Skip to content

בכנסיית הסכל חושבים שהיהדות ואלוהים לא מסתדרים עם המדע והדמוקרטיה

נובמבר 3, 2014

מפעם לפעם אני מוצא את עצמי נפעם ונדהם, מאלה במקומותינו, שהם מצידם  נפעמים ונדהמים, בכל פעם מחדש, כשהם מוצאים את עצמם, לפתע, חיים באיזה מקום זר ומוזר –

מדינת היהודים.

כלומר, מי היה מאמין?

איזה אדם שפוי, במיטב חושיו והכרתו, היה יכול לתאר לעצמו כדבר הזה, בשלב המתקדם הזה שבו אנחנו עומדים,  במהלך המאה ה-21 לספירה, עם כל החידושים המדעיים, כולל הנאנו-טכנולוגיה והסמארטפון, שלא לדבר על הדמוקרטיה, הוי הדמוקרטיה – שייתכן דבר כזה, כה מופרך ומוזר, כה חסר הסבר, כה…כה…לא נעים להגיד – פרימיטיבי, מפגר, חשוך, לא מתאים לשכמותנו –

מדינת היהודים!

משל עניין חדש הוא בשביל הטמבלים האלה מכנסיית הסכל, שהתאסף לו בארץ הזאת איזה עם עתיק יומין, שמזה אלפי שנים הוא כרוך אחרי איזה ספר הכתוב בשפה שרק אותו עם דובר בה, וכמעט כל בני אותו עם המצויים פה מאמינים בכתוב באותו ספר,  ובאותה הזדמנות חגיגית גם מאמינים באותו אל שבו ובעמו אמורים הדברים באותו ספר.

כל זה בשביל כוהני כנסיית הסכל  – הפתעה מארץ ההפתעות!

כזאת הרגשה, של התפעמות ותדהמה, היתה נחלתי  כשקראתי אתמול ב"הארץ" את מאמריהם  של רוגל אלפר ושל אריק כרמון, ועוד אחד או שניים מסוגם, אנשים נאורים ומתקדמים, פתוחים ומביני עניין, שפשוט לא מבינים איך הם  נקלעו לצרה הזאת, לפינה החשוכה הזאת, ולמה זה לעזאזל מגיע להם, ומה רע הם עשו, שנפל בחלקם להגיע לקטע הרע הזה –

מדינת היהודים.

אלפר, שלפי הודעתו עוד לפני שבועות ארוכים  היה "צריך לעזוב" את המקום הזה, מדינת היהודים,  מרוב שהוא לא שייך לפה – אך עדיין הוא איתנו מאיזו סיבה – מסביר לנו את גודל הזוועה:

הוא מתחיל בהודעתו האחרונה של האפיפיור פרנציסקוס, שלפיו אין סתירה בין האמונה הקתולית ובין התיאוריות המדעיות אודות "המפץ הגדול" והאבולוציה. ואלפר מבהיר כי לפי דעתו, רוב היהודים בישראל לא היו מסכימים עם דעותיו החדשות של האפיפיור הקתולי.

מתוך המאמר של אלפר: האמונות הטפלות של היהודים

מתוך המאמר של אלפר: האמונות הטפלות של היהודים

לא ברור לי על סמך מה מבסס אלפר את דעתו זו. מכל מה שקראתי ושמעתי מפיו עד כה , כולל המאמר שבו המדובר מאתמול, לא התרשמתי שהוא מבין משהו ביהדות, או ביחסים האפשריים שבינה ובין חידושי המדע.

אבל לא זה החשוב. זה רק הקולב שעליו תולה אלפר את המאמר. חיש קל הוא מגיע לעיקר, החדשות על פי אלפר:

לפי סקר מ-2009, לא פחות מ-80% מהיהודים החיים פה מאמינים באותו אלוהים מן הספר!*

זאת אומרת – הם ממש-ממש יהודים!

מחריד!

וממשיך אלפר ומקונן, שמכיוון שעברו כבר 5 שנים מאז אותו סקר – סביר ששיעור היהודים הממשייים היום עלול – או עשוי – להיות גבוה יותר.

ואני מסכים איתו.

שהרי לנוכח מה שקורה לכל התחזיות, הנבואות, ההשערות המלומדות וסוגי המדיניות המומלצת של כוהני כנסיית הסכל מסוגו של אלפר  וחבריו לעיתון  ולדעה – מהארץ ומהעולם – מה הפלא שאנשים רבים והולכים מתפכחים והולכים?

מה הפלא שאלפר וחבריו לדעה – לפי אותו סקר מ-2009 – מהווים רק 3% מהאוכלוסיה?

והיום אולי פחות?

היהדות ממש מפריעה לאלפר. כל האמונות התפלות האלה שעשרות אחוזים מבני העם מאמינים בהן – הישארות הנפש, משיח צידקנו, העם הנבחר, בית המקדש.

אך מה כל אלה, אם לא מופתים של תמימות לא מזיקה לעומת ההבלותות המונומנטליות של כנסיית הסכל שבחיקה מבקש אלפר להצטנף במדינות שמעבר לים שאליהן הוא מאיים לערוק?

חושב ששכחנו את הסוציאליזם המדעי והגזענות המדעית? חושב ששכחנו את הקפיטליזם המדעי המאיים על עצם קיומם של החיים על פני הכדור (נא לשאול את המדען סטיבן הוקינג)? להפוך את הגן הכדורי הנפלא הזה שהעניק לנו האל לעבדו ולשומרו – לפח זבל מעשן, מצחין וקטלני?

מה שקורה בעצם הימים האלה?

שלא לדבר על המסד הרעיוני של הכנסייה הזאת – כל האיזמים והלוגיות שסביב הפוליטיקלי קורקטנס, הפוסט מודרניזם, פוסט קולוניאליזם ופוסט ציונות, ההופכים את מוחות המאמינים האומללים לעייסה-בסייסה של סברות כרס ורעיונות סרק?

איפה שהאמת היא "מחמאה שאדם נותן לדעותיו"?

שלעומתם גם הישארות הנפש ובית המקדש הם מופת של ריאליזם שפוי?

*****

ואילו אריק כרמון, זה מהמכון לדמוקרטיה, הוא בא למכור לנו את הדמקורטיה שלו בתור משטר דוחה יהדות.

מתוך המאמר של כרמון: לאלוהים אין מקום בספירה הציבורית

מתוך המאמר של כרמון: לאלוהים אין מקום בספירה הציבורית

או דמוקרטיה – או יהדות.

או דמוקרטיה – או אלוהים.

דמוקרטיה, הו, דמוקרטיה. אותו משטר שיסדו שני הגנרלים הכי עשירים של אתונה, פריקלס וקימון, בתור שלטון החזירון העליון, על ידי החזירון העליון ולמען החזירון העליון – ושתועמלנים סוג ב' מסוגו של כרמון מנסים למכור לנו  בתור "שלטון העם על ידי העם למען העם".

בדיחה מסוג ג' של תועמלן מסוג ב'.

עוד לפני שלושת אלפים שנים ויותר, כשבאו זקני ישראל אל נביאם וביקשו שיארגן להם משטר טיפה שונה  מהדמוקרטיה, אבל גם הוא מהסוג  של שלטון החזירון העליון על ידי החזירון העליון ולמען החזירון העליון, הוא הסביר להם, בשם אלוהיהם (זה שכרמון מנסה לספר לנו שהוא לא מסתדר עם ה"דמוקרטיה" ושאין  לו מקום בספירה הציבורית שלנו), מה יקרה להם – דבר דבור על אופניו.

היה נכון אז ונכון כנכון היום עד עצם היום הזה, ונראה מי שיכחיש, בישראל 2014 בימי נתניהו הראשון המרבה בנדל"ן:

זֶה יִהְיֶה מִשְׁפַּט הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר יִמְלֹךְ עֲלֵיכֶם: אֶת-בְּנֵיכֶם יִקָּח, וְשָׂם לוֹ בְּמֶרְכַּבְתּוֹ וּבְפָרָשָׁיו, וְרָצוּ, לִפְנֵי מֶרְכַּבְתּוֹ. וְלָשׂוּם לוֹ, שָׂרֵי אֲלָפִים וְשָׂרֵי חֲמִשִּׁים; וְלַחֲרֹשׁ חֲרִישׁוֹ וְלִקְצֹר קְצִירוֹ, וְלַעֲשׂוֹת כְּלֵי-מִלְחַמְתּוֹ וּכְלֵי רִכְבּוֹ. וְאֶת-בְּנוֹתֵיכֶם, יִקָּח, לְרַקָּחוֹת וּלְטַבָּחוֹת, וּלְאֹפוֹת. וְאֶת-שְׂדוֹתֵיכֶם וְאֶת-כַּרְמֵיכֶם וְזֵיתֵיכֶם, הַטּוֹבִים–יִקָּח; וְנָתַן, לַעֲבָדָיו. וְזַרְעֵיכֶם וְכַרְמֵיכֶם, יַעְשֹׂר; וְנָתַן לְסָרִיסָיו, וְלַעֲבָדָיו. וְאֶת-עַבְדֵיכֶם וְאֶת-שִׁפְחוֹתֵיכֶם וְאֶת-בַּחוּרֵיכֶם הַטּוֹבִים, וְאֶת-חֲמוֹרֵיכֶם–יִקָּח; וְעָשָׂה, לִמְלַאכְתּוֹ. צֹאנְכֶם, יַעְשֹׂר; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לוֹ לַעֲבָדִים.

ולאלוהים זה, שהזהיר את עמו מפני הצפוי לו בדייקנות של מתמטיקאי,  לו אין מקום "בספירה הציבורית" של  הוד מעלת "הדמוקרטיה" מתוצרת כרמון זה, שהוא עצמו עצם מעצמותיו ובשר מבשרו של החזירון העליון.

ספק בעיני אם הוד מלומדותו הדמוקרטי מסוגל בכלל להבין את הבדיחה.

——————————————————————————————————————————————————————————-

* לפי הסקר שערך המכון הישראלי לדימוקרטיה (זה הסקר שעליו מסתמך אלפר וזה המכון שכרמון עומד בראשו) למען מכון אבי חי התברר שכמעט כל היהודים הם פשוט יהודים. איזו הפתעה. 80% מהיהודים בישראל מאמינים באלוהים. 85% מאיתנו סבורים שיש חשיבות לשמירה על מנהגי היהדות, עם חיבה מיוחדת לסדר פסח (90%) . 76% שומרים כשרות ו-72% לא נוגעים בחזיר . 94% הם בעד ברית מילה, 90% אומרים קדיש על מתיהם. רק 11% מאיתנו יעבדו בשבת, 68% צמים ביום כיפור, 82% מדליקים נרות בחנוכה ו-66% מדליקים נרות בשבת.

 

 

