Skip to content

עמירה הס היא אוכלת נבלות בשירות תעשיית הסנאף הפלשתינית

אפריל 4, 2013

אני קורא את התגובות מצד הימין על מאמרה של עמירה הס ב"הארץ" שבו היא ממליצה לאחינו הפלשתינים, במיוחד בני הנוער, ליידות אבנים באחיהם היהודים, במיוחד החיילים בני גילם.  וכשאני קורא את התגובות האלה אני חושב לעצמי, שבימין שוב לא מבינים הרבה. הם כל כך מרוכזים בעצמם, עד שאינם יכולים לראות את התמונה הכוללת. מועצת יש"ע, למשל, טוענת כך:

"המאמר מתעלם מהיות ידוי אבנים מעשה עבירה חמור המסכן את אזרחי ישראל באיום חיילים ואזרחים, מעשה שגרם למוות ופציעה קשים."

וקבלו את הפורום המשפטי למען ארץ ישראל:

"בקביעתה כי מדובר בזכות ובחובה של הפלשתינים, כמי שנתונים, כביכול, תחת שלטון זר, היא מעניקה לגיטימציה למעשי הטרור האלימים, מעודדת אותם ואף מלבה אותם בקריאתה להרחבתם לתחומים נוספים."

ואילו אראל סג"ל ב"מעריב" כותב כך:

"אולם בין חופש הביטוי וזכות הצעקה לבין הסתה לגזענות ולרצח זאטוטים כמו יהונתן פלמר הי"ד ופציעתה האנושה של הפעוטה אדל ביטון מפריד דגל שחור של התנהלות בלתי חוקית בעליל."

טוב, זה שעמירה הס נותנת עצות לפלשתינים איך לפגוע ביהודים, זה לא ממש חדש ב"הארץ". קבלו את הפרופ' שטרנהל במאמרו "מול ממשלה סהרורית" מחודש מאי 2001, גם זה ב"הארץ":

"אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות  המזוינת בשטחים עצמם. אילו היתה בפלשתינאים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות, לא פוגעים בנשים ובילדים ונמנעים מירי על גילה, על נחל עוז ועל שדרות. כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצדו המערבי של הקו הירוק."

עיתונאית עמירה הס: אוכלת נבלות טיפוסית

עיתונאית עמירה הס: אוכלת נבלות טיפוסית

אבל יש הבדל גדול בין העצה המלומדת של הפרופסור מאז, ובין עצותיה של עמירה הס מהיום. שטרנהל הוא בעד פתרון של שתי מדינות לשני עמים. לדעתו, כאשר הפלשתינים עוסקים בטרור בעברו המערבי של הקו הירוק, הם לא משרתים את  הפיתרון הפוליטי שהוא מצדד בו. לכן הוא מייעץ להם להתרכז במאבק נגד המתנחלים, מתוך תקווה שינצחו במאבק הזה, וכך יקודם הפתרון הפוליטי ששטרנהל מצדד בו.

הסיפור של עמירה הס אחר לגמרי. מה שאפשר להבין מעמדותיה הפוליטיות הוא, שהיא "נגד הכיבוש". במאמר שלה היא כותבת:

"רדיפתם של מיידי האבנים, כולל מעצר זאטוטים בני שמונה, היא חלק בלתי נפרד, גם אם לא תמיד כתוב, מתיאור התפקיד של נציגי השלטון הזר – לא פחות מירי, עינויים בחקירה, גזל אדמה, איסורי תנועה ואפליה בחלוקת המים. האלימות של חיילים בני 19, מפקדים בני 45 או ביורוקרטים ומשפטנים, היא מחויבת המציאות."

זה מה שמעניין את הס. זה מה שמדליק אותה.  וזו עילתה של עצתה המרכזית – לזרוק אבנים: האלימות הישראלית נגד הפלשתינים.

האלימות של חיילים בני 19 נגד זאטוטים בני שמונה. הירי, העינויים בחקירה. וכמובן השימושים הפוליטיים של מפעלות הכובשים הישראלים נגד הנכבשים הפלשתינים. לכן היא לא שוכחת להזכיר שבבתי הספר יש ללמד את התלמידים הפלשתינים הרכים –

"איך להשתמש בווידיאו כדי לתעד את אלימות נציגי המשטר."

ולמה שתהיה אלימות כזאת של הכובשים? הרי באופן טבעי, מעוניין שלטון הכיבוש בשקט. אין לו רצון לפגוע בפלשתינים. אין טוב לכיבוש משקט ושלווה.

אז איך לעורר את האלימות הישראלית?

התשובה של עמירה הס, ועצתה לפלשתינים:

לזרוק אבנים.

עמירה הס יודעת כמובן מה התוצאות של זריקת האבנים. קראו למשל את הדו"ח של "בצלם" על מקרים של ירי ופגיעות של חיילי צה"ל ושל מתנחלים בקטינים פלשתינים. עשרות רבות של מקרים, ופה מדובר רק בקטינים. פעמים רבות מדובר בתגובות על יידוי אבנים. קטינים שמתים בגלל שיידו אבנים.

כאשר הס ממליצה למערכת החינוך הפלשתינית ללמד את תלמידיה להפעיל מצלמות וידיאו, כוונתה אינה לכך שהם יתעדו את פגיעותיהם המדוייקות במכוניות החולפות, ואפילו לא את המכוניות המתהפכות או את הישראלים הנהרגים.

רחוק מזה.

הכוונה של הס היא, שהתלמידים הפלשתינים החרוצים יתעדו את התגובה של צה"ל על ידוי האבנים: את הירי בפלשתינים. את הרג הקטינים הפלשתינים. תעשיית סרטי הסנאף.*

זה מה שמעניין את הס.

עמירה הס היא אוכלת נבלות בשירות הסנאף. היא מעודדת במאמר שלה את הענף המשגשג של תעשיית הסנאף-פאליווד הפלשתינית, כי היא מעריכה שכך ייגרם למדינת ישראל הנזק הגדול ביותר.

היא מכירה את חיבתה היתרה של התקשורת השמאליברלית לדם שפוך. הדם מקדם את המטרות הפוליטיות שלהם וגם מביא רייטינג, פרסומות וכסף.

רווח נקי מכל כיוון שמסתכלים על זה.

לכן, לא מפריע להס שימותו ישראלים מפגיעת האבנים שיידו הפלשתינים, אבל לא זה מה שמדליק אותה.

מה שמדליק את עמירה הס הוא הדם הפלשתיני השפוך. במיוחד דם הילדים, כרגיל אצל מחרחרי המלחמה מהשמאל המדומה. 

דמם השפוך והמצולם של ילדים פלשתינים – זה מה שבא לעודד המאמר של עמירה הס. 

הדם היהודי השפוך הוא רק רווח שולי, מבחינתה.

————————————————————————————–

*סרט סנאף (באנגלית: Snuff film), המכונה בעברית גם סרט לבן, הוא סרט קצר המציג מוות ממשי של אדם (שנגרם על ידי רצח) וזאת באופן מפורש, ללא בימוי  של הפעולה או שימוש באפקטים מיוחדים (מתוך הוויקיפדיה)

 

מודעות פרסומת
7 תגובות
  1. מנחמי בן-ציון permalink

    עמירה הס היא נציגת המצורעים כמו גדעון לוי ושו'ת. אין לה שום עתיד
    כלכלי, פרט לעיתון הידוע והמתאים לבני מינה, וכאשר ידום ליבו בקרוב
    תידום גם משנתה .יש להעמידה לדין על שידול לאלימות, כמו שהיה
    צריך להעמיד לדין את מחמד בכרי ,שבעיקבות סירטו ג'נין ג'נין, הוסתו
    בני משפחתו מהכפר בענה והשתתפו בפיגוע באוטובוס לצפת .זה לא
    תחום לגיטימי של הבעת דעה, או חופש הביטוי .גם הבמה שהעיתון
    נותן להם, הוא חלק ממעשה הפלילי לא פחות. עד שרשויות החוק לא
    יקחו את העיניין לידיהם, עוד יהיו לכך השלכות בחיי אדם .הכתובת
    על הקיר ,כבר ספוגה בדם.

    אהבתי

    • אני כרגיל לא חסיד של התערבות משפטית בתחום של חופש הדיבור. לא הרבנים שהסיתו את הרוצח של רבין או את ברוך הגבר, ולא הרבנית הזאת של הפלשתינים.

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        מאפיהו.
        אם כך, מה מטרת מאמרך ? להביא לידיעת הציבור, מי היא
        אמירה הס ? אז מה החידוש ?. גברים לאומת נשים, נוטים
        לזהות בעיה, ולהציע פתרונות .אי התערבות, היא לא אופציה
        חוקית ,במשפט הפלילי. "לא תעמוד על דם רעיך", הוא גם ציווי
        מהתורה. הרי אתה מציין את הקשר הישיר, בין הדברים .מה
        מקודש בהסתה לאלימות ותוצאותיה, במשטר דמוקרטי ?.

        אהבתי

  2. ואתה חושב שאילו המלצתי להעמיד אותה לדין, היה בזה חידוש? או שמישהו ישמע לי או לך? החידוש בעמדתי הוא שרק אני מביע אותה. כדי לכתוב מה שכותבים כל האחרים – יש לך את כל האחרים.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו.
      מה שאתה מביע בדרכך, אינו שונה בעיקרון, ממה שאחרים, פה
      ושם כותבים, בסיגנונם הם. מותר לכל אחד לחשוב, שהוא יחיד
      ומיוחד.אם זו בלבד מטרת הכתיבה, אני יכול בהחלט לומר שאתה
      אחד ויחיד בדורו.(כמו כל אחד אחר).

      אהבתי

  3. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו.
    אם לא הבנת, כתבתי שאין לך תאום זהה. כל אחד הוא
    יחיד ומיוחד. אולי לא במטרת הכתיבה, שכמוך באמת
    לא פגשתי. אני רואה סתירה בכך, שאתה בעל בלוג,כי
    שבדרך כלל מטרת הכתיבה בו ,היא אינטרקציה עם
    דעות של אחרים .אולי מתאים לך יותר להיות סופר, כמו
    שהיית ?. יש דברים, כשאין בהם מעשה ,הם בטלים
    וחסרי תוחלת, כמו קיטורי סלון, בערבי שישי.אם זאת
    המטרה, גם זה בסדר מצידי . אם אני טועה גם בזה
    ותרצה, תאיר את עיני .לילה טוב.

    אהבתי

סגור לתגובות.

%d בלוגרים אהבו את זה: