אי ן זה מקרי שתפיסת עולמם דומה לציונות שהיא תנועה משיחית אבל במציאות בת ימינו אין עם נוצרי מוסלמי או יהודי. לא רק זאת אלא התפיסה שהיהודים האמריקאים הם עם שונה מהאמריקאים הלא יהודים הנה עמדה אנטישמית הרואה ביהודים גוף ז ר לאאומה האמריקאית. אם בארצות הברית , אירופה ומקומות אחרים תשלוט האידיאולוגיה שהיהודים הם גוף זר לא יהיה ליהודים שום מקום להתקיים בו שכ ןהם גם יושמדו בארץ הזאת. הבה ונזכור כי רומל במלחמת העולם השנייה היה קרוב לארץ ואם היה מנצח את הבריטים במלחמה ואילוליהוכה היטלר בברית המועצות היהודים כאן היו מושמדים

    עוד לא היה עם שאין לו טריטוריה ספציפית או נאבק על טריטוריה ספציפית כאשר הוא כבוש. אין עם עולמי. בישראל יש כמעט עם ישראלי אלא שהאידיאולגיה הציונית מפריעה להכרה לאומית ישראלית ולכן לא ניתן לרשום בתעודת זהות" ישראלי ".

    אש"פ מוכן להכיר במדינת ישראל אולם אינו מוכן להכיר בזכות של אמריקאים יהודים להתיישב בארץ במיוחד כאשר מדינת ישראל מונעת מהפליטים הפלסטינים שהיא גירשה לחזור לארצם.אין מוסלמי כולל אבו מאזן ששולל את היהדות משום שהיהדות והנצרות לפי התפיסה המוסלמית הם חלק מהאסלם. העובדה היא שהמוסלמים מכירים במשה ואברהם ויצחק וישוע וכדומה. הטענה שלהם הנה כי אחרון הנביאים הוא מוחמד לא שמשה לא היה בעל דת אמת. האם אתה כציוני מכיר שהאסלם היא דת אמת? אם כן הרי מוחמד הוא הנביא האחרון ולפיו עליך לקיים אתמצוות האסלם.

    הסכמה לחלוקה לא הייתה צודקת מסיבות רבות. המנדט שהבריטים קיבלו היו למען פיתוח הארץ למען תושביה שרובה היו פלסטינים בזמן הכיבוש הבריטי לציונים נתנה הבטחה לבית לאומי ולא למדינה.שנית היישוב היהודי מנה 600,000, הוא רכש תוך נישול הכפריים 5% מהאדמות והובטח ל בחלוקה ו 55% מאדמות פלסטין בזמן שהפלסטינים מנו1,200.000. שלישית כבר לפ יתוכנית פיל מ1937 היה ברור שהקמת מדינה יהודית פרושה טיהור אתני של הפלסטינים. רביעית בן גוריון מעולם לא חשב בכנות על הקמת מדינה פלסטינית. הוא רקם מזימותעם האשמיים נגד מדינה פלסטינית. גולדה ישבה בארמון של פייסל ערב המלחמה כדילשכנעו לכבוש את השטח שנועד למדינה פלסטינית. בןגוריו ן גם כתב לבנו עמוס ששאל אותו למה הוא מסכים לחלוקה כי הוא אומר שהוא מסכים היום לתת לפלסטינים מה שמחר הוא ייקח מהם .
    הפתרון ב-87 היה מדינה אחת דמוקרטית לערבים וליהודים לא חלוקת הארץ שהביאה אסון לעם הפלסטיני וקבעה סכסוך דמים בלתיפוסק. החלק היותר מתקדםשלהיהודים הבין זאת לפני 1947 ודגל במדינה דו לאומית על אל ואפשר למנות את ברית שלום, מפ"ם ומק" שלאחר החלטת הסטלניסטים הסובייטים לתמוך בהקמתמדינת ישראל שינו את עמדתם ויש להם אחריות למה שהתרחש לאחר מכן .

    האירופאים לא באו לאמריקה כדי להתיישב לצד האינדיאנים אלא ראו את אמריקה כארץ המובטחת ”ציון". והם באו להשתלט על האדמות ולהפוך את האינדיאנים לעבדים ומשנכשלו מלהפוך אותם לעבדדים הם החל ולהשמיד אותםולהביאועבדים שחורים מאפריקה. הציונים לא באו לשבת לצד הפלסטינים אלא מראשית דרכם ובמיוחד תנועת העבודה הציונית לנשל את הפלסטינים ולדחוק אותם החוצה. אלוהיוהסיסמואת שלהם: עבודה עברית, תוצרת עברית וגאולת האדמה. כאשר מהארץ הזאת נסעו 300 מתנדבים להלחם בפשיסטים בספרד הם הוחרמו על ידי הציונים ובאותוהזמןבמבצע חומה ומגדל שדדו אדמות פלסטיניות.
    מאז 1967 הסיפור נמשך והארץ הפכה למדינת אפרטהייד מהים עד הנהר. מישבוחןאת החברה הישראלית יודע כי היא הולכת לאבדון וכי הפתרון היחיד עבור הפלסטיניםוהישראלים הוא מדינה דמוקרטית אחת מהים עד הנהר אך דמוקרטית ממשית דהיינו סוציאליסטית