מודעות פרסומת
16 תגובות
  1. האנרכיטקט permalink

    הדמוקרטיה אננה רק "אוסף של זכויות וחובות" למשל, אלא תורה בסיסית בה שגה (תרתי משמע) סוקרטס ולא הבינה (עד כמה שידוע לנו), משום שלא הלך בדרכי משה רבנו.
    והרי השם הורהו, את משה, דרך יתרו: שרי עשרות וכו'.
    הפריבילגיה של דור המדבר בו אנו נוהגים להקל ראש, הייתה כמובן, כי משה והשם בחרו בהם (בשרי העשרות, המאות, וכו') והקלו מלאכתו של העם ולא נצטרכו הם למלאכה זו.
    אך כאשר לבדם ובוגרים הינם (כלל בני ישראל), חיבים הם ללמוד ולהיות כמשה במדבר ולהוציא אף מהם עצמם, שרי עשרות, מאות אלפים וכו'.
    וזה החבור האדיר בין תורת משה, הדמוקרטיה והסוציאליזם.
    וזה הענין, בשלו יצא הקצף מאת השם יתברך, על עמו צאן מרעיתו:
    על כי לא שמרו דרכיו ולא עשו להם שרי עשרות, מאות, אלפים ורבואות וכו'.
    ומהי דמוקרטיה, אם לא שלוש בחירות ישירות, לשלושה אישים מקרב כלל המצביעים בכפוף לעקרון ההפרדה המוחלטת בין שלושת הרשויות?
    אך זאת יש להדגיש: אין דבר כזה בחירות המוניות!
    יש הון-שלטון- עיתון.
    יש תחמנות כוחנית התופסת מקום ההנהגה האמיתית, הראויה והנחוצה ומצירת פני הציבור כפניה. מה טוב בזה?
    הדמוקרטיה דורשת (כאקסיומה), קבוצות בסיס (של לא יותר מ30 בוחרים), שמהן נבחרים נציגים המאוגדים במועצות וכך הלאה למעלה, ע"מ לברור באמת ומתוך אינטימיות יתרה, את ההנהגה הראויה.
    הסוציאליזם מציע לנו את שורשי העשב. קומונה בסיסית בת כמה עשרות אנשים לא יותר. מעין שבט קטן או משפחה מוגדלת. הגדלה במועצות (סוביטים), כלפי מעלה (אינטרנציונל).
    צריך אם כן לבצע אקסטרפולציה בין שלוש התורות האלה, ע"מ לראות שהשיטה של משה מכילה בתוכה את שתי השיטות האחרות. ונשאר בה אף מקום לעוד רבות אחרות, נכונות ומלומדות.
    כלומר חוזרים אנו ל"חטא הישראלי הקדמון": אין שרי עשרות, מאות, אלפים, רבואות ומאות אלפים וכו'.
    ואם אין, אז יש קדחת. יש עגל הזהב, הא ראיה.

    אהבתי

  2. האנרכיטקט permalink

    משלי א' ח-י"ט.
    יש שם שלילה ברורה הן של הסוציאליזם והן של הקפיטליזם.
    אז מה נשאר?
    רק התארגנות בשרי עשרות וכו'.
    וזו באמת הבעיה "הפסיכו- ציונית" של החברה בישראל. היצליחו אנשיה להתארגן כך?
    ובכן, לשם זאת הגיעונו הלום, הדמוקרטיה והסוציאליזם (לכל השואלים להיכן נעלם כאן הקפיטליזם?…ובכן הוא אננו נשען על דמוקרטיה אמיתית, אלא דמוקרטיה הדוגלת בבחירות המוניות. רק הסוציאליזם הנשען על שורשי העשב, יכול להתנאות בדמוקרטיתו) שתי תורות הנשענות על משהו (אזרחי ומקובל), הדומה במקצת לשיטת שרי העשרות, המאות וכו'.
    בעזרת הפנמתן המחודשת תוכל הישות הציונית על שיטתה הבסיסית, לפרוח כאן בישראל, אשר בציון.
    ציון היא אין סופית וישראל נוסח 2014 הינה רק נחלה קטנה ומבולעת בתוכה.
    ע"מ להישיר האצלות עם ציון, חיבים לכונן שרי עשרות, מאות, אלפים וכו'.
    אין דרך אחרת.
    חיבים להתארגן, ומלמטה.

    אהבתי

  3. האנרכיטקט permalink

    הרי לפי כל הנבואות, כל העולם יבואו לישראל וירצו להיות יהודים. מדוע אם כן להקשות בענין ולהחליד ציריו של שער חשוב- במתן עזר וסיוע לכוחינו, כעם חלוץ- עד כדי שבר, מלשון קילע?
    והאם לדעתכם, גיור לחומרא עדיף, או שמא לקולא (כדרך הרפורמים למשל) פעמינו?
    והאם אין זה מצביע על הפרדוקס על פיו יהודי הוא מי שנולד ליהודים, למרות שזה התיאור הגזעני של "היהודי"? שהרי יהודי הוא מי שמקים מצוות שולחן ערוך. וגם מי שהתגיר יכול להיות יהודי טוב בהרבה ממי ששיך אפילו לדור ראשון.
    כלומר, ברגע בו הינך מכריז על עצמך כיהודי, רק משום שנולדת ליהודים, לא רק שאינך יהודי, אלא שגזען תחשב. ואכן אין כגזענים קורבנות לגזענות (צאו וחשבו על מידת השינאה והשיטנה הגיזענית, המופגנת כלפיהם כ"צאצאי הנאצים", איתה צריכים למשל גרמנים בני ימינו להתמודד?).
    אני למשל, אנני יהודי, כי אם ציוני וסוציאליסט. העובדה שנולדתי לאנשים משעולם לא קימו ולו דף משולחן ערוך, אך נקראו יהודים משום מה, אננה משפיעה כהוא זה, על יהדותי. אנני יהודי, כשם שאנני נוצרי או מוסלמי. אני בכלל אנטי דתי. עבורי כל דת הינה עבודת אלילים.
    ובכן מאפיהו מה דעתך? לחומרה אם לקולה?

    אהבתי

    • האנרכיטקט permalink

      אבל…יהדות זו אננה רק דת נכון? זה גם לאום, שפה, תרבות ואפילו טכנולוגיה. ובכן אם זה כך, אז אני כן יהודי. את זה חשוב להדגיש. פשוט אנני דתי, אפילו אנטי. ולא אפרט.
      לכן אני יהודי למרות שאני אוכל גם כושער.

      אהבתי

      • אנרכיטקט, העמדה שלך בדבר היהדות כלאום אינה חדשה לרב שרקי, למשל: https://www.youtube.com/watch?v=9mi7IpPCSgg

        אהבתי

      • האנרכיטקט permalink

        לגבי שרקי (ותודה על הלינק):
        "האומה החפיפניקית הזאת, סוחבת על גבה, מורשה שהיא גדולה ממנה, וערכים, שבעל כורחינו מאירים את העולם כולו.". כך אומר הרב (1:05-1:14).
        הממסד היהודי טח תפל והוויתו קלוקלת, משום שאינם מתארגנים נכונה. היו מתארגנים נכונה, היו מוציאים הנהגה. היום מה יש לנו? אליפות ברברת, שבה הזוכה, יכול לשמש כיועץ בשכר לאיזה בולי תחמן המקושר לטייקונובסקי (ע"ע הסוציאליסט רודף השלום הידוע א. ברק, שמוכר עתה שרותיו הטובים באמת, בנושא "מדריך מה קורה לטייקון שלא יודע מה קורה ורוצה לדעת מה קורה וע"כ קורא למדריך מה קורה לטייקון שלא יודע מה קורה…וכך הלאה בתנועה סיבובית, עד שיוצאים דולרים מאחד הצדדים). האם שרקי אומר זאת (שאינם יודעים להתארגן)? לא ולא. הוא מדבר על "חפיפניקיות".
        משל "מחפפים" בני ישראל בשרי העשרות המאות והאלפים, אך, וזאת יאמר לזכותם, בשרי הריבואות, מאות האלפים והמיליונים, הם דוקא בסדר. מה זה בסדר? אלופים.
        שרקי גם לוקה בדמוי: משום שאין חיה שהתנ"ך אוהב יותר מהנמלה, המסוגלת להניף, ק"ו לסחוב על גבה, משקל העולה פעמים רבות על משקל גופה.
        ובכן, עם ישראל נמלים המה, ויש להיזהר בכבודם. שכל אחד מהם מסוגל (בפוטנציה) להניף מורשת הגדולה ממנו פי כמה וכמה. וגם אם "מחפף" הוא עתה, עדין נושא הוא מורשת זו, על גבו, ולו כחמור נושא ספרים. ובזו (חמורות נושאת ספרים), אין דבר רע (למרות הדמוי השלילי שהשתרש) אלא רק הוכחה לטוב: כי מהלך לפני אותו חמור ומנהגו, תלמיד חכם, בדרכו לאולפנתו. שם גם יניף מורשתו, יפתחנה, יקרא בה אף יקריאנה לחבריו.
        ע"כ נאמנה עלי, שחמורו של הקטן בחכמים גדול מהקטן שבטפשים. שהטפש אננו יודע לדבוק בחוכמה ואילו החמור כן יודע.
        ולסיום: האם ערכי התנ"ך הנשגבים מאירים עולם ומלואו ועוד "בעל כורחנו"?
        הרי בחשיכה הם מצויים, איש אינו מקים פסוקם כהילכתו ועוד מוסיף, ברברת ופרשנדתא המסוחררים בבחישתם, והמכסים עין כול ומעוורים אף עיני חכמים בעצמם.
        ואם אינם מתקימים ומאירים, "בעל כורחינו", מפסיק להתקים. ובמקומו יתקיים: "לשמחת רצוננו".
        להראותנו שלא רק שאננו מקיימים דברי תורה, אלא אף ששים להחשיכם.
        הפוסל במומו פוסל ואין טעם להעביר ביקורת ואפילו בונה, אם חוטא אתה (בשוגג, אם במזיד).
        שרקי חוטא בשוגג בכל הקשור להתארגנות העם. וקים מצוות שרי עשרות.
        שאין הוא מטריח עצמו ללמדה, אלא עומד ומטיח ביקורתו טרם נטל קורתו מבין עיניו.

        אהבתי

  4. האנרכיטקט permalink

    מה הקשר בין הדת לתנ"ך. שהדת מנסה להכיל התנ"ך בשעה שהתנ"ך מבקש להקיאה ("משתה כדת המלך").

    אהבתי

  5. מנחמי בן-ציון permalink

    האנרכיטקט.

    מכל מה שאתה כותב מראה שמי שכתבו וניסחו את התנ"ך, היו

    גדולי החושבים ומדריכי האנושות מאז ומעולם .תורת אלוהים חיים.

    פוסקי הדת לא מתקרבים עדיין בהבנת הדברים במלואם כמכלול.

    (כבני אדם אפשר לסלוח להם). אני גם בטוח שמי שכתבו אותו ,לא

    היו יכולים גם הם לבצעו הלכה למעשה. בגלל המכלול השלם. לכן

    עמדתך כלפי הדת מובנת ,כי כמוציאה לפועל של העיקר ,איננה

    מושלמת, כמו שהמקור בראייתך דורש .זכותך המלאה .בני החוזר

    בתשובה אומר שאיננו דתי ,הוא פשוט יהודי.

    אהבתי

    • בן ציון, אני עם הבן שלך. כששואלים אותי אני טוען שאני יהודי כללי ובלתי מפלגתי (כמו שהיו פעם ציונים כלליים ובלתי מפלגתיים), שזה להגיד ב-4 מילים את מה שבנך אומר במילה אחת.

      אהבתי

  6. אנרכיטקט, אני מסכים איתך: לבחירות יש משמעות כאשר הציבור בוחר את נציגיו מתוך עצמו, מלמטה, ולא מצביע ומכריע בין מועמדים שמעמידות לפניו לבחירה המפלגות מלמעלה.

    אהבתי

    • האנרכיטקט permalink

      מאפיהו. הסכמתך משמחתני.
      ובכן, מסקנתי אחת, חיבים ללמוד שלושתן משום שלא מדובר כאן רק ביהדות, כי בעולם ומלואו.
      כלומר חובתו של כל יהודי וככל שיהיה יותר דתי ומודע ליהדותו, לתמוך בדמוקרטיה ובסוציאליזם. אך לא ככאלה המתחזות, הפועלות כזאבים, עוטי עורות כבשים ומתחזים לכאלה. אלא בסוציאליזם נאור, הנשען על דמוקרטיה נאורה, כזו הפורצת מלמטה כלפי מעלה. ואין כיהודים וחבריהם הדרוזים בנוסף, להגשמת שיטה זו. ובכן חוסר ההצלחה של החברות היהודית והדרוזית, להקים הנהגות אמיתיות הפועלות לפי עקרון מקודש זה של התארגנות בשרי עשרות, אננו תוצר של רשלנות אנושית בלבד.
      משום שדור המדבר שהצליח להנהיג שיטה זו במשך 40 שנה בלבד במדבר, עשה זאת בהשראתם של הקב"ה ומשה שבחר בעצמו נבחרי העם, מעשרותיו ומעלה.
      האתגר של העם היהודי בפרט והעולם בכלל, הוא ביכולת להשיג מצב זה.
      אלא שכאן עולה ענין הכפירה:
      שהרי יתכן ורק הקב"ה ומשה עבדו, מסדרין העם בשיטה זו, ולא תצלח זו בשום מקום מבלעדיהם. כלומר יש להמתין לבואו של משיח צדקנו, עד אשר תתגשם לה.
      אלא שמסרהב אני בכם ידידי, היתכן כדבר הזה שאין עיני כבודו רואות ולו דבר קטן אחד, מבריאתו הנוכחת בכל מקום?
      כלומר נמצאין הקב"ה ומשה יתברך שמו, גם ליד עמנו גם בתוכנו, וכל הזמן ובכל מקום.
      כלומר חיבים אנו לעשות כמצוותם ולהסתדר כאמור מד'אורייתא.
      למישהו יש רעיונות בנושא? האם הוא בכלל ניתן לבצוע, ואם כן אזי כיצד?

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        אנרכיטקט.

        השם ברא אותנו בצלמו .ונתן לנו את האידאל להגשימו, עם חופש בחירה.

        (הרשות נתונה) כלומר אחריות לגורלנו .זה היופי הנשגב שהביא את עם

        ישראל להשגים אנושיים ,שאין דומה להם בתרבויות אחרות. אבל זה לא

        שלם, לא הגענו לשלמות כדי להיות כצלמו, השאיפה נמשכת (גם אם מקרטעת.)

        הסבלנות האמונה היא מעלה בדרך להגשמה, שכניראה אין סופית כמונו כעם.

        אהבתי

      • האנרכיטקט permalink

        מנחמי, בדרך אל האידיאל הנשגב והשמימי, ניתן לכבוש פסגות ארץ נישאות. למעשה זו הדרך היחידה בה נתן להגשים שאיפות ומאוויים אנושיים אוניברסליים.
        וצריך כל אדם, לרדוף כל הזמן, אחרי האידיאל ולראות בכל פסגה שכבש בדרך, רק כעוד מדרגה בעליה אליו . לכן אמר ליבוביץ': "המשיח לעולם יבוא" (הלמד בראש המילה לעולם, מנוקדת בשוא). שיהווה הוא אידיאל לנצח, לאורו נפעל ולעולם לא נוכל להגשימו אלא לשאוף אליו בלבד.

        אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו.

      אתה צודק, מפני שהבחירות היום הן ברירת מחדל .כמו הרייטינג

      בתקשורת .

      אהבתי

  7. האנרכיטקט permalink

    ובכן חוזרים לאותו מקום.
    כפי שאין "דמוקרטים" באים ומחליטים כי הגיע הזמן לקים דמוקרטיה כהילכתה, משום שאינם יכולים להפנים רעיון "שורשי העשב" מלמטה, ע"מ לצמח מנהיגות ראויה לעם, מתוכו, כך גם הסוציאליסטים (קומ', ס"ד ואנרכ'). גם הם לא יוכלו לבסס תאוריתם ופרקסיסם גם יחד, אם לא ייצרו "שורשי עשב" מלכתחילה בקומונות, ומשם בסוביטים יבחרו הנהגתם הראויה. הלא כן?
    ובכן, כך גם היהדות, אם לא תתארגן מלמטה ותקבע הנהגתה, אלא ע"פ עקרון "שרי עשרות" זה, לא תצלח. לא בתור דת, אף לא בתור לאום.
    ואם כל אלה לעיל, לא יצלחו וכי כיצד תצלח לה הציונות?

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      אנרכיטקט .

      לדעתך ,אין דרך להגשמת האידאלים, בלי קיום מצוות התורה .

      הרי גם כבני אדם (בלתי מושלמים) המקיימים את המצוות, לא

      הצלחנו להגשימם. בכל זאת, כאשר השאיפה קיימת במודעות

      יש התקדמות בכיוון, וזה כניראה הרעיון העיקרי.(הסימן להגשמה

      המלאה, יהיה בביאת המשיח. ואשרי המאמין ).

      אהבתי

התגובות סגורות.

%d בלוגרים אהבו את זה: