Skip to content

מחאת המילקי: הפטריוטים של העשירון העליון נגד היורדים לברלין

אוקטובר 10, 2014

זוכרים את "הרווחים הכלואים" שבחורף הקודם נודע כי "שוחררו" ולכן זכה אוצר המדינה בפרס של כמה מיליארדי שקלים לחלוקה מיידית (בהתחלה דובר על 4.3 מיליארדים ואחר כך על 3.4, אבל מי סופר)?

מיד כשנודע הדבר, היתה לי הצעה: לחלק את הפרס בצורה צודקת. ומהו צדק חברתי, במקרה הזה? שמי שהכי עניים והכי סובלים יקבלו הכי הרבה, והכי עשירים – כלום.

אז לפי הצעתי, היתה משפחה בת ארבע נפשות בעשירון התחתון זוכה לקבל יותר מ-2,000 ש"ח, בעשירון התשיעי קצת פחות וכן הלאה. וגם  5 העשירונים של מעמד הביניים – מהחמישי עד התשיעי, היו אמורים להתחלק בסכומים סבירים.

למוסד לביטוח לאומי יש כל הנתונים, על כל משפחה ומשפחה, לצורכי ביצועה של חלוקה צודקת שכזאת.

אך מכיוון שבתוך עמי אני יושב, ואת ממשלתי אני מכיר, ועל מנת שלא לזרוע אשליות, סיימתי את דברי כך:

"אבל ברור לי שזה לא יקרה. חכמי האוצר ימצאו כבר שיטה שתאפשר לחתולים השמנים  מהעשירון העליון ליהנות יפה מהכסף."

ותנחשו מה.

עברו כמה ימים והתברר מה מבקשת לעשות בכסף הגדול הזה ממשלת נתניהו את לפיד בע"מ, תאגיד פוליטי לשמירת זכויותיו של העשירון העליון.

האוצר החליט לחלק את מיליארדי השקלים בצורת החזר מס. ליתר דיוק: הוא ביטל את העלאות המס שתוכננו לתקציב 2014.

ולהלן התוצאות של המהלך:

מכיוון שארבעת העשירונים התחתונים אצלנו עניים כל כך שהם מתחת לסף המס – כלומר, לא משלמים כלל מס הכנסה – לא הגיעה אליהם אגורה אחת מהמבצע המזהיר של שחרור הרווחים הכלואים (הם מסתפקים במע"מ, מס קניה, ארנונה, עמלות, קנסות פיגורים וכל שאר השטיקים) כך שלא הוחזר להם דבר.

ומה קרה למעמד הביניים, מחמל נפשו של שר האוצר שלנו, חמישה העשירונים שבין החמישי לתשיעי ועד בכלל?

מכיוון שכל חמישה העשירונים האלה ביחד משלמים כרבע מכלל מס ההכנסה הנגבה בישראל, וההטבה שקיבלו היתה החזר (או אי-גבייה) בסך 1%,  חישבתי ומצאתי שיגיעו לידיהם פחות מ-300 מיליוני דולרים "כהחזר" – 66 שקלים בממוצע לכל דייר של מעמד הביניים לפי חישוב משוער.

275 ש"ח למשפחה של ארבעה.

שר אוצר לפיד: מעמד הביניים

שר אוצר לפיד: מעמד הביניים

ולהלן הצ'יפר שחילקו שר האוצר לפיד, ראש ממשלתו נתניהו ופקידי האוצר לעצמם ולחבריהם בעשירון העליון:

העשירון הזה משלם כשלושה רבעים ממס ההכנסה הנגבה בישראל  והוא גם קיבל מלפיד את ההטבה הגדולה ביותר – שחרור ממסים בסך 1.4 עד 2 אחוזים, לפי העיקרון שמה שאתה מרוויח יותר, ההטבה שלך גדולה יותר.

לכאורה, כפיים לעשירון העליון שמשלם כל כך הרבה מס.

למעשה, אפשר ללמוד מהמספר הזה על עושרו העצום, ועל המרחק הרב בין העשירון העליון שלנו ובין שאר האוכלוסייה. זה המרחק שמקנה לישראל את מקומה הגבוה מאוד בטבלת אי-השיוויון העולמית.

לפי החשבון שלי, כל אחד ואחד מ-800,000 הישראלים בעשירון העליון, קיבל השנה מלפיד את נתניהו בע"מ צ'ופר של 1,750 ש"ח בממוצע, כל זה רק מכספי המס ששולם על "הרווחים הכלואים".

7,000 ש"ח  של צ'ופר לכל משפחה ממוצעת בת 4 נפשות בעשירון העליון.

כל משפחה ממוצעת מהעשירון העליון צ'ופרה בשיעור של פי 26 מכל משפחה ממוצעת של 4 נפשות ממעמד הביניים.

עד כאן דאגתו של יאיר לפיד למעמדות הביניים.

חה-חה-חה.

קבלו הפניה לפוסט שבו פירטתי את החשבון המפורט של מעשה השוד הזה.

זהו סולם הערכים, זוהי תפיסת הצדק החברתי וזו שיטת הגזל והשוד המאפיינת את כל הממשלות שבנימין נתניהו עמד ועומד בראשן, ויאיר לפיד לא שינה דבר.

וברור שהתקציב הנוכחי הוא המשך של אותה שיטה.

מה שאני טוען תמיד: דימוקרטיה היא ממשלת העשירון העליון, על ידי העשירון העליון ולמען העשירון העליון.

****

ועכשיו יש לנו את "מחאת המילקי", שהוא עוד סיבוב במאבק על "יוקר המחייה", בהמשך ל"מחאת הקוטג'" ול"מחאת האוהלים".

כללית כמו תמיד, כמעט, ניתן להגדיר את מטרת המאבק של העשירון העליון ושרתיו  נגד המחאה הזאת כמו נגד כל קודמותיה במשפט הפשוט הבא:

שמירה על המצב הקיים.

כלומר, מה שהיה הוא שיהיה.

במצב הקיים העסקים פורחים.

כשיש צמיחה וגאות הרווחים תופחים כפופקורן בשמן רותח.

כשיש האטה ומיתון הרווחים קצת מצטמצמים, אבל לעומת זאת נפטרים מכמה מתחרים מעצבנים.

מה שמגדיל את נפח הפופקורן של הרווחים בגאות הבאה.

*****

ומהו המאבק על יוקר המחיה במציאות הזאת?

העם המחוצף תובע מהעשירון העליון ומשרתיו לצמצם את רווחיהם – כלומר, להוריד את מתח הרווחים שגובים היצרנים והמתווכים, את העמלות שגובים הבנקים ואת המיסים שגובים השרתים הפוליטיים והאחרים, כולל המיסים על הנדל"ן היקר כזהב, שאותו מקצים הפוליטיקאים באמצעות חבריהם הקבלנים.

*****

הערת אגב על "הסיבות" שנותן בדרך כלל המימסד לענפיו השונים,   ליוקר המחייה הגבוה בישראל –

"צורכי הביטחון" (גם נתניהו לא הכזיב).

או "חוסר תחרות"(בשם הקפיטליזם).

או "חוסר פיקוח"(בשם הסוציאליזם).

וגם "משק מבודד וקטן".

וברור שמסבירים לנו שיוקר המחייה הוא "המחיר שעלינו לשלם" תמורת "מדינה משלנו, מדינת היהודים".

אז הנה שאלת תם:

איך זה שלמרות  כל הנ"ל – הביטחון, התחרות וגודל המשק ובידודו –  הנוסעים המתמידים ברכבת יוקר המחייה העולה הם אך ורק תשעה העשירונים התחתונים, ואילו בעשירון העליון מצטבר חלק גדל והולך של העושר הלאומי ושל ההכנסות השוטפות?

ראש ממשלה נתניהו: והעשירון העילון

ראש ממשלה נתניהו: והעשירון העילון

איך זה שרק בני העשירון העליון לא נדרשים "לשלם את המחיר" שגובה מדינת היהודים – אלא מצליחים להרוויח מהפרוייקט הפטריוטי הזה, הבעייתי כל כך רק מבחינת כל האחרים?

איך זה שרק הם מצליחים להרוויח מעל ומעבר למקבילים שלהם כמעט בכל המדינות המפותחות?

מהו בדיוק אותו מרכיב בצורכי הביטחון הדחופים שלנו, נניח, שתמיד מחייב העברה של כספים ומשאבים מהעשירונים החמישי והשישי, השביעי והשמיני- לעשירון העליון?

בעוד שארבעת העשירונים התחתונים  נידונים כמו תמיד לעוני מחפיר והולך?

מה בטחוני בזה?

למה רק אלה שלמעלה לא סובלים – אלא נהנים יותר ויותר מיוקר המחייה הגבוה יותר ויותר של כל השאר?

שהןא-הוא מקור הרווחים העודפים שלהם?

הסבל של האחרים – הוא הכיף שלהם.

העברת הכסף מתשעה העשירונים התחתונים לעשירון העליון – לפי נתניהו את לפיד – הוא מהלך בטחוניסטי חשוב!

ואלה עוד מעיזים לתת לנו שעורים בפטריוטיזם.

ושלא תהיה טעות – כמעט כולם בעייסק, כולל גדולי "המוחים": גורפי העודפים מהמאיונים העליונים וכל שרתיהם עתירי  המשכורת והפנסיה,  בפוליטיקה, בתקשורת, באקדמיה, בעולם המשפט, במשטרה ובצבא,  במימסד הדתי – וכמובן גם במגזר "העבודה המאורגנת", כולל "קבוצות עובדים חזקות בשרותים מונופוליסטים" וההסתדרות ששומרת להם על התחת – קפיטליסטים כסוציאליסטים, חילוניים ודוסים.

ימין ושמאל.

למה הם לא מוכנים לפחות לעשות מערוף – ולהתחלק איתנו בנטל?

****

למרבית הצער, אי אפשר לתלות ב"מחאת המילקי" הפעם שום תיקוות שהיא תביא לשינוי כלשהו במצב. לפי הפירסומים מדובר באיזה היפסטר ישראלי היושב בברלין, עוד אחד שאיבד את זיכרונו, ויכול להוות מוקד להזדהות ואהדה של כל מיני פוסט-ציונים, אנטי-ציונים, א-ציונים, ניאו-מרקסיסטים, יושבי קרנות ושכירי עמותות ושאר ירקות מהסוג הזה – מיעוט מבוטל בחברה הישראלית. טיפוסים מפוקפקים שכמעט כולם כבר הבינו את הקטע שלהם.

"אנשים חושבים" שבאיומי אקדח לא תחלצו מהם משפט שאין בו שני "איזמים" ואחת "לוגיה".

אותה חבורה של "מומחים" שהתלבשה על המחאה של קיץ 2011 ומיהרה לחסל אותה.

אז למה כבר אפשר לצפות מהם בסתיו של 2014.

ברור שרק בני חבורה מנותקת, מנוכרת, מרחפת ושטופת שנאה מהסוג הזה יכולים  להזדהות עם הסיסמאות של ממציא "מחאת המילקי" הזאת ועם מגמתה המוצהרת – לחולל מהלך של ירידה המונית לברלין  המעטירה (אגב – רוגל אלפר מ"הארץ", זה  שהודיענו לא מכבר שהוא "צריך לעזוב" עוד פה עימנו? מה מעכב אותו? כנראה לא מחיר המילקי במכולת הקרובה למקום מגוריו).

בעלי מחאת מורד המילקי, פטריוטים ומטיפי מוסר  בדיוק כמו אלה מהעשירון העליון, אבל מכיוון אחר.

מי הגאון שיוכל לבחור בין שתי החבורות המפוקפקות האלה.

דבר וחולירע לתפארת מדינת ישראל.

מודעות פרסומת
13 תגובות
  1. טור מדויק לחלוטין, אולי חוץ ממשפט אחד. אני חושב שהבחור שהמציא את מחאת הקוטג', ברח לי שמו, התכוון לטוב ולמעמד הביניים לא למעמד העניים. את אלה שממש אין להם לא מעניין המילקי. צריך לזכור ששתי המחאות שהצליח, ואדי סאליב ו'הפנתרים השחורים' היו אלימות.

    אהבתי

  2. כרגיל בורח לי משהו, הפעם זה ו', צריך להיות שהצליחו.

    אהבתי

    • עמירם, הודות לתיקון של טוביה (ראה למטה) התברר לי שטעיתי בתגובתי הקודמת פה (ומחקתי מה שכתבתי) כי חשבתי ששכחת את שמו של יוזם מחאת המילקי. לדעתי צדקת – כוונתו של יוזם מחאת הקוטג' בטח היתה טובה. ובאשר לקשר בין אלימות להצלחה של מחאות – לא זכור לי שהתייחסתי לנקודה החשובה הזאת בפוסט שלעיל. קריאה לירידה של ישראלים לברלין אינה נחשבת בעיני כקריאה לפעולה אלימה בכל מקרה.

      אהבתי

  3. למאפיהו
    אתה צודק. המחאה האלימה הועלתה על ידי. לירידה או קריאה
    לירידה מהארץ אין קשר לאלימות. בכל מקרה, כמו שכתבתי, מאמר מדויק ומנתח מצוין את המצב.

    אהבתי

  4. טוביה פרנקל permalink

    האיש ממחאת הקוטג הוא איציק אלרוב, ובכלל למה אנשים אוכלים את הדבר הזה, תקראו מה יש בו.

    אהבתי

  5. טוביה, תודה על השם. משום מה היה נדמה לי שעמירם לא זוכר את שמו של ממציא מחאת המילקי, אבל לא. וגם באשר לתכולת המצרך אתה צודק.

    אהבתי

  6. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו ,

    מחאת המיונז בפתח .כתבתי בפייס למשהו שאמר שאם…אם לא ירדו המחירים

    הוא ירד איתם לברלין .כתבתי לו שירד מה שיותר קרוב לאושוויץ ,כבר מחכים לו

    שם .העולם מרושת היום בכל מיני אגודות ל"טובת הציבור" שנתמכות ע"י בעלי

    ממון שמטרתם להשליט אנרכיה .זה הרבה יותר מסוכן מאיזה חזירון עליון אצלנו

    שאוכל שתי מנות פלאפל ביחד, בלי שיתקע לו בגרון .בקיצור יש היום בעולם יותר

    מידי כסף מיותר, שמנותב מתחת לרדאר לרעת הציבור .

    אהבתי

    • בן ציון, אני תוהה איך הסלחנות שלך בקשר לחזירון העליון שלנו מסתדרת עם התובנות הנוקבות בקשר לכל האחרים. לפי התוצאות שהם משיגים מאיתנו הם גרועים ל פ ח ו ת כמו האחרים.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        מאפיהו ,

        החזירון שאנחנו מטפחים מוזן ע"י הבנקים הגדולים ,שאנחנו מזינים אותם .

        נוחי הלך לנוח .תקרא מה שכתבה על הנושא דידי הללי בפייס .רשת

        עכבישים צפופה של "עושי טובות" איך אפשר לשנות דברים, כשאנחנו

        כבר מקבלים את המצב כנתון, ומה שנשאר לנו זה לקטר .

        אהבתי

  7. משה permalink

    זכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה/ דוד אשל
    אֵינֶנִּי מֵלִין
    עַל שֶׁאֲנִי לֹא בְּבֶּרְלִין,
    כִּי אֶצְלִי הַתַּבְלִין
    הוּא אֵינוֹ אִינְסוּלִין,
    וְהַחַיִּים הַזּוֹלִים
    לֹא עַל הַכּוֹל הֵם עוֹלִים.

    נָכוֹן שֶׁקָּשֶׁה בַּבַּיִת הַזֶּה
    וְהָאֹכֶל בֶּאֱמֶת יָקָר וְרָזֶה,
    אֲבָל מִי שֶׁהוּא "בַּעַל עִנְיָין"
    רָאוּי שֶׁיַּעֲמֹל וִיתַקֵּן הַבִּנְיָין,
    לֹא עוֹזְבִים אֶת הַבַּיִת
    אִם אֵיִן שַׁמֶּנֶת אַךְ יֵשׁ עוֹד זַיִת.

    אֲנִי חוֹשֵׁשׁ וּמָלֵא דְּאָגָה
    לָאוֹמְרִים: "זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה",
    טוֹב לָהֶם בַּנֵּכָר
    עַד… שֶׁנִּהְיָה מְאֻחָר.

    אֲנִי מֵנִיחַ שֶׁמַּרְבִּית הַיּוֹרְדִים
    שָׁכְחוּ שֶׁהֵם גַּם יְהוּדִים,
    יַזְכִּירוּ זֹאת לָהֶם
    יָטִיחוּ זֹאת בִּפְנֵיהֶם,
    וַאֲנִי תִּקְוָוה ,שֶׁיֵּשׁ בַּשָּׁמַיִם חוֹמֵל
    וּכְשֶׁיָּשׁוּבוּ בְּחִפָּזוֹן…יְבָרְכוּ הַ"גּוֹמֵל"

    = = =

    תגובה לדוד אשל: "זכרנו את הדגה" (למעלה)

    מאת: משה
    ואם אמנם בשמים חומל
    האפשר שיקרא הוא הלל
    על כולנו, על כל העם
    גם בתפוצות, בכל העולם
    שכן, כבוד הדדי הם מהות הבית
    אהבת אחים וטיפוח עלה הזית.

    הדגה אינה הסיבה, היא המסובב
    בחן לעצמך מדוע צעיר, בן אוהב
    זקוק לפסק-זמן, נוטש בשברון לב

    הרי כמה אפשר לו הנטל לשאת
    באי-השיוויון המשווע, חרדים בחטא
    נאצות הדדיות בבית, מעמד בינוני כורע
    אין קשוב, אין מגיב ואין שומע
    "מנהיגים" אפורים חסרי יכולת ומעש
    רבים ביניהם העבריינים – יש גבול למפלס הכעס
    הבעיה איננה מילקי או גבינה
    משאבי ציון לא מחלחלים – הועם חינה
    ולא מהאזובים היורד שהקריב מיטב שלוש שנותיו למדינה
    סיר הבשר הישראלי משביע רק אלפיון, מיעוט
    והצעיר חי על הבטחות ומשמש קישוט
    האמנם למרות הכל הוא עדיין "בעל עניין"?
    האם דרכו ורצונותיו משתקפים בשיקום הבניין?
    או, שמא, בלא יודעין, נוטל הוא דווקא חלק בהריסת הקניין?
    וחסר אונים הוא תמה וחש
    איך הגיעה זו ארץ החלב והדבש
    לחמוד דווקא את כבשת הרש?

    אל תקרע על היורדים קרע כבתשעה באב
    שמא עוד יכול להיות מצב
    שלעזרת "שוכחי היהדות" תזדקק בעתיד
    כרגע מחוץ למחנה, אך גם לא בין מוצצי הווריד
    שליחי ציבור מגיעים בבקשות תמיכה
    פוליטיקאים באים כל הזמן לגיחה
    מוסדות מבקשים עזרה ותרומות….
    חברות ישראליות פונות את מוצריהן לקנות
    ובעלי האזרחות הכפולה הגרים כאן בעיירות
    משפיעים בנכר פוליטית (אם כי לא בשביעיות…)
    זוכר את אחיו של יוסף הצעיר
    שירדו אליו לשבור שבר בעיר?
    אין צורך שתזכיר לנו יהדותנו
    אל תתנשא – זה זורם בעורקינו
    גאים על המורשת, המסורת והאבות
    לא פחות ממך מסורים לחגים ולמצוות
    הולכים לבתי הכנסת בכיף ובכבוד
    גם ללא כפיה דתית אפשר האל לעבוד
    בצורה הומניטרית ללא כתות משיחיות
    על ברכי המוטו: חיה ותן לחיות!

    כשפורצת שריפה, דוד היקר
    כלל ברזל הוא, וזה העיקר
    לבודד ולא לאפשר התפשטות האש
    למען הנותר לא יינזק, שמא גם הוא יתייאש

    אבל היכן כבאי ישראל וראשיה היום
    מה עושים הם למען התושבים שבליבם עדיין החלום?
    האם בכלל מנסים להתמודד עם זו הרוח העזה
    בטרם ינטשו נוספים וטובים את האחוזה?

    'החפזון מן השטן' – ערבי הוא זה הפתגם
    נשוב כשנחוש שאפשר לתרום כחלק מהעם
    כשנרגיש שאפשר שינוי להביא
    עת כל אחד יוכל להמשיך מורשת אביו
    נתייצב כמובן בעת מצוקה (חלילה וחס)
    עת חלק גדול מהעם (לצערנו) לא יהיה מגוייס
    נקווה שלא יהא זה מדי מאוחר
    אך מי יודע מה חופן המחר?

    רבים מידידנו מתעניינים, אולי גם מתכננים
    תופעת "חבר מוריד חבר" עושה כותרות בעיתונים
    ירושלים, עצרו הסחף, הביאו מזור לתופעה, לבושה
    דאגו לנשארים, לילדינו, שטרם בחרו להיות "נמושה"
    טפחו הצעירים, גרמו להם לחוש גאווה
    אל תגידו יום יבוא, החזירו התקווה.

    משה
    ארה"ב, אוקטובר 2014

    אהבתי

  8. מנחמי בן-ציון permalink

    משה .

    מתי אתה עולה(חוזר), להשתתף בהחזרת התקווה ?.

    אהבתי

    • משה permalink

      תגובתך, לצערי, רופסת. חבל. הנושא חשוב מדי לרבים.
      מקריאת תגובה אחרת שלך אני למד שגם אתה טוען שאי אפשר לתקן דבר "ומה שנשאר לנו זה רק לקטר" (כך אתה כותב)

      אהבתי

  9. משה permalink

    מנחמי בן-ציון,

    תגובתך, לצערי, רופסת. חבל. הנושא חשוב מדי לרבים.
    מקריאת תגובה אחרת שלך אני למד שגם אתה טוען שאי אפשר לתקן דבר "ומה שנשאר לנו זה רק לקטר" (כך אתה כותב)

    אהבתי

סגור לתגובות.

%d בלוגרים אהבו את זה: