דילוג לתוכן

ירון לונדון רוצה לחיות עם הפצצה האיראנית: אולי כבר עדיף למות מצחוק

אוקטובר 21, 2013

מדי פעם קם מריבצו שמאליברל מהזן המצוי, ומנסה לחבב עלינו את הפצצה הגרעינית האיראנית, משל היתה טמפון חדיש, ידידותי למשתמשת, בבחינת "ללכת עם ולהרגיש בלי".

היום, בעמוד הדעות ב"ידיעות אחרונות", מצטרף למרוץ ירון לונדון המבקש להעביר את הלפיד, במאמר הנושא את הכותרת "לחיות עם הפצצה".

מין משחק מילים. שהרי אם נחייה עם הפצצה, איך נמות?

אולי מצחוק.

לונדון מאפשר לנו גם את האופציה הזאת, כפי שעוד נראה.

*****

כשאני כותב שהשמאליברל לונדון מבקש לחבב עלינו את הפצצה האיראנית, אני (או יותר נכון הוא), מתכוון ממש לזה: לא זו בלבד שאפשר לחיות עם הפצצה האיראנית,  טוען לונדון, אלא שאפילו יש בכך יתרונות!

אלמלא ביקשו האיראנים להצטייד בנשק גרעיני מיוזמתם – אולי היינו אנחנו בעצמנו צריכים להציע להם את הדבר!

נשמע מופרע?

חכו-חכו.

*****

הטיעון הראשון של לונדון הוא הרגיל.  הרציונליזם האיראני הידוע:

"ההשערה המחרידה ביותר היא שמנהיגי איראן, החוזים אפוקליפסה שמתוכה יפרח עולם הנתון לשלטונו של אלוהים, ינחיתו עלינו מהלומה גרעינית בלי להתחשב במה שיקרה לארצם…הסיכוי שהאיראנים יחתכו את גרונם ובלבד שגרונותינו ייחתכו, דומה לסיכוי שמטאור יפגע בכדור הארץ וישמיד כל חי."

האמונה של לונדון ברציונליזם של האיסלמיסטים האיראנים פשוט מדהימה. היא מבטאת  את חוסר היכולת של האתאיסט החילוני המערבי להבין מהי אמונה דתית עמוקה. חוסר ההבנה התהומי הזה, גם מונע מטיפוס האדם הזה הבחנה במציאות עצמה, גם כשהיא מוטחת בפניו בשפריצים של דם ובגופות מרוטשות.

ירון לונדון: רציונליזם איראני

ירון לונדון: רציונליזם איראני

למה מתכוון לונדון כשהוא כותב ש"הסיכוי שהאיראנים יחתכו את גרונם ובלבד שגרונותינו ייחתכו" הוא כה זעיר? איך, לעזאזל,  הוא מבין את טרור המתאבדים האיסלמי שידענו פה באינתיפאדה השניה ועוד לפניה? מה היתה בשבילו משמעותם של ארועי ה-11 בספטמבר בארה"ב ועוד המוני מקרי טרור מתאבדים איסלמי ברחבי העולם?

לא מקרים מובהקים של אנשים שמוכנים שייחתך גרונם ובלבד שייחתכו גם גרונות הכופרים, מסוג לונדון ודומיו?

ועזבו מתאבדים בודדים: הבה ניגש לטרור מתאבדים מדינתי. איך מסביר לונדון לעצמו את מעשי החמאס שקדמו למבצע "עמוד ענן"? האם הם לא ידעו מה הולך לרדת על עזה ותושביה,  בהתחשב בתקדים של "עופרת יצוקה"?

ומה באשר למתקפת החיזבאללה על ישראל בפתיחת מלחמת לבנון השניה? האם לא היו לשליחי האיראנים האלה מלבנון די תקדימים? האם לא יכלו לדעת מה עומד ליפול על לבנון? ועליהם עצמם בדאחיה של ביירות?

ועזבו את שליחי האיראנים מעזה או מלבנון.

הבה נדון באיראנים עצמם.

שנתיים אחרי שהחלה מלחמת המפרץ מול עיראק (1980-1988) הציעו העיראקים הפסקת אש. הייאטוללה חומייני סירב והביא על ארצו עוד שש שנים של חיתוכי גרונות, לאיראנים ולעיראקים, במאות אלפים.

ביניהם עשרות אלפי נערים איראנים בגיל ההתבגרות, שאותם הריצו ההייאטוללות על פני שדות המוקשים כשעל צווארם מפתח מפלסטיק מתוצרת טיוואן, סגולה לכניסה לגן העדן לצורך בילוי סוער בחברת עשרות בתולות.

