דילוג לתוכן

צוק איתן: מלחמת העולם הרביעית* והסניף בעזה (1)

אוגוסט 3, 2014

אני כרוח בשבילכם,

ולא תדעו, הכל נשכח,

אני רק יהודי קטן,

זה שכתב את התנ"ך.

ראו עיני, אוזני שומעות,

אומות קמות, אומות נופלות.

ורק האהבה יסוד עולם היא.

ולעבדכם שפה נמסר,

לומר בקול ברור וקר,

שאין תקווה, הכל נגמר,

זה סוף הדרך.

גלגלי הזמן עוצרים,

והשטן צולף שוטים,

כי העתיד קרוב לבוא –

וזהו רצח.

מתוך השיר "העתיד" של ליאונרד כהן

 

——————————————————————————————–

אפשר לנקוב בכמה תאריכים היכולים לסמן את תחילתה של מלחמת העולם הרביעית,  זו מלחמת הדתות הנמשכת כבר כמה עשרות שנים, בערך מאז שהתברר סופית שהאידיאולוגיות החילוניות הגדולות של המאה ה-20 מסיימות את תפקידן ההיסטורי.

המלחמה העולמית הרביעית (השלישית היתה "המלחמה הקרה") התחילה כשהמוני  אנשים  התחילו להבין  שכנסיית השכל, רוח האדם שהוא אלוהיה, המדע, התיעוש והטכנולוגיה שבהם היא מנפנפת כהישגיה האדירים, לא רק שאינם מעניקים תשובות לאדם "המחפש משמעות", אלא הם מובילים את המין האנושי כולו ביד בוטחת אל סופו, לתוככי גיהינום אקולוגי שהמבול התנ"כי לעומתו הוא כמשחק ילדים.

מתוך התרבות המערבית, מהשפיץ של האליטות השליטות של העולם, התפתח ה"ניו אייג'". מין ניסיון מהוסס להכניס מעט רוח אנושית בגולם הטכנולוגי שיצרה כנסיית השכל המדעיסטית. כך נוצר איזה מיש-מש אקלקטי רוחש של דתות מזרחיות ויסודות של מיסטיקה יודו-נוצרית, מנוערים מאלוהים כתחליף סינטתי לדתות הישנות.

לכאורה משהו חדש, כמשתמע מהשם – "ניו-אייג'", אך בפועל חזרה אל העבר.

נא לא לשכוח מה הוליד את שלטונה של כנסיית השכל: זו היתה תקופת הרינסנס באירופה, שמשמעותו לידה מחדש של התקופה "הקלאסית" מתוצרת  יוון ורומי, כאנטי-תיזה לסיאוב ולטימטום של הקתוליות של ימי הביניים.

והנה,  צחוק הגורל הוא, שכאשר נוצר סוג של דת חדשה מתוך ים המדע והטכנולוגיה,  אותו ניו-אייג' –  התברר  חיש קל שאין דת בלי אלהים. וכך נמצא המערב חוזר בעצם לתקופת האלילות הרומית, אם כי בלבוש "דימוקרטי" כרוח הזמן:

אם בתקופה הרומית נחשבו הקיסרים כאלים, הנה הביאה הדימוקרטיזציה להאלהת המין האנושי כולו, האדם באשר הוא. "רוח האדם", "הגניוס האנושי",  נעשה לאלוהות הרישמית של התרבות החילוניסטית של המערב.

אבל בעיני רבים מאוד בעולם זו היתה בדיחה ריקה מתוכן: שהרי התרבות השלטת הזאת שבראשה כנסיית השכל והאידיאולוגיות החילוניות שלה,  זו שרוח האדם (בלבושם הגשמי  של  הטייקון  הקפיטליסטי, הבירוקרט הבולשביקי   או האדם העליון הארי ) כבר הוכיחה את כישלונה. מלחמות העולם בין האידיאולוגיות החילוניות של המאה ה-20, הזוועות של המשטרים הקומוניסטים ואחר כך "המלחמה הקרה" (שהיתה חמה מאוד בפריפריות), שהביאו עימן עשרות רבות, אם לא מאות מיליוני הרוגים, הרס וחורבן, עוני ורעב בחלקים גדולים של העולם, פיגור, בורות ובערות, ומגיפות חסרות מרפא.

ומעל כל אלה השעון האקולוגי  המתקתק, הגובה את מחירו תוך כדי ההליכה על הסף ואל הסוף: הזיהום של האוויר, הים והיבשה, התאונות הגרעיניות, הבצורת.

אז מה הפלא שנרשמה חזרה אל האלוהים הישן והטוב?

או, על פי שמו בפי הערבים – אללה?

*****

אם מחפשים תאריך לפריצתה של מלחמת הדתות העולמית החדשה (מה שנקרא בלשון המדעיסטית המכובסת של ההיסטוריוסוף סמואל הנטינגטון "מלחמת הציביליזציות"), יתכן שאפשר להצביע כנקודת מוצא  על התפר שבין שנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת ועל שתי מדינות שכנות בקדמת אסיה, אחת אימפריה של נפט ואחת אימפריה של סמים.

התחלה אחת  היתה במלחמה באפגניסטן שהחלה ב-1978 ונמשכה עד ל-1989, ובה נבטו זרעי הטרור הסוני העולמי. התחלה שניה היתה באיראן עם עלייתו לשלטון של רוחאללה חומייני, שם נבט הטרור השיעי הגלובלי.  בשני המקרים האלה השתלטה על מדינה כת דתית חשוכה, קנאית, אלימה ונחושה.

DSCF6439

 

בובה של הנשיא אובמה עם חבל סביב צווארה בהפגנה בטהראן בנובמבר 2013: אין טרור איסלאמי

האמריקאים שתמכו בכת האפגאנית שלחמה ברוסים, הצמיחו שם את  הארכי טירוריסט אוסמה בן לאדן ואל קאעידה. האמריקאים שטיפחו את משטרו המושחת של השאה באיראן לא הותירו לו סיכוי מול חומייני. בשני המקרים היה זה הנשיא הדימוקרט ג'ימי קרטר שסיפק לטרור את הסחורה.

כך נוצר השילוב ההרסני בין הכסף הגדול לאלימות הדתית של קנאי האיסלאם, כספי הסמים והנפט שהקפיצו את מה שנבט וצמח בשתי מדינות בקדמת אסיה והפיצו אותו בעולם כרשתות טירור גלובליות.

זהו השילוב  שאפיין את תאגיד הטירור אל-קאעידה – פרי יצירתו של המילארדר הסעודי אוסמה בן לאדן.

וגם השילוב המאפיין היום את המשטר הטירוריסטי של הנשיא הסורי אסאד, הממומן בכסף איראני במלחמתו במורדים,  הממומנים מצידם בפטרודולרים של המפרציות.

ובערך אותו שילוב  בעיראק. רצח שיעי מול רצח סוני. פטרודולרים איראנים מול פטרודולרים ערביים.

אותו שילוב המאפיין את הברית שבין הפטרודולרים של איראן ובין אירגון הטרור של החיזבאללה בלבנון.

אותו שילוב המאפיין את הברית שבין הפטרודולרים של קטאר וארגון הטרור של החמאס העזתי, ובאותה הזדמנות גם השילוב בין הפטרודולרים של איראן והג'יהאד האיסלמי הפועל מתוך אותה רצועה.

החידוש במקרה העזתי: מול האויב החיצוני, הישראלי, יש שיתוף פעולה בין הפטרודולרים של השיעים ושל הסונים.

השילוב הזוכה (בינתיים) בין כסף גדול לאלימות.

השילוב שכבר היכה בחוף המזרחי של ארצות הברית, במרכז הסחר בניו יורק ובמרכז העוצמה הצבאית בוושינגטון, ואשר שולח כבר מזמן אצבעות חמות מאוד לתוככי אירופה, ההולכות ומגבירות את אחיזתן.

פטרודולרים וקלשניקובים, פטרודולרים ומטוסים מתפוצצים, פטרודולרים וטילים, פטרודולרים  ומנהרות.

ובקרוב, אם הכל יתקדם לפי התכניות של המשטר הדתי הקנאי באיראן, יהיו גם פטרודולרים ופצצה גרעינית.

פטרודולרים ורצח-עמים על רקע דתי.

*****

אין זה מפתיע  שהמערב, השבוי עדיין באידיאולוגיה החילוניסטית-מדעיסטית שלו, כולל "הרב-תרבותיות", כולל ה"פוליטיקלי קורקטנס", כולל ה"פוסט-מודרניזם", ה"פוסט-קולוניאליזם", ועוד איזמים כחול אשר על שפת הים – אינו מסוגל להתמודד עם התופעה.

ואולי אינו רוצה.

למה? ראשית, כי אין לשכוח שלא רק הפטרודולרים של האיראנים והערבים מממנים את הטרור האיסלאמי. יש בעסק גם כסף מערבי כבד: הארמו-דולרים, הכסף של תעשיות הנשק. כך שמוטב, מבחינת הפרשנים במערב,  לא להיכנס לפרטים.

