דילוג לתוכן

השקר מס. 1 של השמאל המזוייף: רק על עצמי לספר ידעתי

יולי 21, 2014

בשלוש השנים וקצת שבהם אני מתחזק את הבלוג הזה, יצא לי לנהל אי-אילו ויכוחים ודיונים עם אנשי שמאל וגם עם אנשי ימין שהיו להם השגות שונות על דברים שכתבתי כאן.
עלי לציין שהוויכוחים עם אנשי הימין קלים יותר, וזה מסיבה פשוטה: הם ישרים יחסית. יש להם עמדות לאומניות בדרך כלל, הם גאים בהן, לא עושים חשבון לאיש, ולכן קל למדי לחשוף את הסתירות והפירכות בטיעוניהם.
עם אנשי השמאל זה לפעמים קצת קשה יותר, בגלל חמקמקותם. הם הרי מחוייבים לכל מיני ערכים נעלים כמו "הומניזם" או "ליברליזם", יש להם את הקוד המגוחך של ה"פוליטיקלי קורקטנס" ורבים מהם נוהגים להתפתל לפני שהם נעלמים מהדיון מובסים, כשזנבם בין רגליהם.
*****

הפעם אעסוק באחד הטיעונים הנפוצים ביותר של אנשי השמאל המזוייף, זה שהם משתמשים בו בהרחבה בכל פעם שהם מוצאים את עצמם עם גבם אל הקיר בסופה של שלשלת טיעונים ידועה ורווחת מאוד, הלובשת את הצורה הסכמטית הבאה:

איש שמאל: ישראל היא מדינה גזענית, שבויה בקנאותה הדתית, טואליטרית ורצחנית!
מתווכח: אתה לא חושב שאתה מגזים? תסתכל מה קורה בסוריה, באיראן, בצפון קוריאה. איך בכלל אפשר להשוות? קצת פרופורציות בבקשה. ראה את התמונה הרחבה. אם ישראל היא כה נוראה, מה תגיד על…ועל…ועל…
איש שמאל: לא מעניין אותי מה קורה בסוריה! מה אכפת לי מרוסיה?! מה אתה מביא לי את אמריקה? אני ישראלי – ואני מתרכז במה שקורה בישראל! העוול שאנחנו עושים – הוא זה שמעניין אותי, ואותו אני רוצה להפסיק.

DSCF2496

טבח נמשך בסוריה: ומי לא מתעניין? השמאל המזוייף

אני בטוח שכבר נתקלתם בטיעון הזה. בין כמי שמעלים אותו, ובין כמי שמבקשים להפריך אותו.

טיעון מופרך ביותר ואף מביך מאוד, במיוחד כשהוא בא מאנשי שמאל. אלה האמורים להיות, בין השאר "אינטרנציונליסטים". כאלה המבינים, למשל, את המשמעויות של "הגלובליזציה", את השפעות גומלין בין פוליטיקה וכלכלה רב-לאומית, רעיונות שאין להם גבולות לאומיים, חוסר הגבולות המדיניים של המאבק לכדור ארץ ירוק וכו' –
אלה מתווים גבול מדיני בלתי עביר שבו נעצרת התעניינותם הפוליטית?
הייתכן?

*****

אז מאוד מעניין שההסתגרות המוחלטת הזאת, ההתבודדות המוחלטת בתוככי ה"רק על עצמי לספר ידעתי/ צר עולמי כעולם נמלה" – מאפיינת אך ורק את השמאל המזוייף הישראלי.
בכל הסניפים האחרים של השמאל בעולם, אנו מגלים משום מה התעניינות נרחבת ביותר במתרחש מעבר לגבולות ארצם, אם כי ממוקדת למדי בתחום צר אחד, כפי שנראה.
ראו למשל את השמאל האנגלי:
כמה מקדישים שם לכיבוש הקולוניאליסטי-אימפריאליסטי המתמשך של איי המאלווינס – פוקלנד באנגלית – או לאימפריאליזם וההגמוניה הנמשכים כלפי סקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד – לעומת תשומת הלב המוקדשת לכיבוש הישראלי של הגדה המערבית היא יו"ש?

או השמאל הספרדי הנאור והמתקדם:
עד כמה הוא מתעניין בעוול הנורא, שעדיין לא תוקן, שנגרם על ידי הספרדים לתושבים המרוקאים המקוריים של טנריף – או מה שעוללו במרוקו הספרדית – לעומת תשומת הלב המוקדשת באותו שמאל ספרדי לסבל הפלשתיני?

ומה באשר לשמאל האמריקאי ירום הודו, ולשאלת האינדיאנים המנושלים, או מחנות הריכוז העצומים של המסתננים ממדינות מרכז אמריקה – לעומת תשומת הלב המוקדשת גם שם למה שנמצא בחציו האחר של הכדור – ממש כאן בחברון ובעזה?

ואני יכול להמשיך כך, לפי אותה שיטה, שמאל אחרי שמאל בכל מדינה בשלוש-ארבע יבשות, שכו-לם-כו-לם לא מקבלים כלל את הדוקטרינה המעניינת והמקורית של השמאל הישראלי השקרן, המתרכז לכאורה אך ורק במה שקורה פה.
למרבה הנוחות.
למרבית הפלא, טרם שמעתי שום איש שמאל ישראלי נוזף בכל הקוליגות האלה שלו מהשמאל בארצות הים, וקורא להם להפסיק לתחוב את אפם האנין בעניינים לא להם – כלומר המזרח התיכון – ולהתרכז בבקשה בעוולות ובזוועות המתרחשות בארצם שלהם. שהרי העניין הפלשתיני ושאלת הכיבוש מצויים בידיו הנאמנות של השמאל הרלוונטי לעניין – זה שפועל כאן! הישראלי! היהודי-ערבי!

טוב, אני מקווה שברור לכם איך יכול השמאל המזוייף המקומי לצאת גם מהסימטא האפלה הזאת:
לא רק שכל מה שקורה עולם לא אמור לעניין אותנו, יכול השמאל המזוייף הישראלי לומר – גם כל מה שעושה השמאל בעולם לא מעניין אותנו! כל שמאל והאמת שלו! כל השמאל בעולם יכול לנהוג בדרך אחת – ולשמאל הישראלי מותר לנהוג הפוך!
בעולמנו הפוסט מודרני הכל הולך!

dscf5841

הרומנטיקה ההירואית של כיכר תחריר: ואיך זה נגמר בסוף כולם יודעים

במילים אחרות: ברור שמדובר בטיעון-לא-טיעון, בקשקוש בקומקום.

השמאל האנגלי והספרדי, האמריקאי והגרמני, וכל שאר יפי הנפש מהסוג הזה, מתעניינים מאוד-מאוד ובאופן כמעט בלעדי ב"כיבוש" הישראלי, הרבה מעבר למה שקורה בארצותיהם שלהם, ובטח מעבר לזוועות עצומות ונוראות בהרבה ממה שקורה בישראל – כגון עיראק או סוריה או דארפור, התליינות של ההייאטוללות באיראן או הטוטליטריזם הדכאני של צפון קוריאה.
ועימם במערכה הזאת גם השמאל הישראלי הצבוע במיוחד, עם התירוץ העלוב שלו, כאילו מה שקורה מעבר לגבולות "הכיבוש" אינו מעניינו.

כל החיילים צועדים ברגל שמאל/רק חיימקה שלי צועד לו בימין.

והאמת באשר לחלוקת הקשב המוזרה הזאת הרי ידועה היטב.

*****

לשיא של גיחוך ותועבה, כשל לוגי וסתירה פנימית, מגיעים הדברים בעתות חירום ומלחמה כמו עכשיו, למשל, כשיש מלחמה בין ישראל לחמאס.

לפתע מתברר לנו שלצורך העניין הפוליטי המרכזי שלו, שהוא הדה-לגיטימציה של ישראל והוקעתה בדעת הקהל הבינלאומית – אין לשמאל המזוייף הישראלי שום עניין אפילו במעשיו של האוייב ברגע זה – החמאס!

הו כן, יודו הצבועים והשקרנים האלה קצת באי רצון, נכון שבמקרה של החמאס מדובר בקנאים דתיים, לא בדיוק דימוקרטים למרות הבחירות שבעקבותיהן הם עלו לשלטון (כאילו. למעשה הגיע החמאס לשלטון בעקבות הפיכה אלימה מלווה בשפע של מעשי רצח נגד הפת"ח והפרה שיטתית של הסכמים מאז, וכמובן שום בחירות נוספות).
ומובן שאין להצדיק (אם כי יש להבין) ירי מכוון על אוכלוסיה אזרחית, אפילו שמדובר בסך הכל בישראלים השנואים, הגזענים והאפרטהיידיסטים.
וגם היחס של החמאס לנשים או להומוסקסואלים לא משהו.
אבל כל זה לא מענייננו!
אותנו, בתור שמאל עיקבי, רדיקלי, נאמן לעצמו – מעניין רק מה שעושה ישראל!

*****

כל השומע יצחק לנוכח הצביעות התהומית הזאת, המתחפשת לאיזו משנה אידיאולוגית סדורה ועקבית, של ראשי השקרנים והנוכלים המתחפשים לאנשי מוסר ורוח.

הסיבה ל"חוסר ההתעניינות" של השמאל הישראלי המזוייף במתרחש בסוריה או בעיראק, באיראן או ברצועת עזה (חוץ מאשר המקרים שבהם ישראל מפציצה שם) ידועה.
אין בכך שום דבר עקרוני.

פשוט מאוד: העימות עם העובדות הפוליטיות הנוכחיות במזרח התיכון עלולה למוטט לחלוטין את העמדה האידיאולוגית של השמאל המזוייף, שבמרכזה, כאמור, ההוקעה של ישראל. שהרי כל מבט כולל יחשוף מיד את העובדה שלעומת השחקנים האחרים באזור, ישראל משולה בעצם לשה תמים למדי.

*****

ויש לי הוכחה מצויינת לכך שאין שום דבר עקרוני ב"הסתגרות" של השמאל הישראלי המזוייף בדלת האמות של ההתרחשות המקומית.

זוכרים את הפטה-מורגנה של "האביב הערבי"?

לפני שלוש שנים וקצת?

הו, איזו רוח של אינטרנציונליזם נשבה אז במפרשיו של השמאל המזוייף הישראלי! איזו התעניינות פתאומית ומעמיקה באזור כולו, במרחב, בעולם הערבי!
איך הועלה על נס אחד התיאורטיקנים המקומיים ש"חזה" על פי פרמטרים כלכליים מושכלים, בניתוח מרקסיסטי מ-עו-לה את עליית הפרולטריון המצרי המנצח!
האביב הערבי כהגשמה בשטח של התיאוריה המרקסיסטית המנצחת!

איך היה נדמה שהכל מסתדר יפה כל כך עם השטויות המטומטמות של הפוסט-קולוניאליזם מתוצרת הפוסט-מרקסיסטים, עם האוריינטליזם מתוצרת הלאומנות המתקרבנת, עם חזון התעתועים של "החברה האזרחית" –

אך הכל קרס.

התמוטט כמגדל קלפים.

והסיבה לשינוי המוזר בדוקטרינה האוטרקית הרגילה במקרה של אותו "אביב" אינה סוד:
השמאל הישראלי המזוייף, עויין את עמו, עויין לדת של עמו, עויין למדינתו, נקלע לעוד אחד ממצבי ה-WISHFUL THINKING האופיינים לו.
לכוהניו הגדולים היה נדמה לרגע שרוח גדולה באה למזרח התיכון, רוח של רדיקליזם ואחדות, רוח של קידמה ונאורות, שעיקר עניינה בעיני השמאל המזוייף היה –

גורי לך ישראל הקולוניאליסטית הכובשת! הנה בא עליך "האביב הערבי" לכלותך!

מ"הארץ" עד ל"ארץ האמורי", מ"החברים של ג'ורג'" (סורוס) ועד ל"גדה השמאלית" עלו קולות הצהלה המטופשים של הטמבלים הרגילים, מאלה המתבדים אחת ליום או אחת לשבוע במקרה הטוב, אודות האביב הגדול, הנפלא, הנאדר הזה, הערבי כל כך, ש"מעבר לטוב ולרע"!
הרומנטיקה ההרואית של כיכר תחריר.

ואיך זה נגמר בסוף כולם יודעים.

כך ששוב, מובס ושפל רוח, לא היתה ברירה לשמאל הישראלי המזוייף, והוא נסוג חזרה אל האוטרקיות הכפייתית שלו.
הנמשכת גם עכשיו.

רשומה ראשונה. בהמשך: הדברים שהשמאל לא רוצה לדעת על החמאס ועל הספונסרים שלו

33 תגובות
  1. אור permalink

    אני כותב את הדברים כתגובה אם כי הייתי מעדיף לשלוח לך אותם במסר פרטי. נתקלתי במאמר מעניין שעשוי לעניין גם אותך. הכותב מבחין בין "הומניסט" לבין "פונדמנטליסט" בכדי לעמוד על דקויות שיח הזהויות העכשוי. אני זוכר שכתבת באת הפעמים כי אינך מחבב את הקצוות הקיונים בכל המחנות, ובהגדרה זו יש לתרום לדברים.

    הנה המאמר:

    http://eretzacheret.org.il/%D7%9C%D7%97%D7%A9%D7%91-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%97%D7%93%D7%A9/

    (ואם לא ראוי היה להעלות את ההודעה ואת הקישור כאן, הרי התנצלותי הכנה ובקשתי כי תמחק את הדברים)

    אהבתי

  2. אור, אני מודה לך על ההפנייה. קראתי בעניין. לדעתי הכותב מציע דרך לא מעשית במיוחד, סוג של "איגוף לוגי" של הבעייה. הדעה שלי הפוכה, במידה מסויימת: כדי לפתור את הבעיה, יש לתפוס את השור בקרניו. רוב עצום של הישראלים ושל הערבים הם מאמינים/מסורתיים. שורש הבעיה הוא דתי/לאומי. לכן יש לפתור את הבעיה בהדיינות בין-דתית. אגב, היוזמה הסעודית הידועה דיברה בדיוק על זה, וכדאי מאוד להחיות אותה. כל מה שעושים מנהלי הסכסוך הנוכחיים מהתחום הפוליטי הוא לנצל את האלמנטים הדתיים המכריעים של הסכסוך כדי לקבע ולהחריף אותו. הם לא יוכלו לעשות זאת אם אנשי הדת הבכירים משלושת הדתות יתיישבו על המדוכה.

    אהבתי

    • אור permalink

      איני מכיר את היוזמה הסעודית. תוכל, בבקשה, לצרף הפניה אליה?

      אני סבור כי יתרונה של ההבחנה שהציע הכותב הוא בכך שהיא מפנה את הדיון לשדה סמנטי שונה העוקף את המבואות הסתומים של מרחבי השיח שבהם כיתתנו רגלינו זמן כה רב. כינית זאת איגוף לוגי, ואולי בזה יתרונו, בכך שהוא אינו מישיר מבט עם הבעיה ואינו מתמודד עם הפרובלמטיקה במישרין.
      אני חולק איתך את הדעה ששורש הבעיה הוא בעיקרו דתי. לא כולו, חלקו. גם אם חלק זה חלק ארי הוא. ויחד עם זאת אני אוחז בדעה כי הזרמים התת קרקעיים החזקים הפועלים מתחת לפני השטח של הדברים, אלו הכוחות שאת הביטויים שלהם אנו מוצאים במרחב הפוליטי, הם אלו הכלכליים. איני מתכוון כמובן אל כלכלה יחידנית אלא אל האינטרסים הכלכלים- פוליטים של הפועלים במרחב הפוליטי.

      אהבתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    ללא ספק מדובר באותו מוסר כפול אנטישמי שבה להכפיש ולהלל כל דבר על פי הקריטריון המרכזי של תורת ה"מוסר" השנייה שקמה בהיסטוריה (אחרי זו היהודית), הלוא היא אותה תורה על פיה יהודי (שם תואר) משמעו רע ולא יהודי (שם תואר) משמעו טוב

    אהבתי

    • אנונימי, אני חושב שאתה קצת טועה בבעל אותו מאמר. לפי המשפט שם המבחין "בין אלו המאמינים בזכותו של האדם להתקיים בכבוד, בשלום ובביטחון, לבין אלו המקדשים את הנאמנות לאל, לטריטוריה או לדת." דומה שהוא אינו חושב שמאמינים של דת כלשהי יכולים באותה הזדמנות חגיגית גם להאמין בזכותו של האדם להתקיים בכבוד, בשלום ובביטחון. זאת אומרת, סתם אתאיסט רגיל.

      אהבתי

  4. אור, קבל לינק על היוזמה הסעודית. מדובר בוויקיפדיה ויש עוד המון. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9E%D7%AA_%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D_%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%AA
    כבר הסברתי לך כי היתרון של היוזמה הזאת בכך שהיא מעשית לאין שיעור יותר ממה שמציע בעל המאמר ב"ארץ אחרת", שמחייב יצירת עולם מושגים חדש, שנראה לי כי הוא יכול להיות ברור רק לקבוצה מצומצמת ביותר באליטות.

    אהבתי

  5. הפעם הטענה שלך על פעילי השמאל בחו"ל ממש לא מבוססת. בתור פעילת שמאל שגרה באנגליה אני דווקא מתרשמת שאנשי השמאל פה פעילים מאוד במבחר גדול של נושאים מקומיים: קצבאות רווחה, פליטים ומבקשי מקלט, יחס למיעוטים אתניים, העלמת מס של החברות הגדולות, סחר הוגן ועוד ועוד.
    בנוסף גם יש פה פעילים שמתעניינים בחו"ל. פעילי שמאל רבים מאוד, למשל, מבלים תקופה במדינות אפריקה שהיו פעם חלק מהאימפריה, מנסים לתקן ולעזור. או בהודו. ויש גם כאלה שמתעניינים במזרח התיכון, שגם הוא היה פעם כידוע תחת מנדט בריטי. ישראל תמיד חושבת היא מרכז העולם, אבל באמת שיש לשמאל בחו"ל עוד כמה דברים להתעסק בהם.

    עניין נוסף: העובדה שבסוריה מתרחש טבח רצחני לא מצדיקה את המתקפה הלא מידתית (וזה בשיא האנדרסטייטמנט, כן) על עזה ואזרחיה. לא נכון שלאנשי השמאל לא אכפת, ואם תחפש תמצא מבחר גדול של התיחסויות וגילויי דעת בעניין. אבל יש לישראלים עניינים בוערים יותר שנמצאים בתחום אחריותם. לא חוכמה לגנות את סוריה, שאין לנו שום דרך לשנות את המצב בה. חשוב וחיוני לגנות את הממשלה ואת הכיבוש. זאת לא צביעות.

    אהבתי

    • יעל, גם אנשי השמאל בארץ עוסקים בעוד נושאים חוץ מהכיבוש. אבל הם מרשים לעצמם להדיר את עצמם מכל עיסוק או אפילו הבעת דעה על המתרחש במזרח התיכון כשזה לא מתאים להם, תחת הטענה שהם מרוכזים במתרחש פה. מדבריך אני מבין שהשמאל הבריטי הרבה יותר נינוח בהגדרת תחומי התעניינותו מעבר לתחומי הדגל עם הצלב האדום על הרקע הלבן. ואגב, מה בקשר למלווינס? מי שיש לו תרעומת על ההתנחלויות בגדה והכיבוש שם, איך הוא שותק על המלווינס? למלכת אנגליה יש קושאן מהאל הארי הגדול ווטאן, או אולי מאיזה בישוף אנגליקני והשמאל אומר אמן? איפה הקריאות להחרים תוצרת בריטית בגלל הכיבוש הזה של כמה איים אלפי מיילים מהמולדת? ולמה השמאל הישראלי שותק על זה? ומה היה השמאל האנגלי אומר אילו השמאל הישראלי היה עורך הפגנות מול שגרירות בריטניה בתל אביב ומחרים תוצרים אנגליים בגלל כיבוש המלווינס? אני גם רחוק מלקבל את אבחנותיך בדבר אחריותה של ישראל לאי-מידתיות. אכן, יש אי מידתיות, והיא נובעת כולה משיטת "המלחמה" של החמאס. עליו התיק. תעשייני סנאףשמודים שזו אומנותם וזו מטרתם (בקרוב הפוסט), שלמרבית הפלא נתמכים על ידי אנשים הקוראים לעצמם שמאל. את זה מבינים היטב גם האחים המצרים ועוד אחים ערבים של החמאס ואף אומרים זאת בקולם, אז מהשמאל הבריטי נלמד מידתיות מהי? שנתחיל לדבר על דרזדן, או שזה ישן מדי? ואם זה ישן מדי, מה עם הנאכבה? היא לא התיישנה? צר לי, יעל. אין לשמאל שום טיעונים תקפים להסברת התנהגותו הצבועה.

      אהבתי

      • זה שלבריטים יש קופת שרצים ענקית לא אומר שאנחנו יוצאים פטורים בלא כלום.
        לא רוצה ללמוד מהם איך להרוג עוד יותר ביעילות ולהצדיק את זה. כדאי בהחלט לחשוב איך זה שהאירופאים התגברו על הרצחנות והחשבונות העקובים מדם שלהם והצליחו להמשיך הלאה ולשתף פעולה.

        גם אין לי שום עניין מיוחד להגן על השמאל האנגלי, רק רציתי להצביע על הגיחוך בטענה שכל העולם נגדנו, רק נגדנו, ותמיד נגדנו. אגב, כמה וכמה אנשים שפגשתי כאן מחוגי השמאל היו לראשונה בישראל כמתנדבים בקיבוץ, וההתפכחות מהערצת ישראל היתה קשה מאוד בשבילם. במלים אחרות, לא כולם אנטישמים.

        ולקינוח, להאשים את החמאס באחריות לפצצות שיוצאות ממטוסי צה"ל… נו, באמת. ממך ציפיתי ליותר.
        לא נראה לי שתמצא אנשי שמאל שחושבים שהחמאס הוא ארגון חיובי והומני. גם הרבה פלסטינים שדיברתי אתם לא סובלים את ההנהגה הפלסטינית המושחתת והכוחנית. זה בכלל לא משנה. גם ביבי נתניהו עושה לי פריחה וזה לא מצדיק אפילו רקטה אחת שנורה על שטח ישראל.

        מצטערת לאכזב אותך, אבל לא תתפוס אותי תומכת באנשים שמשתמשים בנשק ובכוח ובהפחדה. מה שנדרש כאן הוא ריפוי ולא ליבוי האש.

        אהבתי

    • חיים סאלאוויציק permalink

      יעל
      לי נראה שאין כאן שאלה כלל של מידתיות, מידתיות נדרשת כשאני בא להעניש מישהו או לנקום במשהו, אנו כאן לא באים להעניש אף אחד או לנקום, אנו באים להגן על חיינו ועושים לשם כך את כל הנדרש לפי דעתנו.
      השאלה כאן היא אחרת, השאלה היא, אם יש לנו זכות לקפח חיים של אנשים שלא מעורבים ברצח?
      וע"ז באה התשובה, שהם אשמים ומעורבים כי הם בחרו בחמאס שקורא להשמיד את כל היהודים במדינת ישראל, מי שבחר בזה עליו לקחת אחריות, הם יכולים להתאגד ולהפיל את החמאס, ומשהם לא עושים כך, הם נושאים באחריות.
      זכותנו לפעול להגנת חיינו בכל דרך אפשרית, אם קבוצה של מאה אנשים באה להרוג אדם אחד, זכותו להרוג את כולם.
      מקווה להבנה

      אהבתי

  6. מנחמי בן-ציון permalink

    יעל .

    באותה מידה אפשר לומר כשאת יושבת בלונדון ונותנת עצות .את מחכה
    למצב שאי אפשר יהיה לגנות את ישראל ,כי לא ניתן לשנות את המצב ?
    מה את יודעת על מה מידתי ומה לא מידתי .תזכרי שסיום מלחמת העולם
    נגמרה בפצצת אטום .רוצה שנגיע לזה ? אנחנו פה נלחמים על חיינו .יש
    לנו מה לעשות בחיים ,להם אין .זבשם .הטיעונים שלך אקדמיים ילדותיים.
    זאת לא צביעות מצידך שחיוני וחשוב, לגנות את ישראל תמיד .ניראה אותך
    בעוד דור עוברת חופשי ברחובות לונדון המתאסלמת .אז תרימי את ישבנך
    ותגיעי בטיסה לאן ? אל המקום היחידי בעולם שאת מגנה .כשתגיעי לכאן
    רק אז תהי צבועה ? אז אנחנו המגונים ,נחכה ונסלח לך, מתוקה .

    אהבתי

  7. מנחמי:
    זה המלכוד הרגיל:
    אם אני שמאלנית בישראל, עכשיו אסור לי להביע דעה כי "שקט, יורים".
    אם אני שמאלנית בחו"ל, אסור לי להביע דעה כי רק מתוך הלהבות אפשר לראות בבהירות, כמובן.

    בשום שלב לא אמרתי שצריך לגנות את ישראל תמיד. הראייה הזאת של שחור ולבן היא מה שמונע כל אפשרות לדיאלוג. אם כבר, זה ממש ילדותי לטעון שמי שלא אוהב את הכוחנות והכיבוש הישראליים שונא את ישראל. כל גננת תסביר לך את זה, אחרי שתגמור להאשים אותה שהטיעונים שלה הם גם אקדמיים וגם ילדותיים.

    את שאר הדברים שכתבת לא הבנתי, אולי תנסה להציג את הטיעונים שלך באופן יותר מסודר.

    חוץ מזה, אני לא בלונדון. תאר לך שיש באנגליה עוד מקומות חוץ מלונדון!

    אהבתי

  8. אור permalink

    תודה על הלינק. איני בקי בדברים דיים בכדי לגבש דעה בנושא אך מפתיע לגלות שישנה הענות חיובית מושכלת ממי שראיתי שלא בצדק כסרבן לכל התדיינות בנושא.
    לגבי הכותב בארץ אחרת, זהו חלק מדיון אקדמי. הצד הפולטי- מעשי הוא במרחב שונה. ועם זאת עלי להעיר כי דבריו אינם מכוונים לקטלג אנשי אמונה כמי שאין ביכולתם להאמין גם בערכי האדם. אולי מוטב היה לשרטט ציר שאלו שני קצותיו או שני איכותיות שאינן עומדות בסתירה זו עם זו, ואולי אף בקווי מתאר שלעיתים אחדים מהם מודגשים יתר על המידה. ובעצם, אני תוהה האם הבחנה זו כופה התייחסות רק אל מצבים בהם ישנה סתירה בין סוגי האתוס השונים. אולי אין כוחה יפה שלא עולה סתירה בינהם.

    אהבתי

  9. מנחמי בן-ציון permalink

    יעל .

    לונדון כמשל ,אני לא מעוניין להאשים אף אחד .את חושבת שמשם את רואה יותר
    בבהירות, שיבוסם לך .הדוגמה על הגננת שמתאימה לך ,מראה כמה שאת בוגרת .
    כל מה שאני חושב ומרגיש שבדבריך את מאשימה את ישראל, היום ובכלל בכוחנות,
    זו לא ביקורת .זו בוגדנות מטופשת .את יכולה להמשיך ולתת תמיכה מורלית
    לחמס. רק שתדעי שלבגידה יש מחיר ואת תשלמי על כך, כמו כל 6% השמאלנים
    באוכלוסיה .כמו אחינועם ניני, אורנה בנאי וכו' .את היתר שלא הבנת ,את כניראה
    גם לא מסוגלת להבין ,כי זה לא מתיישר עם ההיגיון שלך ,אז אין טעם להסביר .
    אז מתוקתי תשמרי על עצמך ותהיא בריאה וכמה טוב שאנשים כמוך נמצאים רחוק
    מכאן ויש לך הזדמנות להצטרף להפגנות האיסלמיסטיות המתורבתות של אהובייך .

    אהבתי

    • תראה, ניסיתי להבין מה אתה אומר. הגבתי באופן די ענייני, למרות שאתה מתנשא עלי (מתוקה, ילדותית), מאיים עלי (לבגידה יש מחיר, תשלמי על זה) ותוקף אותי ובעיקר מסרב להקשיב (טוב שאנשים כמוך נמצאים רחוק).
      לדעתי האלימות האינסופית הזאת היא בגידה נוראית בכל מי שגר בישראל, שקיווה למדינה שתהיה אור לגויים ומקום בטוח לישראל, אבל כרגע המקום הכי פחות בטוח ליהודים בעולם היא מדינת ישראל.

      אהבתי

  10. מנחמי בן-ציון permalink

    יעל .

    אני לא יודע בת כמה את. אני בן 77 יליד חיפה .מתוך אהבת המלחמה והאגרסיביות
    הטבעית שלי, שירתתי בנחל מוצנח ,מוטה גור היה מגד שלי ,השתתפתי בפעולות התגמול
    מבצע סיני (קדש) מלחמת ששת הימים ,בסיירת חטיבתית בשיריון .הייתי 8 שנים
    חבר קיבוץ בנגב 10 שנים בכוחות הביטחון האזרחיים .נשוי +2 +5 נכדים ונכדות .
    אני מתייחס אליך כמו לשה שטעה בדרך . ל"התנשאות" שלי, יש הרבה אשראי .
    את עוד לא תפסת לצערי את ההבדל שבין תוקף ונתקף .השטויות שלך מרגיזות
    ומקוממות .אין לך מושג קלוש על המצב הביטחון בארץ ואם רגשות אשמה האידיוטיים
    שלך שהיהודים תמיד אשמים .אין לי שיג ושיח איתך .את הדעה שלך על אלימות
    האין סופית שלנו, אין לך מושג באיזה ספארי אנחנו חיים . קוצר הראיה שלך יביא
    לחורבנך האישי .אז תשארי שם ואל תבלבלי לנו את המוח .

    אהבתי

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    מנחם,
    מי שמאשים את ישראל בכוחנות זו לא ביקורת אלא בוגדנות מטופשת? ולבגידה יש מחיר? מי שמעביר ביקורת ישלם את המחיר? הלו, לא נסחפת קצת? כנראה שבאמת יש בך אהבת מלחמה ואגרסיביות טבעית.
    יעל לא הצדיקה את החמאס ולא הביעה שום תמיכה בחמאס. היא רק כתבה שלדעתה, התגובה הישראלית לא מידתית. ויש הרבה אנשים שחושבים ככה. 600 הרוגים, שליש מהם ילדים. יש אנשים שיחשבו שזו תגובה לא מידתית. אבל אתה ישר מעמיד את יעל לקיר ומזמין את כיתת היורים?
    כנראה שלא למדת הרבה בשבעים ושבע שנים.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      אנונימי יקר.

      אולי לא הבנת בכמה סרקזם כתבתי על ה"אגרסיביות" שלי . היום אני בונה
      כינורות, כדי לספק אותה. כנס לפייסבוק שלי ,יש שם סרטון בן 7 דקות ראיון
      מצולם על המקצוע שרכשתי כאוטודידקט .בן-ציון מנחמי בונה הכינורות .ואז
      תוכל להתרשם ממני. בעיניין המידתיות, בדיוק בזה החמס מבקש להכריע
      אותנו ,מי שגר בבית של זכוכית שלא יזרוק אבנים, אני מצר על כל נפש, כולנו
      נבראנו בצלם וזכותינו לחיות הכבוד.אבל הדבר צריך להיות הדדי .בראיה רחבה
      יותר האיסלאם כעיקרון לא מכיר בזכותו של מי שאינו מוסלמי לחיות .כופר אחת
      דתו למות. כל מקום שאי פעם נכבש ע"י המוסלמים הוא שלהם לעד. (גם
      ספרד). אין לנו ברירה, לא הורגים נחש במכה על הזנב .יש לך איזה שהיא
      השגה על מוסריות העם היהודי ? לא העמדתי את יעל אל הקיר, רציתי שתבין
      שבעמדתה יש סכנה קיומית גם לה .זאת דעתי מותר לי להזהיר אותה, כי גם
      היא יקרה לי כמו כל עם ישראל .אני לגביה בעמדה מייעצת בלבד .כמו שחינכתי
      את הילדים שלי .והעברתי להם את חופש הבחירה ולקיחת אחריות למעשיהם,
      ותמכתי בכל החלטותיהם .
      לחיים .לדעתי לא מדובר בתסבוכת נפשית, זו נטיה מולדת ממחסור בטסטוסטרון
      נשים מדברות מהרחם, הזכרים נועדו להגן על הקבוצה, לצורך ההישרדות .
      ישנם עוד נטיות ידועות, שלפיכך לא יגונו .אתה יודע שיש שלב בעוברות בו נקבע
      מינו של הילוד ,לכאן או לכאן ומה שקובע את המין, היא רמת הטסטוסטרון .לא
      יודע אם נעשו על כך מחקרים מדעיים .אני סומך על האינטואיציה שלי .לידיעתך
      רוב המחקרים המדעיים מיושמים רק אחרי עשרות שנים ,בגלל חברות התרופות
      שכל עיניינם הוא כסף .הפיגור הפרמקולוגי הוא אדיר .מציע לך לקרוא את הספר
      הביולוגיה של האמונה .המסביר בין השאר למה הפלצבו הוא בעל השפעה כמו
      כל התרופות האחרות, רק בלי תופעות הלוואי שלהן .החיידקים הם חיים תבוניים
      בלי התודעה שאנחנו מכירים .

      אהבתי

  12. חיים סאלאוויציק permalink

    שלום
    תענוג לקרוא אותך, אני כל פעם מתענג מחדש, אמנם אני לא יסתיר שאני ימינה במפה הפוליטית [מתון].
    עדיין אין לי הסבר מוגדר וברור על התסבוכת הנפשית של השמאל [המזויף], תן לי בבקשה איזה הסבר מפורט וטוב.

    אהבתי

  13. יעל, מה זאת אומרת, במחילה ממך, "האירופאים התגברו על הרצחנות והחשבונות העקובים מדם שלהם והצליחו להמשיך הלאה ולשתף פעולה"? מה קרה ביוגוסלביה רק לפני 20 שנה? מה קורה עכשיו בין רוסיה ואוקראינה? מדובר שם באפריקאים? אני בטוח למדי שאת לגמרי מעודכנת במספר ההרוגים בעזה עד לאחרון.אבל, האם תוכלי לומר לי כמה דם נשפך לאחרונה בגבול רוסיה-אוקראינה, כולל המטוס המאלזי האחרון? מה עושה השמאל האנגלי בעניין זה?
    אני גם לא חושב שהעולם כולו נגדנו. לדעתי יש מיעוט קטן שהוא אוטומטית נגדנו , ומיעוט בערך באותו גודל שהוא אוטומטית בעדנו, והרוב סתם אדישים. מצער אותי מאוד שבחזית שנגדנו עומד השמאל באותה שורה, באותה קואליציה, עם האיסלם הרצחני ביותר ועם הניאו-נאצים וכל האנטישמי לסוגיו בלי לחשוב שמשהו דפוק פה.
    באשר לחמאס וליחס שבין השמאל ובינו, כולל הפצצות המוטלות ממטוסי צה"ל, אני עומד לכתוב בקרוב מאוד פוסט ולא אקלקל לך את התענוג בספוילר פה.
    לסיום אני רוצה להתנצל בפניך על תגובותיו הנמהרות של בן-ציון מנחמי. בהכירי את האיש אני כמעט בטוח שהוא לא יתנגד. אני ספגתי ממנו יותר. זה האיש. מדי פעם אני מנסה לצנן אותו אבל למרבית הצער לא תמיד מצליח. מציע לא להתרגש יותר מדי.

    אהבתי

    • תודה על ההתנצלות.
      בנוגע לשמאל האנגלי, אני מבקשת לצאת מהפינה הזאת, ממש לא מתחשק לי להלל את השמאל האנגלי, כי כמו שאמרתי קודם אני בכלל לא חושבת שהוא מופת ראוי לחיקוי באופן מיוחד – רק רציתי להבהיר שלא כולם עסוקים כל היום בשנאת ישראל.
      מהזווית שלי באנגליה, העובדה שארצות כמו אנגליה, צרפת, אוסטריה, הולנד וגרמניה מצליחות לשתף פעולה היא סוג של נס.
      פשוט נמאס לי מהטעות העקבית של רוב הציבור הישראלי, שבגלל שהשמאל מתנגד למלחמה הוא תומך אוטומטית בחמאס. דרישות החמאס להפסקת אש מאוד הוגנות בעיני, אף על פי שהחמאס הוא ארגון לגמרי מאוס בעיני, כמו כל ארגון אלים אחר בעולם.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        יעל .

        מי מאיתנו לא רוצה להיות פציפיסט ? כמה קל לבדל את עצמך ולא להיות אחראית לגורלך .

        את כבר עכשיו רוצה לחיות, בחזון אחרית הימים "וגר זאב עם כבש" ,זה ריאלי בעיניך ?.

        או פחדנות להתמודד עם המציאות בכיעורה ,להכנס מתחת לשטיח .אסקפיזם במיטבו,

        ולומר חלקי לא יהיה עם שום אלימות, כשהחרב מונחת על צוארך ? זה לא הזוי ?

        תתפקחי, אני לא רוצה להרגיש פראייר על שירותי הצבאי, שסיכנתי את חיי למענך, כשאת

        בכלל מתעבת את זה . "דרישות החמס להפסקת אש מאוד הוגנות בעיני" השתגעת לגמרי .

        את מבינה בכלל מה הן מטרותיו ? איך אפשר לומר דבר כזה על אירגון טרור, שבמשך שנים

        במקום להשתמש במשאבים שהעולם תרם לטובת האוכלוסיה ,בנה מנהרות לתוך מדינת

        ישראל, כדי לצאת באמצע ישוב ישראלי ולרצוח את כולם ללא הבחנה . מצטער ילדתי את

        חיה בל-ל-לנד .

        אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        יעל.

        תקראי מה שכתבתי לאנונימי היקר . חריפות דברי נובעת מגודל הסכנה שבדרך

        החשיבה שלך .אילו לא היה איכפת לי ממך, הייתי מתעלם .דרך החשיבה שלך היא

        על מה שהיה רצוי . ללא הדרך איך להשיגו . זו חצי עבודה ,ואת יודעת למי לא

        מראים חצי עבודה . התודעה מה רצוי, לא מספיקה לממשה, בדברים שהם מחוץ

        לשליטתך הפרטית . אל תתבלבלי בין הדברים .

        אהבתי

  14. חיים, אני מנסה להימנע מעירוב של "תסבוכות נפשיות" בפוליטיקה. כשאתה מתחיל בזה, אתה עלול לסיים בשליחת מתנגדיך הפוליטיים לאשפוז כפוי, כמו שקרה כבר בגרמניה הנאצית וברוסיה הסובייטית. אז עדיף לא לעשות גם את הצעד הראשון.
    הכי קרוב שהגעתי להסבר כזה היתה כשציטטתי לא מזמן את הסופר והמסאי ג'ורג' אורוול, שהכיר את השמאל מבפנים ומקרוב, ושהטענה שלו היא כזאת: האינטליגנציה הבורגנית, שמאל כימין, "מעתיקה" או "מעבירה" את רגשי ההזדהות הלאומיים שלו מעמה אל העם האחר שלעתים מתברר כאויב. זה גם כדי לבדל את עצמה מהפטריוטיזם המאוס בעיניה של פשוטי העם.
    כך הסביר אורוול את ההזדהות של הימין הבריטי, שמקורו באינטליגנציה הבורגנית עם גרמניה והנאצים, בעוד שהאגף השמאלי של האינטליגנציה הבורגנית הזאת הזדהה עם רוסיה הסובייטית.
    נדמה לי שההסבר מתאים למדי גם לאגף השמאלי של האינטליגנציה הבורגנית המקומית, הבזה ל"עמישראל" שהוא דתי מדי ו/או מסורתי מדי ובטח לאומני מדי לטעמה האנין, ולכן היא "מעבירה" את רגשי הפטריוטיזם שלה אל שכנינו, ולמרבית הצער גם אויבינו הערבים הפלשתינים.
    אם כי גם זה תוך גילויי פטרונות וגזענות כלפי הערבים, שמהם האינטליגנציה הבורגנית פשוט לא מסוגלת להיפטר, בהיותה כמעט כולה ממוצא אירופאי ומסורה ל"תרבות המערבית". ואגב, גם אצל המזרחיים המעטים הנמנים על השמאל אפשר להבחין בהעתק מדוייק של אותה גזענות בוטה, המופנית, כמובן, בחזרה כלפי "האשכנזים" (אירופה היא החממה העיקרית של הגזענות המתנשאת של הלבנים על פני הגזעים הכהים יותר, ואלפי שנים הם תרגלו את הרגש הזה על היהודים-השמים שישבו בתוכם. צחוק הגורל הוא שרבים מהיהודים שהיו נתונים למשיסתה של הגזענות הזאת, הביאו אותה עימם לארצם והם מפנים אותה, ימין ושמאל כאחד, כלפי אחינו ושכנינו ובני גזענו הערבים).

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו

      חשבתי שסיכמנו את יחסנו לשמאל .כמה צחקתי מתשובתך המסכמת. לא
      התפלאתי שאתה לא מגיב לויכוח . ההסבר שלך הוא נכון אבל לטעמי חסר
      בו את האלמנט של זהות לאומית ,שבנוסף לניתוח שלך הוא חשוב להבנת
      הקונפליקט שביסוד הדברים .אפילו אצל היונקים הנמוכים יותר ,יש הפרדה
      טוטלית בין להקות שונות .

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        מאפיהו.

        לפני שאתה יורד עלי, אני רוצה להבהיר את הבדל שבין הזדהות, שזו החלטה
        של האדם, לבין הזהות, שהיא מי הוא האדם, לאיזה קבוצה הוא משייך, באופן הטבעי .
        החלטה של אדם להזדהות עם האוייב ,מתקבלת בקבוצתו כבגידה .מאוד פשוט.
        בהמשך למה שכתבתי למעלה בסוף, להשלמת המשפט ."בין להקות שונות מאותו המין ".

        אהבתי

  15. יעל,
    איני חושד במניעיך, כי למי שמתחזקת בלוג כמו שלך אין זמן לכוונות רעות (אם תסכימי אצרף כאן את הלינק כדי שגם בן ציון יירגע). אני רק חושב שאת טועה. כל מה שהחמאס מבקש להשיג ברשימת תביעותיו, היא האפשרות להתמיד במצב המאושר מבחינתו, שבו הוא יכול להתחיל בכל רגע נתון במלחמת טילים מול ישראל כשאזרחי עזה האומללים הם בידיו כבני ערובה. זו גם הסיבה שקטאר ואיראן ניצבים לצידו. כל קפיטליסט וכל מרקסיסט יסבירו לך בשניה אחת איך מלחמות המזרח התיכון קשורות לאינטרסים שלהן. לכן, לדעתי, את לא יכולה גם לחשוב שהחמאס הוא ארגון מאוס לגמרי, וגם להיות בעד רשימת תביעותיו.
    ואילו רוב הציבור בישראל (הכולל גם את רוב רובו של השמאל) מגנה את המעטים והקולניים בשמאל המזוייף, שגם בהתפרצות הנוכחית של האלימות הם טוענים שכל האשמה בישראל וכל הצדק בצד הפלשתיני. רוב הציבור בישראל יודע היטב שיש משהו דפוק לגמרי בעמדה הזאת. אבל מה לעשות? זו העמדה של השמאל המזוייף. תקראי את לוי והס ותאזיני לחנין זועבי.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      קיבלתי עכשיו למייל את התוכנית שהיתה לחמס .על פי מה שידוע לאמריקאים
      שעדין ישנן עוד 30 מנהרות חפורות לתוך ישראל שעל פי תוכניתם היה להזרים
      אלפי מחבלים לתוך מדינת ישראל לבושים במדי צה'ל . הארוגנטיות של משעל,
      כניראה נובעת מהמחשבה שכוחם עדיין שמור ויכולים לבצע את זממם .כניראה
      שיעל תשתכנע רק שמדינת ישראל תושמד .

      אהבתי

  16. אור permalink

    יש לי שאלה שעלתה לא מכבר כשביקשתי להסביר את הדברים. גיליתי כי איני ממש יודע להסבירם אם כי אני מבין שכך הם הדברים. אני יודע שיש לעוד מדינות ערב אינטרסים בהעצמת הסכסוך לפרקים. אך מהם? אני מאוד רוצה לקרוא בנושא והרשת מוצפת במידע. מה דעתך לכתוב פוסט בנושא?

    אהבתי

  17. נועה permalink

    בתור שמאלן אמיתי רק אל תזניח את היכולת לכבד ולא לזלזל. הרבה אמת יש בקו המחשבה שלך אומר אפילו, כיוון שיש בו קצה חוט לדיון מעניין על עתידנו במדינה. אבל הזילזול וההתנצחות שנשתמעת ממלותך קשה וצורמת. חשוב לכתוב באופן שבו האוזן הרלוונטית תרצה לשמוע ולא רק יכולת השימחה לעיד.

    אהבתי

    • נועה, אני מודה לך על הערתך. אני חושש ש"המדיניות" הכללית שלי באשר לסגנון הכתיבה היא תולדה של "תגובת הקוף". דהיינו, חיקוי כמעט אוטומטי ולא לגמרי מודע של מה שאני מוצא מולי. מכאן שהזלזול וההתנצחות שאת מוצאת בכתיבתי מהוות שיקוף לזלזול ולהתנצחות שאני מוצא אצל אלה שכלפיהם אני כותב, שאותם אני מכנה "השמאל המזוייף", ולא אתקשה כלל להוכיח את הדבר. עם זאת, אני מודה שיש היגיון רב בדבריך אנסה להתחשב בדעתך ככל שאוכל, ואקווה שהקוף הקדמון לא יתקומם.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        נועה (יש לי נכדה בשם זה)

        התגובות הן ספונטניות ,כגודל הכאב צועקים איי…. זו היא תגובת הקוף הקדמון .

        כשאת תוקעת מחט, תעשי זאת בעדינות ,מבלי להקיז מדם ליבנו .קצת רגישות

        אנושית, שתאפיל על כהות חושייך .זהו מעין רפלקס מותנה, שאינו בשליטת הקוף.

        ההשתדלות שמבטיח לך מאפיהו היא בעצם לומר שהלקוח תמיד צודק ,אל תסמכי

        על זה יותר מדי . לכל היותר הוא מוחק את הדברים שלטעמו קשים מדי לאיכול

        בחברת הקופים האנושיים .כמו ענפים יבשים למשל .

        אהבתי

התגובות סגורות.