דילוג לתוכן

שתי הפנים של הנשיא אובמה: רצח המוני בארה"ב ורצח המוני במזרח התיכון – בגלל סחר פרוע בנשק

יוני 21, 2015
נשיא אובמה: רציני, קודר, מוסרי

נשיא אובמה: רציני, קודר, מוסרי

עשו טובה לעצמכם והביטו בסרטון שבו אפשר לצפות בנשיא האמריקאי ברק אובמה מתייחס, בשבוע שעבר, לטבח הנורא שהתרחש בכנסייה במדינת דרום-קרולינה, שם רצח גזען צעיר תשעה אפרו-אמריקאים. איזו קדרות מפגין הנשיא. איזה זעם עצור ומכובד. איזו עמדה מוסרית שקולה אך גם נוקבת. הביטו בשפתיו החשוקות בנחישות. שמעו את קולו האומר בחומרה:

"כל מוות מסוג זה הוא טרגדיה. כל ירי שמעורבים בו נפגעים רבים הוא טרגדיה. יש משהו שובר לב…" וכו'.

ואחר כך, כשהוא מגיע לעצם העניין:

"…אנו יודעים כי בפעם נוספת, אנשים חפים מפשע נרצחו, גם משום שלאדם כלשהו שביקש להרע, לא היתה שום בעייה להשיג רובה. בנקודה כלשהי, אנו כמדינה, נצטרך לשקול את העובדה שסוג זה של אלימות המונית אינו מתרחש במדינות מתקדמות אחרות. אינו מתרחש במקומות אחרים בתכיפות כזאת."

מילים כדורבנות.

לא (רק) העכבר גנב. (גם)החור גנב: הקלות הרבה שבה יכול כל דיכפין להשיג נשק חם בארצות הברית, היא-היא הגורם מספר אחד למעשי הרצח ההמונים המתרחשים שם, מסביר לנו הנשיא. בכנסיות ובבתי ספר, בבסיס צבאי או במכללה, או במגרש חניה של מרכז מסחרי.

פשוט נורא.

ועכשיו, בבקשה לקרוא מה שכתב לפני כחודשיים הבלוגר וויליאם ד. הרטונג בלובלוג(lobelog) העוסק במדיניות החוץ האמריקאית:

בלוג אמריקאי: בזאר הנשק של אובמה, ממצאים מטרידים

בלוג אמריקאי: בזאר הנשק של אובמה, ממצאים מטרידים

"כשתום כהונתו הנשיאותית של אובמה ממש מעבר לפינה, הדיונים במורשת שתותיר מדיניות החוץ שלו כבר יצאו לדרכם. אך מרכיב מרכזי במדיניות הזאת זכה לתשומת לב מועטה: ההאצה הדרמאטית של יצוא הנשק על ידי הממשל של אובמה.

המספרים מדהימים.  בחמש שנות כהונתו הראשונות של אובמה, מסתכמים הסכמי המכר החדשים במסגרת התכנית של הפנטאגון למכירות נשק לגורמי חוץ (FMS) – המסלול המרכזי  של יצוא הנשק – ב-169 מיליארדי דולרים. לאחר תיאום אינפלציוני, היקף העיסקות העיקריות שסוכמו על ידי המימשל של אובמה בחמש שנותיו הראשונות, עולה על כל מה שאושר על ידי המימשל הקודם של הנשיא בוש בכל שמונה שנותיו בקרוב ל-30 מיליארדי דולרים. משמעות הדבר היא גם זו: המימשל של אובמה אישר יותר מכירות נשק (לחו"ל) מכל מימשל אחר מאז מלחמת העולם השניה.

רוב יצוא הנשק שבוצע על ידי ממשל אובמה – למעלה מ-60% – הופנו למזרח התיכון ולמפרץ הפרסי, כשערב הסעודית מצויה בראש הרשימה עם 46 מיליארדי דולרים בעיסקאות חדשות. כל זה מטריד במיוחד בהתחשב בסידרה הסבוכה של הסכסוכים הסוערים על פני כל האזור."

והתוצאות של הצפת המזרח התיכון בנשק אמריקאי בשנות כהונתו של אובמה ידועות היטב.

מאות אלפי הרוגים.

בגלל הקלות המחרידה שבה יכול כל אדם או משטר המבקש להרע להשיג לעצמו נשק חם.  גורם מרכזי, על פי הנשיא האמריקאי, המאפשר את התרחשותם של מעשי טבח המוניים.

ועכשיו, ממש בסופו של חודש זה מבקש הנשיא אובמה לחתום על הסכם עם המשטר הקנאי, הגזעני והרצחני של ההייאטוללות באיראן, משטר טרוריסטי שמעלליו בעבר ובהווה וגם תכניותיו לעתיד ידועים היטב.

בעיראק וסוריה, בעזה ובתימן, בהודו ובדרום אמריקה, באזרביז'אן ובארצות הברית עצמה.

משטר המבקש להשתלט בדרכי אלימות וטרור על המזרח התיכון (בתור התחלה),

משטר האחראי – ביחד עם משטרו של סאדאם חוסיין בעיראק – למלחמה הקטלנית ביותר שנערכה אי פעם במזרח התיכון בין 1980 ל-1988. מיליון או יותר הרוגים, עיראקים ואיראנים.

הנשיא אובמה מבין היטב שכאשר מאפשרים לאדם המבקש להרע לרכוש נשק חם ללא הגבלה, מדובר בהזמנה של רצח המוני. והנה, אובמה זה עצמו, מבקש לחתום על הסכם שיעניק למשטר הרצחני של איראן עשרות מיליארדי דולרים למימון פעולותיו התוקפניות.

הוא מבקש לחתום על הסכם שגם אם יכובד  במלואו על ידי הצד האיראני, ולא יביא להצטיידות של מדינת ההייאטוללות בנשק גרעיני – יביא בוודאות גמורה למירוץ חימוש קונבנציונלי, במימדים שייגמדו כל מה שמתרחש בתחום הזה עד כה.

שלא לדבר על מירוץ החימוש הגרעיני הצפוי ברחבי האזור אם וכאשר יתמוטט ההסכם ואיראן תעשה את דרכה אל הפצצה (מדוע, לדעתו של הנשיא, מתנגדים האיראנים לפיקוח מבחוץ על פעילותם?)

מה אנו, תושבי המזרח התיכון, אמורים לחשוב על הנשיא האמריקאי ברק אובמה?

זה המתאבל על תשעה מבני ארצו שנרצחו בידי בן-עוולה, שהשיג ללא שום בעייה נשק חם, ומסיק את המסקנות המתבקשות והנכונות.

אך גם זה המספק למזרח התיכון נשק ללא הגבלה, שחלקו מגיע לבני עוולה וגורם למעשי רצח המוניים?

שגם הם ייראו כמשחק ילדים, אם ייחתם בסוף החודש הזה ההסכם עם המשטר הרצחני והתוקפני ביותר במזרח התיכון?

מטיף דתי, מן הכתות הפועלות גם שם, בדרום העמוק, איפה שאירע הטבח בכנסיה, אולי היה אומר, שאזרחי ארה"ב משלמים (בקטנה) על פשעיה החמורים של ארצם, ועל חטאיו הכבדים של הנשיא ברק אובמה המנהל בהצלחה כה רבה את סחר הנשק שלה.

 

8 תגובות
  1. בתחום הזה אין צדיקים. אפשר לזכור את מכירות הנשק של ישראל, למשל באפריקה. קשה להתעלם מכך שאובמה מזכיר את המעורבות הצבאית הפיזית האמריקאית, כווריאציה של דוקטרינת מונרו. סעודיה משמשת כנושאת מטוסים האמריקאית באזור. ישראל שגם לה יש תפקיד בשייטת הזו, לא יכולה להתלונן על קיפוח אמריקאי.

    אהבתי

    • נכון שאין צדיקים, אבל איך היית מגדיר את מי שמחזיק בשיא המכירות מאז מלחמת העולם השנייה?

      אהבתי

  2. חושב שבהערכה כוללת יש מספר מלכודות מובנות. למה מאז מלחמת העולם השנייה. אפשר רק בתקופת אובמה. האם מכירת נשק להגנה, סתם כדוגמה, טילי פטריוט, נחשב כמכירת נשק התקפי, וכו'. אין לי סימפטיה מיוחדת לארה"ב והתערבותה במה שקורה בעולם. צריך להיזכר פשוט מה האינטרסים שלה חוללו למדינות אמריקה הלטינית. בעיני ההבדלים המהותיים בין הדמוקרטים לרפובליקנים מבחינות רבות, זעירים ממש. אבל בתקופת הנשיא הנוכחי, הצבא האמריקאי חוזר הביתה, לא בארונות מתים, ולא בהשארת קברים בארצות רחוקות.

    אהבתי

  3. המשך מייל. מובנות= in builnt

    אהבתי

  4. עמירם, הסיבה ליצוא הנשק המוגבר מאוד של אובמה ידועה היטב: הוא מצמצם במידה ניכרת את רכישות הנשק של הצבא האמריקאי, וכדי שתעשיית הנשק לא תתמוטט, הוא חייב למכור הרבה יותר לחו"ל, ובין השאר הופך כך את המזה"ת לבית מטבחיים גרוע יותר מיום ליום, כדי לשמור על הרווחים של התעשיינים האמריקאים ועל מקומות העבודה של הפועלים האמריקאים. פשוט כך, ואין טעם להתווכח עם העובדות.

    אהבתי

  5. אין ויכוח לגבי הסיבה שיצוא הנשק של אובמה, תומכת בתעשיית הנשק שלא תתמוטט. הוא לא צריך עוד מובטלים. אבל הוא לא מכר נשק לדעאש , שהיא הבעיה הקטלנית כיום באזור. לגבי תימן אני באמת לא מכיר את מכירות הנשק שם.

    אהבתי

  6. עמירם, לידי דאעש הגיע המון נשק אמריקאי משלל הצבא העיראקי. ברור שלא רק ארה"ב בתמונת אוכלי הנבלות במזה"ת. רוסיה וכל האירופאיות אוכלות גם הן חלק מהעוגה – לא רק בריטניה וצרפת, אלא גם גרמניה, ספרד, שבדיה, הולנד ושוויץ. מעמידות פנים שרוצות פה שלום, ובעצם מחרחרות מלחמה קבועות. פה כמו באפריקה. אבל העונש בדרך, בצורת גלי ההגירה. או שהמהגרים יחנקו אותם, או שהימין הקיצוני שיעלה בגלל המהגרים יעשה את העבודה. החולירות האלה מממנים אצלנו את העמותות של הסוכנים הזרים למען המהגרים, ותראה מה הם עושים אצלם בבית.

    אהבתי

  7. אם נגענו בעניין הפליטים. רק לרחם על האנשים האלה. לחשוב מה שהם עוברים בדרך לכאן. גם פה זה לא גן עדן.

    אהבתי

התגובות סגורות.