ניצול מוטרף ומחליא  של הורמונים משתוללים של נערים מבולבלים מבני עמם.

כמה גרונות נחתכו אז, משני הצדדים, בניגוד לסברות הכרס של לונדון?

ועזבו את העבר הרחוק.

הבה נגיע להווה.

האם ידוע ללונדון שבעצם הימים האלה, כשהמשטר המטורלל של ההייאטוללות  מנסה את כוחו בדיפלומטיה של חיוכים, לצורכי הסרת הסנקציות  הכלכליות המכאיבות, אפילו עכשיו לא מוכן המשטר הזה לוותר על סיסמת הקרב שלו, "מוות לאמריקה"?

האם לונדון ודומיו לא מצליחים  להבין שלא מדובר בשום מטאפורה? שהשיעים העומדים בראש המשטר שם מאמינים באמת ובתמים, שארה"ב היא "השטן הגדול", ושמצווה מוחלטת מן-אללה היא להרוג, להשמיד ולאבד אותה (ואותנו על הדרך בתור "השטן הקטן") ויהיה המחיר אשר יהיה (למשל: כישלון דיפלומטיית החיוכים, החרפת הסנקציות וקשיים נוראים לעם האיראני, העלולים להביא גם לאובדן השלטון, ואם יתעקשו על המשך הפיתוח של פצצתם – גם למלחמה קשה).

ומאלה מצפה לונדון לרציונליזם.

מה שמוכיח רק זאת: שהרציונליזם של השמאליברל המצוי אינו עולה על הרציונליזם של המתאבד השיעי מביירות או מטהראן.

לא לחינם הולך הזרזיר אצל העורב.

לא סתם כורת השמאליברליזם המערבי ברית דמים עם האיסלם הרדיקלי באשר הוא.

את סופה של הברית הזאת לא קשה לשער, אם חס ושלום ינצחו האיסלמיסטים: זיכרו מה עשו ההיאטוללות למפלגת הטודה (הקומוניסטית) של איראן, שהיתה מלאה וגדושה באנשים נאורים מסוגו של לונדון, שהאמינו ברציונליזם של ההייאטוללות.

*****

כדי לחזק את אמונתנו ברציונליזם של ההייאטוללות, מגייס לונדון גם את "יכולת המכה השניה" (לדעתי הוא ישב עם איזה ביטחוניסט שונא-ביבי לקראת כתיבת המאמר), וגם את התקדים ההיסטורי:

"ההיסטוריה של המלחמה הקרה הוכיחה שגם קנאים אידיאולוגים נרתעים מהפיכת כדור הארץ לאבק פורח". 

איזה קשקוש, במחילה. ניקיטה כרושצ'וב, האיכר האוקראיני המפוכח שלא לחץ על ההדק האטומי במשבר הטילים בתחילת הסיקסטיז, זה שבא במקום יוסף סטאלין וחשף את פשעיו, היה קנאי אידיאולוגי? ג'ון פ. קנדי היה קנאי אידיאולוגי? ברז'נייב בעל הדאצ'ות היה קנאי כזה? או לינדון ג'ונסון החרמן? בוש האב עם בארות הנפט? אולי גורבצ'וב?

על מה לונדון מדבר?

מה הם ומי הם, לעומת ההייאטוללות  של איראן, אלה שדתם היא היבריד מסוכן שכמוהו עוד לא ידע העולם, בין הזרם הקיצוני ביותר של השיעה האיסלמית, ובין  מלחמת הנצח הזרתוסטרית של הטוב המוחלט (הורמיז, הם עצמם, לפי תפיסתם) ברע המוחלט (אחרימן, השטן האמריקאי הגדול ואחיו הציוני הקטן), המפכה במורשתם האיראנית?

****

ולסיום, כפי שהבטחתי, פינת הצחוק.

לונדון מנסה להסביר לנו לא רק מדוע אפשר לחיות איכשהו עם פצצה גרעינית איראנית, אלא שיש בה גם צדדים חיוביים.

קבלו את ההיגיון הלונדוני במיטבו:

הצטיידות של המשטר האיראני בפצצה גרעינית, הוא מזכיר לנו, תביא גם להצטיידות של מדינות ערביות סוניות סביבנו בנשק דומה. והנה, דווקא האפשרות המדאיגה הזאת היא לטובתנו:

"זה מכבר מסבירה ישראל שאיראן חמושה בנשק גרעיני מסכנת את העולם כולו, אבל טיעוננו לא הניע את המעצמות לנקוט פעולת מנע אלימה. המצב ישתנה ככל שתגדל הסכנה. מרחב גרעיני המשתרע מאפגניסטן ועד קאהיר, עשוי לשכנע את העולם במה שישראל לא הצליחה לשכנעו".