ושנית, בגלל שלטרור האיסלאמי יש בעלי ברית חשובים במערב, בחוגי האליטות, בלב ליבה של האינטליגנציה הבורגנית: השמאל הרדיקלי, בשר מבשרה של כנסיית השכל השליטה בתרבות המערב. ואלה, כמובן, מנפקים מבתי מדרשם תיאוריות מפוצלחות וצידוקים מההפטרה למה שאינו יותר מטבח המונים דתי.

אין לשכוח שאותם פטרודולרים ואותם ארמודולרים שמממנים את הטרור, מממנים גם את המקדשים של כנסיית השכל במערב. זוכרים את הגילויים על הכסף של מועמר קדאפי מלוב שזרם ל"לונדון סקול אוף אקומוניקס"? זוכרים את כספי הפנטגון שמימנו את המחקרים של הכוהן הגדול של כנסיית השכל, הפרופסור נועם חומסקי?

הפיגוע במגדלי התאומים: טרור סוני

הפיגוע במגדלי התאומים: טרור סוני

וכך יוצא,  שהנשיא העומד כרגע בראש המעצמה הגדולה, העשירה, החזקה והחשובה ביותר בעולם, אינו מוכן אפילו לקרוא לילד בשמו.

למעשה, הוא אוסר על כך.

מבחינתו של הנשיא האמריקאי ברק אובמה, האיום המרכזי היום על שלום העולם, הטרור האיסלמי, אותה ברית שבין הפטרודולרים והרצח, הברית  שהפילה את מגדלי התאומים וחוררה את הפנטאגון –

– יוק.

אין דבר כזה. מבחינתו אסור להזכיר את הביטוי. בממשל שלו לא קוראים לאיום על העולם בשמו הידוע לכל.

שם קוראים לזה "גורמים קיצוניים".

בעוד שאפילו הטרוריסטים של האיסלאם הקנאי לא רק שאינם מתכחשים למטרותיהם ואינם מסתירים את שיטותיהם, הם מתגאים בהם:

דין מוחמד ביל סייף.

דין האיסלם  בחרב.

בסמלים שלהם רואים את כדור הארץ כולו, צבוע בירוק האיסלמי, כרקע ליד המניפה רובה סער מסוג קלשניקוב, או כרקע  לטנק שקנהו מופנה קדימה אל הצופה, או כרקע לשתי חרבות מונפות.

אבל הנשיא האמריקאי כלל אינו מוכן להודות  שזה מה שנמצא שם.

אז איזה סיכוי יש לפתור את הבעייה?

*****

כאשר עלו האחים המוסלמים לשלטון במצרים – ארגון סוני איסלמי קנאי וקיצוני, וכמובן גם אנטישמי – הופיעו המומחים של זרועות המודיעין האמריקאים לפני ועדה של הקונגרס, והודיעו כי מדובר בארגון פוליטי בעיקרו. האם זה מה שחשבו? אין לדעת. אולי רק היטיבו להבין את "רוח המפקד" ומה עליהם לומר אם הם רוצים לשמור על משרותיהם.

כאשר התברר שהמשטר התלייני של איראן  אינו נוטה לעצור בדרכו אל הפצצה, הודיע ראש המטות המשולבים של ארה"ב (הרמטכ"ל) כי מדובר במשטר "רציונלי".

שוב רוח המפקד? או סתם WISHFUL THINKING?

*****

מיד עם עלייתו של המשטר החומייניסטי לשלטון באיראן, פרצה מלחמת שמונה השנים מול עיראק. היוזמה הראשונית היתה של סאדאם חוסיין העיראקי. אבל כשהוא רצה הפסקת אש, כבר לא הסכים חומייני, והמלחמה נמשכה כמה שנים נוספות.

זה היה, עד כה, טבח הערבים הגדול בהיסטוריה.

זה גם היה טבח האיראנים הגדול בהיסטוריה.

ההערכות נעות בין חצי מיליון למיליון הרוגים לכל צד. המשטר הרציונלי של איראן (על פי תפיסתו של הרמטכ"ל האמריקאי), שיגר לשדות המוקשים העיראקים עשרות אלפי נערים איראנים ללא נשק, רק עם מפתח מפלסטיק מתוצרת טיוואן תלוי על צווארם: מפתח הכניסה לגן העדן, ובו 70 בתולות הממתינות למי שיפוצץ במו גופו את המוקש.

עכשיו אותה איראן שולטת בעצם בלבנון, שולטת בעצם בחלקים גדולים של סוריה ועיראק, ומתחזקת ברצועת עזה ארגון טרור שמצליח בקלות לחרחר מלחמה בין ישראל ועזה בכל רגע שירצה בכך.

אבל מה קורה באיראן עצמה, אחרי שלושים וכמה שנים של מהפכה איסלאמית פעילה? השחיתות של משטר ההייאטוללות מעמידה בצל גם את השחיתות של משטר השאה, כאשר בנו של המנהיג הדתי עלי חמינאי צובר הון של מיליארדי דולרים וכשמנהיגי משמרות המהפכה הם טייקונים עם חשבונות בנק אדירים במדינות המפרץ ובשוויץ כתוצאה מתעשיית הברחות ומעמלות על עיסקות נפט.

משטר הנשען על עמודי תלייה בדמות מנופים יפאניים.

בעוד שהעם האיראני, לראשונה בתולדותיו, נקלע למצב של ריבוי אוכלוסין שלילי.  תופעה המאפיינת חברות הקורסות לתוך עצמן מחוסר תוחלת.

כמו למשל החברות הילידיות של אירופה.

ומה קרה לטאליבן באפגניסטן בתום שלושים וכמה שנים? הוא עדיין במלחמה על חייו ועל השלטון באפגניסטן, שבה החליפו האמריקאים את הרוסים בתור כוח כובש, ועכשיו יש להם תאריך יציאה.

אם לשפוט על פי מה שהתרחש בעקבות יציאתם (הלא שלמה) של האמריקאים מעיראק, מוטב לאפגאנים האומללים שלא יצפו לשום דבר טוב בתום הכיבוש האמריקאי.

זה מה שקרה בשתי המדינות שילדו את הטרור הגלובלי מתוצרת האיסלאם הקנאי, הסוני והשיעי.

————————————————————————————–

* אין דבר מקורי בהגדרה הזאת: הפרשן האמריקאי נורמן פודהורץ פירסם בשנת 2008 ספר בשם "מלחמת העולם הרביעית, המאבק הארוך באיסלמו-פאשיזם"

—————————————————————————————-

בהמשך: צוק איתן, ישראל מול עזה – מפת האינטרסים של המזרח התיכון: מדינות, מעצמות, אירגונים, כלכלה ודת. החזיתות במלחמת הדתות הגדולה,  מי רוצה מה ולמה.

 

43 תגובות
  1. עידו לם permalink

    מאר מעניין מאוד אבל יש לי כמה השגות: בניגוד לקפיטליזם ולקומוניזם אני לא חושב שאפשר לקרוא לנאצים חלק מכנסיית השכל, מדובר פה באידיאולוגיה כול כך מיסטית שגורמת לש"סניקים שהולכים לבבאסאלי להיראות הכי רציונלים שיש. אגב מכנסיית השכל יש כאלה שהם גם מהירוקים ומנסים למנוע את האסון האקולוגי.

    אהבתי

  2. זווית אחרת: חלק ממשהו שפעם כתבתי. התפישה שהאיסלם דוחה את המערב כתוצאה מהתנגשות ציביליזציות בנוסח הנטינגטון לא לגמרי מדויקת. התהליכים בשנים האחרונות מוכיחים כי הסוציולוג בנג'מין בארבר בספרו הג'יהאד נגד מק- עולם, ניתח את האזור בצורה מדויקת יותר. בארבר ניתח את המלחמה בין תרבות הצריכה לדור השני של כבושי מקדונלד. הדור שזכה להשכלה מערבית ומחזיר עטרה ליושנה. אם לעשות רדוקציה, מדובר הזו מרד צרכנים.

    אהבתי

    • עמירם, תיאורטיקנים מהאסכולות המערביות המקובלות, מכיוון שהם עצמם אתאיסטים ורואים את הדת ואת האמונה כבלה-בלה וממבו-ג'מבו, הם חייבים לגייס הסברים סוציו-אקונומיים כדי להבין תהליכים היסטוריים. הם לא מוכנים לקבל שהחבר'ה של גוש אמונים הולכים להתנחל בגלל אמונתם למרות שהם מגיעים משכבות סוציו-אקונומיות שונות, או שהחמאסניקים של עזה מוכנים להתאבד בגלל אמונתם, למרות שגם בין המתאבדים האלה יש בני עשירים שיש להם הכל ועניים שאין להם דבר. כבר כתבתי הרבה על אי היכולת של מדעי החברה החילוניסטיים להסביר עולם שבו יש בני אדם בעלי מניעים מגוונים, ועל הצורך שלהם לדחוק את כולם לתוך הפריזמות הפרשניות הצרות, המצומצמות והמצמצמות, שדרכן הם רואים את העולם.

      אהבתי

  3. טעות בשורה האחרונה. צריך להיות מדובר במרד צרכנים בלבד.

    אהבתי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    אני מעריץ גדול של יכולת ההתמדה שלך. כותב עוד ועוד לעידו לם, עמירם ומנחמי בן ציון.
    עלה והצלח. טוב לראות שיש מפיצי שנאה שאין להם קוראים.

    אהבתי

  5. עידו, קטונתי מלשפוט אידיאולוגיות מהסוג הזה ואני מעדיף להסתמך על הצורה שבה הן רואות את עצמן. הקומוניזם האפוקליפטי מיסודו של מרקס ראה את עצמו כ"סוציאליזם מדעי".הקפיטליזם החמסני מסתמך על אינספור גרפים, שלא לדבר על תיאוריות דארוויניסטיות. והנאציזם פיתח קני מידה מדידים ומדעיים כדי לקבוע מיהו הארי הטהור למהדרין, או היהודי המשוקץ,ולסמוך את עצמו על ניתוח מדוקדק של ההיסטוריה האנושית. נכון שבכנסיית השכל יש גם אגף ימני, ונכון שיש גם ירוקים. למרבית הצער, האחרונים נראים כעלה תאנה בלבד.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      אנונימי ,

      אם אין לך מה להגיד לעיניין, אתה לא מוכרח .לפי תאורית הסמול, יש

      להם פרספקטיבה ממעוף העוף .אינטלגנציה שנוזלת להם מהאוזניים .

      סטיתם מהנורמה היא תקנית רק 5%.עדיין לא בונים עבורם מוסדות לטעוני

      טיפוח .הידד לדמוקרטיה המתרפסת . בכלל למה אתה אנונימי, אולי

      אין לך ביטחון, שתהיה כאן מחר וחבל שסתם נכיר אותך, אחד בלי עתיד ?

      או אולי אתה פוחד שיבוא שוטר ימני, אם לא תגמור מהצלחת ?.

      אהבתי

  6. בן ציון, הענקת לאנונימי כבוד וצומי הרבה מעבר למה שמגיע לו. כנראה יושב קרנות או אידיוט שימושי המשתייך לשברירון של אחוז מהאוכלוסיה ויש לו השגות על מספר קוראי. אילו היה מספר קוראי קטן כמספר חבריו, כבר הייתי סוגר את הבאסטה.

    אהבתי

  7. עידו לם permalink

    לאנונימי: כמות לא שווה איכות, ליוסי גורביץ יש המון קוראים ובתור מי שהיה קורא אותו בעבר אני יכול לדעת כמה שקר רמייה וחוסר תחכום יש בבלוג שלו.

    אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    מכיר בטעות. בעל הטור צודק. יש לו קוראים רבים והוא מעצב דעת קהל. עובדה: השנאה שהוא זורע בטוריו כאן מופיעה תחת כל עץ רענן ברחבי הארץ.
    מנחמי, אני לא פוחד שיופיע אצלי שוטר ימני. אני פוחד שאתה וחבריך תופיעו אצלי. על המשטרה אני עוד סומך, בערך.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      אנונימי.

      אני מבטיח לך בזאת שלא אשלח לך שוטר ימני ,רק בתנאי שתגמור מהצלחת.

      אשלח לך את השמרטפית, שתנגב לך את שאריות השטויות שלך מהפה. אתה

      כל כך ליברל, שמאפשר לכתוב דברים שלא נכנסים לך לראש .אם אתה מרגיש

      שאתה שנוא ,זה סימן שאתה מרגיש ,זה עניין סוביקטיבי ובאחריותך בלבד,

      על מה שמתרחש אצלך במוח .אנחנו בתמימותנו חושבים שאפשר לפקוח את

      עינייך ,כי אתה יקר לנו מאוד, בגלל מוצאך היהודי ולנו גורל אכזרי משוטף .

      אהבתי

  9. אנונימי חביב ומתוק שלי, ברור שמשהו מאוד-מאוד מציק לך, אם אתה טורח כל כך לעסוק בבלוגר נידח וחסר חשיבות כמוני. אני גם יכול לשער מהו הדבר המציק לך כל כך. אבל לצערי איני יכול לעזור. אנא, ממך, הפנה את משאביך היקרים ואת תשומת לבך המכובדת למטרות ראויות יותר ממני, התואמות את שיעור קומתך. אם בכל זאת יהיו לך אי אילו השגות ענייניות או מעניינות לדברי, אשמח להתייחס. במסלול הנוכחי שאתה פוסע בו, אתה פשוט חוזר על עצמך וזה מאוד משעמם אותי.

    אהבתי

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    מאפיהו היקר והנלבב, אכן היטבת לתאר את עצמך. אני מבין מהטור החדש שלך שמה שמפריע לך בעיתון הארץ הוא העובדה שמדובר בעיתון היחידי בארץ שעוד לא נמכר לבעלי עניין ומתאר תמונה מורכבת של המציאות, ולא רק מציאות חד ממדית שבה ישראל תמיד צודקת וכל הסבל האנושי הצד השני הוא באחריות החמאס, האו"ם, העולם, הגורל האכזר. אבל לא אנחנו. אנחנו תמיד צודקים וטובים.

    אהבתי

    • "מדובר בעיתון היחידי בארץ שעוד לא נמכר לבעלי עניין". כתבת, אנונימי, והרמת לי להנחתה קטנה: איך היית מתאר את העניין שבגללו ראו לנכון משפחת דומונט-שאוברג מגרמניה וליאוניד נבלזין מרוסיה להשקיע מכספם ולקנות 40% מהעיתון?

      אהבתי

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    תיהנה מההנחתות הקטנות. אתה הבנת את כוונתי. הארץ הוא העיתון היחיד בארץ שעדיין אינו משרת את השילוש הקדוש של מדיניות הממשלה, הפרה הקדושה ששמה צה"ל, והקשר המפוקפק שבין ההון לשלטון.
    וכמובן, דומונט-שאוברג ונבלזין אינם חשודים ברצון להפסיד כסף. העובדה שהארץ מאבד קוראים, כפי שציינת בטור החדש, מעידה, אם כן, על עצמאות מערכתית. שאפו!

    אהבתי

  12. יש לי הרבה כבוד ל"הארץ", אם טרם הבנת, אבל דווקא בתחומים שבגללם הוא מעניין אותך הוא נתפס בשקרים ללא הרף.

    אהבתי

  13. לאנונמי ומאפיהו. השאלה לא מי הבעלים, אלא איזה חופש עיתונאי הם נותנים. לדעתי אין עיתון בישראל, שמאפשר כתיבה עיתונאית חופשית כמו 'ארץ'. ובמדינה שהימין עולה אין פלא שהם מעדיפים לקרוא את ינון מגל ב- 'וואלה' שנותן לקוראים לקרוא את מה שהם רוצים ולא את מה שקורה.

    אהבתי

  14. עמירם, עם כל הכבוד, חופש עיתונאי לכתוב שקרים הוא סתם נזק, וזה בדיוק מה שמפיל את "הארץ". עיתון צריך לשרת את קוראיו. לא לשקר להם.

    אהבתי

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    כמו למשל ה"שקר" שמופיע בהארץ, שצה"ל הפעיל נוהל חניבעל ברפיח מתוך ידיעה שחפים מפשע ייהרגו בהמוניהם. "שקר" שלא מופיע בעיתונים אחרים. ישראל כל כך פוחדת להתמודד עם חייל שבוי בידי החמאס, עד שהיא מעדיפה להרוג עשרות (ואולי יותר) חפים מפשע ברפיח, ואולי אף את הקצין האומלל עצמו. "שקרים" כאלה יופיעו רק בהארץ. מה עוד יופיע רק בהארץ? תיעוד אמיתי של הסבל האנושי בצד השני – ולא משנה כרגע "מי התחיל." בשאר כלי התקשורת תוכלו לקרוא רק כמה עם ישראל נהדר בשעה קשה זו. והאמת, גם הארץ חוסך מקוראיו את תמונות הזוועה שמופיעות בכל שאר כלי התקשורת בעולם.

    אהבתי

  16. אנונימי, אתה מאוד משעמם, מאוד צפוי, קלישאי וקשקשן, יבש כחציר ומעייף כעציץ. הספיק לי ממך. אין לך מה לחדש לי. כשיהיה לך תחזור.

    אהבתי

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    זה היה טיעון משכנע, חביבי. שקלת פעם לחזור לכתיבה עיתונאית? אני בטוח שידיעות או ישראל היום ישמחו לקלוט אותך, ולא ייוודע כי באת לקרבם.

    אהבתי

    • תמיד חשבתי שהשמאל המזוייף והימין הקיצוני מטומטמים באותה מידה, אבל אתה שובר שיוויון, עיוני. ומה שמדהים, נראה שזה בא לך ללא שום מאמץ.

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

        קראתי כמה מטוריך והשתכנעתי שאתה אכן ימין קיצוני. את פשעי השמאל אתה מתאר בצבעים קודרים ואילו פשעי הימין בעיניך הם מכה קלה בכנף, משובת נעורים של כמה פרחחים לא אינטלגנטים. אז רצחו פה ושם, ביג דיל? מה זה בהשוואה לפשעי השמאל, מה?
        בקיצור, בתור ימין קיצוני באצטלה של פסבדו-אינטלקטואל, אני חושב שהוכחת שהימין הקיצוני מטומטם יותר. ותגובותיך לדברי רק מחזקות את הרושם הזה. ברור שאתה יודע להתמודד רק עם תגובות אוהדות.
        עיוני.

        אהבתי

  18. למאפיהו. לדעתי גדעון לוי בשיתוף עמירה הס צריכים לקבל פרס פוליצר. אין לדעתי בישראל עיתונאים עם יושר אינטלקטואלי כזה, ומצפון אנושי חוצה גבולות דת.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עמירם .

      מי קיבלו פרסי שלום והביאו שלום ?."מצפון אנושי חוצה גבולות" את זה לא כותבים

      בעיתון, על זה מתפללים ,כדי לזכך את הנפשך ולא של הזולת .מה שמתאים לך, לא

      עיניינו של אף אחד.יהודים מתפללים לא מטיפים .כבר ראינו את מטיפי מוסר נוצריים

      הפדופיליים .לא מוכן שמישהו יתגלח על המצפון שלי, גם אתה לא .אז תגיע לבד

      למסקנה ,איך נכון יותר לנהוג ,ותשא בתוצאות ההחלטה, בלי לילל .

      אהבתי

  19. עמירם, כבר קרה שעיתונאים מסוגם קיבלו את הפרס הזה וזה נגמר לא טוב.

    אהבתי

  20. יש לנו כאןויכוח מהותי, שגולש למושג מיהו עיתונאי. ולמושגים אחרים של גבולות המוסר. נראה לי שויכוח כזה בגלל אופיו (אם ויכוח כזה יכול להתפתח בין דעות כל כך קוטביות) צריך להיות בע"פ.

    אהבתי

  21. למאפיהו
    להתראות.

    אהבתי

  22. אנונימי, מ.ש.ל.

    אהבתי

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    עמירם,
    אני מזכיר לך, האיש שאיתו אתה רוצה לנהל ויכוח בע"פ הוא אותו אדם הטוען שגדעון לוי, עמירה הס ואחרים הם אנטישמים המעלילים על עם ישראל עלילות דם. חמור מכך – הם גם מעזים בחוצפתם לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ, בעולם הרחב. הוא מאשים אותם ב"הסתה ברורה וחד-משמעית לרצח יהודים." להבדיל מהימין, שרוצה להרוג ערבים וכמה מהיהודים, השמאל, לשיטתו של ידידך, מבקש להאביד את כל עם ישראל. בקיצור, בוגדים שיש להתגונן מפניהם בכל האמצעים. וכמובן, הם גם עושים "מיליונים" על חשבון עמותות זרות. מוזר, אני חשבתי שהכסף הגדול נמצא בתעשיות הבטחוניות, שמנציחות מלחמות.
    בקיצור, חשוב היטב ובחן את מצפונך לפני שאתה יושב איתו לקפה. מי יודע איך זה עלול להיגמר? אולי תגלה שגם אתה "בוגד" ובמקום קפה תזכה לקבלת פנים של הצל וידידיו?

    אהבתי

  24. לאנונימי
    מכיר את מאפיהו שדעותיו שונות משלי, ועל כך צריך לדבר. עמירם

    אהבתי

  25. למנחמי בן ציון
    אם תגדיר מיהו יהודי, ותשכנע את היהודים לקבל את ההגדרה שלך יגיעו ימות המשיח. אני מכל מקום אתאיסט, ומה שחשוב לי הם החיים. ולא רק של היהודים. ברגע שיש הסכמים אין מתים. ראה, מצרים וירדן. את כל הנימוקים שאתה מעלה בדעתך נגד הסכם אמרו כבר לפניך. לפני הסכם השלום הראשון.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עמירם .

      מתפלא עליך, יש לך קושי להגדיר מיהו יהודי ? מה דעתך, כל מי שאמו יהודיה ?

      למה צריך בכלל לשכנע מישהו ?. אין דבר כזה אתאיסט .אתה רוצה לומר שאתה

      אדם חסר מוסר ומצפון ? .עבודת השם המעשית, מה שאתה קורא דתיות, באה

      רק להעצים את הרגשת אסירות התודה, על מה שניתן לנו בארץ ,שאין בשום

      מקום אחר ביקום .אני לא מתנגד לשלום להיפך ,ממש יש לי מה לעשות מלבד

      מלחמות .לגבי השלום עם מצרים וירדן ,אי אפשר להקיש מאחד לשני, במציאות

      שונה .מי שלא רואה את השוני שיתחיל לבדוק את שדה הראיה שלו ,אצל

      רופא עיניים. אני מבין שאתה בשביל שלום, תהיה מוכן גם להתאבד, זכותך !

      כך אני רואה את המציאות .חבל .לא ניסית לשכנע שבאמתחתך איזה טריק

      או גישה מפורטת ,להשגת שלום .אולי אתה בעצמך לא בטוח בדרכך ?

      אהבתי

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    עמירם,
    אתה מכיר את האיש ולכן קל לך, כנראה, להתעלם ממה שלא נוח לך לראות. קרא את דעותיו מתוך מחשבה שמדובר באדם זר, שאינו מוכר לך. ואז תגיד לי אם היית יושב איתו לקפה.

    אהבתי

  27. לאנונמי
    אם נצא מתוך הנחה שאתה מאמין שמדברים עם אויבים, אז בוודאי עם אנשים שדעותיכם חלוקות.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      לאנונימי

      סליחה שאני נכנס לשיחה האינטימית שלך על כוס קפה . אטאיסט כקלישה

      מבלי להבין את המשמעות ,אולי זאת ההזדמנות שלך לחשוב לעומק מה

      זה לחיות בלי הערכים שקיבלנו (ולא משנה ממי ) בעבור העולם כולו .והם

      ששומרים עלינו ,כי העולם לא יכול להתקיים בלי הערכים האלה .לכן הביקורת

      שניתכת עלינו כמוסרי הערכים, היא מוחלטת מצד אחד ,אבל כשהעולם מרגיש

      שאנחנו בסכנה הוא מייד מתייצב להגנתנו ,מצד שני .זה שלא היית יושב איתי

      על כוס קפה ,מראה כמה ליברליות שמאלנית יש בך .אתה מוזמן לענות לי, רק

      לאחר שתבין על מה שאני מדבר .לי אין עיניין להסתחבק עם אף אחד .

      בבקשה אתה מוזמן להתמודד לעיניין , אחרי שתחשוב שאתה מבין על מה

      אני מדבר .הביקורת שלי עיניינית לחלוטין ,לא תשמע ממני קללה וכו', מה

      שכל המרשתת מלאה עד למיאוס .

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        לאנונימי ,

        אולי לפשט את עיניין האטאיזם ,יש נוסחה מאוד פשוטה להבנה .

        והיא, אלוהים = ערכים .גם אני לא מאמין בסיפור הבריאה בתנ"ך.

        אבל אני מאמין בערכים שהתנ"ך נתן לנו ,וזה מה שחשוב . בלי

        הערכים האלה אין לאדם מוסר ומצפון . מוסר, זה מה שנכון או

        לא נכון לעשות לעשות ,ומצפון (מצפן) הדרך שהאדם ילך בה, כדי

        להגשים את הערכים האלה .עכשיו תחליט אם יש דבר כזה אטאיזם.

        אהבתי

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    מנחמי,
    האם מוסר נובע רק מאלוהים? האם בלי אלוהים איננו נדרשים לכבד את האחר ולהעניק ערך לחייו? לנהוג ביושר? על קיומו של האל קטונתי מלהכריע, אבל המוסר הוא עניין אנושי, ואסור שיהיה אלוהי. גם זונחי האל מחויבים לשמור על המוסר, מבחינת "על תעשה לחברך."

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      אנונימי .

      לא אמרתי שהמוסר נובע מאלוהים ,אמרתי שזה אותו הדבר . זה עיניין של

      טרמינולוגיה בלבד . אלוהים זה מושג רוחני ,בדיוק כמו ערכים . ביהדות כל

      מה שאתה עושה ,הוא מתוך בחירה אישית (הרשות נתונה ) .זו הגדולה

      של היהדות, שמשאירה את האחריות למעשיו, בידי האדם עצמו .עשרת

      הדברות אינן המצאה יהודית ,קדמו לה חוקי חמורבי . היהדות רק שיכללה

      העמיקה ופירשה אותם בחכמה רבה .ברובה לצורך סדר חברתי סוציאלי.

      לכך הערכתי הגדולה לחוכמת כותבי התנ"ך . בתנ"ך נאמר ,אם בחוקותי

      לא תלכו ,אם לא תממשו את הערכים האלה ,יהיה לכם רע .הרע לא יבוא

      ממני .אלה מתוצאת מעשיכם .

      אהבתי

Trackbacks & Pingbacks

  1. אבו מאזן והפלשתינים לוחמים במלחמת העולם הרביעית | מאפיהו

התגובות סגורות.