דילוג לתוכן

רוצחים תמורת מכרזים: דם, שקרים ואדמה קדושה

דצמבר 30, 2013

אז הנה לנו   טקס נוסף בסידרת "דם תמורת אדמה". זאת אומרת שחרור אסירים פלשתינים עם דם על הידיים, תמורת מכרזי בניה של מתנחלים יהודים על אדמה פלשתינית קדושה. כל אלה טקסי-משנה במסגרת הטקס הגדול מהם – תהליך השלום.

כבר היו די טקסים מהסוג הזה, של דם תמורת אדמה, ואין צורך להמתין לפעמים הבאות, שעוד יבואו,  כדי לעמוד על משמעותו.

הטקס הזה הוא צורה של פולחן, שהרי הוא  שאוב מפרקטיקה של דתות עתיקות. כל צד, הישראלים והפלשתינים,  מקריב משהו ומקווה לתמורה.

ראש ממשלה נתניהו: העיקר הקרקע

ראש ממשלה נתניהו: העיקר הקרקע

אלא שיש שקר גדול בעניין. הסיסמה המרכזית של ראש הממשלה שלנו, למשל, היא "דם יהודי לא יהיה הפקר". כביכול כל מדיניותו סובבת על הציר הזה. המאבק של בנימין נתניהו  נגד הגרעין האיראני? "דם יהודי לא יהיה הפקר".  העזתים מפירים את הפסקת האש? "דם יהודי לא יהיה הפקר". גבול ביטחון על הירדן? "דם יהודי לא יהיה הפקר".

אבל מה מתברר לנו משורת הטקסים של דם תמורת אדמה הנערכת למול עינינו?

שדם יהודי הפקר פטרושקה. שראש הממשלה נתניהו משחרר רוצחים על דם על הידיים, שכל אחד מהם מקבל דרגת מיור או קולונל ושכר בהתאם עם שחרורו, ומהווה מופת ודוגמא לרוצחים הטריים מזמן הזה: אם הם נהרגים בשעת מעשה  משפחתם מפוצה ביד רחבה. אם הם נאסרים מחכים להם חיים לא רעים ולימודים אקדמיים בכלא, ועם שחרורם – דרגת קולונל ופנסיה נדיבה.

נשיא אבו מאזן: העיקר הרצח

נשיא אבו מאזן: העיקר הרצח

אז מה קרה ל"דם יהודי לא יהיה הפקר"?  מתברר שזו רק סיסמה. לנתניהו יש משהו חשוב יותר. אדמה. היום אנחנו יודעים שמדובר בעיסקה. שחרור רוצחים תמורת מכרזי בניה בשטחים. זאת אומרת: "ארץ ישראל" מעל לכל. חשובה יותר מעם ישראל ומחיי בנותיו ובניו. וברור שמותר לשקר למענה, כפי שלימנו מורו ורבו של נתניהו, יצחק שמיר. לנתניהו לא אכפת מהחיים שלנו יותר ממה שאכפת לו מתנאי החיים שלנו. אכפת לו מהמאיון העליון. החברים שלו והשכנים שלו. כל היתר שיסתדרו עם משכורת דפוקה, עם יוקר המחייה הדפוק ועם עוני בתחולה רחבה, וגם עם חיים שהם הפקר.  העיקר "הקרקע" (מבוטא HAKARKE).

ואותו דבר ההנהגה הפלשתינית המשתתפת בטקס הדתי המכוער הזה, של דם תמורת אדמה. אם תשאלו מה העמדה הרשמית של הפלשתינים, מיד תשמעו נאומים נלהבים על קדושת האדמה הפלשתינית. על זה שמטרת ההתנגדות/המהפכה הפלשתינית היא לשחרר את האדמות הכבושות מיד הציונים, על "הוואקף" ושאר שטויות דתיות. אבל בשעת המבחן הפלשתינים מעדיפים רוצחים משוחררים. ממשיכים, כמו אש"ף של ימי הטרור המאורגן, לדגול באידבח אל יאהוד מעל ומעבר לכל מטרה אחרת. בדיוק כמו בנאכבה של של 48, כאשר שכחו משום מה מה"צומוד" (עוד אגדה אורבנית/אגררית חסרת כיסוי), עזבו בהמוניהם את האדמה הקדושה כדי לא להפריע לצבאות הערביים האמיצים לחסל את היהודים. רצח יהודים חשוב להם יותר מאדמתם הקדושה.  ונא לא להתרגש מהמחאות הפלשתיניות ומהאיומים בהפסקת השיחות אחרי כל הכרזה של נתניהו על בנייה בשטחים. המחאות והאיומים האלה הן חלק בלתי נפרד מן הטקס. וכך גם  המחאות של משפחות הנרצחים היהודיים. טקסים פולחניים. זה הכל.

לסיכום: נתניהו מתיימר להגן על חיינו, אבל הוא מפקיר אותנו כדי לבנות עוד בית עם גג רעפים באיזה חור בשטחים. אבו מאזן מתיימר לשחרר את האדמה הפלשתינית, אבל הוא מפקיר אותה כי חשוב לו יותר שרצח היהודים יימשך כסדרו. במסגרת הטקס הפולחני  מקריב נתניהו את חיינו כדי לזכות באדמה קדושה. במסגרת הטקס הפולחני מקריב אבו מאזן אדמה קדושה כדי שיימשך רצח היהודים כסדרו. וזה מה שאנחנו, יהודים וערבים, מקבלים משני המנהיגים העשירים, האטומים, המנותקים, המתנשאים, הגזעניים והאכזריים האלה של עמינו השניים, שמקומם בהיסטוריה חשוב להם יותר מהחיים הממשיים של בני עמיהם,  בבחינת מצא מין את מינו:

דם, שקרים ואדמה קדושה.

15 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    יפה מאוד אמרת!

    אהבתי

  2. אין לי מה להוסיף לגבי מנהיגותו נתניהו, לגבי אבו מאזן שידאגו הפלשתינאים. אבל אני חושב שהמשוואה לא מדויקת. שחרור האסירים אמור להיות חלק מתהליך שיביא לסיום כל תהליכי ההרג, וצריך להיות דומה לשחרור שבויים. לאחר הכל אנחנו לא קוראים לאנשינו רוצחים למרות שהרגו אם בשוגג ואם לא, משפחות פלשתינאיות או לבנוניות, במהלך הקרבות ע"י ירי מרחוק. לגבינו הם לוחמים. בטרמינולוגיה שלהם הם לוחמי חופש. כל תנועות השחרור שנלחמו נגד שלטון זר, (חוץ מגנדי לפי מיטב ידיעתי), הטרור האזרחי הוא האפשרות היחידה שלהן להילחם נגד צבא עדיף. לתפיסתי לא היה צריך להגיע למקומות האלה ללא ההתנחלויות. אם השטח היה שטח צבאי, ההסכמות היו נסגרות לפני שנים.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עמירם,

      מה יהיה הסוף איתך ? שוב אתה נותן נסיבות מקילות, למעשי רצח

      מכוון, נגד ילדים, נשים, זקנים, יהודים כמוך . שוב המוח שלך לא

      קולט את המשמעות הזדונית, של ההשוואה בין רצח להריגה מתוך

      התגוננות . בגלל אנשים כמוך לעולם לא נגיע לשלום .לוחמי חופש

      אתה קורא להם ? כל הכבוד לך .שעם שכל כזה עקום, אתה בכלל

      מסתדר בחיי היום יום .

      אהבתי

      • למנחמי
        כנראה שהגדרת המוות באזור היא כמו פורונוגרפיה, כלומר עניין של גיאוגרפיה. מה שאתה רואה כהרג מתוך התגוננות אחרים יכולים לראות זאת כרצח למען כיבוש.

        אהבתי

  3. מנחמי בן-ציון permalink

    עמירם.

    אתה אוהב לספר סיפורים, למה אתה לא אומר בגלוי באיזו הגדרה

    אתה מצודד .

    אהבתי

  4. אני מסכים עם בן ציון. לא רואה שום סיבה לתת לאבו-מאזן פטור מביקורת, ושיעסקו בו הפלשתינים, לפי הצעתך. כבר עשיתי את הטעות הזאת לגבי עראפת ולא עולה על דעתי לחזור עליה. עם הקליינט הזה, אבו מאזן, אנחנו אמורים לחתום על חוזה מחייב, וכדאי להבין עם מי יש לנו עסק ועד כמה ההסכם יחייב גם אותו. להשוות בין מי שפוגעים בכוונת מכוון באזרחים ובין מי שאזרחים נפגעים על ידו במקרה או בטעות או בדלית ברירה תוך כדי ניסיון לפגוע בנושאי נשק , זה עלבון לא רק לכל תורת מוסר שהיא, אלא גם לאינטליגנציה. בטח כשאנחנו כבר יודעים שהפלשתינים מבקשים במתכוון להביא לכך שצה"ל יפגע באזרחיהם, עם עדיפות לפגיעה בילדים, אם לשפוט לפי האתרים שהחמאס למשל בחר בהם כדי לשגר מהם רקטות וטילים על ישראל.

    אהבתי

  5. אם כך אז לדעתכם אנחנו נמצאים במילכוד 22 . איש אינו מאמין לאיש ועד דאוס אקס מכינה, שעשוי לבוא בדמותו של קרי, אנחנו תקועים. לגבי ההרג מתוך הכרח של הצבא המוסרי ביותר בעולם אפשר להזכיר את הגילויים בבלוג 'לא למות טיפש' של עידן לנדו, את ההרוגים בגדר בבלעין, ואת התוכנית להפצצת בירות במלחמה הבאה של איילנד, שמהריקושטים יביאו לשלל גופות של אזרחים.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עמירם,

      על איזה כיבוש אתה מדבר ,הכיבוש הערבי, העותמני, הבריטי, הירדני ?

      אולי הצלבני והממלוקי ? מה שחשוב וקובע זה במה שאתה מאמין . הערבים

      דחו והפרו את החלטת האו'ם על הקמת מדינת ישראל בשנת 1948 .פלשו

      לכאן עם 7 צבאות ו"אכלו אותה" .לנו נגרמה "נאכבה" כשנפלו לנו במלחמה

      הזאת 6000 בחורים צעירים, שבזכות הקרבת חייהם אתה(אם אתה יהודי)

      חי היום . אף אחד לא חי בשום מלכוד . קשה לי להאמין שאתה יודע ומכיר

      את עם ישראל כיהודי. כי אתה מבטא מיתוס פלשתיני שקרי ,באשר לכל

      העובדות . אני מאמין למיתוס היהודי והישראלי, לגבי למי שייכת הארץ הזאת

      על פי התנ'ך .ואין כל חשיבות לכך, שלא כל מה שמסופר בו, הוכח בצורה

      מדעית ארכיאולוגית .אם אתה יהודי, יכולת להפתר מהדילמה שלך, ע"י לימוד

      מחדש והזדהות עם מה שרוב העם שלך מרגיש בעומק ליבו ,ולא לחפש הצדקות

      למעשי הערבים, במציאת האשמות חסרות שחר, במעשינו אנו. שכחתי לציין

      גם את הכיבוש האשורי הבבלי הפרסי היווני והרומי .זה האחרון הנציח אותו

      בשער טיטוס ברומא ,שם רואים את העבדים היהודים, הנושאים את מנורת

      בית המקדש, על גבם . דרך אגב לפי הממצאים האחרונים אוצרות בית המקדש

      שהובאו מירושלים לשם, שימשו לבניית הקולוסאום ברומא . אז עם מי אתה

      מזדהה עם הרומאים או עם היהודים ?

      אהבתי

  6. עמירם, לא הייתי סומך על הגילויים של עידן לנדו אפילו לגבי עדותו בכל מה שנוגע למספר האצבעות בכף ידו הימנית. האיש המציא ארגון בשם "אנסאר ירושלים" של הג'יהאד העולמי (במילים אלה ממש. ירושלים, לא אל-קודס) שכביכול הוא שביצע איזה פיגוע ליד אילת באוגוסט 2011 (בהסתמך על איזה בלוג מפוקפק ובלי שום בדיקה), ולפי דבריו של לנדו, ישראל מנצלת את ההזדמנות כדי לפצוח במלחמה אדירה בקנה המידה של מלחמת לבנון הראשונה או הפלישה האמריקאית לעיראק. הוא קרא לכך "קונספירציה בדרום". צר לי לומר, אך האיש הוא פנטזיונר מוחלט. ובנוגע למילכוד שבו אנחנו מצויים כביכול: בכלל לא. הפלשתינים רק צריכים להתעורר כדי שהנהגתם תבין שהיא מוליכה אותם בדרך ללא מוצא. וההנהגה הזאת לעולם לא תבין זאת, אם לא יעמידו אותה על טעויותיה.

    "קונספירציה בדרום": עוד צחוקים

    אהבתי

  7. יכול להיות שהזכרון מטעה אותי, אבל על מה שקרה בעזה העלו לרשונה אנשי מכינה צבאית, וניסו להשתיק אותם. בנוגע לאינתיפדה השנייה, אי אפשר להתעלם מבכירי הש"בכ לגבי זה שלערפאת לא הייתה ברירה אלא להצטרף. כרגיל הדיון בינינו מתרחב. אבל אם נחזור לנקודה בסיסית לא תמצא הרבה מוסר במלחמה, והשאלה האם עוד 20-30 שנה לא נראה את זה כמו לבנון השנייה, ונשאל מה עשינו שם בכלל.

    אהבתי

  8. עמירם, לא ברור לי על מה אתה מדבר בקשר ל"אנשי מכינה צבאית":. אני יודע רק שלנדו הזוי והוזה. אני לא יודע איך הגענו לאינתיפאדה השניה, אבל הבאתי בבלוג המון עדויות של בכירים פלשתינים (ראה לינק) שמהם ברור שהאינתיפאדה היתה יוזמה של ערפאת ולא שום היגררות. העמדות של בכירי השב"כ היום הן פוליטיות וכסת"חיות בעליל, וההתעלמות שלהם מהעדויות המפורשות של הבכירים הפלשתינים אומרת דרשני. מולן עומדות לא רק העדויות של הפלשתינים, אלא גם ההערכות של אנשי צה"ל והמודיעין הצבאי. בניגוד אליך אני חושב שמלחמות גדושות בשאלות מוסריות ראשונות במעלה, הרבה יותר ממצבים רגילים של יום-יום. מי שמתחמק משאלות מוסריות הנוגעות למלחמה, הוא לעתים קרובות מדי הצד שמסיר מעצמו כל אחריות מוסרית (ולא רק במלחמה), כי השאלה "מי צודק" לא נוחה לו, וזה מסיבה פשוטה: שהוא אינו הצד הצודק. באשר לשאלה במשפט האחרון שלך, בנוגע למלחמת לבנון השניה, אני לא יודע למה היא מתייחסת.

    אז אלה היו שומרי הסף שלנו? בררררר

    אהבתי

  9. אני לא זוכר את שם המכינה אבל הקולות הראשונים יצאו מהם. בנוגע לשאלות לגבי מוסר המלחמה אין לנו ויכוח. הבעיה שיש הבדל גדולות בין שאלות מהסוג הזה לבין מה שקורה. לגבי לבנון בטעות כתבתי שנייה במקום ראשונה. אני מקווה שמשהו ייצא מקרי, והויכוחים מהסוג הזה יהיו נחלת העבר.

    אהבתי

  10. תקוותך תקוותי.

    אהבתי

    • מנתמי בן-ציון permalink

      מאפיהו .

      אני מצטער להפריע לאידיליה שלכם ,לדעתי המשיח יבוא קודם
      כי לגביו יש קונסנזוס .

      אהבתי

  11. לא חשוב הסדר.

    אהבתי

התגובות סגורות.