    אהבתי

    • ארנון permalink

      1. דוגמאתך אודות המים אננה נכונה. משום שהיא מבוססת על הגדרת המים. בפיזיקה למשל: מים זה h2o ויש לו שלוש פאזות (קפוא נוזלי ומאויד) ועדין, רק מים.
      במציאות פילולוגית של א=א אכן, מים שונים מקרח שונים מאדים ולו בשל שמם השונה.
      2. אלא אנני גורס כלל ש: א=א. נהפוך הוא, לדעתי האלף בצד ימין של המשוואה נכתבה קודם לאלף שבצדה השמאלי, וזו רק סיבה אחת מני רבות, מדוע הן שונות.
      ובנוסף: לצורך הקביעה ש: א=א, נדרשת הסכמה אקסיומטית. כלומר עלינו להתיחס אליה כאל משהו שאיננו דורש הוכחה, אלא מוסכם כנכון. למרות שאננו כזה.
      שהרי לא תמצא לעולם אלף אחת שתדמה לחלוטין לאלף שניה.
      אנו בוחרים לעסוק בעקרון א=א (עליו בנויה כל המתמטיקה הקלאסית), משום שנדמה לנו שהוא מפשט כביכול דברים מסובכים עבורנו. בכך הוא עוזר לנו כביכול, להתמצא בעולם אין סופי ובלתי אפשרי, המקיף אותנו. זאת, בעזרת סופניותו המוסכמת, הניתנת כביכול, להשגה שכלית תבונית אנושית.
      לכן חובה עלינו להסכים לשקר הזה ולראותו כאמת, ע"מ להבין שפתו, משפטיו וחוקיו וע"מ ל"שרוד" בעזרת הטכנולוגיה ש"תורתו" תספק לנו כמו איזה פרי לחיות בו, בהמשך הדרך.
      כלומר, נאלץ גם לקבל את תוצאותיה השליליות הודאיות של הטכנולוגיה שתתפתח מן הקביעה השקרית ש א=א היא אמת.
      3. לא אני כתבתי את הדברים שאתה מיחס לי בתגובתך, אלא יוסי כנראה. לכן לא אענה במקומו. אני מקווה שיוסי יבין טעותך ויענה לך.

      אהבתי

      • ארנון permalink

        סליחה התכוונתי שמאפיהו כתב את הדברים אותם אתה מיחס לי.

        אהבתי

  25. יוסי היקר, בלי רצון לפגוע, את התיאוריה המרקסיסטית-פוסט-מרקסיסטית שפרשת לעיל, או פרטים ממנה, כבר קראתי עשרות או מאות או אלפי פעמים. עוד מהזמן שהחזקתי בעצמי בחלקים ממנה (ועד היום אני מקבל את הניתוח שלך לחלק מהארועים). תימצתת אותה יפה ואני בטוח שהקוראים שלא הכירו את הנרטיב הזה יודו לך על כך. ומצידי, כבר השבתי המוני פעמים בעניין אותם חלקים שאיני מסכים עם ההשקפה הנראטיבית הזאת. מאמונה באידיאולוגיות ובאיזמים, ובמיבנים הלשוניים המהונדסים מהם, כמו גם מהאמונה בכוהנים הגדולים של כנסיית הסכל שהמציאו והפיצו אותם, כבר נגמלתי מזמן. כמו כן אין לי פנאי וחשק לחזור על עצמי לעייפה, ולכן אשיב לך קצת בדרך של הפניות למה שכבר כתבתי. בינתיים אתייחס רק למטרות הפוליטיות העכשוויות שאותן משרתת התפיסה הנראטיבית שפרשת. דהיינו, תמיכה בעמדות של האגפים הקיצוניים והרצחניים ביותר של האיסלאם, ובאנטישמיות המתחפשת לאנטי-ישראליות של השמאליברליזם האירו-אמריקאי. כל זה בשרותם ובמימונם של מחרחרי המלחמה הידועים, הגובים קומיסיון על כל טיפת דם הנשפכת פה – אילי הנפט והנשק והפוליטיקאים שהם מושכים בחוטיהם. ההשקעה שלהם באספסוף הפוליטי והאינטלקטואלי של הכאילו-שמאל, באמצעות "התרומות" ו"הקרנות", הן כסף קטן מבחינתם. ועל הדרך משרתת התיאוריה הפוסטית הזאת את תנועת החרם על ישראל הידועה כ-BDS. כל מי שמחשיב עצמו כאיש שמאל ועושה את העבודה הבזוייה הזאת, כדאי שיחשוב היטב על מעשיו.
    תשובה נאה למדי לחלק מהאיוולת הפוליטית הזאת של השמאליברלים נתן דווקא – הפתעה-הפתעה – הפרופ' נעם חומסקי. אחד הכוהנים הגדולים של כנסיית הסכל ובעצמו סוג של סוציאל-אנרכיסט. אני מביא כאן קצת ציטוטים מתוך פוסט שכתבתי. בפוסט עצמו, ראה לינק, מצויים גם המקורות לציטוטים, כולל באנגלית המקורית.

    "לדבריו (של חומסקי) זו אינה מלחמה בממשל אפרטהייד כמו בדרום אפריקה, המצב כאן מאד שונה. דרום אפריקה הייתה זקוקה לשחורים, מדינת ישראל אינה זקוקה לפלשתינים היא פשוט רוצה שהם יעזבו. (חומסקי אמר:) "על הפלשתינים להתמודד עם העולם כפי שהוא, לא כפי שהיו רוצים שהוא יהיה".

    בשם הצדק חומסקי אומר שוב ושוב כי הטיעון של תנועת ה-BDS שיש להטיל חרם על ישראל בגלל מדיניות הדיכוי שלה, חוסר הצדק מול הפלשתינים וכו' היא בבחינת "צביעות הזועקת לשמיים". “hypocrisy [that] rises to heaven,” כדבריו.

    וזאת למה?

    כי הדיכוי וחוסר הצדק שמפעילים משטרים כמו זה האמריקאי, או הבריטי או הצרפתי גדולים לדבריו, "פי מאה", לדברי חומסקי, ממה שעושה ישראל."

    עד כאן הציטטות.
    כמו כן אני רוצה להזכיר לך כי לפחות הצהרתית, מטרתו של איש פוליטי מהשמאל, היא להביא שלום, רווחה, חיים טובים וביטחון לאנשים הממשיים החיים עכשיו. ברור שלשם כך, במקרה של סכסוך, עדיף להביא לסיומו בדרך הקצרה והיעילה ביותר. לשם כך יש ללכת תמיד-תמיד בדרך ההתנגדות הקלה, שזו, לדעתי, ההליכה בדרך של שתי מדינות לשני עמים (לכשיושג הסכם כזה, תוכל להסביר בניחותא ליהודים ולערבים שהם בעצם לא עמים, שאין אלוהים, וכל דבר אחר שתרצה, ושזה הכל המצאה וזיוף גמורים ועדיף שיקראו את הקפיטל). לעומת זאת, הדרך הפוליטית שאתה מציע, הכוללת תמיכה באותם גורמים פוליטיים לא נעימים שהצבעתי עליהם, ופיתרון צודק בנוסח של אחרית הימים (כולל איומים אפוקליפטיים) לדעת חלק מהם, מבטיחה את המשך הסכסוך המדמם וחוסמת דרכים לפיתרון.
    לינק לחומסקי:

    הוקינג והחרם על ישראל: נועם חומסקי מודה באנטישמיות שלו

    אהבתי

  26. והנה על מקורות האנטישמיות האנטי-ישראלית של כנסיית הסכל והכאילו-שמאל האירו-אמריקאי ושותפיו הפוליטיים מאיראן:

    איראניום מועשר 6: מרקס וחומייני הסכימו – היהודי המדומיין משתלט על העולם האמיתי

    אהבתי

  27. והנה מה שעשו האיסלמיסטים של איראן לשותפיהם הנאמנים מהזן המרקסיסטי, לפני שה"טודה" התעוררו. זה קרה להם בתקופה שהם עדיין אחזו בהשקפות דומות מאוד לאלה שלך יוסי יקר. במצרים לא הספיקו האיסלמיסטים להגיע לשלב המהפכני הזה, תודות לגנרל סיסי, אך סביר שזה יהיה גורלם של אנשי השמאל בכל מקום שבו תשלוט כת טוטאליטרית אחרת, הרואה בהם, ובצדק, מתחרה פוליטית ואידיאולוגית, ולו גם בפוטנציה.

    איראניום מועשר 5: איך עקץ העקרב השיעי את הצפרדע המרקסיסטית

    אהבתי

  28. ארנון, כבר אמרתי די פעמים שאיבדתי עניין באיזמים. כל מה שראיתי עד כה מה"סוציאליזם" לא מפיל אותי ולא גורם לי לשום געגועים. נכון שאני מגדיר את עצמי לפעמים כאנרכיסט, אבל זה רק משום שההגדרה הזאת מאפשרת לי להיפטר מכל האיזמים האחרים וגם מתיישבת יופי עם אמונתי, שלפיה רק לאלוהים הממשלה.

    אהבתי

    • ארנון permalink

      כן, כמובן. עבורך "שובב ציון" שלנו האנרכיזם זה רק כאשר "שוברים מוסכמות או מסגרות". (כשם שעבור הרבה "קומונ' אמיתיים" ו"אנשי שמאל ליברליים", האנרכיסט הינו רק מי שמנענע את הגדר בצעדת המחאה, או זה שיזרוק את הבקת"ב לכוון השוטרים, בהפגנה הבאה.).
      אינך אנרכיסט כי אם כנראה זאב פרו- מתנחבל, המתעטף באדרת כבשים אנרכיסטית. בדומה למילשטיין שמגדיר עצמו כ"אנרכיסט פילוסופי". והוא כמובן אינו יודע דבר על אנרכיזם, ק"ו על מקומו בתוך המערכת הסוצ'.
      וכאן גם הביקורת שלי כלפיך וכלפי יוסי. ששניכם חזקים מאד ב"היסטוריה" של הדברים. וגם ניתוחיכם, נהנים מהגיונכם שהוא ללא ספק מצוין, וגם מצוידים ביכולת לרדת לפסיקה של נקודה ולצלול בו ולדוש בה, אך באותה עת עדין לראות התמונה הכוללת.
      ובכל זאת, אין בזה די.
      משום שאין נתוח עובדתי כמותי ואיכותי של הסוציאליזם עצמו בדבריכם.
      מלבד שלילה מבטלת, כמעט הייתי אומר מתנשאת, שלך מאפיהו (מה זה? התרוץ "כתבתי על זה אלפי פעמים והתעיפתי" הינו לא פחות מאשר ילדותי. עייפת אז פרוש למנוחתך!), או הצמדות סטאגנטית ועיקשת רק לתהליכים היסטוריים ותו לא, כשלך יוסי (אז מה אם מרקס, לנין וטרוצקי העידו על עצמם שהם קומוניסטים? זה עדין לא הופך אותם בהכרח לכאלה באמת).
      ובעיקר כניסה אמיצה לג'ונגל האוואנגארד הצומח פרא מעבר לפרונט הסדוק של חללית הסוציאליזם שהתרסקה על פלאנטה זו.
      על זה אני מדבר: על הנסיון הכן והרצון העז לבנות סוציאליזם חדש מודרני אך גם אוניברסלי במהותו, קוהרנטי בהרכבו וקל לתפיסה.
      משום שמדובר בהתארגנות חברתית אשר ממנה תוכל חברתנו הדוויה האנושית להפיק מזור לתחלואיה ולהמשיך להתפתח ביקום כולו.
      על זה אני נותן דעתי ולשם אני מכוון.
      ושם גם תמצאוני. צועד לבדי בנבכיו של ג'ונגל זה.
      ואומר לכם, מצאתי כאן זהב.
      אבל צריך לחפור אותו.
      באים?

      אהבתי

  29. יוסי שורץ permalink

    מאפיהו היקר
    1. זה נכון שאני מרקסיסט דהיינו המנתח את המציאות מזווית ראיה של החלק בעל ההכרה הגבוהה ביותר של מעמד הפועלים העולמי ודווקא לכן בין השאר דאגתי גם לאוכלוסייה היהודית העמלה החיה בארץ וישראל הינה מלכודת מוות עבורם.
    2. אין ספק שלמדינות אימפריאליסטיות ותיקות מישראל קופת שרצים הרבה יותר גדולה במלחמת העולם השנייה למשל הם אחראים למותם של כ100 מיליון בני אדם בעיקר אזרחים בשל תאוות הבצע ומלחמה על שליטה על שווקים, חומרי גלם וכוח אדם . לעומת הפשעים שלהם גם הפשעים של הבורים והאנגלים בדרום אפריקה בזמן האפרטהייד מחווירה
    3. אך אין זה משנה את העובדה שישראל במהותה דומה למשטר האפרטהייד של דרום אפריקה משום שהיא חברה של קולוניאליסטים מתנחלים בשומה לאירופאים שהתנחלו בצפון אמריקה ונישלו את הילידים האינדיאנים. אפילו ז'בוטינסקי ב"קיר הברזל "מכיר בעובדה זו.
    4. האידיאולוגיה הציונית בדבר נחלת אבות והארץ המובטחת זהה למיתוס של הבורים לפיה הם ברחו מפרעה לארץ המובטחת. גם האירופאים שהתנחלו בצפון אמריקה החזיקו במיתוס דומה.
    5. הרעיון הציוני כי היהודים הם זרים בארצות בהם הם חיים הוא ההד של הרעיון האנטישמי שגם הוא טען שהיהודים הם גוף זר . בשנות השלושים בברלין היו גרפיטי "יהודים לפלסטינה " ולא ברור האם נאצים או ציונים רשמו כתובות כאלו.
    6. נכון שלגרמניה הנאצית האחריות הישירה לרצח היהודים אולם לגורמים נוספים יש אחריות לא רק למדינות כארצות הברית שסגרו את השערים אלא להנהגת התנועה הציונית שדרשה לסגור את השערים בפני יהודים כדי ל א לפגוע בפרויקט של יישוב יהודים רק בפלסטינה. יהודים רבים שילמו בחייהם משום עמדת הנהגת התנועה הציונית.
    7. ישראל בסופו של דבר היא לא רק פשע כנגד הפלסטינים אלא מלכוד מוות ליהודים וכבר היום המקום הכי פחות בטוח ליהודים.
    8. לא רק זאת אלא משום אופייה שלישראל כחברה של מתיישבים מתנחלים אין בישראל כוח חברתי המסוגל לשנות את המציאות וישראל הולכת ונרקבת כאשר נתניהו ודומיו עושים כרצונם ואין מי שיפיל אותם.
    9. ישראל אכן אינה זהה לדרום אפרה אך כפי שבישוף טוטו אמר היא גרועה יותר משום שבדרום אפריקה לא גרשו את הילידים אלא רק גנבו את האדמות ושעבדו אותם
    10. ממשלות ישראל לדורותיהן דאגו דרך ההתנחלויות למנוע את הקמתה של מדינה פלסטינית אפילו בשטחים שישראל כבשה ב-67 ולכן מדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד והפתרון היחיד הוא מדינת רב לאומית בכל השטח מהים עד הנהר עם דמוקרטיה סוציאליסטית

    אהבתי

  30. יוסי שורץ permalink

    לגבי איראן
    אין ויכוח כי המשטר באיראן הוא משטר ריאקציונרי שפגע אנושות בשמאל האיראני . אולם כאשר מדברים על איראן יש להציג את התמונה השלמה ולא להסתפק באספקט זה או אחר. איראן היא מעצמה אזורית אך לא מעצמה עולמית . הנזק שלה לכן לא יכול להשתוות לנזק שהמעצמות האימפריאליסטיות הגדולות מחוללות. למשל ארצות הברית אחראית להפלתו של משטרו המתקדם יחסית של מוצדק בשנות החמישים הראשונות והיא שהעלתה את השח שעשה צרכיו בבית שימוש מזהב. משטר שהי ה חביב על ישראל ושנוא על העם האיראני. ארצות הברית אחראית למלחמת איראן-עיראק שארכה שמונה שנים וקצרה קציר דמים נורא בעוד ארצות הברית מספקת לעיראק של סאדם חוסיין נשק להשמדה המונית.. לעומת קטל זה הקטל של איראן במתנגדי המשטר הוא קטן. למשל המצור שארצות הברית הטילה על עיראק עלה בחיי עשרות אלפי ילדים ובמצור שארצות הברית הטילה על איראן סבלו המוני העם הפשוט. שאינם דווקא תומכי המשטר. איני יודע האם המשטר באיראן רוצה לפתח נשק אטומי אבל עד היום המדינה היחידה שהשתמשה בנשק נורא זה הייתה ארצות הברית והיא האחרונה היכולה לדבר על איסור נשק אטומי מה עוד שלפקיסטן שאינה טובה יותר מאיראן יש נשק אטומי בהסכמת ארה"ב. הממשלה של נתניהו מאוד רוצה במלחמה עם איראן ולגרור את ארצות הברית למלחמה זו . להערכת מומחי מלחמה כזו עלה בחיי מיליוני איראנים ומיליון ישראלים . ממשלת נתניהו הרבה יותר מסוכנת מבחינה זו מאשר ממשלת טהרן . הסיבה שארצות הברית מעוניינת בקשרים עם איראן היא שהיא מבקשת שגם איראן תשמש השוטר שלה במזרח התיכון וזאת משום שאינה יכולה לסמוך יותר במאה אחוז שישראל מסוגלת לתפקיד זה. הימים של מלחמות כ67 עברו מהעולם זאת אנו רואים מאז ישראל ברחה מלבנון בשנת 2000 והתוצאות של המלחמות עם חיזבאללה וחמאס לאחר מכן וברור לבית הלבן שישראל אינה מסוגלת לנצח במלחמות שלה . ישראל הולכת ונכשלת ככל שהרקב החברתי שלה גדל והיא הופכת יותר ויותר למלכודת מוות ליהודים

    אהבתי

    • ארנון, אני לא בא. בשום אופן. חפור בעצמך בפח הזבל האידיאולוגי הזה של האיזמים המעופשים וכל מה שתגלה שם כולו שלך, כולל הזהב. אולי במיוחד הזהב. גם איני מבין איזה עניין יכול להיות לך, הוי הנעלה, שלבדו רואה את "התמונה הכוללת" (נפלט לי צחקוק, סליחה) ב"כנראה זאב פרו- מתנחבל, המתעטף באדרת כבשים אנרכיסטית" שכמוני (פה נפלטה לי יבבה, שוב סליחה). ובקיצור: אני מזהה בקלות הלוך רוח טוטאליטרי ומתנשא על סמך כמה מילות מפתח. ישמור האל על האנושות מפני טיפוסים מסוגך. כבר היו די והותר.

      אהבתי

      • ארנון permalink

        או קיי, רשמתי תגובתך לפני. ולא אטרידך שנית בנושא.
        שהרי רק ניסיתי להזמינכם לדיון בנושא הסוציאליזם המתחדש. וזעמך על הכנוי אותו הדבקתי לך ("זאב באדרת וגו'") בתוספת נמוקים כמתבקש, העבירך על דעתך לענותיני בזעם נחוש ומלא בבוז שכזה (ללא נמוק אמנם, למעט "מלות מפתח" "מזוהות"…????… אך לזה כבר התרגלנו נעבעך).
        נקווה שיוסי יהיה כלפי יותר סלחני ממך.
        בכל אופן תודה על שהגבת בכלל.

        אהבתי

      • ארנון permalink

        ועוד דבר קטן אחד:
        ראה מה כתבתי: "כאן גם הביקורת שלי כלפיך וכלפי יוסי. ששניכם חזקים מאד ב"היסטוריה" של הדברים. וגם ניתוחיכם, נהנים מהגיונכם שהוא ללא ספק מצוין, וגם מצוידים ביכולת לרדת לפסיקה של נקודה ולצלול בו ולדוש בה, אך באותה עת עדין לראות התמונה הכוללת.". כלומר אני במפורש אומר שאתה (וגם יוסי) מסוגלים לראות התמונה במלואה. והרי לך מחמאה של ממש.
        וראה תשובתך : "גם איני מבין איזה עניין יכול להיות לך, הוי הנעלה, שלבדו רואה את "התמונה הכוללת" (נפלט לי צחקוק, סליחה) ב"כנראה זאב פרו- מתנחבל, המתעטף באדרת כבשים אנרכיסטית" שכמוני (פה נפלטה לי יבבה, שוב סליחה).".
        נו…סימן שזעמך על הכנוי "זאב פרו מתנחבל וגו'" שקדם למחמאותי, העבירך על דעתך ומנעך מלהמשיך לקרוא דברי עד תומם, כהרגלך בקודש.
        על כמותך ודומיך כנראה אומרת תהילים נ"ח,ה': "חמת למו כדמות חמת נחש, כפתן חרש יאטם אוזנו".

        אהבתי

    • יוסי, נראה לי ששכחת כליל את מלחמת עיראק-איראן, 1980-1988, שבה נערך הטבח ההדדי הגדול ביותר בתולדות המזרח התיכון. ההערכות נעות בין מיליון לשני מיליוני הרוגים, רובם אזרחים, בערך חצי-בחצי איראנים ועיראקים. העיראקים פצחו ודי מהר ביקשו הפסקת איש, אבל חומייני לא הסכים ורצה להמשיך. עשרות אלפי נערים איראניים נשלחו לפרוץ במו גופם את שדות המוקשים כשאין נשק בידיהם ולצווארם מפתחות מפלסטיק מתוצרת טיוואן, להבטחת הכניסה לגן העדן איפה שממתינות עשרות הבתולות המובטחות. שום עם בהיסטוריה לא ערך טבח דומה לזה בערבים. שום משטר אחר לא הביא לטבח כזה בבני עמו האיראנים. מעמידים בצל את כל עוללות הקולוניאליזם והאימפריאליזם באזור. ואתה מדבר בדיוק כמו אנשי הטודה לפני שקיצרו אותם בראש. ממליץ לך להיכנס לאתר שלהם ולקרוא מה דעתם על המשטר שאתה מנסה לארגן לו אפולוגטיקה משעשעת.

      אהבתי

  31. יוסי היקר, אני לא מבין למה אתה שב וטורח. עוד לפני שורת ההבהרות האחרונה היה ברור לכל קורא סביר שאתה פשוט אנטישמי. קבל את ההגדרות של האנטישמיות החדשה מתוך הוויקיפדיה:
    "1.התנגדות למדינת ישראל היא התנגדות לזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ומדינה ריבונית ומפלה אותה לרעה על רקע יהדותה.
    2. ביקורת חסרת פרופורציה כלפי ישראל, השופטת אותה בסטנדרטים כפולים, ובעלת רטוריקה מסיתה, היא סוג של אנטישמיות שכן ההתנכלות לישראל וההתייחסות הבלתי-הוגנת אליה נובעת מעצם היותה מדינה יהודית.
    3. הביקורת נגד ישראל גולשת פעמים רבות להסתה נגדה ודמוניזציה של ישראל, תוך שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים (דמוניזציה כנגד ישראל כפי שנעשתה בעבר כנגד יהודים) ואף השוואתה לנאצים תוך זילות השואה."
    ברור שאתה מתאים להגדרה גם לפי הפרמטרים שקבע נועם חומסקי, שאותו ציטטתי בתגובה קודמת.
    אגב, אני לא מתרגש מזה. זו לא תופעה חדשה בהיסטוריה, שיש יהודים אנטישמים, ואתה בכלל לא יחיד ומיוחד בכך. כמה מטובי חברי הם אנטישמים קטנים שאינם מודעים למצבם האומלל. כל אחד יכול לטעות, אך גם לחזור בו. אני מקווה שתתפכח, כי לפי דעתי מצב כזה הוא ממש לא נוח, אלא אם כן יש איזו קרן או עמותה של מדינה אימפריאליסטית או תאגיד קפיטליסטי או ממסד קלריקלי או שלושתם, שמממנים לך את האנטישמיות, מה שלא נראה לי סביר במקרה שלך.

    אהבתי

  32. ארנון permalink

    סתם הערת קיביצר. אני נהנה מהפולמוס ביניכם כמו צמא שהלך במדבר 40 יום. אם היה הדבר נתון בידי הייתי מארגן לשניכם ערב קבוע בו תתנצחו ביניכם. בחברה מתוקנת הייתם כוכבים.
    ועתה לענינכם:
    מאפיהו, אנא נמק בבקשה.
    הנה אתה ברישאת דבריך מדביק ליוסי את הסופרלטיב "אנטישמי". אח"כ מצטט "את ההגדרות של האנטישמיות החדשה מתוך הוויקיפדיה" ואח"כ אומר "לחזוק טענתך": "וברור שאתה מתאים להגדרה גם לפי הפרמטרים שקבע נועם חומסקי, שאותו ציטטתי בתגובה קודמת". זהו זה, סוף פסוק.
    זה כאילו שאקח חתול, אכניסו לעור של שפן מת ואח"כ אפתח את ויקיפדיה בערך "שפן", אקריא הגדרותיה (ללמדך שבשפן עסקינאן) ולבסוף אצין שברור שחתול זה שפן הינו גם ע"פ הפרמטרים שקבע טיל אולנשפיגל הוגה הדעות הידוע…וזהו זה, החתול הפך שפן.
    ובכן אני ההדיוט, לא רואה בכל אלה ולו נימוק אחד לקביעת הנחתך (שיוסי ר"ל הינו "אנטישמי חדש"). ומכאן אני למד שבחרת סתם לקללו, משום שאין כנראה תשובה נאותה בידך לענותו. ואתה מנסה לכסות קללתך זו (הנובעת מזעמך הדוחק בך לסרב ולעמוד מול הראי אותו מציב יוסי לנגד עיניך הפקוחות) וטורח להציג לזות שפתיך, כטענה הגיונית המשופעת "נמוקים" כביכול, שכל כולם אינם אלא אבק פורח, לבטח לא יחזיקו מים.

    אהבתי

  33. וארנון, נא הפסק להצחיק אותי עם ההתחמקויות שלך בעניין הנבואה-תחזית שלך. אתה כותב לי "לא מסרתי תחזיות. קבעתי שתי דרכים. דרך ההתנחבלות הנלוזה היכולה להוליד עלינו תסריטים מסוג אחד" וגו. כלומר: או א. מו"מ ישראלי פלשתיני והפסקת ההתנחלות, או ב. טרנספר של הפלשתינים בעיקבות דאעשיזציה שלהם. אבל הרי יכולות להיות גם המון אפשרויות אחרות במקום שבו אתה מציב את הב. שלך, כמו שיכולות להיות אפשרויות אחרות אפילו במקום הא. ברגע שאתה אומר "קבעתי שתי דרכים", אז מה זה, אם לא התנבאות, שמוחקת המוני אפשרויות אחרות?

    אהבתי

    • ארנון permalink

      אדם הראשון ברגע זה מוסר לי להגיד לך שהוא לא ידע שהוא כזה: שמיום שאכל מעץ הדעת וידע להבדיל בין טוב לרע, הפך לנביא ע"פ הבל פיך וזאת, לאות קין על מצחו.
      והעובדה שאני מנסה לפשט דרכים לכלל שתי אפשרויות, אננה עדין אומרת שבכך אני חדל לכסות שאר האפשרויות. חלוקה פשטנית של שלם לשתים עדין אינה אומרת שבשל כך אני "מפספס" חלק מהשלם.
      שוב, בלמת את הצעתי לדיון בנושא ה"איזם העבש" ובחרת לדבוק בקרב מגע מילולי צמוד, "ער ורענן", בצידי הזירה אליה זרקתני.
      ובכן דע לך. אנני מן המתנצחים לשונית ואנני אגרופן וכחני. לכן אין בלבי לבוא עימך בפולמוס קללני…צא מזה והתרכז בבעיות:
      האם ההתנחבלות הינה פעולה עברינית בי"ל המסכנת שלום עמנו בכך שהיא נותנת לגיטימציה לטרור הפלסטי (אם לישראלים מותר כביכול לעבור על החוק הבי"ל אז גם לנו מותר)?
      האם ההתנחבלות הינה פעולה עברינית בי"ל הגורמת להגברת העוינות הבי"ל כלפי ישראל?
      האם ההתנחבלות אננה מפריעה לצה"ל לבצע משימותיו בשטחים הכבושים למען פרוז פלסטין?
      האם ההתנחבלות אננה מהווה מטען עודף ומטל כבד מאין כמותו על הכלכלה הישראלית בכלל ועל תקציב הבטחון בפרט?

      אהבתי

  34. ארנון, יוסי מדקלם את כל השטויות של הפרופ' זנד, שחלקן כבר הופיע אצל הפילוסופים היוונים והמתייווונים, שיוסף בן מתיתיהו התווכח עימם ב"אנטי אפיןון" לפני אלפי שנים, בדבר זה שהיהודים אינם עם, ומכאן שלא מגיעה להם מדינה משלהם. אנחנו סתם קולוניאליסטים מבחינתו, כמו שהיו הבורים שבאו מהולנד או המתיישבים האמריקאים שבאו מכל מיני מדינות באירופה. הוא כותב ש"ישראל היא פשע". כל זה ועוד טענות שלו מסתדרות בדיוק נמרץ עם ההגדרות בוויקיפדיה לאנטישמי: מי שמתנגד לזכותו של היהודי להגדרה עצמית, מי שמותח ביקורת בלתי פרופורציונלית על ישראל (המדינה והעם הם "פשע") , ועושה לה דימוניזציה תוך השוואתה למשטרים הכי אפלים. ויורשה לי להוסיף: כל זה בשרות משטרים ותנועות רצחניים וריאקציוניים ביותר, המוציאים להורג את אזרחיהם מעשה יום ביומו, שעליהם הוא מנסה לגונן בצורה מגוחכת. האיש הוא פשוט אנטישמי, שטוף בשנאת יהודים, וככל שטוף שנאה, ההיגיון, פורמאלי או דיאלקטי, ממנו והלאה. אז אנא, נא לקרוא. פשוט לקרוא. הכל כבר נכתב. אני חייב גם לומר פה שהדיון הזה הוא מבחינתי טחינת מים, ומפריע לי בעיסוק באקטואליה המעניינת אותי הרבה יותר. אז ראו זאת כהפסקה. אשמח לתגובותיכם על הפוסטים הבאים.

    אהבתי

    • ארנון permalink

      ראשית סבבה. לעולם לא נרצה להפריעך מאפיהו היקר.
      נשמח להגיב בפוסטים הבאים עלינו לטובה.
      אוהבים לקרוא דבריך מאפיהו למרות הפולמוסין הנילווין ואולי גם בשלהם.
      שנית אל תענה רק תקרא במטותא:
      ובכל זאת מאפיהו, אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אלא שאני לומד טענותיו של יוסי ולא אץ לפוסלן על הסף (זו אננה ביקורת שלילית כלפיך משום שיתכן ואתה קל תפיסה ממני). מה עוד שלדעתי דברי הביקורת שיוסי מותח על ה"ציונות" ויהיו מוצדקים אם לוא, אינם על ציונותי (המדברת על זיקה לתנ"ך ולמצוותיו האנושיות האוניברסליות והרצון להגשימן כאן בארץ התנ"ך), אלא על איזו תפיסה קולוניאליסטית, משיחית שתובעת לעצמה "בית לאומי" בסגנון ממסדי שנוצר אי שם במאה ה-19 (קרי מדינה דמוקרטית), כאן ועכשיו בפלסטינה א"י.
      יוסי יכול מצידי לרדת על ה"ציונות" המפלצתית שהוא מצייר לעצמו עד מחר וגם על כך שאין כביכול עם יהודי (למרות שלא שמעתי זאת מפורשות מפי יוסי…נקווה שאינך מדביק מילים לפיו…), זו זכותו. כל אחד מאיתנו מגדיר לעצמו מושגים בצורה אחרת וצריך להיות נבון ולא לפול לפחים סמנטים. שהרי בסופו של יום שניכם חרדים לגורל האנשים היושבים בציון ומנסים לפעול כראות עיניכם.
      ישנם הרבה יהודים הנוטים להתבוללות (שהרי היכן הגבול בין "שמירה על סממניה החיצוניים של היהדות" לבין "מוות על קדוש השם"? לא כולם רוצים למות בשל דבקותם בדתם), ומבטלים כליל קיומה של הדת היהודית. ההתבוללות אם כן גרועה שבעתיים ליהדות מסתם התנגדות לקיומנו כעם, ובכל זאת, מעולם לא נחשבו המתבוללים כאנטישמיים. זכותו הדמוקרטית של יוסי לטעון שאין דבר כזה העם היהודי וחובתי הדמוקרטית היא לעוצרך מקרוא לו "אנטישמי". אנטישמי הוא מי ששונא במוצהר (כלומר מעיד על כך בשפתיו) יהדות ויהודים וגם פוגע (עקב דעותיו) באופן פיזי ומכוון ביהודים ובקנינם.

      אהבתי

  35. עוד משהו לגבי הפוסט של יוסי, בגדול שנינו חושבים את אותו הדבר. וכנראה שגם אני 'עוכר ישראל', לפי פרמטרים, שלא מהווים את קנה המידה שלי.

    אהבתי

  36. יוסי שורץ permalink

    נראה לי מאפיהו שאתה במקרה הטוב מתקשה להבין את הנקרא. אין לי שום אהדה למשטר האיראני עמדתי היא שיש לחסלו במהפכה סוציאליסטית . אבל אתה לעומת זאת ממעיט בפשעי האימפריאליזם באזור משום שכנראה אתה תומך בהם הסנקציות של ארצות הברי בלבד על עיראק בלבד גרמו למוות של600,000 ילדים.
    UNITED NATIONS, Nov. 30— As many as 576,000 Iraqi children may have died since the end of the Persian Gulf war because of economic sanctions imposed by the Security Council, according to two scientists who surveyed the country for the Food and Agriculture Organization. http://www.nytimes.com/1995/12/01/world/iraq-sanctions-kill-children-un-reports.html
    ההפצצות שלמטוסי ארצות הברית על הצבא העיראקי הנסוג חסר האונים חיסלו אלפים אם לא עשרות אלפים חיילי בכביש 80
    בריטניה הייתה הראשונה שהשתמשה בגז רעיל נגד העיראקים בשנות העשרים .
    על הרשימה של פשעי ארצות הברית כנגד האנושות ניתן לקרוא באתר : http://www.the-philosopher.co.uk/whocares/popups/warcrimes.htm

    שנית הטענה שלך שאני אנטישמי כאשר אתה מסתמך על ההגדרות של משרד "ההסברה " של נתניהו שקיבלו ביטוי בדבר המגוחך שנקרא ויקיפדיה מתאים כנראה לאנשים עם גישה כשלך. מקווה שזכור לך כי נתניהו שבקו שלו אתה תומך קבע כי היה זה המופתי שנטע בראשו של היטלר שיש להשמיד את היהודים וזאת כאשר חודשים לפני פגישתם היטלר כבר ביצע את הטבח בבייאר

    חבל חשבתי שרמתך האינטלקטואלית יותר מפותחת. כידוע לך אני מניח שהיום ארגונים נאצים בעולם תומכים בקו שאתה מציג פשוט תבדוק את העמדות של הארגונים הנאצים
    למשל בעיתון הארץ כתבה אחת
    Nazis against anti-Semitism? As bizarre as that sounds, a group of Germans which calls itself "National Socialists For Israel" launched its Web site in support of Israel.
    "Stop the hatred of the Jewish people," the Web site reads. "The Jews are a healthy, strong nationThe organization – whose members have yet to reveal themselves to the public – claims that Israel's right to exist is anchored in the principles of social Darwinism, the same principles which the Nazis adopted prior to the Second World War.
    read more: http://www.haaretz.com/news/german-neo-nazis-we-re-pro-israel-condemn-anti-semitism-1.247193
    והנה עוד כתבה של Max Blumenthal על ארגון נאצי בריטי
    the whites-only British National Party recently declared its full-throated support for Israel's attack on Gaza. The shelling of Gaza City by Israeli forces has brought joy to the heart of BNP head of legal affairs Lee Barnes: "This sort of 'disinfecting' process whereby Israel is required to sterilise areas of radical Islamist support … is what all nations have to do in order to eradicate Islamist cells who have managed to take over territory either within or on the edges of their borders," Barnes wrote on his blog on January 4. He continued, "Get used to the casualties — for without them any nation so infected with Islamism will surrender, rot away into liberal apathy and then dies as it is taken over."
    http://www.huffingtonpost.com/max-blumenthal/neo-nazis-for-israel_b_156497.html
    שלא לדבר על כך שישראל תומכת בממשלה באוקראינה בה יושבים נאצים
    לפי הגדרתך שלך היהודים שנלחמו בנאצים ואחרים ה הם אנטישמים
    About 24,000 results (0.29 seconds)
    • 6 Holocaust Survivors Who Fight Against Israel's Treatment of …
    Aug 6, 2014 … 6 Holocaust Survivors Who Fight Against Israel's Treatment of Palestinians … For them, the lesson of the Holocaust isn't "never again" for Jews. …. At an event marking the 70th anniversary of the Warsaw Ghetto Uprising, she …
    http://www.alternet.org
    • Last of Warsaw Ghetto Survivors Calls for Rebellion Against Israeli …
    Apr 9, 2013 … Last of Warsaw Ghetto Survivors Calls for Rebellion Against Israeli Occupation … The deportation of 300,000 Warsaw Jews to Treblinka in the …
    http://www.richardsilverstein.com
    • Meet the “Holocaust Survivors Against Israel” – Op-Eds – Arutz Sheva
    Sep 9, 2014 … The initiative was sponsored by the International Jewish Anti-Zionist Network, an … His mother, Maryla, was a survivor of the Warsaw Ghetto and the … As you can see, the “Holocaust survivors against Israel” was a fake, t
    אין עם יהודי עולמי זאת המצאה של הציונות המשיחית החוזרת על הטענה האנטישמית שיהודים בכל מקום שחיים אינם בני העם בו הם יושבי אלא גוף זר
    על חלקה של ההנהגה הציונית בהשמדת יהודים נכתב רבות .בין השאר ספריו של היהודי
    לני ברנר
    • en.wikipedia.org
    • Lenni BRENNER: ZIONISM IN THE AGE OF DICTATORS
    Who told a Berlin audience in March 1912 that "each country can absorb only a limited number of Jews, if she doesn't want disorders in her stomach. Germany …
    http://www.fantompowa.net
    • 51 Documents – Counterpunch
    Dec 23, 2002 … American writers don't expect favorable reviews from the London Times, but editorialist Edward Mortimer declared that “Brenner is able to cite …
    http://www.counterpunch.org
    • Zionism Against Jews
    Jews Against Zionism Zionism Against Jews. Panel Roland Rance (chair) Alice Coy Haim Bresheeth Lenni Brenner. Inaugural Meeting 18 June 2003. Recently …
    http://www.inminds.com
    להזכירך לא רק שהארגון הציוני בגרמניה שלח מכתב ברכה להיטלר עם עלותו לשלטון ובו הביעה תמיכה במדיניות שלו כלפי היהודים, לא רק שז'בוטניסקי תמך באנטישמי פטלוריה שעשה פרעות ביהודים ופתח אקדמיה ימית באיטליה של מוסוליני , אלא בן גוריון עשה את העסקה עם הנאצים של ההעברה שהפכה את הציונים בארץ לסוכני סחורות נאציות אלא שהתנועה הציונית פעלה לסגירת שערי ארצות הברי ומדינות אחרות לפני יהודים ופעלה כדי לשבור את החרם על גרמניה הנאצית. הלח"י כתב מכתב ידוע ב1941 לרייך השלישי שבו הציעה שיתוף פעולה צבא י כדי להקים משטר ודמה בארץ מדיניות זאת הייתה ההמשך של העסקה שהרצל הציע לשר הפנים הרוסי של הצאר שארגן את הפרעות ביהודים לא רק זאת אלא ההנהגה הציונית לא שלחה ולו כדור אחד למורדי הגטאות משום שאגרה נשק כדי לנשל את הפלסטינים מארצם ובזמן ש300 מתנדבים מהארץ נלחמו בפשיזם בספרד ההנהגה הציונית החרימה אותם ועסקה בגזילת אדמות במה שכונה" חומה ומגדל"
    זאת המסורת עליה אתה מגן וכאשר אתה מדבר על אנטישמיות למד את ההיסטוריה הממשית והסתכל הראי .
    המאבק כנגד האנטישמיות הממשית דורש מאבק כנגד כל האנטישמים כולל הציונות

    אהבתי

  37. צר לי שאיני עומד בדרישות האינטלקטואליות של כבודו.

    אהבתי

התגובות סגורות.