Skip to content

מתווה הגז החדש, תגובה ראשונה

אוגוסט 13, 2015

בתור ראש קטן, שלא לומר זעיר, צר עולמי כעולם נמלה, ובקשר ל"מתווה החדש" של הגז לא מעניינים אותי במיוחד כל מיני עניינים הנוגעים לאידיאולוגיה של הכלכלה, כגון מונופול או תחרות או רגולציה וכו'.
אותי מעניין בעיקר כמה אני, וחברי האזרחים שמן השורה, עומדים להרוויח מזה שנמצא אוצר גדול של גז באדמת המולדת שלנו.
כלומר: כמה נצליח להציל בשבילנו מידי הקואליציה הרגילה של השודדים אותנו באופן קבוע, הברית הלא קדושה בין המאליאנים הכבדים, מהארץ ומחו"ל, הפוליטיקאים שבשלטון ולידו, וכל מיני בעלי עניין, גם אם הם נקראים "עובדים" (למשל עובדי חברת החשמל).
אי לכך, עד שלא יסבירו לנו האדונים העומדים בראש הממשלה (בנימין נתניהו), האוצר (משה כחלון), הכלכלה (אריה דרעי) והאנרגיה (יובל שטייניץ), כמה ייחסך לנו מחשבון החשמל וממחיר מוצרי התעשייה, הכל מבחינתי, מתווה ישן או מתווה חדש – בלה-בלה.
כדי שההסבר יהיה מקובל עלי, חייבים כל האדונים הנ"ל להסביר לנו, הציבור, איך יש בדעתם להשגיח ולפקח על כך שההוזלות במחיר שבו יימכר הגז לחברת החשמל ולתעשייה יגולגלו במלואן ולאורך זמן, אלינו הצרכנים הקטנים. עד שהדברים האלה לא יובהרו עד תום, המתווה החדש חשוד עלי בדיוק כמו המתווה הישן, בתור אחיזת עיניים שנועדה לטשטש את עקבותיו של שוד הגז הגדול על ידי המקורבים לצלחת, החתולים על משמר השמנת.

10 תגובות
  1. 'אלוהים נמצא בפרטים הקטנים', במקרה הזה כל הפרטים דופקים אותנו. למשל: המחירים שחברת החשמל התחייבה להם, ואנחנו נשלם. מי שטיפלה בצורה מצוינת בנושא הזה היא קרן נויבך ב'סדר יום', שהביאה את כל הזוויות, כולל של נציגי תאגידי הגז, בסדרת כתבות משודרות. מצרף את כתובת הפייס שלה, לכל המעוניינים.https://www.facebook.com/seder.yom

    אהבתי

  2. הגז של מי שמצא אותו. אתה בהחלט דמגוג. אתה מתאים לתקופה של ספיר. אני המדינה והמדינה היא אני. הגז בכל מקום כמו כול משאב אחר שייך למי שמצא והשקיע התחפש אותו. אתה דמגוג. על כל שקל שיוציאו ביבי מקבל 60 אג׳. יהי מחיר הגז 10 ₪ המדינה תקבל 6 ₪. יהיה 100₪ המדינה תקבל 60₪. שאני אגיד עוד פעם. יהיה מחיר גבוה יעברו לדלק אחר. מה איכפת לי. אתה דמגוג. רק במדינות כמו ונצואלה מלאימים כשזה נוח. לא רוצה להיות כמו ונצואלה. אולי ימצאו בקפריסין שדה חדש עם גז וימכרו למי שלא ירצה את הגז הישראלי היקר. מה איכפת לי אבל שיתחילו למען השם.

    אהבתי

    • אילן היקר, דבריך מדברים בעד עצמם. אני רק מבקש למחות על ערבוב השם באינטרסים של עגל הזהב. מבחינתי זה חילול השם.

      אהבתי

  3. המשך להמלצות שלי.
    כל הכתבות של אבי בא אלי, גיא רולניק, איתן אבריאל, להבנה נרחבת ויסודית של מתווה הגז. חבל לפספס אפילו כתבה אחת.
    לאילן
    מישהו קנה מניות גז ורוצה לגזור קופונים על חשבון כולם ????

    Liked by 1 person

    • עמיקם. מצטער אבל אין לי מניות גז. שאלה: האם בעקבות הזרמת הגז נוכל לייצר בישראל מוצרים בעלות נמוכה יותר ונוכל להפיץ למזרח התיכון ולאירופה שאנחנו מתחרים בעלות ההובלה מסין. אם כן אז זה שווה כי זה יכניס מטח וגם יקטין את האבטלה. ואם המחיר יהיה גבוה התמלוגים יהיו גבוהים אז מה איכפת לי. אני מסתכל על התמונה הגבוהה. עדיין יש גז פחמני מעובה שהוא תוצר של נפט כידוע לך שאפשר למכור או לשרוף. אם מחיר הגז הזה ירד אז עלות החימום בגז לכולנו תרד וזה יתרון גדול כי היום זה מאוד יקר ואני מירושלים ויודע. יום טוב

      אהבתי

  4. לאילן
    הרבה כסף
    החלטת הממשלה לאשר את מתווה הגז הייתה צפויה. עכשיו נכנסים להארכה, ואולי בסוף המשחק יגמר בבעיטות 11 מטר. לאחר הכל שלושה שרים לא השתתפו בהצבעה בגלל ניגוד אינטרסים. האם הם השרים היחידים שיש להם ניגודי אינטרסים ? העתיד יגיד.

    הרבה כסף 1
    בעיקרון נתניהו צודק, מודבר בכסף שיגיע לאוצר בסופו של דבר. לאן זה יגיע משם, (התנחלויות, משאבת הכספים של ישראל, אפשרות סבירה), זה נושא אחר. החשוב ביותר שיכל להגיע הרבה הרבה יותר כסף ישירות לאזרחים, דרך מחירי החשמל, המוצרים וכו', ע"י מחירי גז בפיקוח. כסף שנתניהו מעביר לטייקונים מהכיס שלכם. מה התאגידים יודעים, שמצליחים להפעיל את ביבי כמו במריונטה, זאת השאלה שכל אזרח צריך לשאול. כל הסכם עתידי לגבי מתווה הגז, שנתניהו מתגאה בו, זהה לתוכנית חומש סובייטיות. זה לא קורה.

    אהבתי

    • עמיקם. אני מתייחס לעיקר ואתה לטפל. אם יצליחו לייצר בישראל ב-10 אג׳ יותר זול מוצר מאשר במזרח הייצור יעבור לישראל. ככה זה היום בעולם וזה יקרה רק עם אנרגיה זולה. ראה מקרה פיניציה שעכשיו ריווחית. ולגבי הגז שהיום מייצרים מנפט. אם יהיה לו תחליף זול גם המחיר ירד או שנסיק בגז אמיתי. מה רע. חוץ מזה נבואה ניתנה לשוטים. קודם שיהיה גז ואז נראה. ביבי צודק שהוא דוחף בכל הכוח את המתווה. אני מקווה שיצליח.

      אהבתי

  5. לאילן נא לדייק בשם. עמירם ולא עמיקם.
    חפש את סדר יום עם קרן נויבך מאותו יום, ושמע את השידור. אולי זה עוד קיים ביוטיוב או בפייס.

    הארכה 30.05.2015
    הקרב על מתווה הגז עדיין לא הסתיים. המשחק נמצא בהארכה, וייתכן שיסתיים בפנדלים. בקרב הזה משחקים גם שחקנים אידאולוגים, כמו נחמיה שטרסלר מעיתון 'הארץ'. שטרסלר, המחזיק מזה שנים בנטיות כלכליות הנוטות לתפיסות הקפיטליסטיות, טען בין השאר בראיון רדיופוני, כי המתווה משקף פחות או יותר את המציאות. אלעד הוכמן, ממטה המאבק למלחמה בגז, ניתח את הממצאים והגיע למסקנה הפוכה. הוכמן הוסיף כי חברות הגז כבר הרוויחו את הכסף שהשקיעו עבור הקידוח וההפקה, כיוון שגז ממאגר תמר זורם לישראל. הוכמן הוסיף: 'על העובדה הזאת גם שטרסלר לא יוכל לערער'. שטרסלר לא ערער

    אהבתי

    • עמירם. סליחה על העיוות בשם. אבל אבל אתה לא עונה לי על מה שכתבתי. היום כל אחד מסתכל מה השני מרוויח. אני יודע שהם ירוויחו ולא מעניין אותי כמה. ישראל תרוויח וזה מה שמעניין אותי. אתה רואה פרסומת של כי״ל בזמן האחרון. שנינו יודעים מה פיתאום הם מתחילים לפרסם את עצמם אבל הם מרוויחים המון אבל הם מספקים 30000 מקומות עבודה ונותנים המון ארנונה ופה מדובר בתעשיית ענק שתעיף את ישראל אז מה איכפת לי שירוויחו אבל ישראל תרוויח פי כמה ואולי אנשים כמוך וגם הילדים שלך. פעם טענו שצריך רק 500 מחשבים בעולם ומה קרה. אם לא נתחיל לא נדע. מקווה שהמתווה יעבור מהר מהר

      אהבתי

  6. לא מבין את הלוגיקה. הנושא הוא לא קנאה בשכן המרוויח. הנושא אחר. כמה כסף יגיע לאזרחי ישראל, וכמה לתשובה ונובל אנרג'. כל גרוש שמגיע יותר לתשובה ואנרג', הוא על חשבון אזרחי ישראל. איש אינו טוען שהמשקיעים אינם צריכים להרוויח. השאלה כמה הרבה. לאחר הכל הכסף שהשקיעו הוחזר להם!!!. הם יעשו ים של כסף גם בסביבות שלושה דולרים ליחידת אנרגיה. ברור שכל איש עסקים מנסה למקסם את רווחיו. הרווחים הם על חשבון הלקוח. אין סיבה שאם הוא יכול להרוויח למשל מיליארד דולר, הוא ישאף להגיע לרווח של חצי מיליארד דולר. מצד שני הוא יעדיף להרוויח רבע מיליארד דולר במקום אפס רווחים. כך שאיך שלא נסתכל על זה, נובל אנרג'י ותשובה איתנו לנצח, מטעמים כלכליים

    אהבתי

התגובות סגורות.

