דילוג לתוכן

הימין העולה של אירופה (1) לא מהפך אלא האצה של מגמה

מאי 27, 2014

לפני שבע או שמונה שנים קראתי באחד מאתרי השמאל ברשת את דבריו של אחד היחידים מבין כותבי השמאל הרחוק שאני מעריך את דיעותיהם. זה בגלל שהוא לא כל כך בטוח כמו חבריו המטומטמים שסופה של המדינה ממתין מעבר לפינה, שאין לה זכות קיום ושהפלשתינים תמיד צודקים.
הטיעון שלו אז היה, שמוטב לה לישראל למהר ולהגיע להסכם מדיני עם הפלשתינים, כי המצב הפוליטי באירופה עומד להשתנות בתכלית לרעת ישראל בגלל ההשפעה הגוברת והולכת של גל המהגרים הגדל והולך מארצות ערב והאיסאלם (אין צורך לומר שהלוך המחשבה הזה מפרנס עד היום את חלומותיהם הרטובים של כוהני כנסיית הסכל והשמאל המזוייף שלנו).
מכיוון שבאתר שבו פורסם המאמר נמנעה ממני בדרך כלל זכות התגובה החופשית, ניהלתי את הוויכוח עם דעתו של הכותב בגירסה הקודמת של "מאפיהו" מאמצע העשור הקודם. ואם איני טועה גם חזרתי על אותה דעה כמה פעמים גם בבלוג הזה בגלגולו הנוכחי. לדעתי הליברליזם היחסי המאפיין את המערכת הפוליטית באירופה אינו אלא כסות דקיקה, ובכל רגע מתאים עלול להתפרץ אל פני השטח גל המעמקים שהתפרץ כמה פעמים במאה הקודמת ותוצאותיו זכורות היטב.
וכבר אז בעשור הקודם, במסגרת הוויכוח האמור, טענתי שמוטב להם למהגרים הערבים והמוסלמים באירופה להיזהר מאוד ממה שעלול לבוא עליהם באותה יבשת מועדת לפורענות, והוספתי שבאותה הזדמנות כדאי גם ליהודים להיזהר, כי גזענות מתפרצת אינה נוטה לערוך הבחנות דקות.

אז לא, לא הופתעתי כלל מעוצמתו של הניצחון הימני הגדול בבחירות לפרלמנט האירופאי. הרי כבר היו די סימנים, בנורבגיה ובהולנד, בהונגריה וביוון, בצרפת ובאוסטריה.

הפרשנים ההלומים עדיין מנסים לטשטש את המשמעות האמיתית של התפנית, או יותר נכון – של המהלך המואץ. הם מספרים לנו שהניצחון משמעותו "גם" מהלך אנטי-אירופי (כלומר, נגד האיחוד של גוש היורו).
ולא רק הפרשנים. אפילו הנשיא הסוציאליסטי של צרפת, פרנסואה הולנד כבר הגיב ואמר כי הוא רואה בהצבעה הימנית הצבעה נגד המהלך של איחוד אירופה.
הפרשנים והפוליטיקאים המדברים כך כלל אינם מבינים שאם הימין העולה במדינות השונות יחשוב שהאיחוד ישרת את מטרותיו, ויקל על השתלטותו הפוליטית במדינות השונות, הוא יהיה בעד האיחוד ועוד איך.

זו לא אירופה המאוחדת או המפולגת שמעניינת את הימין הגזעני, שחלקו ניאו פאשיסטי (כמו בצרפת), חלקו ניאו נאצי(כמו בגרמניה, בהונגריה וביוון) וחלקו סתם גזעני או לאומני.
מה שמעניין אותם הם המהגרים, במיוחד אלה ממדינות ערב והאיסלאם.

*****

התהליך ידוע:
אירופה של העשורים הראשונים שאחרי מלחמת העולם השניה ידעה בום כלכלי אדיר, שמי שהובילה אותו היתה דווקא המעצמה הגרמנית שהובסה במלחמה(ושהרוויחה לא מעט מכך שנאסר עליה להשקיע תקציבי ענק בהקמת צבא אדיר, מה שמסביר גם את הבום היפאני של אותה תקופה על אותו רקע, ואת הפיגור היחסי של צרפת ובריטניה שהשקיעו הרבה בצבא בעיצומה של המלחמה הקרה).
התעסוקה המלאה והגידול המתמיד בשכר הוליכו לתופעת ה"גסט-ארבייטר", העובדים-האורחים, בדרך כלל הטורקיים, שהתחילו לנהור לגרמניה.

מבחינת המשטר הכלכלי הקפיטליסטי-תאגידי, האינטרס היה ברור: העובדים הזרים הורידו את שכר העבודה לא רק ברמות השכר הנמוכות, שבהן הם הועסקו, אלא לאורך כל סולמות השכר. וכך קרה שהיה אינטרס משותף ביבוא העבודה הזולה לשלטונות המדינה, מעסיק ענק במדינה המודרנית, וכמובן לתעשייה הפרטית והתאגידית.
מכיוון שהתעסוקה המשיכה להיות מלאה, גם איגודי העובדים החזקים ומפלגות השמאל היו בעד. הם אף ראו ב"גסט-ארבייטר" שהתהליכים לקראת איזרוחם התקדמו יפה, מאגר עצום נוסף של משלמי מס חבר ומצביעים נאמנים למפלגות השמאל בבחירות הפוליטיות והמוניצפליות.
כך שכולם היו מרוצים.

3euro zone feb 14 unemployment

התפתחות האבטלה בגוש היורו

ברור ששכנותיה ובעלות-הברית והיריבות הכלכליות של גרמניה מיהרו לחקות את ההצלחה. חלקן, המעצמות הקולוניאליות לשעבר, כגון בריטניה, צרפת והולנד, עודדו את תושבי הקולוניות המשוחררות לבוא אליהן, וכמובן שקידמו בברכה גם "עובדים-אורחים" מהמדינות הדרומיות העניות יחסית של אירופה, כגון פורטוגל או ספרד.
ובעקבות אלה הגיעו הגלים האחרונים של המהגרים מארצות ערב והאיסלאם.
הכל היה טוב ויפה, כל עוד נמשך הבום הכלכלי.
אבל הוא לא נמשך לנצח.
המשברים תכפו והלכו.
והאחרון, זה שהחל במחצית השניה של העשור הקודם, נראה מתמשך, ולמרות כל המאמצים, אירופה אינה מצליחה להחלץ ממנו.
והביטוי העיקרי של המשבר, מבחינת האזרח הקטן של אירופה המאוחדת, היא האבטלה המתגברת.
האבטלה הממוצעת באירופה בשנת 2000 עמדה על 9%.
במשך עשור שלם, עד 2010, עלה שיעור האבטלה הממוצעת באירופה ב-1% בלבד.
אבל מאז התחילה הדהירה.
וגרוע מזה: חוסר התקווה.
משיעור אבטלה של 10% ב-2010 בגוש היורו, הגיעה האבטלה ל-12.1% בינואר 2014.
והגרוע מכל: שיעור האבטלה של הצעירים הוא כפול מהממוצע הכללי: 24%.
הצמיחה ברבעון השלישי של 2013 עמדה על 0.1%. פחות מטעות סטטיסטית.
לפי התחזיות של איגוד הצדקה "אוקספאם", יהיה כל אירופאי שלישי עני עד 2025.
לפי התחזיות מסוף השנה שעברה, עד 2017 יאבדו האירופאים עוד 1.9 מיליון מקומות עבודה.
יחס החוב-תוצר בגוש היורו, שנע סביב 70% בעשור הקודם (החוב הלאומי היווה 70% מהתוצר המקומי הגולמי) נסק ל-80% בשנת 2010 והוא עומד היום על 93%. (לשם השוואה, יחס החוב תוצר בישראל עומד על 73.2%)
ואת מי רואים יותר ויותר אירופאים כאשמים במצבם – שלהם או של בני משפחתם הקרובים, חסרי עבודה ומתרוששים במהירות?
מהגרי העבודה המאוזרחים, כמובן.
—————————————————————–
למצב הנפיץ בחזית של הימין האירופי מול מהגרי העבודה התייחסתי עוד ביולי 2011, בעקבות הטבח שערך פעיל הימין הנורווגי.
הנה כמה קטעים מהפוסט שפרסמתי ב-29.07.2011 תחת הכותרת "הטבח בנורווגיה: הפרוטוקולים של זקני ציון, האיסלאם והשכבה הדקיקה של התרבות האירופאית":

טבח שערך נורווגי אחד מן הימין הקיצוני, אנדרס ברינג בריוויק, הוא עוד תמרור אזהרה לגבי מה שקורה באירופה. בכל רחבי היבשת עולה הימין הקיצוני ופורח ויש מדינות שבהן הוא נמצא על סף השלטון. די להזכיר את הונגריה, את אוסטריה ואת שווייץ, את צרפת והולנד, את בריטניה ואת הסקנדינביות ועוד מדינות שבהן כבר מידפק הימין הקיצוני על שערי הפרלמנטים, וגם חוצה את הסף.

המטרה מספר 1 היא האיסלאם ככותרת, אבל האויבים האנושיים בשטח הם מוסלמים, ובמיוחד ערבים מצפון אפריקה ומהמזרח התיכון, אך גם טורקים, פקיסטנים ואינדונזים. פה ושם, כמו במקרה של בריוויק הנורווגי, ומנהיגו של הימין ההולנדי, נראה כאילו יש אהדה לימין הישראלי, אבל ברור שמדובר באינטרסים ובטקטיקה. גזענות היא גזענות, ומי ששונא ערבים בגלל גזעם או דתם, ישנא גם יהודים, שחורים וצהובים, ותמיד מסיבות טובות…

…הימין האנטי-מוסלמי באירופה אינו זקוק לשום פיברוקים או זיופים כמו הפרוטוקולים (של זקני ציון, ששימשו את הגזענות של המאה הקודמת נגד היהודים), ואם הוא רוצה הוא מוצא המון הוכחות בשטח לטענותיו. די לו להציץ בסמליהן של תנועות איסלמיות, כמו האחים המוסלמים, כמו אל-קעידה, כמו האירגונים האיסלמיים של שלטון השיעה באיראן או החיזבאללה. בכולם נראה גלובוס או עיגול ירוק (צבע האיסלם) המסמל אותו, בתור רקע לחרבות מוצלבות או לרובה-סער מונף וספר קוראן. די להאזין למחמוד אחמדינג'ד, לדוברי הג'יהאד האיסלמי, האחים המוסלמים ואחרים, כל אלה המדברים לגמרי בגלוי על חליפות איסלמית שחובה על המאמין להביא להשתלטותה על העולם. די להקשיב למטיפים במסגדים באירופה, המדברים בגלוי על השיטה: הגירה המונית של המאמינים לאירופה ושימוש מורחב בכלי הנשק החשוב ביותר, לצד החרב, הרובה והפצצה: הרחם של אשת המאמין. אין צורך בשום ספר מזוייף. היום יש קטעי וידיאו שאפשר להפיץ ברשת. וכל זה עוד לפני שמדברים על מעשי טירור בתחנות רכבת ובערים בכל רחבי אירופה והרבה הרוגים.

אז כדאי שכל אדם שפוי, המכיר במציאות ואינו שטוף אשליות בקשר לנאורותה של אירופה, ישאל את עצמו שאלה פשוטה: אם הימין האירופאי היה מסוגל לטבח עם כשמה שעומד לרשותו כאמתלה הוא ספר מפוברק ומזוייף ("הפרוטוקולים") – מה עלול הימין הזה לעשות לנוכח כוונות מוצהרות ומעשים לצידן?

במשך שנים היתה הגברת ההשפעה הערבית והמוסלמית באירופה אבן-פינה בתקוותיו של השמאל הישראלי המדומה להגברת הלחץ האירופאי על מדיניותן של ממשלות ישראל לדורותיהן. בדיוק כמו שהיום סומך השמאל המדומה לאותם צרכים על המהפכות בעולם הערבי (כשהדברים האלה נכתבו, ביולי 2011, עדיין היו לשמאל המזוייף תקוות כאלה), או על חרמות ונידויים מצד שכבות דקיקות של האינטליגנציה האירופית שהשפעתן הממשית עומדת ביחס הפוך לכיסוי התקשורתי שהן מקבלות. כמו פה, מקיים גם השמאל המדומה של אירופה את הקואליציה הפרברטית עם האיסלם הקיצוני, מעניק למטיפיו ביטחון ולגיטימציה, ועלול למצוא את עצמו אחראי להשתלטות של מפלגות של הימין הקיצוני על מדינות באירופה, ושותף לאסונות מחרידים שיומטו על האוכלוסיה הערבית-מוסלמית של היבשת הזאת.

מי שחושב שהאירופאים למדו את לקח השואה, ושמעשים כאלה לא יכולים לחזור, מזכיר לי את יהודי מרכז אירופה שחשבו שאצלם, במקום שבו נמצא השפיץ של תרבות העולם המערבי, לא יתכנו פוגרומים מפגרים כמו אלה שהיו ברוסיה ובאוקראינה. הם נרדמו כשלחיים מונחת בשלווה על דפי "ביקורת התבונה הטהורה" של עמנואל קאנט או על דפי "הקפיטל" של מרקס ואנגלס, והתעוררו לקול שקשוקם של גלגלי הרכבת שהסיעה אותם לאושוויץ.

הם לא הבינו עד כמה שיטחיות ואופורטוניסטיות, צבועות ופחדניות ונוטות לכל רוח הן האידיאולוגיות של הנאורות, הליברליזם, השמאלנות והחסד הנוצרי של העליתות האירופאיות ושל שכבת האינטליגנציה שם…

…הניחוש שלי הוא שהיחידים שיימצאו באמת לצד המוסלמים הנרדפים של אירופה בשעת מבחן, יהיו הליברלים והשמאלנים היהודים. פחות בגלל הליברליזם והשמאלנות, ויותר בגלל היהדות. בגלל שידעו שהם הבאים בתור.

