Skip to content

על הפופוליזם ושלטון התמאים: כל אשר יעלה המזלג יקח הכהן

יוני 30, 2013

לא מזמן דיברתי עם חבר שחזר מהחו"ל האמריקאי אחרי כמה שנים טובות, אך טרם שב והתרגל לרמת התמאות השוררת בארצנו.

בהתחלה חשבתי שהוא מתכוון למה שקורה בין אדם לחברו והתפלאתי. כי מזה, לדעתי, יש הרבה יותר במדינה שממנה חזר אלינו אותו חבר, לפחות אם בודקים ומשווים ושופטים לפי מספר האסירים יחסית לגודל האוכלוסייה, שם ופה.

אבל לא, הבהיר לי החבר. לא לכך היתה כוונתו. הוא התכוון לתמאות של השלטון. לשוד המתמשך והחוקי למהדרין של האזרח בידי הממשלה, העיריות, רשויות המס, הרבנות, רשות השידור, חברת החשמל, תאגידי המים ובתי המשפט וכל יתר ענפי השררה לסוגיה, שלא לדבר על הטייקונים מפקיעי המחירים.

השוד שמבצעיו אינם נכנסים לכלא, אלא למרצדס-בנץ שלהם, או לארמון שלהם בקיסריה, או ליאכטה 80 רגל שלהם במעגן בהרצליה.

תופעה המוכרת היטב לכל ישראלי.

ובכן, בעניין הזה – מי בכלל יכול להכחיש את טענתו זו של חברי – יש לי תיאוריה, שאותו חלקתי אתו ועכשיו גם אתכם.

הכל עניין של ניסיון.

והניסיון הופך לזיכרון.

והזיכרון עובר בגנים ונגלל והופך לתכנית פעולה.

DSCF4660

ראש ממשלה נתניהו: שכבות, גל ושיטפון של פופוליזם

עמנו, עם ותיק הוא. לפחות 3,000 שנות שלטון ממוסד מאחורינו (משעה  שהתכוננה המלכות, שמאז ועד היום היא פעלה ופועלת בדיוק נמרץ על פי תחזיתו הידועה של הנביא שמואל*).

הרבה ניסיון והרבה זיכרון.

שהרי אפילו בשנות הגלות הארוכות, לא פסה תרבות השלטון הזאת.  בכל מקום שהיה מניין יהודים, מירכתי תימן ועד קרחוני אלסקה,  התקיים בית כנסת והיתה קהילה, והיו רבנים וגבאים וסגני גבאים, וגבירים שיש לחלות את פניהם, ומוסדות צדקה וגמילות חסדים, ועד הקהילה  וכן ועד הקהילות האזורי, ובקיצור: מימסד שלטוני שלם שבצינורותיו זורמים כספים וכבוד וכיבודים.

וכך יש רקע מתאים וגם  שפע של הזדמנויות לתרגל  את הטכניקות הידועות של "כל אשר יעלה המזלג יקח הכהן" מיסודם של בני עלי או "ויטו אחרי הבצע ויקחו שוחד ויטו משפט" בסגנון בני שמואל, או  תעלול כרם נבות היזרעאלי  בסגנון אחאב, ואף פעלול הפיכת כסף לסיגים כדברי ישעיהו (ראשית כל זיוף הכספים למינהו, מה שבלשון הכלכלנים המכובסת דהיום נקרא "אינפלציה") ו"סבאך  מהול במים" מאותו מקור, כמו גם "שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים" ועוד שפע של תעלולים ופעלולים, עם דיווחים מפורטים  ותיאורים ציוריים, שעליהם מקפיד התנ"ך שלנו לדווח, וניכרים דברי אמת.

ואל יהיה הדבר קל בעיניך, אמרתי לאותו חבר מתלונן. עליך לקוד קידה ולהחוות שאפו לשלטון התמאי הזה אשר לנו על הצלחותיו המזהירות. שכן לא גויים, לא סתם אנשים שנאספו מן הגורן ומן היקב צריך השלטון הזה שלנו לרמות ולהונות, לזנב ולגנוב השכם והערב, ללא לאות וללא מחסום – אלא יהודים! ועוד יהודים-ישראלים!

כאלה שלא מוכנים לצאת פראיירים בשום פנים ואופן!

כאלה שהחשדנות כלפי השלטון – 3,000 שנה של תמאות  ממלכתית וקהילתית מאחורינו – כבר אין תרגיל שלא ניסו עלינו – היא לנו טבע ראשון!

ואף על פי כן שוב ושוב הם מצליחים לעבוד עלינו!

כל הכבוד לממשלות התמאים!

התמאים, כמו הפראיירים, אף פעם לא מתים.

הם רק מתחלפים.

*****

הסיפור האחרון  בספר שמואל על מפעלותיו של דוד מלך ישראל, הוא המעשה במפקד (שמואל ב' כד), כאשר שלח דוד את שר צבאו יואב למנות את העם, בני יהודה וישראל שתחת שלטונו. לכאורה, כדי שניתן יהיה לדעת את מספר נושאי החרב, אבל למעשה, למטרות אחרות לגמרי, כפי שיתברר בהמשך. המפקד (יש הבדלים משמעותיים למדי בין תוצאות המפקד המדווחות בספר שמואל ובין התוצאות בדברי הימים) מאוד לא מצא חן בעיני האל, וסוף דבר שעל פי בחירת המלך הפילה מגפת הדבר שבעים ושבעה אלף חללים, עד שבא דוד לגורן ארוונה (אורנן היבוסי לפי דברי הימים) הקריב קורבן ונעצרה המגפה.

והנה, האקדח שירה כבר במערכה הראשונה, פה זה לא דרמטורגיה רוסית,  ירה גם במערכה השניה, כשבנו של דוד, שלמה, מצא את השימוש לתוצאות המפקד (וגם ערך מיני-מפקד משלו כדי לברר את מספר הגרים אשר בארץ).

הוא חילק את הארץ ל-12 מחוזות, והעמיד נציב בראש כל מחוז.

הארץ לא חולקה ל-12 בגלל מספר שבטי ישראל, אלא בגלל מספר חודשי השנה: כיוון שהיו בידיו תוצאות המפקד, יכול היה לבצע את החלוקה לאזורים כך שכל אחד ואחד מהמחוזות יוכל לשאת בפרנסת חצר המלך במשך אחד מחודשי השנה.

כלומר: מס הכנסה של 8.333% (100 חלקי 12).

וחשוב מאוד להזכיר, שמחוז ירושלים הבירה, וכן נחלת יהודה, שבטו של המלך, לא נכללו באזורים שהמלך הפיל עליהם את כלכלת חצרו.

*****

אחרי שמת שלמה, עלו  ירבעם (שמונה על ידי שלמה על "סבל בית יוסף" , כלומר, על גביית המס והעמדת כוח האדם מבני אפרים ומנשה לרשות המלך) וזקני ישראל  ירושלימה אל רחבעם  בן שלמה וביקשו הקלה במס. למעשה אמרו לו: או שתצמצם במחילה את הוצאות החצר העצומה שלך, או שתטיל מיסים גם על אנשי ירושלים וסביבותיה (בדרך כלל אנשי בנימין) ועל שבט יהודה וישאו עימנו בנטל.

ומה ענה להם רחבעם אחרי שלא שעה לעצת הזקנים ושמע לאחיו בני המלך("הילדים אשר גדלו איתו") ?

"אבי יסר אתכם בשוטים ואני אייסר אתכם בעקרבים!"

שזה, בלשון ימינו, אל תהיו לי פופוליסטים, או שיהיה לכם עוד יותר גרוע.

וכך ירה האקדח של מפקד האוכלוסין  גם במערכה הראשונה, גם במערכה השנייה וגם בשלישית.

פה זה לא צ'כוב מעודן. פה זה החיים כמו שלוקחים אותם סטרייט.

תנ"ך, לא מעשייה לבורגנים.

*****

והנה, מאז המחאה החברתית של קיץ 2011, עולה שוועת עם ישראל, שכבר הבין שההון-שלטון-תקשורת שודד אותו גם לאור היום וגם במחשכים, הכל לפי ההזדמנות והנסיבות.

ומה משיבים לו הסנג'רים הרגילים של ההון-שלטון-תקשורת?

אל תהיו לנו פופוליסטים!

כך ראש הממשלה בנימין נתניהו, המזהיר אותנו מפני "השכבות" או "הגל" או אף "השיטפון" הפופוליסטי הקם עלינו לכלותינו.

img_2211

נגיד יוצא פישר: מאיפה הכסף לדולרים?

כך נגיד בנק ישראל היוצא סטנלי פישר המגלה לנו שהוא "מוטרד מאוד" מהניאו פופוליזם הזה. כי לדברי פישר,"אנחנו לא שבדיה ולא ארה"ב. יש לנו פחות כסף" (אז למה קנה פישר במעט הכסף שאין לנו ובמחירי הפסד עשרות מיליארדי דולרים אמריקאים? ואיך זה שיש לנו די  והותר למשכורות המופקעות של עובדי הבנקים, כולל בנק ישראל?)

כמוהם כראש המועצה הכלכלית הלאומית יוג'ין קנדל הטוען שהביקורת הציבורית על החזירון העליון אינה רק פופוליזם, אלא "סכנה אסטרטגית".

(ושלושתם, אגב, כמו יו"ר הוועד של עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, שתקף כ"פופוליזם" את הטוענים נגד שוד הנמלים המתבצע על ידי עובדי הנמלים)

כלומר: היזהרו עם הפופוליזם שלכם, שמא יהיה יותר גרוע!

יותר גרוע ממה?

הם מאיימים עלינו, שאם לא נחדל מהפופוליזם הזול הזה, אז דירה ממוצעת תעלה יותר מ-135 משכורות ממוצעות (לפי הספירה האחרונה)?

שישראל תשוב ותעלה לפיסגת המדינות הבלתי-שוויוניות בעולם אחרי שפורטוגל או צ'ילה עקפו אותנו לאחרונה באופן זמני?

ששיעור העוני יגדל עוד יותר,  ומדרוג ה-OECD  של המדינות המפותחות נצליח לגלוש לתחום המאפיין את המדינות המתפתחות של העולם השלישי?

שיתייקרו עוד יותר המחירים המופקעים של החשמל, המים, השמן והגבינות, ועמלות השורה של הבנקים?

*****

קבלו הגדרה מדוייקת של שלטון החזירון העליון, האנטי פופוליסטי, המתעב ביקורת ציבורית, ומאיים שיהיה יותר גרוע.

DSCF5103

שר האוצר לפיד: ומה רע בצניחת מחירי הדירות?

אז והיום:

שרייך סוררים וחברי גנבים , הנוטים אחרי הבצע לוקחים שוחד ומטים משפט, כספך היה לסיגים וסבאך מהול במים, יתום לא ישפטו וריב אלמנה לא יבוא אליהם,  וכל אשר יעלה המזלג יקח הכהן ומקום הצדק שמה הרשע.

שכן זו המשמעות של מינוי נגיד חדש-ישן שכבר בפעם הקודמת לקח כאשר העלה המזלג ושם בכליו.

זו המשמעות של הקרב הגדול על הרבנות, המאבק האדיר על המיליונים של המשרות לאוכלי החינם אין חפץ בם ועל עסקי הכשרות הפורחים.

זו המשמעות של דברי שר האוצר המזהיר אותנו מפני הסכנה הנוראה שבהידרדרות למצב של יוון או ספרד- כי אז יצנחו מחירי הדירות (ואנחנו בכלל חשבנו שהוא רוצה  בקולות הציבור כדי להוריד את מחירי הדירות למען מעמד הביניים הדפוק).

זו המשמעות של כנסת שמחליטה להוריד משכרם של חבריה – עשרות אלפי שקלים בחודש –  1% מצ'וקמק "לנוכח המצב".

זו המשמעות של החשכת המסך כאשר הלוביסטים של אילי הגז מתערבים בנעשה בוועדת הכספים בשעה שהיא דנה בנושא החם הזה.

זו המשמעות של שופט הדוחה את התביעה של חיילי השייטת המסורטנים, בטענה שהם מגיעים אליו עם יותר מדי סוגים של סרטן למרות שטבלו באותו קישון (השופט לא שמע על כך שתושבי מפרץ חיפה נושמים כולם אותו אוויר, ולמרות זאת מפתחים בגופם המון סוגים שונים של סרטן ברמות של שיא ארצי ואף עולמי?)

זו המשמעות של הדיקטטורה של החזירון העליון, הסוציאל-קפיטליסטי, הנקראת פה דמוקרטיה.

————————————————————————————————–

*שמואל א' פרק ח':

זֶה יִהְיֶה מִשְׁפַּט הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר יִמְלֹךְ עֲלֵיכֶם: אֶת-בְּנֵיכֶם יִקָּח, וְשָׂם לוֹ בְּמֶרְכַּבְתּוֹ וּבְפָרָשָׁיו, וְרָצוּ, לִפְנֵי מֶרְכַּבְתּוֹ. וְלָשׂוּם לוֹ, שָׂרֵי אֲלָפִים וְשָׂרֵי חֲמִשִּׁים; וְלַחֲרֹשׁ חֲרִישׁוֹ וְלִקְצֹר קְצִירוֹ, וְלַעֲשׂוֹת כְּלֵי-מִלְחַמְתּוֹ וּכְלֵי רִכְבּוֹ. וְאֶת-בְּנוֹתֵיכֶם, יִקָּח, לְרַקָּחוֹת וּלְטַבָּחוֹת, וּלְאֹפוֹת. וְאֶת-שְׂדוֹתֵיכֶם וְאֶת-כַּרְמֵיכֶם וְזֵיתֵיכֶם, הַטּוֹבִים–יִקָּח; וְנָתַן, לַעֲבָדָיו. וְזַרְעֵיכֶם וְכַרְמֵיכֶם, יַעְשֹׂר; וְנָתַן לְסָרִיסָיו, וְלַעֲבָדָיו. וְאֶת-עַבְדֵיכֶם וְאֶת-שִׁפְחוֹתֵיכֶם וְאֶת-בַּחוּרֵיכֶם הַטּוֹבִים, וְאֶת-חֲמוֹרֵיכֶם–יִקָּח; וְעָשָׂה, לִמְלַאכְתּוֹ. צֹאנְכֶם, יַעְשֹׂר; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לוֹ לַעֲבָדִים.

מודעות פרסומת

התגובות סגורות.

%d בלוגרים אהבו את זה: