Skip to content

סטטוסים/ פרשת הגז וניגוד העניינים, ירון וילנסקי מגיש יומן ואשרי יושבי קרנות

יוני 29, 2015

סטטוסים שפרסמתי בפייסבוק בימים האחרונים

פרשת הגז: גם באופוזיציה יש ניגוד עניינים!

ברגע האחרון: בניסיון של הדקה התשעים להציל את הסכם הגז עם בעלי הזיכיון בהצבעה היום בכנסת, פנתה אחר-הצהריים לשכת ראש הממשלה אל לשכת היועץ המשפטי לממשלה בתביעה להחיל את "כללי ניגוד העניינים" גם על ח"כים רבים בכנסת – מן האופוזיציה.

בעוד ששרים-ח"כים כמשה כחלון, יואב גלנט או חיים כץ מנועים מהצבעה בגלל חשש לניגוד עניינים בגלל מעורבותם עם בעלי עניין בהסכם הגז, אין מחילים אותו כלל על ח"כים מהאופוזיציה, נאמר בפניית לשכת נתניהו אל עו"ד יהודה ויינשטיין.

"והנה," נכתב בהודעה, "ברור שיש בעלי עניין לא רק מצד חברות 'דלק' ו'נובל אנרג'י', אלא גם מהצד האחר. שהרי כשם שלחברות הנ"ל יש עניין בשמירה על מחירים גבוהים של הגז, ברור כי לציבור הרחק יש עניין מובהק בהורדת מחירי הגז, הן בפני עצמה, והן משום שהורדת מחירים כזו תגרור בעקבותיה גם הורדת מחירים חסרת אחריות בכל ענפי המשק."

אי לכך, תובעת לשכת נתניהו כי על ח"כים המייצגים את האינטרסים הכלכליים הצרים של הציבור הרחב יוחל הכלל המונע הצבעה של נבחרי ציבור מחשש של ניגוד עניינים.

"לא יעלה על הדעת," נאמר בפניית נתניהו, "שח"כים המייצגים בעל עניין מובהק כמו הציבור הרחב יעשו שבת לעצמם ויצביעו מתוך ניגוד אינטרסים שכזה. הצדק צריך לא רק להראות אלא גם להיעשות."

מלשכת היועץ המשפטי ויינשטיין נמסר שהם בוחנים את ההיבטים המשפטיים של הפנייה מלשכת רוה"מ.

מגיש היומנים מס. 1

כבר המון זמן שיש לי בתכנית לכתוב את הפוסט הזה ודי לדחיות. הסיבה לדחיות, שהרבה יותר קל, ולא רק לי, למתוח ביקורת שלילית מאשר לחלוק מחמאות. אבל הנה, שוב יומן חדשות בגלצ של ירון וילנסקי מאחורי, ושוב מלאכת מחשבת של עבודה עיתונאית משובחת והגונה, ולכן מחמאה: וילנסקי הוא מגיש היומנים החביב עלי ביותר.

וידוי: אני מכור ליומני חדשות. זה בעיקר מה שאני שומע ברדיו. בעיקר בגלצ, לא בטוח שאני יודע מדוע. התרגלתי. אני זונח את גלצ ועובר למתחרים רק כשניב רסקין (8.00-9.00) מתחיל לסחוט סיפורים קורעי לב מאומללים שעברו זה עתה אירוע לא משמח בחייהם (כהמשכיות לא משמחת למי שקדם לו באותה שעה ובאותה תחנה), או כשיעל דן (13.00-14.00) הופכת את יומן החדשות למאמר מערכת של "הארץ" ביום רע במיוחד. אני גם נוטש לרוב את רזי ברקאי (9.00-11.00) בשעתו השנייה. וכן, גם בין 19.00 ל-20.00 אני ברשת ב', במיוחד מאז שהעבירו לשם את יומן חדשות החוץ המעולה שלהם.

ולא שזה אומר שאני מרוצה במיוחד ממה שאני כן שומע בגלצ. יותר מדי מרואיינים מאותו עור בדיוק המזומנים לאייטם שבמחלוקת בתור "קשת דעות" או "מבחר פרשנויות". זאת אומרת, רזי (למשל) מה כבר יכול להיות רוחב הקשת או עומק המבחר, כשאתה מביא לנו בצוותא חדא את אמנון אברמוביץ ורביב דרוקר – כל אחד מהם תותח בפני עצמו, אבל שניהם ביחד – ועוד איתך בעסק – תזמורת שהיא די בבצורת. דיעה אחת בדיוק מפיהם של שלושה אנשים, המראיין ושני מרואייניו. מה גם שאולי כבר שמענו את הדעה הזאת בדיוק בפתיח המערכתי של המהדורה, או במאמר העורכת שלך.

ורזי לא היחיד שם בשיטה הזאת.

ועוד שטיקים כיוצא בזה.

שלא לדבר על התפוצצויות של אגו פה ושם, פומפוזיות נלעגת מדי פעם, ירידות על מרואיינים, סתימת פיות, חנופה מפרגנת לחביבי המערכת וכן הלאה.

ואילו באשר לווילנסקי, אני נשבע שאיני יודע כלל מה דעתו הפוליטית. הוא לא מפיק הצהרות מרעישות, לא מנפק את האהבות והשנאות שלו בתור "פתיח". אין לי מושג למי הוא הצביע בבחירות. האם הוא אוהב יותר את זהבה גלאון או את איילת שקד. מעולם לא שמעתי אותו נכנס לעימות אישי עם מרואיין או יורד עליו כדי להוכיח כמה הוא חכם ושנון. אין לו יד בכל התעלולים האלה של שניים-שלושה מרואיינים או פרשנים מאותו עור. וכל זה לא אומר כלל שהוא אדיש. שומעים את האיכפתיות בקולו. הוא בקי וזוכר היטב את החומר, אבל לא עושה מהידע שלו עניין. התמונה שלו לא מרוחה מדי פעם בעיתונים או ברשת. עד עכשיו אני לא בטוח שאני יודע איך הוא נראה, למרות שלפני דקה גיגלתי אותו ב"תמונות" כדי לקבל מושג. נסו והיווכחו.

בקיצור, עיתונאי למופת, עבודה עיתונאית למופת. שווה כל רגע של האזנה. כשהמהדורה שלו מסתיימת אני יודע, שבלי להתעצבן על חד צדדיות, על רשלנות, על פומפוזיות, על כניסה לנשמה של מישהו, פשוט התעשרתי. אני יודע יותר. שרק ימשיך ככה, ולוואי שיהיו עוד כמוהו.

הקרן, המיליארדר והח"כית ושאר יושבי קרנות

ממש סיפור מזעזע, של שלי יחימוביץ, איך הטייקון תשובה בא אליה הביתה וניסה לקנות אותה ב-100 מיליון (שקל? דולר?) בצורת קרן.

עכשיו אני ממש מחכה לתכנית "המקור" בערוץ 10 שתעסוק בפרשה הזאת ובדומותיה. זו התכנית של רביב דרוקר, אתם יודעים, זה העומד בראש "התנועה לחופש המידע", הממומנת (בין השאר) על ידי "הקרן החדשה לישראל". אני גם ממתין לכתבה שוצפת ונסערת בטלוויזיה החברתית, הממומנת גם היא על ידי הקרן החדשה ועוד כמה קרנות חדשות יותר ופחות. בקוצר רוח אני ממתין גם למה שיש ל"עוקץ" ול"מכון אדווה" לומר על העניין הזה, גם הם מתוצרת הקרן החדשה ועוד קרנות. ואל תגידו לי שזה לא אותו דבר. כי קרן פורד, למשל, שהקרן החדשה היא "קבלן הביצוע שלה בישראל" (ציטוט מדברי דניאל סוקאץ', מנכ"ל של הקרן החדשה), יכולה לאכול חמישה תשובה לארוחת בוקר בלי להרגיש ולבקש תוספת. ומדובר בקרן אנטישמית העומדת מאחורי חלק נכבד ממיזמי החרם נגד ישראל. אז נראה את כל אנשי המוסר האלה הולכים בעקבות שלי יחימוביץ ומסרבים לכסף של כל מיני טייקונים עם כוונות לא יפות.

התגובות סגורות.