ולא פחות מן השמאל המדומה שלנו, שבו יש כאלה המנפנפים בצהלה באהדתו של הרוצח הנורווגי לימין הישראלי, מטומטם גם הימין הקיצוני הישראלי שאת הפרשותיו הרעילות מוצאים בטוקבקים השמחים לאידם של הנורווגים. גם הם לא מבינים שהיהודים הם הבאים בתור. ואין זו הפעם הראשונה וגם לא האחרונה, שהימין הקיצוני והשמאל המדומה נמצאים באותה סביבה. פעם זו סביבה פוליטית, כמו אחדות הדעים בעניין מדינה אחת בין הים והירדן, ופעם זו סביבה מנטלית של טמטום ושמחה, כשלכל צד נראה שמשהו בדם הניגר משרת את מטרותיו הפוליטיות המטופשות.
——————————————————————–
רשומה ראשונה

From → פוליטיקה

17 תגובות
  1. למה לא גם וגם? הלאומנים שונאים מהגרים וזרים וגם מתנגדים לאיחוד האירופי. זה מה שהעלה את UKIP לשיאים חדשים באנגליה: הקמפיין העיקש שלהם נגד האיחוד האירופי, תוך משחק על הסנטימנט הפטריוטי: מי מנהל את המדינה שלנו, אנחנו או האיחוד האירופי? לשנאת הזרים יש בהחלט יד בעניין, אבל זה לא חזות הכל.
    אגב, מרתיח אותי שמאשימים את המהגרים באבטלה והמיתון במקום את החברות הגדולות, שמתחמקות מתשלום מסים ומעבירות את מפעליהן לעולם השלישי. חכמים על חלשים.

    אהבתי

  2. יעל,
    אם יתברר להם שהפעילות בפרלמנט האירופאי מקדמת את האינטרסים שלהם (למשל ממנפת את התעמולה שלהם, הופכת אותם למקובלים יותר ומכשירה את שרציהם, כמו הבחירות הנוכחיות, למשל, הם יבלעו את גאוותם ובחילתם ויאכלו לתיאבון גם נתחים מאירופה מאוחדת. אני מזכיר לך שה"רייך" שבשמו מדברים רבים מהם לא התנגד כלל לאירופה מאוחדת. אירופה מאוחדת של השמאל והמרכז היא לצנינים בעיניהם. אך אם הם יצפו לאירופה מאוחדת תחת דגלי הימין, הם יהיו בעד.
    ברור שהאשמת המהגרים בפגעי הכלכלה האירופית היא תעמולה גזענית, בדיוק כמו שברור שהצפת הגיטאות בכוח עבודה זול הוא אינטרס מובנה של הקפיטליזם התאגידי – ולכן התעמולה הימנית עובדת בקלות. כל מובטל של צווארון כחול ומטה התומך בימין עושה את החשבון: המהגרים באו ולקחו לי את מקום העבודה, ולכן אם נגרש אותם תהיה לי שוב עבודה.

    אהבתי

  3. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו,

    נדמה לי שאתם מתעלמים מנושא "הזהות הלאומית" שהתרבויות

    המיובאות משבשות .הצרפתים היו כל כך גאים בתרבותם ,שלא

    רצו אפילו ללמוד אנגלית .ברור שלצד הכלכלי יש השפעה גדולה

    על הציבורים האוטנטים של אירופה, אבל לא רק . בשוויץ יש כבר

    התנגדות לריבוי המסגדים שם . אירופה המתבוללת, מצמיחה עוד

    ועוד תנועות התנגדות למגמת ההשתלטות האיסלמית, על רקע אובדן

    הזהות הלאומי המוכרת .האמת שאני לא מצטער על כך ,אחרי מה שהם

    עשו לעמנו ,במלחמת העולם השניה .שלא להזכיר את תקופת האיקויזציה

    בימי הביניים (בגלל ביקור האפיפיור). שלא הוזכר כלל, גם הפעם .

    אולי זה נשמע משוגע ,אבל זה מה שיחזיר את עם ישראל לארצו .

    אהבתי

  4. בן ציון, לאומיות וזהות לאומית זה יופי טופי וכולי בעד, אבל עובדה שהימין הגזעני מתעורר לחיים כשיש משבר כלכלי ואפשר להצביע על העולים החדשים (יהודים, ערבים, רומנים, צוענים, מחק את המיותר) בתור האשם. כשהכל בסדר בכלכלה והכיס מלא, שום לאומן לבן נלהב אינו מתנגד להעסקת עוזרת כהת עור במשק ביתו.
    כמו כן נראה לי נמהר לבסס על התעוררות הגזענות באירופה את שיבת עם ישראל לארצו: יהודים אינם מטומטמים, הם קוראים עיתונים כלכליים ואחרים ויודעים מי עושה חיים בארץ ומי פחות: לעשירון העליון טוב מאוד פה, עוד עשירון או שניים צפים איכשהו והשאר מצבם לא מדהים. אז צפה לכך שבעיקר עשירים יגיעו, והם מטבעם ניידים מאוד בעולם, היום פה ומחר שם. מעמד הביניים היהודי, שלא לדבר על יהודים עניים, יהיו נלהבים הרבה פחות גם אם וכאשר תגיע האנטישמיות באירופה למימדים מסוכנים. העולם גדול, ובמקומות רבים יש קהילות יהודיות שאפשר להסתפח אליהן. וזה בלי להזכיר את הימין המקומי, שעושה כל מה שביכולתו למנוע הסדר מדיני.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      אילו לא היה לימין הקיצוני באירופה, את מי להאשים במצב הכלכלי ,

      הוא לא היה מתעורר.בגלל אחדות הזהות, אף אחד לא מאשים את עצמו .

      הזהות הוא המרכיב החזק ביותר, בכל חברה. לא סתם יופי טופי .

      המלחמה על לומדי התורה נובע מכך ישירות .

      נכון ,הכלכלה שלנו עדיין לא בנויה, לקליטת יהודים ממעמד סוציו-אקונומי

      גבוה ,אבל גם זה יקרה בעתיד .למכור וילה בארה'ב ולקנות דירה 3 חדרים

      תמורתה בארץ ,לא יביא משם עולים עכשיו .

      בינתיים המקום הכי בטוח ליהודים הוא כאן . אתה מאשים את הימין בארץ

      שמונע הסדר מדיני , אולי תסביר מה היית עושה כדי להשיג הסדר כזה, בלי

      להכנע לכל הגחמות של הפלשתינאים, שבכלל לא מעוניינים, לכל הסדר,

      ביחוד שהם שומעים אצלנו קולות כמו שלך, שעושה עבורם את העבודה.

      אבל גם זה בסדר, התהליך ידוע ומוכר, שהתוצאתו היום הולכת ומתבררת

      יותר ויותר . כך שכבר היום גם רובי ריבלין, מי שמיועד הבטוח לנשיאות ,

      בעד מדינה דו-לאומית כלומר; סיפוח כל הגדה .

      אהבתי

  5. בן ציון,
    א. נראה לי שלא קלטת מה שכתבתי: ישראל כרגע היא מקום מתאים לקליטת יהודים אך ורק מ"מעמד סוציו-אקונומי גבוה", להיפך ממה שכתבת. כאלה שיכולים לקנות דירה סבירה במרכז, ושהכנסתם עולה בהרבה על הממוצע. הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי ממליץ ליהודים ממעמדות נמוכים יותר להגיע לכאן, כדי שיופקרו למציצת לשדם מצד העשירון העליון החזירי שלנו. זוכר את יוקר המחייה פה, הגבוה הרבה יותר מהממוצע במדינות המערב? זוכר את השכר הממוצע פה, שלא לדבר על החציוני, הנמוך ממה שמקובל באותן מדינות? למה שיבואו?
    ב. עם כל הכבוד, זה כבר מאוד משעמם אותי שבכל פעם שמישהו לא מסכים עם דעותיך,אתה קופץ ומאשים אותו באופן אוטומטי בזה שהוא "נכנע לכל הגחמות של הפלשתינים", או "עושה למענם את העבודה", יענו משת"פ. מה דעתך על כך שבכל פעם שאתה תזכיר את הרעיון של הסיפוח, שפירושו מדינה אחת בין הים לירדן, אני אכתוב באופן אוטומטי שאתה "נכנע לכל הגחמות של השמאל הקיצוני", או "עושה למענם את העבודה"? שהרי גם בשמאל הקיצוני היו שמחים מאוד לרעיון של מדינה אחת, וכמוך כמוהם. משת"פ עלוב של השמאלנים המרכסיסטים-לניניסטים הבוגדניים.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו .

      הבנתי ,אבל בכל זאת ,יש לך תשובה איך אתה היית עושה איתם הסדר ?

      השמאל הקיצוני סולד לגמרי ממדינה דו-לאומית (מדינה אחת בין הים והנהר),

      מתריע כל הזמן שחבל להשקיע בהתנחלויות, כי בכל מקרה נצטרך להחזיר

      את הכל .כך שאני ההפך ממשת'פ שלהם ,קרי "שלום עכשיו" . לאיזה שמאל

      קיצוני אתה מתכוון ?

      תבין ,כשאני אומר שאין עם פלשתינאי זה משום שאין מקום שנקרא "פלשתינה"

      כי מה שמבדיל בין עמי ערב, הוא האזרחות בלבד,כלומר שם ארץ בה הם חיים.

      אני אומר שאין דרך להביא שלום איתם, זה משום שאחרים כמוך, חושבים שיש

      כזאת .אחרת לא היית מאשים את הימין בכשלון השיחות אתם . לדעתי אלה

      שחושבים שאפשר לעשות שלום, חושבים שעל ידי ויתורים זה אפשרי. זה מבחינתי

      כניעה לגחמות שלהם .אז אחזור לשאלתי לעיל ,איך אתה היית עושה את השלום ?.

      אהבתי

  6. בן ציון,
    אני חושש שאתה לגמרי לא מעודכן באשר לעמדתו של השמאל הקיצוני. העמדה המצדדת בפתרון של שתי מדינות לשני עמים היא כבר מזמן לא עמדה המיוחדת לשמאל המתון (יחסית), ושותפים לה גם המרכז (לבני, מופז, יש עתיד) וחלקים גדולים בימין, כולל ראש הממשלה מאז נאום בר אילן, אז דיבר על שתי מדינות לשני עמים. לעמדה זאת יש כמובן רוב בעם.
    ואילו השמאל הקיצוני (שאני קורא לו המזוייף) בהחלט תומך במדינה דו-לאומית (שלפעמים הוא קורא לה "מדינת כל אזרחיה" בין הים לירדן, ואני מפנה אותך לשורה של לינקים שאספתי למענך תוך כמה דקות מן הגוגל. אם תרצה עוד מקורות, יש בגוגל שפע עצום.


    http://www.mitaam.co.il/mit20meiron.htm
    http://www.tarabut.info/he/articles/article/binational-state/
    http://www.gilihaskin.com/%D7%9C%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%A7-%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%90%D7%97%D7%AA-%D7%90%D7%95-%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A9%D7%A0%D7%99-%D7%94/

    התשתית "האידיאולוגית" לתמיכה של השמאל המזוייף במדינה אחת מהים עד הירדן, היא תפיסתם את היהדות כדת אך לא כעם. ומכיוון שהיהודים לתפיסתם אינם עם ואינם לאום, מה פתאום שתהיה להם מדינת לאום.
    מדובר בעיקר בזרם ה"פוסטי" – פוסט מודרני, פוסט ציוני וכן הלאה, שזה שם-כינוי לחבורה של שרלטנים ורמאים שקוראים לעצמם דוקטורים ופרופסורים ומחלקים תארים וכיבודים אלה לאלה. ההגנה העיקרית שלהם היא, שלא רק הם שקרנים, אלא כולם: לדעתם אין אמת היסטורית אלא רק "נראטיבים" מומצאים, שהיותם של היהודים עם היא אחד מהם.
    התפיסה הפוליטית שלהם מבוססת על תמיכתם הבלתי מתפשרת בלאומנות הערבית, כולל החמאסית, ובהתנגדותם לקיומה של מדינה לעם היהודי (שכאמור אינו קיים לתפיסתם).
    כך שאין שום יסוד לדבריך כי "השמאל הקיצוני סולד לגמרי ממדינה דו-לאומית". הוא קורא לה אומנם "מדינת כל אזרחיה", אבל בתכל'ס זה אותו דבר.
    ההבדל בינך ובינם הוא, שהימין הערבי הנתמך על ידי השרלטנים הפוסטים חולם על מדינה כזאת בשליטה ערבית, שבה היהודים יהיו הדימים (בני החסות), בעוד שבהזיותיו של הימין הקיצוני היהודי, הערבים יהיו בני החסות (כמו הגבעונים בשעתו, חוטבי עצים ושואבי מים). כך או כך, יש לקוות שהחזון המוזר הזה לא יתקיים ולדעתי זה אמנם לא בתחום הסבירות.

    מעצבן אותי ביותר המשפט שכתבת, כאילו אני מטיל את כל האשמה בגין חוסר הסדר ושלום רק על הימין הישראלי-יהודי. סתם דמגוגיה ושקר גס. מעולם לא עשיתי זאת. אתה כותב כאילו לא קראת מעולם שום פוסט בבלוג הזה, בעוד שידוע לי שהאמת הפוכה.
    למן הפוסט הראשון פה, מלפני שלוש שנים בדיוק, ועד היום, אני מצביע ללא הרף על אויבי השלום, המצויים בשני העמים: הימין הלאומני-גזעני-קנאי הערבי והמשת"פים שלו בשמאל המזוייף היהודי והבינלאומי, והימין הלאומני-גזעני-קנאי היהודי מהצד השני.
    שני אלה נתמכים בכבדות על ידי כסף כבד של מחרחרי מלחמה מהעולם כולו, ממדינות הנפט הערביות ועד ארה"ב, מאיראן וסין עד רוסיה ואירופה המערבית.
    וכמובן שאין זה מקרה שמחרחרי המלחמה האלה, באמצעות שליחיהם המקומיים, תומכים בפתרון שיבטיח את התמשכות המלחמה, דהיינו הפתרון של מדינה אחת בין הים לירדן לשני העמים.
    הסכם של שתי מדינות, אחת לכל עם, הוא אפשרי לגמרי. הוא אינו מתקיים בגלל עוצמתם של מחרחרי המלחמה הזרים והפרובוקציות המתמידות של סוכניהם המקומיים מן הימין הישראלי והערבי (והשמאל המזוייף התומך בערבים). ההסדר וההסכם אינן מתקדמים כי בראשנו ובראש הפלשתינים עומדים (בינתיים) מנהיגים פחדנים שמעמדם בהיסטוריה ודעות קדומות חשובים להם יותר מחיי היום-יום של העמים האומללים החיים פה. מנהיגים שקל להם הרבה יותר לקיים פוליטיקה של שנאה בשירות הימין הלאומני והגזעני, כל מנהיג והימין שלו, מאשר לפעול למען האינטרסים של עמיהם.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו ,

      קודם כל, על תתעצבן בגלל שמישהו לא מעודכן .עם כל זה, מתוך ה"לא"

      שלך, עדיין לא הבנתי מה ה"כן" . איך הפתרון מבחינתך, צריך להראות להעשות.

      ברגע שאדע זאת, אוכל להסכים או להתווכח אתך. אם מדינה אחת לכל עם .

      מה זה אומר לגבי הפלשתינאים הערבים, אזרחי ישראל. ברגע שתהיה מדינה

      פלשתינאית, הם ישארו כאן ונגייר אותם ? .

      אהבתי

  7. בן ציון, לא התעצבנתי בגלל שאתה לא מעודכן בקשר לרעיונות העמוקים והמוזרים של השמאל המזוייף (לא יותר עמוקים מהרעיונות של הימין הקיצוני וגם לא פחות מוזרים). התעצבנתי כי ניסית להביא מיצג-שווא של דעותי, בלי קשר למציאות כלשהי. כי בניגוד לדמגוגים מהשמאל המזוייף ומהימין הקיצוני, אני לא מאמץ לי אמת-מידה מתנייעת בהתייחסות לטענות ולמענות של צד זה או אחר לפי נוחיותי, כפי שהשתמע בבירור ממה שכתבת.
    באשר לפתרון שאתה מחפש לערבים הישראלים: אתה חושב שזו הבעיה בינינו לפלשתינים? בגלל זה אין הסכם ואין שלום?
    מה הבעייה עם זה שבמקרה של שלום הם יהיו פשוט אזרחים ישראליים שווי זכויות וחובות, כולל הזכות להאמין בכל דת שהם רוצים, וכולל החובה לכבד ולהוקיר את כל המאמינים בכל דת אחרת. וכולל ההבנה שכשם שמגיעה לפלשתינים מדינת לאום, מגיעה גם אחת כזאת ליהודים.
    אני לא כולל באותה חבילה את התיקווה שהערבים אזרחי ישראל גם יהיו מרוצים מחייהם במדינה הזאת ואף גאים באזרחותם. כי לפי כל מיני סקרים הנערכים לאורך שנים, בדרך כלל על ידי גורמים מבחוץ, התחושות האלה קיימות כבר עכשיו במידה רבה מאוד בציבור הערבי בישראל.
    זה בניגוד לרושם שמנסים ליצור כל מיני אוכלי נבלות החיים על ליבוי השנאה וחרחור מלחמה מהפוליטיקה, מהתקשורת ומהאקדמיה, מהשמאל ומהימין כאחד.
    אחד הבונוסים הגדולים של השלום, אם יבוא, תהיה ההשתחררות שלנו מחבורת הזבל הזאת ומהשפרצות הרעל המשולמות היטב, במקרים רבים, שמפרישים חבריה.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      תאור המצב של אזרחי ישראל הערבים ,ידועה לי מניסיון אישי, עבדתי

      במגזר הזה במשך 20 שנה (חוקר ביטוח) .ויש לי עד היום הרבה חברים.

      לי ולכל עם ישראל יש תקוה לשלום . השלום לא יבוא לפני ההשתחררות

      מחבורות הזבל, משני צידי המפה הפוליטית . השאלה איך משתחררים

      מהם ,כל זמן שההחלטות נמצאות בידיהם ,אפשר להמשיך לחלום ולקוות .

      אני שוב שואל ,מה הפרוגרמה מבחינתך להגיע לשלום .מדינה אחת לכל

      עם, איך זה מסתדר עם ערביי ישראל ?

      אהבתי

      • בן ציון, אתה באמת חושב שהבעייה תיפתר אם איזה בלוגר נידח יציע איזו "פרוגרמה" שאיש לא חשב עליה לפניו? אין הרבה סכסוכים בעולם במהלך ההיסטוריה שכדי לפתור אותם הציעו כל כך הרבה תכניות, מתווים, פרוגרמות וכו'. ההסכם בינינו ובין הפלשתינים אינו מגיע למימוש לא בגלל העדרה של פרוגרמה כלשהי. אין הסכם משום שראש הממשלה שלנו הוא סוג של גזען אמריקאי מצוי שחושב אותנו לאיזה עם אירופאו-אמריקאי נעלה ומפותח שיש לו עסק עם כל מיני שבטים פרימיטיביים. ובאותה מידה בגלל שהנשיא שלהם חושב שאנחנו צאצאי הקופים והחזירים, בכלל לא עם, והאידיוט שמאמין למעשיות של השמאל המזוייף שלנו גם סבור שיוכל להתיש אותנו במשך הזמן. שני אלה לא נפגשו פעם אחת בשמונה-תשעה החודשים שבהם נמשך המו"מ האחרון. נראה לך שככה מתנהגים אנשים שרוצים להגיע להסכם? מה שחסר להם, לדעתך, זו פרוגרמה כלשהי? שניהם מונעים על ידי שנאה, פחד ודעות קדומות גזעניות. זו הבעיה.

        אהבתי

  8. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו ,

    אני חושש, שיש לך דעה כל כך צינית על המנהיגים ,עד כדי כך

    שהפסקת לחשוב בכלל ,על איזה כיוון לפתרון הסכסוך .ברור שמכאן

    לא תבוא הישועה ,אני לפחות פרט לניסיון להבין את הלך הרוח בציבור,

    כלומר, התגובות בבלוג ,שבמקרים מסויימים אני שואב מהם חיזוקים

    למחשבותי ואולי גם תורם במשהו להבנת המציאות, כמו שאני רואה

    אותה לאחרים . כל אחד נושא איתו את ההתרשמותו מהמצב .יש

    היום בכנסת הרבה חברים חדשים שאני מתכתב עם חלקם ,בצורה

    עיניינית ולבבית והם מודים לי על הצעותי .יתכן שאתה מתוך הניסיון שלך

    הגעת למסכנה שאין בכך טעם וחבל, כי אתה אדם שופע ידע, אך מיואש.

    צריך למצוא גישה חיובית לחיים . אני קורא עכשיו ספר בשם "הביולוגיה

    של האמונה" של ד"ר ברוס ה' ליפטון בהוצאת פראג (שחרור יכולת התודעה

    החומר והניסים) . הספר מסתכל על אותה מציאות של הספר "דווקא החלשים

    שורדים" של ד"ר ירון מועלם, אבל בזוית קצת שונה והמסקנות של שני

    הספרים, מתלכדות לאיזה אמת מיוחדת ומעניינת, על התפתחות החיים .

    אהבתי

    • בן ציון, אתה טועה לגמרי אם אתה חושב שאני מיואש. לא הייתי טורח בבלוג הזה אילו הייתי מיואש. אבל להשלות את עצמי ו/או את קוראי איני אוהב, ומכאן הגישה הספקנית שאתה קורא לה בטעות צינית. יפה וכל הכבוד שאתה טורח עם הח"כים ואני מבטיח לך שאנסה להגיע אל הספרים שאתה ממליץ עליהם, למרות שהאחרון שהמלצת עליו (הררי וההיסטוריה של האנושות) לא עשה עלי רושם גדול.

      אהבתי

  9. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו,

    אני אדם סקרן ,ללא הכשרה אקדמית . הספר של הררי ,עשה לי קצת סדר

    בדברים, שמבחינתי הוסיף לי מימד להשקפת העולם הבלתי מגובשת שלי.

    גם ספקנות מוחלטת יכולה להראות בעיני התמימות(משהו) כציניות. אבל

    לא זה מה שחשוב באמת .האמת שהיום היתה לי הזדמנות ללמוד, איך העולם

    הכלכלי הנסתר (נסתר מעיני הציבור) מתנהל, משום שגם המדיה שאמורה

    לשקף עבורנו את הדברים, שוויה בידי אותם תאגידי הענק . היום לראשונה

    נתקלתי בסיפורים מעולם הדלק לתחבורה .על מכוניות חשמליות ומימניות

    שהיו מביאות הקלה רצינית לתקציב כל משפחה בעולם ,חוסלו על ידם .

    כניראה שבקרוב אהיה "ציני" ספקן כמוך .

    אהבתי

  10. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו,

    אובדן התמימות, כמוהו כגרוש מגן העדן . כך הייתי כותב לנכדותי בהגיען

    לגיל 12 . כניראה שזה נעשה בשלבים ומגיע גם לגילי .אמי ז"ל, היתה אומרת

    לי "כל החיים אנחנו לומדים, בסוף מתים טיפשים" . אז למה בכלל כדאי

    לשאוף לדעת (להיות חכמים) ?. הבעיה שכשאתה מגיע למסקנה הזאת זה

    קצת מאוחר מצד אחד, אבל בינתיים הרווחת שם כמה שנים .

    אהבתי

התגובות סגורות.

<span>%d</span> בלוגרים אהבו את זה: