דילוג לתוכן

שיחה על פיגועים ומלחמה עם חבר מהכפר: הפיסיקה של הפוליטיקה

אוקטובר 14, 2015

הייתי אתמול אצל חבר בכפר ומטבע הדברים דיברנו בפיגועים ובין השאר הרציתי לו את דעתי הידועה:

החיים הכלכליים (והאנושיים בכלל) מבוססים על תן וקח. אם בצורת בארטר ואם בצורת סחורה או עבודה תמורת שכר. אני מקבל כסף ממעסיק? אני עושה מה שהמעסיק מצפה ממני לעשות תמורת הכסף. פשוט מאוד. המעסיק רוצה כביש? אני בונה לו כביש. המעסיק רוצה מלחמה? אני מספק לו מלחמה.
והנה, ידוע היטב שבערך 95% מהאוכלוסיה, היהודית והערבית, בישראל וברשות, מתנגדים לפרץ האלימות הנוכחי, כמו שדעתם לא היתה נוחה גם מקודמיו. 95% מהאנשים הם הקורבנות שלו. הם כבר ידעו כמוהו. הם כבר יודעים ששום דבר טוב לא יצא מזה.

אבל יש 5%, שהם אלה שמלבים את המלחמה, מחרחרים אותה ומשתתפים בה בפועל.

כל האנשים האלה, בלי יוצא מן הכלל, מקבלים על כך שכר ממעסיקים.

לדוגמא: מיליארדר ההימורים שלדון אדלסון משלם לעיתונאים הימניים של "ישראל היום" ושל NRG כדי לחרחר מלחמה. איך מחרחרים מלחמה? פשוט: על ידי העלאת הציפיות של הצד היהודי. אם יש ציפיות גבוהות (הכל מגיע לנו) למה שנתפשר? למה להתפשר ולעשות שלום, במקום "לנהל את הסכסוך" ולקוות ש"הזמן יעשה את שלו" ו"העולם יתרגל"? וברור שהצד היהודי תמיד צודק, תמיד מנצח וראש הממשלה כוכב עליון.

ואותו דבר בדיוק, האדונים עמוס שוקן, משפחת המו"לים הגרמנית דומונט-שאוברג והמיליונר נבלזין, כל אלה בעלי עיתון "הארץ". אלה משלמים לעיתונאים מחרחרי המלחמה שהם מעסיקים בעיתונם כדי להעלות את הציפיות של הצד הפלשתיני, כדי שהוא לא יסכים להתפשר ותתרחק אפשרות השלום המאיימת. וכמובן שהעיתונאים האלה תומכים במעשי הרצח והזוועה (חלק גם מצדיקים וחלק רק "מבינים") של הפלשתינים.

שלדון ושוקן – מחרחרי מלחמה. ואותו דבר, כמובן, כל הקרנות והעמותות הניזונות מכסף אירו-אמריקאי, שמתחזקות את "יש דין" ואת "בצלם" ואת "שיחה מקומית" של השמאל המזוייף, את "עטרת כוהנים" ואת "תג מחיר" ושאר המסיתים של הימין הקיצוני.

וכמובן שגם מבצעי הרצח בפועל משולמים היטב. הרשות הפלשתינית משלמת להם שכר מלא בכלא, או פיצוי נדיב מאוד למשפחותיהם אם הרגו אותם. כמו שהממשלה הישראלית היא המממנת ומאפשרת את "התשובה הציונית ההולמת" לטרור – ההתנחלות  שתפקידה העיקרי והאמיתי הוא לסכל את האפשרות שתקום מדינה פלשתינית. כלומר: להבטיח את ניצחיותה של המלחמה.

או הפטרו-דולרים של קאטר המגיעים לידי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית ולידי העסקנים של "הרשימה המשותפת", כמו שכסף של כל מיני מיליארדרים יהודים מאמריקה תומך במערכות הבחירות של "הבית היהודי" ושל כל מיני ח"כים קיצוניים מהליכוד.

מחרחרי מלחמה כולם. אוכלי נבלות הרוקדים על הדם.

כלומר: מדינות וממשלות, מיליארדרים פרטיים וארגונים כנסייתיים ודתיים או מפלגתיים, שנקרא להם X, משלמים המון-המון כסף לקבוצה של אנשים שנקרא להם Y , כדי להגיע לתוצאה Z – שהיא המלחמה הנמשכת, הטירור והפיגועים, הרצח והסנאף, שהם הגהינום של 95% מהאנשים החיים פה בין הים לנהר.

החבר שלי מהכפר, שלו הסברתי את הדברים, התמרד, התמרמר וניסה להעלות טיעונים נגד התיאור הזה שלי, שלדעתי הוא עובדתי לגמרי, כלל לא מוטה פוליטית או אידיאולוגית, עד כדי כך שהייתי מכנה אותו בשם "הפיסיקה של הפוליטיקה".

החבר הזה, שהוא איש שמאל, דווקא חשב ש"הכיבוש" הוא הבעייה.

אכן, הסכמתי איתו, הכיבוש הוא בעייה. ויש עוד בעיות. למשל הר הבית. אבל הרי זהו בדיוק תפקידם של מחרחרי המלחמה האלה, מימין ומשמאל: שבעיית הכיבוש לא תיפתר. כי הציפיות של הפלשתינים גבוהות מדי, בגלל "הארץ" ו"יש דין", "קרן פורד" וממשלת נורווגיה או אירלנד ושאר מחרחרי המלחמה תומכי הצד הפלשתיני. וגם הציפיות של היהודים גבוהות מדי, בזכות אדלסון ודומיו. אז אם הכיבוש הוא הבעייה – מחרחרי המלחמה מהתיאור שלי הם הדואגים ועושים ימים כלילות כדי שבעיית הכיבוש לא תיפתר.

וחוץ מזה, תראה מה אתה עושה, אמרתי לחבר שלי: כדי להגן על השמאל המזוייף ועמדותיו המסיתות, אתה מוכן גם לנקות את הימין הקיצוני והרצחני (שהרי אם התיאור שלי אינו נכון והשמאל פועל ממניעים "טהורים", אז אולי גם הימין כך) – וגם מתכחש לצורך העניין לאחת מאבני היסוד של המרכסיזם – דהיינו, שההוויה קובעת את התודעה, ושהמליאנים והסנג'רים שלהם, מיעוט קטן אך רב כוח, מהפוליטיקה, מהאקדמיה, מהתקשורת, מהמערכת המשפטית ומהמימסדים הדתיים, כל אלה שולטים בעולם ועושים ברוב הגדול של האנשים כרצונם.  למען הרווח וכדי לשמר ולהמשיך את המצב הקיים הנוח להם: מלחמה ורצח בעצימות משתנה, שרק לעתים רחוקות מאוד פוגעים אישית בעליתות האלה.

ומה יוצא להם מזה?

  • רווח אדיר לעיסקי הנשק של בעלי "קרן פורד" וחבריהם.
  • שגשוג לעמדות האנטישמיות של הכנסיות הקתוליות והפרוטסטנטיות של מערב אירופה.
  • מחירי נפט גבוהים שחביבים על בעלי "קרן רוקפלר".
  • המון צילומי סנאף וסרטוני סנאף החביבים כל כך על בעלי התקשורת.
  • הצלחה למדיניות ה"הפרד ומשול" של ארה"ב ומדינות אירופה במזרח התיכון, שאחד מיעדיה העיקריים היא למנוע אפשרות של שלום בין שני עמים אחים, היהודים והערבים – בניגוד להצהרות הצבועות שלהם בדבר הצורך בשלום.
  • הסחת דעת מתמדת משוד העם על ידי העשירון העליון ומהשחיתות של המערכת הפוליטית.

החבר הזה שלי מהכפר ומהשמאל גם חושב ששרשרת הפיגועים הנוכחית היא-היא "הפיצוץ הגדול", האפוקליפטי, שלו מקווה השמאל המזוייף כמעט בכל פעם שמתעורר פרץ של אלימות בינינו ובין הפלשתינים.

אבל לדעתי הוא טועה בעניין הזה בדיוק כמו בשאר הבחנותיו, שהרי הגל הנוכחי נשען בבירור על טיעוני שקר בדבר איזה מזימה הנוגעת להר הבית. ומה שבנוי על שקר אחריתו לקרוס ולגווע (עד לגל הבא). ורק צריך להיזהר שלא תצליח משימתם של מחרחרי המלחמה מן השמאל המזוייף ומן הימין הקיצוני, לחולל שפך דם המוני שיחמם את הגיזרה.

13 תגובות
  1. חמוד. אני מעדיף להיות בצד של ההצלחה. ואם למרות כל הכספים האדירים ששופכים פה ממשלות ואירגונים שונים ומדינות ערב אנחנו מצליחים לגדול ולהצליח אז סבבה. שכולם יקפצו כי אנחנו נבנה את כל המדינה שלנו. בישראל בכל מקום ונגיע גם ל-10 מליון כמו שבדיה. מדינה בריאה וטובה. עשירה מאוד עם תושבים מאושרים ושכל ארצות ערב יקנאו ויאכלו את הלב. בסיכסוך הנוכחי מערכת המשפט חטפה מכה אנושה ואני מקווה שסוף סוף הממשלה תתחיל לשלוט בלי כל מיני יועצים משפטיים. זאת הנחמה מכל מה שקרה בשבועיים האחרונים. ואני לא מתבייש אני ציוני ואוהב את המדינה שלי חזקה

    אהבתי

  2. הפסיכולוגים תמיד ממליצים על גישה חיובית, ושתהיה מרוצה מעצמך.

    אהבתי

    • כן. מותק. אני מאוד מרוצה מהמדינה. מהכלכלה החזקה ומהאוכלוסייה הגדלה והפורחת. ולא לקחתי שום כדור הבוקר. יש בעיות אבל הם פתירות.
      ישנם כוחות מאוד גדולים נגדנו ואנחנו צריכים להיות חזקים ומאוחדים.
      יש מסיתים רבים ומייאשים שרואים רק רע ושחור והמקנאים בנו. לא נורא. הם ימשיכו לשקוע ואנחנו ניפרח.
      צריכים רשות מבצעת חזקה יותר ודומיננטית יותר מהרשות השופטת ואז שנראה בתור מדינה נחישות יקחו אותנו בעולם יותר בכבוד.

      אהבתי

  3. אני ואפסי עוד, למקרה שמישהו לא יודע, היא סיסמת הקרב של המכשפה המרושעת המופיעה בישעיהו פרק מז, פסוקים ח-ט"ו. ואגב, כלל לא רמזתי שאתה זקוק לכדורים בבוקר. להיפך. אם כבר, רמזתי שאתה מנסה לחלק אותם, בייבי.

    אהבתי

    • כשקראתי את המאמר שלך הבחנתי שיש לפחות בעיה אחת. העובדות אולי נכונות אבל לא מוצגות בצורה נכונה. ואני מתייחס רק לכסף ששופכים פה אירגונים ומוסדות ואנשים שונים.
      במשך שנים שולט השמאל בתקשורת הישראלית ומציג תמונה חד צדדית של פתרונות לבעיות שלנו. ממשלות זרות מכל רחבי העולם משקיעות פה סכומי עתק בכל מיני עמותות. יש אפילו פגיעה בתרבות ישראלית כי התקציבים ניתנים לסוג מאוד מסויים של דעות ״תרבותיות״. זה כולל במשך שנים את הערוצי תקשורת בארץ. הארץ ידיעות ערוצים 2 ו-10. אני רוצה לראות מה ממשלת ספרד הייתה אומרת אם ישראל הייתה מקימה עמותה לשיחרור הקטלונים.
      הרי אדלסון לא הקים סתם את ישראל היום. ההסתה של השמאל ושטיפת המוח נמשכים שנים. למה שומעים כל הזמן רק צד אחד ״תרבותי״ גם לאספסוף מגיע להביע את דעתו. מי אמר שמדינת תל אביב מחזיקה בדעות הנכונות.
      אתמול ראיתי את השידורים בערוץ 10 וראית את קו הכללי. הדעות אותן דעות והתייחסות לצד השני אותה התייחסות. שום דבר לא השתנה ושום דבר לא נלמד.
      שאתה משווה את השקעת כסף של עמותות ממשלתיות לאדם פרטי זאת היתממות במקרה הטוב או רישעות וזילות בשכל הישר שלי.

      אהבתי

  4. אילן, נא לא לשכוח את עלילותיה של ממשלה אחת ידועה, התומכת בצורה מאסיבית בימין הקיצוני המטורלל. מי משלם את המשכורות של הרבנים המסיתים? ההוא מצפת או ההוא מתורת המלך וכל תומכי אורי אריאל החרד"לים, מחרחרי מלחמה אחד אחד, טיפוסים אפלים,
    שלא פחות מכל המסיתים המוסלמיים הקיצוניים הם סבורים ברוב אווילותם שאלוהים הוא יצור צמא דם כמותם, מפלה, נושא פנים, קטן-מוח, גדול-אגו, אני ואפסי עוד.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

      נו. שאין מה להגיד אז מתקיפים. בסדר. אתה לא עונה לי בכלל. העיתונות ברובה הגדול גם היום מוטה חזק שמאלה. התקשורת בונה את התודעה וכמה רבנים איזוטריים לא משנים את המגמה.
      אני אחזור לאט. ישראל היום הוקם לאחר שהרבה שנים הימין הישראלי והציונות לא קיבלו במה מתאימה. רק רעיונות ודעות של אנשי שמאל מובהקים. והיה מימון מסבי של מדינות אירופה, ארה״ב וערב.
      מה אנחנו ילדים קטנים שהאירופאים יגידו לנו מה נכון או לא נכון. ראינו לאן המדינות הטהרנית שלהם הובילה בלוב. נו טוף.

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

        שאני שם פתק כל שנתיים או שלוש או ארבע שנים בקלפי אני מחליט מי יחליט עבורי בממשלה. ככה זה דמוקרטיה. והממשלה שאתה ואני בחרנו מבצעת מדיניות מסויימת בשבילנו ועושה את זה באחריות מרובה. ראה את המצב בסוריה שכולם בעניין למעט ישראל שצופה בעניין מהצד.
        הבעייה שאתה כאיש שמאל לא מסוגל לקבל את הקביעה שהפלשתינאים אחראים לגורל שלהם וחלק גדול מה סיכסוך הוא בגלל שהם לא מקבלים אותך. אתה חושב שאם תהייה נחמד אז יואהבו אותך. זה בסדר תמשיך לחשוב ככה ויהיה טוב.

        אהבתי

  5. אני איש שמאל? שומר אותך למזכרת כדי להראות לכל החברים שלי מהשמאל שטוענים שאני איש ימין.

    אהבתי

    • אילן permalink

      סליחה על המחמאה 😊 סך הכול אתה בסדר גמור לשמאלני. מגלה בגרות ואפשר להגיד מבין עניין. 😃 הבלוג שלך מעניין וכייף לשמוע דעות שאני לפעמים לא מסכים להם אבל נהנה לקרא

      Liked by 1 person

התגובות סגורות.