אז הנה מה שחיובי בפצצה האיראנית לפי לונדון. תנו להם פצצה, הוא מציע, ואז, כשיצטיידו גם כל האחרים בפצצות משלהם – ייאלץ העולם לפעול! 

מה שיותר רע – יותר טוב!

שמעתי שבחלם מחפשים ראש עיר חדש.

מחר הבחירות.

הצביעו לונדון.

*****

יכול להיות יותר מצחיק מזה? ובכן, כן. יכול להיות. עוד בחיים חייתנו. עדיין לא מתנו מצחוק.

ממש לקינוח המאמר מנסה לונדון לגייס לטובת הקמפיין שלו למען הפצצה האיראנית אפילו את הימין הישראלי המתנגד למדינה פלשתינית, במין קריצת עקלתון עקמומית:

למערכה סביב הגרעין האיראני, הוא טוען, יש היבט חיובי:

"הבעיה הפלשתינית נדחקת לשוליים." 

נו, אז לא  למות מצחוק?

לא עדיף על פני חיים עם הפצצה?

12 תגובות
  1. דניאל permalink

    תודה. נהניתי.

    אהבתי

  2. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו ,

    ירון לונדון סובל (כמו רוב השמאלנים) מפחד ההתמודדות מול

    כוחות המציאות .אין טעם להרבות מילים ,כל פעם שהוא מה

    שנקרא ,"תוקע נאד ונשאר בחיים" . הוא מופיע בטלביזיה כמו

    איזה איטלקטואל דה לשמטה, מתפעל מעצמו בפתטיות מרשימה.

    טוב, רק אצלנו אפשר לעשות מזה קריירה בתקשורת. לונדון את

    קירשנבאום זוג הזקנים מהחבובות (מי שזוכר) .

    אהבתי

  3. בן ציון,
    נא תן לי להבין: אתה חושב שאני אידיוט, כי הרביתי מילים באיזו אחת מהפעמים שבהן ירון לונדון "תקע נאד ונשאר בחיים"? במילים אחרות, ממש לא מקובל עלי הטון הזלזלני הזה. כל אחד שאתה לא מסכים איתו או הוא איתך הוא "אינטלקטואל דה לה שמאטה?" (ולא שחסרים כאלה, גם בין אלה שאתה מסכים איתם והם איתך) לדעתי לונדון הוא מהמוצלחים שבאנשי הטלוויזיה פה, והתכנית שלו ושל קירשנבאום היא תכנית האקטואליה הטובה ביותר בטלוויזיה הישראלית כבר שנים ארוכות, וזה לא במקרה. פעמים רבות אני מוצא את עצמי מסכים עם לונדון (ולפעמים אני גם כותב על זה), וכאשר אני לא מסכים אני כותב ומתווכח, לא בגלל שאני מזלזל בו, אלא משום שאני מעריך אותו. הפעם, לדעתי, הוא דיבר עם אקס-גנרל (או אקס-שו-שו) אחד יותר מדי ותירגם מה שהבין לכמה מאות מילים ב"ידיעות אחרונות". ואילו אני, ממרומי הבלוג הקטנטן שלי, בטח לא רואה את עצמי גדול, מכובד וחכם מכדי להקדיש פוסט לדברים שכתב לונדון ולבקש להפריכם.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      אין לי בעיה אם דעתו של לונדון או התייחסותך לדבריו .אנחנו

      במדינה דמוקרטית וכל אחד יכול לומר את דברו, ללא חשש.

      אני לא מזלזל מתוך גישה פטרנליסטית . רוב האנשים שאני

      מעריך הם בעלי דעות כאלה או אחרות. העיקר הוא מה נקודת

      המוצא שלהם ושהן ענווים .אין בגאוה וחוסר ספקנות, אלא

      חשיבות עצמית פתטית, כי מי באמת יודע, אמת מה היא .עם

      קצת ענוה וספקנות, לונדון היה מקבל גם את הערכתי .

      אהבתי

  4. בן ציון
    אחלה.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו ,

      לגבי הגרעין האיראני ,ניראה לי שהשינוי בגישה שלהם לא

      מיקרי .מצד אחד הם בעצם מתנהגים כאילו יש להם כבר

      פצצה, אך שומרים על העמימות, כמונו. הפצצה בשבילם

      היא פוליסת ביטוח למשטרם. הם הבינו שההתלהמות על

      השמדת ישראל, מביאה להם נזק כלכלי כבד. עכשיו הם

      מנסים "לרדת מהעץ" ויצטרכו לשמור על פרופיל נמוך, בכל

      העיניין הזה. אולי אף יציעו לנו החלפת שגרירים, בשל כך.

      את "השרץ" הגדול כבר הכשירו, אז למה לא את הקטן ?.

      אהבתי

  5. בן ציון
    הם לא הכשירו את השטן הגדול והם גם לא מסתירים זאת. בתחילת נובמבר הם עומדים לחגוג את יום השנה לכיבוש השגרירות האמריקאית ולקרוא "מוות לאמריקה". זה מטעם מארגני ההפגנה הרשמית. הם מפרידים בין ההסכמה להפסיק את המהלך לפצצה ובין הכשרת השרץ. אין מצב שהם יחליפו איתנו שגרירים. בשביל זה צריך לקום שם משטר אחר. כל הקיום של המשטר הנוכחי מתבסס על "מוות לכופרים" בתור פיתרון יחיד להשלטת האיסלאם על העולם. זה שאובמה קונה את השטויות שלהם, לא אומר שגם אתה צריך.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      לדעתי משטר קיצוני, נוצר מבראשיתו עם הפחד לאבדו, כי בהקמתו

      נעשו מעשים לא מקובלים, על שאר העולם וכשיאבדו אותו, יבואו

      איתם חשבון . לכן הם חותרים לנשק יום הדין ,ר' קוריאה הצפונית.

      "להחליף איתנו שגרירים", ברור שזו רק מטפורה, למה שהם יהיו

      מוכנים לעשות, כדי להוריד מהם את הסנקציות .נחכה וניראה לאן

      יתפתחו הדברים. אם היטלר ימח'ש, היה יודע שכך תגמר המלחמה,

      לא היה מתחיל אותה. היום, אחרי שהלקח הזה כבר נילמד, יש

      סיכוי שמאזן האימה, ינטרל את המלחמה הבאה .

      אהבתי

  6. בן ציון,
    אתה מחליף סיבה בתוצאה, ןגם קונה את התירוצים שמנפקים איראנים ואוהדיהם מהשמאל המערבי לצורכי יחסי ציבור. המשטר באיראן הוא אופנסיבי, לא דפנסיבי: את הפצצה הוא מחפש בתור אמצעי למטרתו הבסיסית, שהיא להשתלט על העולם בשם אללה. לא בשביל להתגונן מפני מישהו. השלטת אללה על העולם היא הסיבת קיומו וחיותו של המשטר הזה (כמו שבעבר האמינו הקומוניסטים בהשתלטות האידיאולוגיה שלהם על העולם) ברור שאילו לא היו האיראנים
    מאיימים על כל העולם ואשתו (מוות לאמריקה, מוות למערב, מוות לכופרים), כולל עלינו (מוות לישראל), לא היתה למשטר שלהם שום סיבה להתגונן או להיזהר מפני מתקפה עליו, וממילא לא היה להם צורך בשום פצצה, ולא היו נקלעים לסנקציות המכאיבות. הם היו מוכנים לעמוד בכל התלאות האלה כדי להשיג פצצה אופנסיבית. לא דפנסיבית.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      המשטרים באיזורנו ידועים בהתלהמיות חסרות הבסיס .רובן הן

      לצרכי פנים, למרות שכביכול הן מופנות החוצה .ברור שהם עדיין

      לא ביססו את מעמדם בפנים, עד אז הן צריכות להראות כמה הם

      חזקות, הצגות טילים וכו' .זה שיכלול העיניינים, כך הם ניראים בעיני

      כרגע.

      אהבתי

  7. בן ציון
    120 אלף הרוגים בסוריה תוך שנתיים וחצי זה התלהמויות חסרות בסיס? פיצוצים נמשכים ואלפי הרוגים בשנה בעיראק זה התלהמויות חסרות בסיס? בלגנים קבועים מלוב ועד תימן זה התלהמויות חסרות בסיס? עשרות אלפי טילים במחסנים של החיזבאללה מחכים לתורם זה התלהמויות חסרות בסיס? נעשית לי שמאליברל שאינו מבין מה שרואות עיניו, שומעות אוזניו ומריח אפו?

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      אני מדבר על ההתלהמות כלפינו ,כלפי פנים הם יורים לא מדברים,

      הם הורגים במקום שקל להם .כדי להפסיק את זה צריך לזהות את

      מקור הכסף, המזין את החארות האלה. כניראה שמי שאמור לחשוף

      ולהפסיק את מרחץ הדמים ,גם לו יש שם אינטרס כלכלי .חסרות

      בסיס התכוונתי ל" אם,אם כל המלחמות" של סדאם חוסין למשל ,

      או למצייץ מהבונקר שלו ,החיזבלון נסראללה .

      אהבתי

התגובות סגורות.