Skip to content

דאעש ומלחמת העולם הרביעית (3): באיסלאם יש גם סופים

נובמבר 21, 2015

מאפיהו

די ברור שהיציאה התקשורתית הספקטקולרית של  דאעש (הסנאף האובססיבי של האיסלאמיסטים הקנאים  הולך ונחשף ככזה, והקונטקסט הדתי של הזוועות  הולך ודוהה) העירה מריבצם וצבעה בוורוד עז את לחייהם של שני סוגים של גזענים מועדים:

1. אלה מן הימין הקיצוני,  שאומרים לנו – תראו-תראו, זה האיסלאם, זה הערבים, זה הפלשתינים שהם סוג של ערבים, כולם כאלה. אסור להאמין להם, טרור לנצח ולכן התנחלות לנצח.

2. אלה מן השמאל המזוייף, שאמנם הם אתאיסטים מועדים, אבל בהיותם שטופים בלאומנות פלשתינית, לא יכלו, למשל, להרשות לעצמם  שלא להבין/להצדיק את הקנאים הדתיים של החמאס בעזרת סוציו פסיכו אתנו כלכליסטו תירוצים. אלא שמכך הם משוחררים (בינתיים) יחסית כשהם דנים ב"תופעת" דאעש, וכאן הם מוצאים כר נרחב שבו הם יכולים להוציא למרעה את עדרי הגזענות האירו-אמריקאית והאנטי-דתית שלהם מתוצרת כנסיית הסכל. מה גם ש"כוחות הקידמה", מסוג איראן "הרציונלית" של ההייאטוללות ניצבת אף היא באופוזיציה לדאעש , כך שהם מרגישים בבית (אף שבשוליים המטומללים ביותר- שילוב של מטומטמים ומטורללים…

View original post 1,369 מילים נוספות

מודעות פרסומת

From → כללי

6 תגובות
  1. רבי עובדיה בן רבי אברהם החסיד בן הרמב"ם (נכדו של הרמב"ם) עמד בקשר הדוק עם מוסלמים סופים והוא אף חבר ספר בערבית המזוהה איכשהו על הזרם הזה. הספר תורגם לעברית או לאנגלית ובזמנו היה לי את הספר בספריתי…

    Liked by 2 אנשים

  2. איתי permalink

    למאפיהו היקר אקדים ואומר כי הבלוג שאתה מפעיל הוא מן האייכותיים ביותר שנתקלתי בהם עד כה. אך עם זאת אני חולק על הניתוח הנוכחי שלך. אמת הוא שלא כל המוסלמים עוסקים בטרור ומצדיקים טרור אך מה לעשות שהזרמים המתונים עליהם אתהמדבר אינם משמעותיים מספיק כדי להשפיע על דרכו הכללית של האיסלאם כיום. הזרמים המתונים נמצאים כרגע בעמדת מיעוט ומי שנותן את הטון אלו החלאות הג'יהאדיסטיות למיניהן. מה שדי מצדיק את הפסימיות מצד ימין.

    אהבתי

  3. איתי, לא נראה לי שהגזמתי בפוסט שלעיל בחשיבותם של הסופים באיסלאם. סיפרתי עליהם כדי לפורר את הנטיה לתאר את האיסלאם באופן סכימטי ומונוליטי. ותמיד יש לזכור, שדברים יכולים להשתנות. בלי להשוות, אתן לך דוגמא מן היהדות: כל עוד היו הקנאים בשלטון לקראת סוף תקופת הבית השני, מי ידע על ר' יוחנן בן זכאי? הוא אפילו לא אוזכר בהיסטוריה שכתב יוסף בן מתיתיהו. אבל כשהובסו הקנאים וחרבה ירושלים השתנו פני הדברים. יתכן שגם זמנם של הסופים יגיע.

    אהבתי

    • איתי permalink

      אני מסכים לחלוטין שבהיסטוריה של דתות ועמים מתרחשים מהפכים בלתי צפויים. אך לצערי מהפך שכזה באיסלאם נראה כחלום רחוק. למעשה מאז תחילת המאה הנוכחית אנו חוזים בעלייתו של הזרם הרדיקלי. מה שהחל בניצחונם של האפגנים על הסובייטים יצר התלהבות בלתי מרוסנת אצל בן לאדן ודומיו בדבר יכולתם להכניע מעצמת על כאשר דאעש ודומיו הם בסך הכל הגל השני של התופעה הזו. לדעתי הפיגועים בצרפת הם רק המתאבן של מה שמצפה לאירופה בשנים הקרובות וככל שדאעש ירשום הצלחות ולא יתקל בנחישות מערבית להילחם בו עד חורמה כוחו ויכולתו לגייס המונים רק ילכו ויגדלו. ובל נשכח שמהצד השני ניצבת לה איראן השיעית עם הטרור שלה שכנראה עוד מעט גם יהיה מגובה במטריה גרעינית(אם מישהו לא ישמיד את תוכניתה הגרעינית) מה שאומר שהעתיד הנראה לעין שייך כנראה לרדיקלים. הסופים ודומיהם הם כרגע קוריוז נחמד וממש לא משפיע

      אהבתי

      • איתי, לא ברור לי מדוע חשוב לך כל כך להמעיט בחשיבותם של הסופים. אבל להתייחס לזרם דתי הכולל 20% מאוכלוסייתה של מצרים – המדינה הערבית הגדולה והחשובה ביותר, במילים כמו "הסופים ודומיהם הם כרגע קוריוז נחמד וממש לא משפיע" (בהתחשב בהשפעתם על תוצאות הבחירות במצרים, למשל), זו אמירה שאינה מצביעה על רצינות יתרה והבנת המציאות.

        אהבתי

      • איתי permalink

        יסלח לי כבודו אך על איזו השפעה אתה מדבר. להזכירך באותן בחירות עלו לשלטון האחים המוסלמים שלולא התגובה המהירה של הצבא המצרי אינני יודע באיזה מצב היה מצוי כיום המזרח התיכון. בינתים אימאמים מתונים שמעזים לגנות את הטרור נאלצים להסתובב עם אבטחה ולספוג איומים. אז עם כל הכבוד לסופים הם כרגע קוריוז בלבד. ואני כותב זאת בצער רב. הלוואי שהיה קם זרם מוסלמי מתון באמת(לא סעודיה ודומיה)שהיה מהווה משקל נגד רציני למטורפים למיניהם בינתים זה נראה כמו חלום.

        אהבתי

התגובות סגורות.

%d בלוגרים אהבו את זה: