Skip to content

פסק הדין בעניין האורחים מאפריקה, דבר הריאקציונר: מקום המשפט שמה הרשע, וגם הטמטום

ספטמבר 17, 2013

קבלו את הגירסה הנינוחה, המתונה והפייסנית ביותר של מחשבותי לנוכח הפסיקה של בית המשפט העליון בעניין אורחינו האפריקאים.

זה אחרי שעלה בגרוני גל של זעם כמעט בלתי נשלט לנוכח הפסק.

וגם בושה עמוקה על היותי שותף לעוולה המחרידה על ידי המחדל האישי שלי – שאיני אורז שק שינה ומתנחל לאלתר מול ביתה של השופטת עדנה ארבל בהפגנת מחאה, ואיני שולח באותה הזדמנות מכתב נאצה שטוף קללות לנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס.

וכן תיעוב עמוק כלפי העלית המשפטית המנותקת הזאת, מטת הדין, חסרת הלב, המוכרת את בני העם והארץ הזאת בשם איזו קשקשת פוליטי-קורקטית אווילית.

ואף רצון כן לומר כמה מילים רמות בפניהם של נציגי הטייקונים הזרים, הכנסיות הצבועות של מערב אירופה והממשלות מאותו מקום, המקיימים פה את "העמותות" ו"הפעילים" המפוקפקים האלה של "זכויות האדם". אלה החוגגים עכשיו את פסק הדין של בית המשפט העליון.

חבורת צבועים המעמידים פני אוהב-אדם, בעודם חותרים תחת חייהם, תחת תנאי חייהם, תחת שלוות נפשם ותחת פרנסתם של רבים כל כך מבני עמם וארצם.

מי יאמין לאנשים האלה? כמו שאני ממליץ לאחינו הפלשתינים להתרחק כמו מאש מאנשי השמאל המדומה, אותם יהודים המעמידים פנים כדואגים לזכויותיהם (כי מי ששונא את בני עמו בטח לא יאהב בני עם אחר, והכל אצלם העמדת פנים. הפלשתינים מבחינתם הם רק מכשירים, וסופם שהם מביאים נזקים גדולים למוטביהם לכאורה בעצות אחיתופל שונות ומשונות), כך אני טוען שאין מצב שלחסידי "זכויות האדם" האלה אכפת מהאורחים האפריקאים. איך אפשר להאמין להם, כאשר את האינטרסים של בני עמם וארצם הם מפקירים בצורה כה חסרת-לב?

ולא, אין לי דבר רע לומר כלפי האורחים האפריקאים שלנו. כבר  הבעתי את דעתי  בקשר אליהם  כמה פעמים בהקשר הזה. אין לבוא בטענות אל אדם שרע ומר לו בארצו, ומבקש לו חיים טובים מהם בארץ אחרת, גם אם זו ארצנו. מן העבירות והפשעים שמבצעים מעטים מהם אסור בשום אופן להסיק על הכלל. רק מה, שלמרבית הצער ארץ לנו קטנה ועניים בה הרבה, ובלתי אנושי לחלוטין ולא צודק הדבר להעדיף אותם על פני העניים המקומיים – כי הם מוכנים גם לעבוד תמורת שכר נמוך יותר, וגם לשלם שכר דירה גבוה יותר – וכך אנו ובני עמנו וארצנו נדפקים פעמיים. גם בשכר העבודה הנמוך וגם בשכר הדירה הגבוה.

פסק הדין הזה של בית המשפט העליון, פה אחד ובהרכב של תשעה שופטים, מבטא בצורה חדה ומדוייקת את הניתוק, האדישות, האכזריות חסרת הלב ואף המרושעת של רבים מאוד, רבים מדי, מבני העשירון העליון החזירי, כשיש להם נגיעה בעניינים הפעוטים ובתנאי חייהם של בני עמם מן המעמדות הנמוכים.

בדיוק מה שמתגלה לנו יום יום בעמלות המנופחות שגובים שרי אריסון וחבריה מבעלי הבנקים ממיליוני לקוחותיהם.

ברווחים המופקעים לתפארת שנוטלים לעצמם אדוני עלית-שטראוס-שופרסל.

בקואליציה החמדנית של הקבלנים והפקידות הממשלתית ההופכים את עצם האפשרות להתגורר בדירה כלשהי בארץ הזאת – למותרות שבני אדם מן השורה מתקשים לפרגן לעצמם.

במחירים המטורפים של החשמל והמים שהם תוצאה של חמדנותם חסרת הגבולות של כל מיני "עובדים מאורגנים" וחבורות של פרוטקציוניסטים מועדים, חברי מרכזים של מפלגות, אחים-של וגיסים-של, בטלנים דופקי כרטיס המתחבאים מאחורי תארים כמו "תאגידי-".

פסק הדין של בית המשפט העליון משתלב להפליא במערכת המרושעת הזאת של אי-צדק.

מקום המשפט שמה הרשע.

תשעה אנשים שבעים ומדושנים, בעלי משכורת שמנה אך חסרי לב, בעלי דירת פאר או ארמון קטן באתרי הנדל"ן המשובחים ביותר, שאיש לא יאנוס את בנותיהם החוזרות הביתה בנשף הלילה, ששום שופט מיובא מאריתריאה או מסודן לא יאיים לעולם על מקום העבודה שלהם, שאין מצב ששיכור מדוכדך ינפץ בקבוק ריק על פדחתם המטופחת, שאם מישהו יזרוק עליהם נעל, הוא יחטוף שלוש שנות מאסר ואיש לא יחשוב שזה יותר מדי – התיישבו בנוחיות על עכוזיהם הממוזגים היטב, קימטו את מצחם, עסקו בכל מיני שקלא וטריא משפטית לכאן ולכאן, הלוך וחזור, ושורה תחתונה:

הפקר פטרושקה.

כמה לא מפתיע, כמובן, שכל הקשקשת הפוליטיקלי-קורקטית הליברלית זכויות-אדמית הזאת והתגייסותו של בית המשפט העליון למענה, משתלבים להפליא עם האינטרסים הבסיסיים ביותר של החזירים הקפיטליסטים והחזירים הסוציאליסטים השולטים פה: ללחוץ את השכר מה שיותר כלפי מטה. למרבית הצחוק, בעוד אני כותב את הדברים בשעת צוהריים, שמעתי בגל"צ את אבו-וילן, איש מרצ לשעבר המייצג עכשיו  איזו התאגדות של חקלאים, המוכנים כמובן "לקלוט" אלפי אורחים אפריקאים. נו בטח. להם אפשר לשלם עוד פחות מאשר לתאילנדים, שלא לדבר על עובדים פלשתינים או ישראלים. אין מצב שיתאגדו, אפשר להלין אותם בתנאים הירודים ביותר, אז למה לא? אחלה של פסק דין.

אני לא הולך לעסוק פה בכל מיני דקדוקי עניות וסוגיות משפטיות. רק אבסורד לוגי אחד: כמה מהשופטים החתומים על פסק הדין, גורסים שהכליאה הקצובה למסתננים מאפריקה היא חמורה מדי  יחסית לנסיבות. ושאילו היה המצב חמור יותר, היו מתירים אותה. אלא שהכליאה המזומנת למסתננים לאורך שלוש שנים, היתה בין הגורמים (ביחד עם השלמת הגדר לאורך הגבול המצרי) שהביאו למיתון התופעה. מהסתננות של אלפים לחודש ועשרות אלפים בשנה, ירד שיעור ההסתננות באלפי אחוזים. ועכשיו מה? נמתין ששוב יעלו המספרים, בגלל ביטול העונש המרתיע,  כדי להצדיק שוב את ההחמרה בעונש?

מקום המשפט אינו רק מקום הרשע. הוא גם מקום הטמטום.

גילוי נאות: גרתי פעם כמה שנים בשכונת שפירא בתל-אביב, אחת משתי השכונות התל אביביות שהן הסובלות העיקריות מפסיקתו של בית המשפט העליון. אולי זה מסביר קצת מהתגובה הרגשנית  שלעיל.

מודעות פרסומת

From → פוליטיקה

50 תגובות
  1. לפי החוק אי אפשר לאסור אפילו רוצח לשלוש שנים. אם נתפס עבריין צריך קודם כל להביא אותו בפני שופט שיחליט אם לעצור אותו עד גמר ההליכים. אחר כך להעמיד אותו למשפט ולמנות לו סנגור ורק אם נמצא אשם הוא יקבל עונש בהתאם לחוק ולמה שהחליט השופט. אז במדינת ישראל יש יותר זכויות לרוצח מאשר למסתנן?

    אהבתי

    • אתה צוחק? הרי בית המשפט לא התנגד לעצם קיומו של תהליך הכליאה (שאינו מאסר). במקרה שמדובר ברוצח, צריך להוכיח שהוא עשה את המעשה. מה בדיוק צריך להוכיח במקרה של מסתנן עבודה?

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        מאפיהו,

        אני כבר ממזמן הבנתי שהחוק בא להגן על הפושעים. כי השופטים שלנו

        גיבורים על חלשים, כלומר על הנפגעים, שהם בכלל לא צד, בהליך הפלילי .

        גם כשהפושע מורשע, העונש לא מרתיע ,תראה כמה פושעים חוזרים שוב

        ושוב לכלא ,ושם יש להם פנסיון מלא בלי תשלום ,על חשבונינו .השופטים

        מקלים בעונשים, כי הם מפחדים מנקמה. בקשר למסתננים מאפריקה,

        הם לא שפטו לפי החוק, אלא לפי מה שניראה להם מידתיות. זו קביעה

        ערכית שלא מעיניינם. מה זה מידתיות 80 אלף זה בסדר 300 אלף לא ?

        לא מדובר כאן על מספר דקירות שהרוצח דקר את קורבנו .אני בטוח

        שתבוא תגובה ציבורית חזקה, שתעמיד אותם על מקומם .בינתיים לא

        רוצים לשפוך את התינוק עם המים, אבל בעתיד ימונו שופטים כמו

        בארה'ב, אחרי שימוע ולא חבר מביא חבר בדמותו שלו .ההומוגניות

        כבר זועקת לשמים .פה אחד, 9 שופטים !!! .

        אהבתי

      • ido2267 permalink

        מה בדיוק צריך להוכיח במקרה של האימא מירושלים שרצחה את שני ילדיה? עבירה קצת יותר חמורה מאשר הסתננות לדעתי. אף על פי כן היא הובאה בפני שופט. בוודאי נשלחה להסתכלות פסיכיאטרית. אם תימצא מסוגלת לעמוד לדין היא כנראה תיעצר עד תום ההליכים ורק אחרי משפט עם סנגור (שעדיין יכול להשתמש בטענת אי שפיות) אם תימצא אשמה היא תיכלא. אגב, אמרו לי שבארץ יש כמאה אלף איש שנכנסו עם אשרות תייר ומאז נשארו כאן. להם לא הוקם שום כלא, במקרה הכי גרוע אם ייתפסו וישלחו חזרה למזרח אירופה או רוסיה. אף אחד לא שוקל להכניס אותם לשלוש שנות מאסר ולא אומר 'מה יש כאן להוכיח?'.
        בוא נשים את הדברים על השולחן, זאת גזענות נקודה. במשך עשרות שנים עברו דרך סיני לארץ סמים, סחורות מוברחות, שפחות מין וגם חומרי חבלה. מתי נבנתה הגדר? אה כן, כשהתחילו להגיע אנשים כהי עור ועניים . אותם אפשר להכניס לשלוש שנים בכלא בלי משפט.

        אהבתי

  2. מנחמי בן-ציון permalink

    עידו 2267

    אתה עוד שמאלן בלבלן ,אתה לא גזען, אז כך אותם אליך הביתה .

    כרגע הם נמצאים אצל אנשים בבית ,בדרום תל-אביב . יפה נפש

    על חשבון אחרים . ממה אתה מפחד שיאנסו אותך ובני ביתך ?

    הם לא יעשו לך כלום .הם אונסים רק נשים מגיל 80 ומעלה .תהיה

    שקט. בשבילם זה ישראל סבבה ,בגללך ושכמותך .

    אהבתי

    • ido2267 permalink

      מנחמי , אתה עוד ימני שטוף מוח. אף אחד לא זרק זין לכיוון של דרום תל אביב לפני המסתננים ולאף אחד לא אכפת מתושבי הדרום עכשיו. אבל מצאו אויב חדש אז פתאום כל הצבועים והגזענים יוצאים מהחורים. מי ששולח אותם דווקא לשם זה לא שלום עכשיו וגם לא מר"צ אלא הממשלה הימנית שלך. יש כמה אירגוני שמאל שמסייעים להם כי שמאלנים מטיבם שהם דואגים למי שאף אחד אחר לא דואג לו ולמי שהכי לא פופולרי לדאוג לו. אז כשהיה מסוכן ללכת בדרום תל אביב לפני המסתננים (והיה מסוכן) אף אחד לא הציע לזרוק יהודים לכלא לשלוש שנים בלי משפט, פשוט עכשיו מדובר באנשים כהי עור יותר אז פתאום זה מותר. תודה כבר שאתה גזען וזהו.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        עידו, שתים, שתים, שש, שבע .

        נכון מאוד ,קלעת בול אני גזען ,שטוף מוח . זה כל מה שחסר לך כדי

        לשרוד, כי בלעדי לא היית יכול לפתוח את הפה, גם מהקבר .בובל'ה

        מתוקי של אמא .

        אהבתי

      • ido2267 permalink

        אה כן מנחמי. למה בדיוק לא הייתי שורד בלעדיך? עשיתי צבא, אני משלם מיסים ומחזיק את המדינה על הכתפיים הצרות שלי בדיוק כמוך. ומתוקי תקרא לחברים שלך.

        אהבתי

  3. עידו,
    מקרה א. נכנס מישהו אליך הביתה. הורג מישהו מבני ביתך, ישמור השם. יש להביא אותו למשפט. במשפט יש להוכיח שהוא רצח ואז גוזרים עליו עונש מאסר. מקרה ב. נכנס אליך מישהו הביתה. לא רוצה כלום. לא נוגע באיש לרעה. רק רוצה לשבת שם בפינה שלו (שהיא שלך). אולי ימצא עבודה לשעות היום ויחזור רק לישון אצלך בסלון. רק זה. שום דבר אחר. עכשיו תגיד לי, עידו: מה תעשה איתו? ותנסה לא לחזור פה לגזענות החביבה עליך. האיש שהתיישב אצלך – שבדי. מה הלאה.

    אהבתי

    • ido2267 permalink

      לא ממש הבנתי. אם למי שרצח מגיע משפט אז בוודאי שמסיג גבול זכאי למשפט. כמו כן לא היו בכלא סהרונים שוודים, גם לא קווקזים שבאו הנה עם אשרת תייר ובעצם עבדו כאן. רק סודנים נכלאו לשלוש שנים בלי משפט ובג"ץ בראשות גרוניס הדתי קבע שזה לא חוקי.

      אהבתי

      • א. גרוניס לא דתי. בוויקיפדיה כתוב שבכיתה י' התייתם מאביו ואחר כך הוריד את הכיפה מראשו, מה שזה לא אומר. ב. ככל שהבנתי את פסק הדין, הקביעה אינה שהכליאה אינה חוקית, אלא שאינה מידתית, כי הוד מעלתם אינם חשים בשום תחושת חירום. אם יהיה חירום, הם אומרים, אפשר יהיה לדון שוב.

        אהבתי

      • ido2267 permalink

        לפי החוק הקודם הייתה רק עבירה אחת שעליה אפשר להכניס אדם לכלא לשלוש שנים ללא משפט. לא רצח, לא שוד, לא סמים ולא אונס – רק הסתננות. בית המשפט קבע שזה לא תקין. בית המשפט צדק והחוק הזה הוא חוק גזעני. זה בערך כמו לקבוע שמי שמסרב להגיע לצו הראשון יקבל מיד עונש מאסר כבד ללא משפט. כמובן שחוק כזה יהיה בעיקר נגד חרדים ובאמת – אם הייתה עכשיו מלחמה והמדינה הייתה בסכנה אולי אפשר היה לתקן תקנת חרום כזאת כי צריך לגייס את כולם. נכון לעכשיו יש מאות אלפי עובדים זרים פה בארץ שאנחנו מייבאים מרצוננו ועדיין חסרות ידיים עובדות אז מספיק לבלבל את המוח, אין שום מצב חרום וזו גזענות.

        אהבתי

  4. עידו לם permalink

    אני קצת בדילמה לגבי הפיסקה הנ"ל, אני מסכים איתך לגבי הניכור והאדישות של השופטים המטופשים מרחביה אבל היחס למסתננים יש בו משהו דרקוני וטוב שביטלו את את החוק הרע הזה.

    מה שצריך לעשות בקשר למסתננים הוא קודם כול לא לקבל יותר. את אלא שכאן כול עוד הם כאן יש לתת להם לעבוד ולפזר אותם בכול הארץ, רוצים הומניזם וקליטה סוציאלית? זה יהיה גם על חשבונכם אשכנזים שמאלנים מלוקקים ולא רק על חשבון העניים מדרום תל אביב.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עידו עם המספר.

      בפעם הבאה, אקרא לך במקום מתוקי; צדוקי ,שטופי, שמאלני, ג'ובניק,

      גיזעני ,צבועני, כי הזבל הזה, אם לא שמת לב, יצא מהפה שלך. עכשיו

      תבקש סליחה ,אם לא נעים לך לקבל כינויים כאלה .עד אז אנחנו חברים.

      תתרגל ? .

      אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עידו לם .

      ההצעה שלך לפיתרון עניין המסתננים, מתעלמת לגמרי מאופיים.

      לא לחינם מייבאים תיילנדים לעבודה חקלאית. האפריקאים לא

      יכולים להשתלב שם.(גם לא ישראלים). אין להם מיומנות בעבודות

      בניה. לכן מביאים עובדים מרומניה וטורקיה .אז מה תעשה איתם ?

      תעביר להם קורסים מקצועיים ? הם באים מארצות מפגרות ,אם

      תשלב אותם בנקיון רחובותינו ,יגידו שאנחנו גזענים נצלנים וכו'.

      הם צריכים לחזור לארצותיהם ,חוץ מפליטים אמיתיים ,שיש בכך

      סכנה לחייהם .אנחנו מדינה קטנה, שמוציאה חלק נכבד מהתל'ג

      שלה על ביטחון, עובדים קשה כדי להתקיים וחלקים בינינו שלא

      גומרים את השבוע .מצטערים שאנחנו לא אמריקה, עם 360 מליון

      תושבים. לא יכולים להציל את אפריקה ממצוקותיה. איפה האו'ם

      והסוכנות לפליטים שלו ? אם נפזר אותם בארץ זה לא יהיה זמני,

      כי בדרך כלל, זמני הוא יותר קבוע מקבוע .

      אהבתי

  5. ido2267
    מצטער על העיכוב בתשובה. היה חג, ואחר כך תקלה במחשב. אז מה, 2267, אחרי שהתברר שגרוניס לא דתי ושבית המשפט לא קבע שהכליאה לא חוקית, חוזרים לחיקה של הגזענות הישנה והטובה? אתה רוצה לשכנע אותי שאני, שמעדיף את בני עמי וארצי, תושבי דרום תל אביב ועוד חלכאים שהמסתננים האפריקאים זורקים אותם מהעבודה ומהבית ועושים את החיים שלהם גיהנום – אני גזעני. ואילו אתה – שמריח למרחוק מעמותות, מסמולניזם-סטליניזם, מאנטי-ציונות, מאליטיזם צפונבוני, שדרכון זר (בפועל או בשאיפה) מציץ לך מהכיס האחורי, שמבחינתו אנחנו פה סניף של אפרטהייד, שאכפת לך מתושבי שכונות תל אביב כמו שאכפת לך משלג דאשתקד, שאין אפילו מילה אחת מקורית בכל טיעוניך – אתה נאור? אתה בעד זכויות האדם? אתה בעד זכויות האזרח? אני לא יודע על מי אתה בא לעבוד,ido2267 , אבל במקרה שלי, לא הצלחת. חפש עץ אחר.

    אהבתי

    • ido2267 permalink

      א. גם אתה לא הצלחת לעבוד עלי.
      ב. מה שיותר חשוב, לא הייתה לך תשובה אחת לטיעון הבסיסי – איך זה שיש רק עבירה אחת שבגינה אפשר לזרוק אדם לכלא לשלוש שנים בלי משפט והיא לא רצח, לא גניבה, לא שוד ולא אונס אלא דווקא כניסה לא חוקית לישראל. איך זה שהחוק הזה לא מופעל נגד עוזרת בית ממזרח אירופה שהגיעה הנה במרמה כתיירת או נגד השוודי שהזכרת קודם אלא רק נגד אדם שחור עור שנכנס דרך סיני?
      ג. באותה הזדמנות נוסיף את בן ציון שמעליך לרשימת הצבועים. אחרי כל המחמאות שהוא נותן לי הוא בעצם מסכים בדיוק עם דעת השמאל הכי הומניסטי כשהוא כותב "הם צריכים לחזור לארצותיהם ,חוץ מפליטים אמיתיים ,שיש בכך סכנה לחייהם" . מעניין, זאת בדיוק דעתו של השמאל שאתה כל כך שונא ויותר מזה, זאת בדיוק לשונה של אמנת הפליטים שישראל הייתה בין אלו שניסחו אותה (בשנות החמישים, כשרצינו ללמד את כולם להיות נאורים אחרי השואה ולא חלמנו שיגיעו אלינו פליטים ממצרים שהייתה מדינת אויב ). אז בשביל לעשות את זה צריך לבצע בדיקה על כל אחד ואחד מה'מסתננים' ולראות מי באמת עונה על ההגדרה של 'פליט' ומי לא וזה בדיוק ההיפך מלזרוק אותו לכלא לשלוש שנים.
      ד. זה בסדר, ככה זה אצלנו בשמאל. תמיד הסבירו לי שאני תמים, הזוי, שונא את העם שלי ואוהב ערבים והיום ראש הממשלה מטעם הליכוד מדבר על 2 מדינות ל2 עמים. אולמרט אומר ש35 שנה הוא נלחם על הרעיון הלא נכון , בין השטחים לישראל יש גדר הפרדה ושרון , שנוא נפשנו עוד מימי קיביה שלא לדבר על מלחמת לבנון, הוא זה שפינה את גוש קטיף. אז יקח לך עוד עשרים שנה ואז תדבר כמוני (אבל תמשיך לשנוא שמאלנים שלא יודעים מהחיים שלהם)

      אהבתי

      • מכיוון שכל היתר לעוס לעייפה – ועוד לא לא הסברת לי מה היית עושה עם השבדי שמתיישב אצלך בסלון ולא בא לו לזוז משם – אתייחס רק לסעיף ד'. אז איני יודע מה גילך המדוייק, אף שיש לי השערות, אבל לפי דעתי אני תומך בשתי מדינות לשני עמים עוד לפני שנולדת, ולא חדלתי מכך עד עצם היום הזה. וגם אם יחלפו אלפי שנים לא אדבר כמוך, כי אין דבר שאני נשמר ממנו יותר מהצביעות. ושמאלנים איני שונא כלל. רק על השמאל המדומה אני לא משוגע, בדיוק בגלל העניין הזה – שהוא מדומה. צבוע. כאילו שמאל. מעמיד פנים של מי שדואג לעם, מבקש שלום, ובעצם ליבו גס בעמו, וגם בעם השכן, ואין דבר שנוא עליו מהשלום, וההוכחה: הוא עסוק ללא הרף בליבוי שנאה ומדנים ובחירחור מלחמות. מלחמות בין יהודים לערבים, בין מזרחיים לאשכנזים, בין חילוניים לדתיים. על זה משלמים לו הספונסרים – הטייקונים האמריקאים של הקרן החדשה, הקלריקלים מהכנסיות והאיחוד האירופי הצבוע.

        אהבתי

      • ido2267 permalink

        אז אם זה לא ברור לגבי 'השבדי שהתיישב אצלי בסלון' הייתי מפעיל את אותו חוק שצריך להפעיל במקרה של רוצח, גנב, שודד, אנס או מי שחנה באדום לבן. לא הייתי מחוקק חוק מיוחד נגד שבדים. אני בן 46 , תומך בשתי מדינות לשני עמים ומצביע מר"צ. אתה לא איש שמאל כי נראה לך הגיוני שיהיה חוק אחד מיוחד לגבי מסתננים שחורי עור מאפריקה (וכפי שהסברתי, הכלא בסהרונים היה בשבילם ולא למשל בשביל עוזרות בית מהקווקז) וחוק אחר בשביל כל השאר וזו גזענות.

        אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        עידו עם המספר .

        ניראה לך שהשמאל ומרץ ,המציאו את ההומניזם ? אתה טועה ומטעה .

        כשתבין שאתה טועה, תוכל אחר כך, להצביע גם לכל מפלגה אחרת .

        אם זה הבסיס האידאולוגי העיקרי שלך .ברור שמי שחושב שהוא נושא

        את נס ההומניזם לבדו ,רואה בכל השאר מפלצות . האומנם ?

        אהבתי

      • ido2267 permalink

        ממש לא מעניין אותי מי המציא מה וכשיש אנשי חד"ש שתומכים באסד אני בהחלט רואה בהם מנוולים בדיוק כפי שאני מסתכל על אנשים שמאמינים בספר 'תורת המלך'. לגבי כל השאר, אני לא רואה בהם מפלצות וכתבתי את זה . משום מה הם מגיעים למסקנות שהשמאל הגיע אליהן רק עשרים שנה מאוחר מדי

        אהבתי

  6. טעיתי. מצטער. כבר נולדת כשהתחלתי לתמוך בפתרון של שתי מדינות. היית בן 3. לא כתבתי שאני איש שמאל. אני גם לא ימין. חלוקה לשמאל וימין זו עוד אחת משיטות ההפרד ומשול שמפעילה האליטה השלטת מהעשירון העליון והמשת"פים המשולמים וגם האידיוטים השימושיים (שלהם לא משלמים) כדי לפלג את העם להקלת הניצול, החמס והשוד. ואתה משת"פ.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עידו עם המספר .

      כל מסקנה שאתה מייחס לשמאל היתה טעות ,כאילו לעיתוי אין חשיבות.

      אל תתנשא בנבואות שלך .כאשר התנאים משתנים ומה שאפשר היה

      לדעתך, לעשות לפני 20 שנה, בתנאים של אז, זו היתה התאבדות, לדעת

      96% מהאוכלוסיה . לפני הסכם אוסלו המפואר שלך ,הכבישים בארץ

      היו מפוצצים ברכבים מהשטחים . אחרי אוסלו הרכבים שלהם התפוצצו

      בכל מקום. כך שהחוכמה והאחריות , לא נמצאת אצלכם בשמאל. לזה

      התכוונתי שחסר לכם את ההבנה הנכונה, איך לשרוד .אתם הומניסטים

      מתים בלעדינו .

      אהבתי

      • ido2267 permalink

        זה מה שמעניין בתגובות מימין. מי שחושב שהכיבוש הוא מוצדק וצריך להמשיך אותו – שיסביר למה לא נכנסים לשטחים וכובשים אותם מחדש. הבעיה היא עם החכמים שמסבירים לי שהכיבוש לא מוצדק אבל הסכמי אוסלו הם אסון. בוא נגיד שזה נכון, הימין היה 17 שנה בשלטון קודם, אם היה פיתרון יותר טוב למה לא עשיתם אותו אז ?

        אהבתי

  7. וכן שכחתי לציין שישראל אינה המדינה הדימוקרטית היחידה שנוקטת בשיטת הכליאה. יש עוד כמה שנתקלו בבעייה וזו הדרך שהן נוקטות. ראה שוויץ. ראה אוסטרליה. ויש גם מדינות שאיך שהמסתנן נכנס אליהן – הן מגרשות אותו לאלתר. שזו, כמובן, השיטה הנכונה והראויה ביותר. ואף אחת מהמדינות שנוקטות באמצעים אלה אפילו לא מתקרבת לישראל, מבחינת חומרת הבעייה. ורק פה כה גדולה השפעתם של הסוכנים הזרים של ההון הגדול ועוד כל מיני אינטרסנטים מחו"ל
    , כולל על בית המשפט העליון (גגלו נא את שם הנשיאה הקודמת, דורית בייניש, וקרן פורד האנטישמית, הספונסרית העיקרית של הקרן החדשה לישראל).

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עידו עם המספר.

      מתי ארץ ישראל הייתה שייכת לפלשתינים ? ממי "כבשנו" אותה ?.

      מה זכות כל הזרים ,שכבשו וגירשו אותנו מכאן ,מה זכותה של האימפריה

      העותמנית ששלטה כאן 400 שנה .מה זכותם של ארצות ערב לפעול

      נגד החלטת האו'ם ב-1948 לפלוש עם 7 צבאות ? מה זכותה של

      הממלכה הירדנית לשלוט בגדה 19 שנה ? הימין בשילטון עושה מה

      שהומניסטים אמיתיים עושים . מתישבים בארצם בונים ומפתחים אותה

      ולא נכנעים לטרוריסטים צמאי דם, שאתה כל כך דואג לבריאותם .כדי

      שיוכלו להמשיך במעשיהם הנפשעים .אתה יודע בכלל למה פרצה

      מלחמת ששת הימים , כשהיינו בגבולות 67 ? .למה פרצה מלחמת

      קדש ב-1956 ? אני הייתי חייל קרבי בנח'ל מוצנח במלחמת קדש.

      והשתתפתי בפעולות התגמול נגד המשמר הלאומי הירדני, לפני כן.

      ככה סתם כי התחשק לנו ? בששת הימים, הייתי בסיירת חטיבתית

      של חיל השיריון בסיני .בשבילך זה סתם היסטוריה, בשבילי זה החיים

      עצמם .אז אל תלמד את הסבתא מזה…….של חמור .

      אהבתי

      • ido2267 permalink

        אני מת על המוסר של אנשי הימין במדינה. לפי התנ"ך (והרבה מפקפקים בזה) עם ישראל הוא שרצח שבעה עממים שלא עשו לו כלום כדי 'לרשת' את הארץ הזאת. אבל לנו יש 'זכות' על הארץ למרות שעזבנו אותה לפני אלפיים שנה (כן, יש משפחה בפקיעין שנשארה כאן כל הזמן הזה. אז לא באמת עזבנו הא?) ואילו לפלשתינאים שנמצאים כאן מאות שנים אין זכות כזאת. ערבי שעזב את ביתו ב48 לכמה חודשים בלבד מאבד כל זכות על הנכס (נוכח נפקד) ואילו יהודי נמצא כאן 'בזכות' למרות שאלפיים שנה אבותיו היו בגולה והוא כבר קיבל מראה פולני או תימני וכלל לא דומה לאבותיו.
        לגבי 'פיתוחה' של הארץ. כשפרצה האינתיפאדה התברר שבכל השטחים היה רמזור אחד בלבד – בעזה אפילו זה לא. להבדיל מהבריטים שהיו אכן כובש נאור ובאמת פיתחו כל מקום שהגיעו אליו, אנחנו כובש מטומטם. לא פיתחנו כלום ולא עזרנו בכלום והשארנו את המצב גרוע ממה שמצאנו אותו כי האוכלוסיה הפלשתינאית רק גדלה מאז 67.
        ולגבי מלחמת 56 – כן, זאת הייתה מלחמה נפשעת. היא פרצה בתירוץ של הגנה על גבולות הדרום (וכבר התוודו כמה אנשי שב"כ לשעבר על הטמנת מטענים שעשו הרבה רעש ולא הזיקו כדי ללחוץ על הממשלה להסכים לתקיפה בסיני) כשלמעשה המניע למלחמה התגלה מיד לאחר הנצחון – בן גוריון הצהיר שקמה מלכות ישראל השלישית. במחיר של מאות הרוגים לנו הצלחנו לאחד נגדנו באופן נדיר את רוסיה ואמריקה נגדנו והתקפלנו חיש קל משם וטוב שכך. כמובן שהיום גם יודעים על מעשי זוועה של רצח שבויים שהתרחש בחולות סיני אבל הנקודה הנכונה בכל מה שכתבת – כשמדינה קושרת קשר עם שתי מעצמות קולוניאליסטיות כדי לתקוף מדינה שלישית ולהגדיל את האימפריה כבר לא מדובר בשלטון 'שמאל'. המלחמה הזאת חשפה את הבלוף שמאחורי העמדות ה'שמאליות' של מפלגת העבודה ולא פלא שהיא התרסקה בסופו של דבר. הרי אם רוצים מדיניות ימנית אפשר כבר להצביע לימין נכון?

        אהבתי

      • ido2267 permalink

        אגב, כפי ששמת לב, לא כתבתי שאני מצדיק את התקפת מדינות ערב עלינו ב48, או שאני מגנה את מלחמת ששת הימים. נכון, יש אנשי שמאל הוזים שכל מה שישראל עושה הוא רע בעיניהם באותה מידה שיש ימניים שאצלם זה הפוך (בגלל זה הם ימניים). אני רואה את המציאות בצורה מפוכחת. לפעמים יש דברים מלוכלכים שצריך לעשות ואין ברירה, כשיש ברירה זהו פשע וכתם על ההיסטוריה שלנו. אני חושב עד היום שהסכם השלום עם מצרים הוא הצלחה גדולה ואני הכרתי אישית את צליל וחמן שלח שנרצחו על ידי חייל מצרי. למרות זאת בראייה מפוכחת של המצב ההסכם עם מצרים על כל חסרונותיו עדיף על כל מה שהיה יכול לבוא במקום זה. זה לא אומר שאותו דבר נכון לגבי הגולן, אני בודק כל מקרה לגופו ולא שבוי בסיסמאות . תכניס לך לראש שאין לי הרבה אשליות לגבי השכנים שלנו, ההבדל בינינו שלי אין גם אשליות לגבי עם ישראל.

        אהבתי

  8. מנחמי בן-ציון permalink

    עידו.

    האשליות מכל צד אינן סימטריות .יתכן שאתה מכיר את עמך טוב

    יותר, מאשר את השכנים שלנו .אני מכיר אותם טוב ממך. הבעיה

    היא לא אישית ביניינו אלא לאומית .אל תערבב בין הדברים .יש

    לי הרבה חברים אישיים ערבים ,כי לפני הפנסיה שלי עבדתי כחוקר

    פרטי בחקירות של ביטוח ,במגזר הערבי, במשך 20 שנה .

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      עידו ,כל התוספת שלך על הקונספירציה שלנו ,נגד הערבים

      היא בושה לאינטלגנציה .שמעת על יהושוע חנקין גואל אדמות

      עמק יזרעאל. על קרן היסוד וקרן קיימת שבכספי העם היהודי

      רכשו בכסף את מה שהיה שלנו .לא גרשנו שום ערבי מהאדמה

      שחי ממנה. הדברים שאתה אומר הם שקר וכזב ,מבית מדרשו

      של המופתי הירושלמי. אתה פשוט בור ועם הארץ .מוציא דיבתנו

      רעה בעולם. בגלל פלישת ארצות ערב עם צבאותיהם ב-1948

      הערבים ברחו מחיפה ללבנון ,כי הבטיחו להם שיחזרו אחרי 3

      חודשים ויקבלו גם את בתי היהודים, והתוצאה של המילחמה

      הזאת ,לא מוצאת חן בעינך ועיניהם כשכשלה תקותם ונשארו עם

      המפתחות של בתיהם תלוים על צוארם, עד היום .לא שאלת למה

      הם שמרו על המפתחות ,זאת התשובה . כבר נימאסתם עלי

      כל המשמיצים השמאלנים ,שמפיצים שטויות נגד עמם ונותנים

      רוח גבית, לרוצחי יהודים באשר הם .הערבים קיבלו בדיוק מה

      שמגיע להם .ובשם 25,000 נרצחי עמינו בידי ערבים צמאי דם

      (ולא רק לדם של יהודים) .הייתי מעיף אותך מכאן, לאלף עזעזלים .

      אהבתי

      • ido2267 permalink

        "לא גרשנו שום ערבי .." טוב אני מניח שהמסך לא מסמיק ולא משנה איזה שקרים כותבים עליו. אתה אכן שייך לדור של 56 שעוד האמין בשקרים האלו. מאז פירסם רבין את ספרו 'פנקס שירות' שבו סיפר בפירוש כיצד גירש ערבים מלוד ורמלה (שמואל תמיר צינזר אותו אז כדי להמשיך בשקר הרשמי שאתה חוזר עליו כאן אבל זה דלף בסוף). הישוב 'זכריה' לא רחוק מבית שמש ניצב על חורבות הכפר הערבי זקאריה שתושביו גורשו ב51 (!) אחרי שמלחמת השחרור כבר התסיימה. בקיצור, אני יודע שהעובדות לא מתיישבות עם הסיפור שאנחנו אוהבים לספר לעצמנו. אם תגיד לי שבכל זאת אתה מחזיק באותן עמדות – מילא. אבל אתה מתעקש לשקר לעצמך? בגילך? לפחות אל תחשוב שאתה יכול לשקר לאחרים.

        אהבתי

  9. מנחמי בן-ציון permalink

    עידו פרקליטו של השטן .

    אתה חושב שאני לא יודע את היסטוריה .ברור שגרשנו במלחמת
    השיחרור ערבים וזאת לאחר שהם התנפלו וירו עלינו .וטוב שכך.
    פשוט אתה לא תופס את דרך התנהלותם, הכנופיות שלהם, מה
    הן היו, אזרחים ? צבא ? אתנו לא מעניין מה המסגרת שהם פעלו,
    כאשר כל כוונתם לרצוח יהודים שנוסעים באוטובוסים .באותו זמן
    שהצבאות הערבים פלשו לארץ, הם התושבים המקומיים, ישבו
    בשקט ? אחותי ז"ל שנסעה ללמוד בחיפה מהקריות, מחליסה
    בכניסה לחיפה, ירו על האוטובוס שנסעה .מי שירו היה צבא או
    אזרחים ערבים ? אני לא משקר לעצמי, אתה בור ועם הארץ, מלקק
    את התעמולה השיקרית הערבית ,שיבושם לך. אני לא בטוח
    שאתה יהודי. איזה נרטיב אומלל אתה נושא .הערבים עצמם לא
    מאמינים אחד לשני, כי הם יודעים שאצלם כולם משקרים, על פי
    האינטרס ולא על פי האמת. קשקשן .הרי עד היום הם נוהגים כך
    כל פעם ממציאים שמות אחרים לכנופיות שלהם, כדי לחמוק מידינו.
    ג'יהד שמיהד כולם אותו החרה. הבנת את זה ברוך ?

    אהבתי

    • ido2267 permalink

      אז אפילו בשקרים שלך אתה לא עקבי? תחליט, או שלא גירשנו אף אחד או שגיאשנו וזה היה מוצדק כי כל הערבים זבלים. בינתיים מי שמזכיר את התעמולה של קול הרעם מקהיר זה דווקא אתה.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        עידו,

        יש לך בעיה בעיתויי הזמן .כאשר יהושוע חנקין גאל את אדמות
        העמק ,הוא קנה אותם בכסף .אילו הערבים היו מקבלים את
        גבולות החלוקה ב-1948 ,לא היו מלחמות ולא היו גירושים
        ולא בטיח, הם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם. ושוב אתה
        מבלבל בין הנושא האישי והלאומי . כאשר כתבתי שיש לי
        הרבה ערבים ,חברים אישיים שהיו גם בחתונות של ילדי .לא
        הבנת שלא כל הערבים הם חרה ? תראה באמת נימאס לי
        להיות מורה שלך,כי אתה זקוק כניראה לכיתה בחינוך המיוחד .

        אהבתי

      • ido2267 permalink

        מי שיש לו בעיה בהבנת הנקרא זה לא אני. אם אתה טוען שלא גירשנו אף ערבי "יד 1948" זה דבר אחד וזה ממש לא מצדיק כל דבר שעשינו מאז. כמוך נלחם במבצע קדש גם גדעון ספירו שברבות הימים שלח מכתב התנצלות לנשיא מובארק על חלקו במלחמה.

        אהבתי

  10. מנחמי בן-ציון permalink

    טוב בפעם האחרונה שאני עונה לך .קרא שוב מה שכתבתי
    אם לא תבין זבש"ך .

    אהבתי

  11. ido2267 קבל ציון לשבח – הראשון בהיסטוריה של הבלוג שהצליח להתיש את מנחמי, וזה כולל את מוני יקים אנטיציוני.

    אהבתי

    • ido2267 permalink

      זאת המומחיות שלי.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        אם זאת המומחיות שלך, מה אתה מרוויח מזה ? להראות שאתה אידיוט

        חסר תקנה ? אני חושב שאתה באמת כזה, איך שלא בוחנים את העיניין .

        לי לא חשוב להתמודד עם כמוך, כי אני לא כותב רק בשבילך, יש עוד קוראים

        שלומדים ונהנים .מה עם צל'ש בשבילי, מאפיהו ? .

        אהבתי

  12. במקרה שלא הבנת, בתוך הצל"ש לעידו עם המספר היה מקופל צל"ש בריבוע בשבילך.

    אהבתי

    • מה שהוכחתם , אתה ומנחמי ,הוא שגם מי שבעד 2 מדינות ל2 עמים יכול להיות מתלהם ומתפרע ולחשוב ממקומות נמוכים יותר מהראש. אני חושב שהוכחתי היטב שבית המשפט הישראלי צדק (זה היה הנושא נכון?), שלא הגיוני שעל כל עבירה (כולל פיגוע חבלני) מעמידים אדם למשפט ורק מסתנן נשלח לכלא לשלוש שנים בלי לראות שופט. זה בסדר, חוץ ממכם גם 90 חברי כנסת הגיבו מהבטן בלי לחשוב כך שאתם בחברה טובה. מכיוון שנגד הטיעונים של בית המשפט אין הרבה מה להגיד – הוא פשוט צודק (כלומר אני צודק) עוברים להתקפות האישיות על הסמולני התבוסתן שאוהב ערבים ומוסיפים שמות גנאי וקללות.
      אז תבינו דבר אחד בסיסי, שמאלנים לא מתנשאים לעולם. אנחנו פשוט לא יכולים להתכופף כל כך נמוך.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        עידו,

        השמאלנים כבר כל כך נמוכים, שאין להם יותר מקום להתכופף .התגובות שלך

        מאוד ריגשיות ,מה שמוכיח ש"המומחיות" שלך, שאין בה קורטוב של אמת .

        מה שחסר לך, זה להבין שאתה לא יותר חכם או אינטלגנטי מאחרים. גם אני

        לא .אני הבנתי זאת מהר מאוד ,במסגרת עבודתי כחוקר פרטי אזרחי .שלא

        בא לחקירה עם דרגות על הכתפיים ואקדח בחגורה . כל דיבור של צדקנות

        מדליק מייד נורות אדומות ,לכל בעל ניסיון בוגר, כל שהוא .תלמד לחשוב

        באופן עצמאי ואל תתפס לקלישאות, כשתבין שיש בהן מגמה .בחן כל דבר

        גם על פי תחושות הבטן שלך, שהן שיכלול של כל מה שלמדת .זהו החלק

        הגדול במוחנו, הפועל אוטומטית, על פי הנסיון שנרכש . אני מציע לך לקרוא

        את הספר "מחיר האלטרואיזם", שכתב אורן הרמן ,החיפוש אחר מקורות טוב

        הלב .קרא היטב היטב מה שכתבתי כאן, זה גם בשבילך . חג שמח .

        אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,

      תודה, הצל'ש היה מקופל חזק מדי . חג שמח .

      אהבתי

      • א. אתה צודק, פסיקת בית המשפט היא , אם כבר, די פחדנית. במקום לומר שלא ייתכן שעל עבירת הסתננות יאסרו אדם לשלוש שנים בלי משפט כשלכל פשע אחר (כולל פיגוע חבלני רצחני) יש לנאשם זכות למשפט . הם השאירו פתח למצב שבו עוד החוק הזה יוכל לחזור.
        ב. אתה ומנחמי יכולים להמשיך לפרכס זה את זה להנאתכם. אני לא מרגיש עם הזנב בין הרגליים. אני גם לא מתפלא על כך שנימוקים הגיוניים לא מצליחים להביס התלהמות ועילגות.
        אני רגיל לזה. אני גם רגיל לתופעות כמו זה של מנחמי שמסביר לי שאני לא יותר טוב מאחרים אבל אין לו בעיה לזרוק אחרים לכלא לשלוש שנים כי אם הם שחורי עור אז הם בטח לא טובים ממנו.
        פשוט, כפי שאמר ישעיהו ליבוביץ' זצ"ל , על הדברים להיאמר, אז אמרתי.

        אהבתי

  13. וואללה. ואני חשבתי שבית המשפט הישראלי קבע רק ששלוש שנים זה לא מידתי, כי לדעת הוד מעלתם המצב עדיין, או כבר לא ממש מצב חירום. נו טוב, הם גרים רחוק מאיפה שהמצב הוא ממש חירום, וגם אתה, מן הסתם.
    אז איך יכולת להוכיח, ועוד "היטב" , משהו אחר? אתה פשוט הוזה.
    אני, שאיני שמאלני, דווקא מוכן להתכופף הכי נמוך שאפשר, אבל אפילו אחרי שעשיתי זאת, אינני מוצא שום דבר הראוי לתשובה בשאר השטויות שמרחת לעיל. ובן ציון, אם אתה קורא, עשה לי תשובה ותניח ל-2267 הזה להתקפל מפה כמו שהגיע, וכמו שהתנהל כל הזמן – עם הזנב מסולסל ומסתבך לו בין רגליו כשהוא מכשיל את עצמו בשקריו, עד שנפל על החוטם.

    אהבתי

  14. אז מה, ido2267, לא יכולת להתאפק, מה? היית מוכרח להביא את המילה האחרונה (איכשהו השתרבבה התגובה האחרונה שלך קצת קודם). היית יכול לצאת גדול, עם צל"ש, והעדפת לצאת קטן עם צל"ג. כי מה הסוף? הסוף שהודית שהטיעון העיקרי, אם לא היחידי שלך, שבית המשפט קבע שהכליאה לשלוש שנים אינה חוקית – הקביעה הזאת אין בה ולא כלום. סתם ברברת. אפילו לקרוא אינך יודע. את בית המשפט שעליו הסתמכת בהתחלה ולאורך הדרך, הוצאת בסוף בתור פחדן. ועוד התברר שהשופט אשר גרוניס כלל לא דתי, כמו שהחלטת (לא יודע לקרוא, כבר אמרנו?) ושישראל כלל לא ייחודית בין המדינות הדימוקרטיות בשיטת הטיפול הזאת (כליאה של מסתננים ללא משפט. במדינות הלא-דימוקרטיות, שלצידן ניצב בדרך כלל השמאל המדומה, יורים מיד), וכל תעמולת האפרטהייד והגזענות שלך בשירות ה-BDS ירדה הביובה. אז עם מה נשארנו? עם קשקשת ברשת, ברברת מיותרת, ו-18 תגובות שכתבת ושאין בהן שום ממש. כלום בחזקת שום דבר. ועוד אתה מעיז להיתלות בסוף בישעיהו לייבוביץ המנוח, שעם כל השטויות שלו, גם אמר כמה דברי אמת. אצלך אין אמת. רק שקר. וזה לא מפתיע. כי אצל השמאל המדומה, באמת אסור לנגוע אפילו בקילשון. האמת אצלכם מוקצה מחמת מיאוס. שקר שקר תרדופו. ואחרי כל זה אתה מספר שאתה לא מתנשא אלא רק לא מוכן לרדת נמוך, ויש לך טענות להתלהמות ולעילגות. אז איך אומרים בעברית צחה ולא מתלהמת? חליק דאווין ורוח מן הון.

    אהבתי

    • עדו permalink

      ישעיהו ליבוביץ' אכן היה דתי וזה דבר קשה לעיכול אבל אני לא מתפלא על כך שלא הצלחת לרדת לעומק הגותו, מעטים (ואני לא בתוכם) מצליחים. בכל אופן רק כדי להבהיר דבר אחד – אין לך שום זכות לכלול את ישראל ברשימת המדינות הדמוקרטיות. מדינה שמטילה משטר דיכוי אלים על מיליוני אנשים אינה יכולה להיחשב דמוקרטיה. אה כן, גרוניס לא חובש כיפה , וואלה תפסת אותי. איזה שקרנים השמאלנים האלו? גרוניס הוא מינוי ימני מובהק ועדיין כנראה שומר חוק מדי בשביל הימין בדיוק כפי שהיה דן מרידור בשעתו

      אהבתי

      • אני תוהה, ido2267 , על סמך מה החלטת שלא הצלחתי לרדת "לעומק הגותו" של ישעיהו לייבוביץ. ככל הידוע לי הוא היה פרופסור לנויורופיזיולוגיה, ביוכימיה וכימיה, תחומים שאיני מתמחה בהם, ואיני מכיר כלל את עומק הגותו של לייבוביץ בהם, ולא ידועה לי תרומתו בהם. לעומת זאת הייתי תלמידו בקורס אוניברסיטאי שהעביר בזמנו על בעיות גוף ונפש, ואני מכיר לא רע את הגותו גם בעניינים תיאולוגיים, ולא זכור לי שום קושי בהבנת הדברים. כבר יצא לי לעסוק בפילוסופים מסובכים ממנו. וההגות הפוליטית הפשטנית שלו בטח לא מסובכת להבנה. יתכן שאותה אפילו אתה הבנת. "יודו נאצים" וכל זה. בטח עשה לך את זה. לעומתך אין לי שום בעיות עיכול עם הדתיות של לייבוביץ . ובכלל, נראה לי שכדאי לך לקבל קצת עזרה מקצועית בתחומי ההבנה והעיכול, שבהם אתה נתקל בבעיות(על פי ההודאה שלך עצמך). בתחום ההבנה אוכל אולי להיות לך לעזר, אם תהיה לך שאלה ספציפית בתחומי ההגות של לייבוביץ. זה בתנאי שתחדל לקשקש בקומקום, כהרגלך, ותתבטא לעניין. באשר לבעיות העיכול שלך, מצטער, קצרה ידי. אולי יוגורט פרוביוטי? שזיפים מיובשים? בננות? אומרים שגם מדיטציה יכולה לעזור.

        אהבתי

  15. היית תלמיד של ליבוביץ' ואתה לא מבין מה הבעיה בחוק שזורק אנשים ל3 שנים בכלא בלי משפט ועוד אנשים מצבע עור מסויים. טוב, אני מניח שבמקרה שלך גם שזיפים לא יעזרו

    אהבתי

  16. פחחח. שמעת פעם על "עניי עירך קודמים"? זו יהדות. זו גם היהדות של לייבוביץ. חבל שאינו חי ואינך יכול לשאול אותו. עניי עירך, יהודים כערבים, מכל צבע וגוון, קודמים לכל תשפוכת רעיונות שמאליברלית מפוצלחת הממומנת על ידי טייקונים אמריקאים, מדינות אירופאיות וכנסיות נוצריות המתחזקות פה סוכנים זרים מתנשאים וצבועים. עניי עירך קודמים, ואם אתה לא מבין את זה, אתה לא יהודי, ואתה גם לא בנאדם במידה שבה אוסטרלים, שוויצים ואיטלקים, ובני עוד עמים המעדיפים את עניי עירם, הם בני אדם. אתה סתם קשקשן שעד כה כבר התברר שאינו יודע קרוא, שהודה בכך שהוא קשה-הבנה, משקר בלי הכרה, וחוש הומור של קלוץ מיובש ("במקרה שלך אפילו שזיפים לא יעזרו". הוי, כמה מצחיק)וכלל אינך חש איך אתה שוקע יותר ויותר עמוק בבוץ טיעוניך הריקים. תמשיך, תמשיך, זו הרי המומחיות שלך, לא? להתיש אותנו, הימניים הנחותים והטמבלים. אנא, המשך. אני רק נהנה. זה די כיף חיים לתקוע סיכה אחרי סיכה בבלון מנופח מחשיבות עצמית חסרת בסיס ולשמוע את האוויר נפלט, יוצא ונמלט בקול צווחה דקה ומגוחכת.

    אהבתי

התגובות סגורות.

%d בלוגרים אהבו את זה: