דילוג לתוכן

הטיעונים הכוזבים של כנסיית השכל (4): ה-ARGUMENTUM AD VERECUNDIAM של "הארץ" והפרופ' אלחייק, וה-ARGUMENTUM AD CONSEQUENTIAM של הפרופ' זנד

דצמבר 23, 2012

הפרופסורים הליצנים, ערן אלחייק ושלמה זנד, להקת "הכוזרים", הצמד שכבר דפק הופעה לפני כמה חודשים אצל רזי ברקאי בתכנית הבוקר שלו בגל"צ, הביא הופעה נוספת בסופהשבוע הזה,   באולם הקטן של "הארץ". הפעם זה היה לרגל הופעת מחקרו של הליצן אלחייק, זה המנגן על הגנטיקה (זנד מצידו מנגן על מגוון של דיסציפלינות). שוב עם הסיפור האידיוטי הזה, שמוצא היהודים של אירופה הוא מהעם הכוזרי.

אולי לא מפתיע, שגם ב"הארץ", כמו במקרה של  רזי, לא הצליחה המערכת למצוא אף אחד שיביע דעה אחרת.

האמת, שאין לי טענה מיוחדת לליצנים עצמם. זה המופע שלהם. לכעוס עליהם זה כמו לכעוס על מכונה למכירת משקאות, על כך שהיא מנפיקה לנו בקבוק של משקה תוסס אחרי שאנחנו מכניסים מטבע ולוחצים על המקש הנכון. לחצנו על המקש של להקת הכוזרים? בללייקת הגנטיקה של אלחייק וחליל ההיסטוריה של זנד יספקו את הסחורה הרגילה שלהם, אז נא לא להתלונן.

לא,  הטענה שלי היא לעיתון "הארץ", לכתבים ולעורכים ואפילו למשכתבים ולמגיהים, שאיך זה יכול להיות שאף אחד מהם לא ראה את ערוות המלך ופרץ מיד בצחוק מצלצל.

אז ב"הארץ" באמת חושבים שאם הם יקראו "פרופסור" לכל בעל תיאוריה מפוצלחת, ויספרו לנו שהוא מלמד באיזו אוניברסיטה אמריקאית שממומנת על ידי שייחים סעודים (או קטארים) או על ידי תעשיית הנפט או הנשק, או גם אלה וגם אלה – מיד נקפוץ לדום.

ו"הארץ" בטח חושבים שאם הם יספרו לנו שהפרופסור פירסם את המחקר שלו באיזה כתב עת עם שם מכובד  – מיד נתמתח בעמידת הדום שלנו (ובכן, לאו דווקא. עדיין אנו זוכרים כי כתב העת  בעל השם המכובד "טקסט חברתי"  פרסם פעם מאמר שבו טען המדען אלן סוקאל כי  \pi [פאי  – היחס בין קוטר המעגל להיקפו] ו־G [הקבוע של הכבידה]  הם תלויי הקשר היסטורי, ומכאן  שהמציאות הפיסיקלית היא תוצר של הבנייה חברתית. זה היה בשביל לעשות צחוק מתיאוריות מדעיות מהסוג של אלחייק, אבל עורכי כתב העת המכובד לא הבינו, ופירסמו).

וב"הארץ" חושבים שאם יגלו לנו שאותו כתב עת יוצא מטעם אוניברסיטה בריטית  השורצת פרופסורים אנטישמיים (שממומנים על ידי אותם ספונסרים שמתחזקים את עמיתיהם מהאוניברסיטה האמריקאית) – מיד נעבור לדגל-(נ)שק.

ועוד חושבים שם, שאם הם יספרו לנו על פרופסור נוסף הטוען כי המחקר של הליצן בעל הגנטיקה הוא "המעמיק ביותר מכל המחקרים הקודמים שעסקו במוצא היהודי" –  מיד נפער את פינו ונבלע את השקרים כאידיוט הבולע זבובים (מי זה הפרופסור הזה? הם פוחדים שאם יפרסמו את שמו, נלך לגוגל  ונלמד לדעת שדיעותיו המדעיות של אותו פרופסור מסתדרות, איזו הפתעה, עם דיעותיו הפוליטיות? בדיוק כמו במקרה של הליצנים אלחייק וזנד, אגב)?

כל הניסיונות האלה לשכנע אותנו להאמין בשקר כלשהו, בשם איזו סמכות, מדעית או דתית או אחרת, נקראים ARGUMENTUM AD VERECUNDIAM  – טיעון בשם הסמכות ("המדעית", במקרה שלנו), וכאמור, שיטת רמייה ותיקה שהכירו כבר היוונים והרומים.

רצונך לשכנע מישהו בנכונותה של שטות מוחלטת? ספר לו שאיזה פרופסור עשה על זה מחקר וגילה שככה וככה.

שימו לב באילו שטויות רוצה "הארץ" שנאמין – הכל על פי המידע שהעיתון עצמו מספק לנו.

ובכן, היו פעם כוזרים. מיהם הכוזרים? קבלו את ההסבר של "הארץ":

'אימפריה שהורכבה מעמים שונים (איראנים, טורקים, סלאבים, קווקזים ועוד) ושלטה בימי הביניים על שטח עצום בין הים השחור לים הכספי. לפי התיאוריה, הכוזרים התגיירו במאה השמינית – וצאצאיהם הם היהודים "האירופים" שחיים היום בישראל ובחו"ל.'

כלומר: לא עם מסויים, אלא קבוצה של עמים, בני גזעים שונים: איראנים מהדרום, סלאבים מהצפון, טורקים מהמערב וקווקזים מהמזרח.

וצאצאיהם של הכוזרים – שם משותף לעמים שונים – הם אלה הידועים כיהודים האשכנזים החיים בישראל (ובארצות רבות אחרות).

ואיך יודע אלחייק את הדבר הזה?

אין פשוט מזה למנגן עלי גנטיקה:

לוקחים כמה כוזרים מצד אחד, כמה אשכנזים מצד שני, מחטטים להם בכרומוזומים, בודקים ורואים שיש דמיון רב, ומבינים שמדובר, בעצם, בבני אותו עם.

כלומר: שאלה שחשבנו לתומנו שהם יהודים שבאו ממערב, מרכז ומזרח אירופה – בעצם הם 'איראנים, טורקים, סלאבים קווקזים ועוד' – שמקורם בין הים הכספי לים השחור*.

טוב, יש עם המחקר הזה בעייה  מתודית קטנטנה, כי בכל העולם כולו, לא  יכול הפרופסור שלנו לגנטיקה מג'והנס הופקינס למצוא אפילו כוזרי אחד (!) – אחד(!!!) – כדי ללמוד מן הכרומוזומים שלו שהוא אביהם הקדמון ואחיהם הנוכחי  של היהודים האשכנזים – שמהם דווקא אפשר למצוא המונים.

פשוט, אין יותר כוזרים. האימפריה שלהם חרבה לפני כאלף שנים.

אז מה עושים? הרי בכל זאת קיימת "תיאוריה היסטורית ותיקה ושנויה במחלוקת" (לפי המינוח של "הארץ").  שכדי להוכיח אותה יש לנו צורך גם בכוזרים – וכוזרים אין (חבל שלא מפרטים קצת, ככה שנדע שמקורה של "התיאוריה ההיסטורית הוותיקה" הוא בכל מיני אנטישמים ותיקים, מאירופה וגם מפלשתין. וכן גם בסופר יהודי ידוע בשם ארתור קסטלר, שאגב הודה בגלוי שהוא מקדם את הרעיון על הזהות היהודית-כוזרית, כדי לפוגג את האנטישמיות. יענו, לדעתו, אם האנטישמים הנוצרים יחשבו שמקור היהודים הוא בכוזרים ולא באלה מארץ יהודה שהרגו את ישו, תתחסל האנטישמיות)?

ובכן, לאלחייק המנגן בגנטיקה אין בעיה.

אין כוזרים?

אז מקבמנים כוזרים.

הרי יש לנו תיאוריה להוכיח. היסטורית, ותיקה ושנויה במחלוקת.

הלך אלחייק וגירד לו   מהאזור הגיאוגרפי הרלוונטי קצת כרומוזומים של "גיאורגים, ארמנים וקווקזים" (לפי הדיווח של "הארץ"). למה בחר באלה? כי  "הם הגיחו מאותו מרק גנטי", מסביר המאסטר-שף אלחייק (מה קרה, אגב, ל"איראנים, הטורקים והסלאבים" מהאימפריה הכוזרית המקורית? הם כבר לא שייכים לאותו מרק? אלחייק חושש שבחוגי המקצוע יצחקו עליו כהנה וכהנה  אם יספר שלטורקים ולסלאבים יש גן משותף המופיע אצל הפרידמנים?)

טוב, גם בלי הטורקים והסלאבים זה יכול להיות די קשה, גם למאסטר שף בגנטיקה,  לבשל מאפיין משותף לגיאורגים, ארמנים וקווקזים – הרי מדובר במגוון עצום של עמים ושבטים!

אבל תסמכו על אלחייק. "הארץ" מדווח לנו על המשך עלילותיו של הפרופסור:

'לאחר שעשה מספר רב של אנליזות גנטיות בשיטות שונות, חלקן ייחודיות למחקר שלו, מצא אלחייק את מה שהוא מתאר כ"מרכיב הכוזרי" של יהודי אירופה.'

ולכל הברוך על גבי ברוך הזה, ספקולציה בחזקת  פבריקציה חלקי קומבינציה,   קוראים באוניברסיטת ג'והנס הופקינס האמריקאית, באוניברסיטת אוקספורד הבריטית ובעיתון "הארץ" שלנו (?) – מדע!

תגלית מדעית!

אלחייק רוצה שנאמין שאחרי כל הקומבינות שלו בתחום איסוף הכרומוזומים מ"המרק הגנטי", נאמין שהוא מצא איזה פטנט מדהים וייחודי ובודד את "המרכיב הכוזרי", בשעה שהכוזרים עצמם, שכל התיאוריה מונחת על כתפי הכרומוזומים שלהם, כבר אינם ניתנים לזיהוי מזה כאלף שנים – מאז חרבה האימפריה שלהם!

אני מתחיל להאמין ל"הארץ" באמת לא מצא שום איש מדע או מחקר שהיה מוכן להתייחס לסמטוכה הזאת.

אני בעצמי, לא פרופסור ולא נעליים, מתחיל להתבייש שאני מתייחס   לשטות הזאת.

ורק מסיבות דידאקטיות, כדי שנוכל ללמוד על עוד טיעון כוזב אחד שבכנסיית השכל מרבים לעשות בו שימוש, אתייחס למליץ היושר היחיד שהצליחו לגרד ב"הארץ" – כמובן שותפו של אלחייק ללהקת "הכוזרים" – הפרוסור שלמה זנד, שרכב על הסוס הכוזרי עוד לפני אלחייק.

טוב, לא לגמרי מליץ יושר, כי זנד מחרף ומגדף את מדע הגנטיקה בלי חשבון. הנה מה שהוא אומר:

"חשבתי שרק בהיסטוריה ובספרות מעניקים פרשנות שונה לעובדות, אבל גיליתי שזה גם בגנטיקה. קל מאוד להבליט ממצאים מסוימים ולשים בשוליים דברים אחרים, ועדיין זה נחשב עבודה מדעית. בכלל, ההתמחות בגנטיקה יכולה ליצור בורות מדהימה בהיסטוריה."

נא לא להתבלבל: זנד מכוון את דבריו רק לאלה מהגנטיקאים המבקשים לאשש את הקשר בין האשכנזים של אירופה והיהודים של ארץ ישראל לפני אלפיים שנה, מסיבות אידיאולוגיות. אבל – האם לפרופסור אלחייק חסרות סיבות אידיאולוגיות? למה שעליו נסמוך? כי "המחקר" שלו תומך בסברות הכרס של זנד?

ועוד מהדיווח של "הארץ" על התובנות של זנד בקשר לגנטיקאים:

"החיפוש הכושל שלהם (של הגנטיקאים) אחרי מוצא גנטי משותף, כדי לאפיין עם או לאום, הוא דבר מסוכן", הוא אומר, ומזכיר, אחרי הסתייגות, את הגרמנים, "שגם הם חיפשו רכיב משותף – בדם".

הוד פרופסורותו מביא לנו כאן הדגמה נפלאה ושקופה של השימוש באחד הטיעונים הכוזבים הרווחים ביותר שעליהם ידעו לדווח כבר הלוגיקנים הקלאסיים, ושמו ARGUMENTUM AD CONSEQUENTIAM – הטיעון בשם התוצאות.

זאת אומרת, שאמיתותו של הטיעון(הכוזב, כמובן), נגזרת על פי תוצאותיו: תוצאות טובות – טיעון אמיתי. תוצאות גרועות – טיעון כוזב.

הנה שתי דוגמאות מצויינות שמצאתי בוויקיפדיה לטיעון הכוזב בשם התוצאות:

א. "אלוהים קיים: תראה כמה אנשים מוצאים אושר בדת".

ב. "אלוהים לא קיים: תראה איך אנשים מגדירים את עצמם דתיים ועדיין מתנהגים בצורה רעה."

ובדיוק באותה שיטה טוען לנו הפרופסור זנד, כלפי החלוקה של האנושות לשבטים, עמים, משפחות עמים וגזעים:

מכיוון שהנאצים ימ"ש  השתמשו בטיעונים גנטיים לצורך תורת הגזע שלהם, והתוצאות, כזכור, היו רעות ומרות – הבה נדחה את החלוקה לעמים ולגזעים!

עוד איוולת  פרופסוראלית אופיינית לשטותניקים  של כנסיית השכל.

———————————————————————————————————

* אלחייק או "הארץ" וסביר ששניהם, אינם מדייקים בקשר למקורם של הכוזרים. האימפריה שלהם אמנם הורכבה מבני עמים רבים, אבל הם עצמם היו כנראה בני שבט או עם שהגיח והגיע מצפון לקווקז, יש הטוענים שבט סקיתי (קיימות הנחות שהסקיתים מזוהים עם "המגוג" – העם הצפוני המוזכר בנבואות  יחזקאל, שמלכם ייקרא  גוג, והם מוזכרים בקשר למלחמה צפויה באחרית הימים). אבל התיאורים של השבט-עם הכוזרי אינם ברורים, ויש אף עדות אחת הטוענת לקיומם של כוזרים אדומי שיער, בהירי עור  ותכולי עיניים, לצד כוזרים כהים הדומים להודים – באותו עם ובו זמנית. ממש מזכיר את היהודים האשכנזים והמזרחיים אצלנו, מה תגידו. ברור מדוע מעדיפים אלחייק ו"הארץ" לשכוח מקיומם של הכוזרים המקוריים, שהרי כבר אין להם שריד וזכר לצורכי גביית כרומוזומים לטובת המחקר המדעי. וכן יש ספיקות חמורים באשר למעשה על גיורם הכללי של תושבי האימפריה הכוזרית. וכמו כן אין שום עדויות על נדידה מערבה של כוזרים, אם בתור יהודים ואם בתור אחרים, ולעומת זאת יש שפע של עדויות על יהודים שחיו במערב אירופה, בדרומה ובמרכזה  לפני חורבנה של ממלכת הכוזרים.

________________________________________________________________

בבלוג (המעולה, שכבר המלצתי עליו, נמצא בקישורים משמאל) "רשימות מן התיבה הלבנה" מצאתי הפניה לפוסט (באנגלית) של ראזיב חאן המבקר את המחקר של אלחייק.

19 תגובות
  1. עידו לם permalink

    אין ספק שזה מחקר מחורטט לכול הדעות ואם הוא היה פורץ דרך הוא היה מפורסם בכול העולם ולא בעיתון הארץ, ערן אלחייק הזה מריח לי כמו מדען שקר כלשהו שלא שווה להתייחס לנפיחותיו. בקשר לאמונות פוליטיות ואינטיליגנציה: חרף מה שעלובי הנפש בשמאל רוצים שנחשוב רוב הדוקטורים למדעי הדשא הם השמאלנים ורוב אנשי השמאל המתון והמרכז הם אנשי מדע, יובל נאמן אחד מהמבריקים שהיו במדינת ישראל היה גדול הפיזיקאים של ישראל ואיש ימין קיצוני כמו כן ישראל אומן, לא נזכיר אנשים מהמדינות אחרות כמו מקס פלאנק אבי תיאוריית הקוונטים שהיה איש ימין גרמני או ורנר הייזנברג גדול הפיזיקאים הגרמנים במאה 20 להוציא את איינשטיין שהיה גם איש ימין כמעט לאומני, זה לא אומר שהם צדקו אבל קצת צניעות מהשמאל שמנכס לעצמו את האינטיליגנציה והמוסר אין ל חזקה לו על זה ולא על זה.

    אהבתי

    • נדמה לי שהשאלה הנכונה אינה אם המדען X הוא איש שמאל או ימין, בכל מה שכרוך בכשרונותיו ובהישגיו. הבעייה היא בעמדות המימסדיות. אם נתרכז במה שקורה באקדמיה אצלנו, בולט מאוד ההבדל בין לימודי המדעים המדוייקים והטכנולוגיים ובין מה שמתרחש במדעי הרוח והחברה. בעוד שהראשונים, בדרך כלל מכונים טכנולוגיים או מכונים לענייני מחקר, נקיים יחסית מהשפעות פוליטיות ואידיאולוגיות, והתוצאות בהתאם, למשל פרסי נובל בתור קנה מידה – הרי שבאוניברסיטאות המצב שונה: פקולטות רבות בכמה אוניברסיטאות נראות, נשמעות ונקראות כסניפים של תנועות פוליטיות מקומיות או בינלאומיות, כבושות על ידי קולקטיביזם רעיוני, ואין זה משנה אם הוא שמאלי או ימני. רבים מדי מהדוקטורים ומהפרופסורים מתייחסים בעליל לתחום המדעי שבו הם עוסקים כשפחה חרופה של השקפותיהם הפוליטיות. לכן אין זה מפתיע שבעשורים האחרונים אין אתה שומע על שום מדען ישראלי שעשה או פירסם דבר משמעותי בתחומים כמו סוציולוגיה או מדע המדינה, פילוסופיה או היסטוריה, מדע הספרות או תחום המשפט. אלחייק שייך לתחום היחיד שבו עושים אנשי מדע ישראלים שם לעצמם – מתן שירותים לתעשייה האנטישמית הבינלאומית המתחזה לאנטי-ציונית. זהו תחום ההצטיינות של פסאודו-מדענים מסוגם של שלמה זנד (היסטוריה), ישראל פינקלשטיין (ארכיאולוגיה) או אילן פפה (מדע המדינה והיסטוריה). זהו המילייה שבו מנסה אלחייק למרפק לעצמו מקום.

      אהבתי

  2. עידו לם permalink

    זה בעיקר קורה במדעי הרוח ההשפעות הרעיוניות על התיזה, במדע זה הרבה פחות יכול לקרות מעצם המקצוע.

    אהבתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    גנטיקה היא תחום מדעי ולא תחום ספוקלטיבי, מה שספקולטיבי הוא הפרשנות לתוצאות (בהנחה שהתוצאות תקיפות ולא מייצגות מדגם סלקטיבי או חריג ולא זוייפו כמובן). באשר למחקרו של אלחייק-הוא עומד בסתירה לבערך 100 מחקרים אחרים שנעשו בשיטות מגוונות על מדגמים בגדלים שונים, חלקם עצומים ובדקו מרכיבים שונים. כולם מצאו תורשה מזרח תיכונית לעם היהודי.

    אלחייק עצמו נשמע כמו מי שסימן את המטרה לאחר שזרק את החץ, הוא יותר מדי להוט להוכיח שאין עם יהודי. העניין הוא שהגנב מסתובב עם כובע בוער-אז הוא מאשים את מאות החוקרים שנגעו עד היום בתחום, מטובי האוניברסיטאות בעולם-לדעתי כולל מג'ון הופקינס ובטח ובטח שעם יותר קרדיט אקדמי ממנו, שהם אלו שמסמנים מטרה לאחר זריקת החץ. מה לעשות שהם הרבה יותר אובייקטיבים ממנו וחלקם בכלל גויים בלי שום נגיעה רגשית בעניין…מילא היה טוען שהמחקר שלו מראה אחרת-אבל הוא מאשים אותם בהונאה, זאת כבר לא שפה אקדמית-זאת שפה של מי שעוסק בפוליטיקה.

    הוא טוען כל מיני טענות מופרכות, רובם מופרכות בבלוג של רזיב חאן. כמי שפרסם בעצמו מאמרים אקדמיים אני יכול לומר לכם שכמעט לכל שטות אפשר למצוא במה ואפילו מכובדת שתפרסםאותה.

    אחד הטיעונים הפרטיים של אלחייק היא שכדי להוכיח שאכן היהודים הקדומים היו זהים לאשכנזים צריך להראות שהגנים של יהודי קדום זהים יותר לגנים של אביגודר ליברמן מאשר של איזה ערבי מעזה.

    זה, שוב, טיעון פופוליסטי ולא מדעי. קודם כל, אלחייק בעצמו קושר את היהודים האשכנזים לכל מיני עמים מזרחים. הוא טוען שרק 30% מהתורשה הגנטית של יהודי אשכנז מהמזרח התיכון. היתר? היתר בעיקר מהכוזרים.ומי הם הכוזרים לשיטתו? איראנים, קווקזים, ארמנים וגם קצת סלבים אירופים. כלומר, לשיטתו המרכיב המרכזי בגנום האשכנזי היה ונותר אסייתי (בין אם מזרח תיכוני ובין אם מרכז אסייתי). עכשיו,למה אלחייק מניח שהגנום של יהודי קדום יהיו זהים יותר לזה של ערבי מאשר לשל יהודי אשכנזי?

    כי לדעתי יש לו סטריאוטיפ לפיו היהודים הקדומים נראו כמו ערבים, זה לא סטריאוטיפ מבוסס כי הערבים הגיעו ללבנט בשלב מאוד מאוחר-אחרי שרוב רובם של היהודים כבר יצאו מגבולותיו ולהערכתי אם יופק דנ"א מיהודי קדום הוא לא יהיה דומה לדנ"א ערבי יותר מאשר לאשכנזי. אבל אם מר חייק טוען שלא ניתן לעשות את זה, אז שפשוט לא יטען.

    שנית, מבחינה פיזית-לא יודע אם יצא לחייק לראות איראנים\קווקזים\ארמנים-הם במובהק יותר דומים לערבים בד"כ מאשר לאירופאים לבנים. אז אם מר חייק טוען שרוב התורשה האשכנזית היא כזאת-כלומר, לא אירופית (ולא משנה אם מזרחית או מערבית) אלא של עמים אסייתים, לא ברור איך הוא מייחס למראה עיניים חשיבות רבה כל כך.

    אהבתי

    • א. לוז העניין הוא כמובן מה שאתה סוגר כבר בהתחלה בסוגריים: "(בהנחה שהתוצאות תקיפות ולא מייצגות מדגם סלקטיבי או חריג ולא זוייפו כמובן)". כפי שאתה מציין בהמשך, נראה בעליל שאלחייק נוקט בטכניקה הידועה כ"הנחת המבוקש" כדי להגיע לתוצאות הרצויות לו.
      ב. האזכור של הסלאבים בין העמים שנמנו על האימפריה הכוזרית אינו מופיע בדיווח של "הארץ" על מחקרו של אלחייק, ולדעתי אין זה מקרה. הסלאבים מאוזכרים בערך על הכוזרים בוויקיפדיה.
      ג. אילו היה אלחייק מדען רציני, ואילו היה ממש בטענותיו, לא היה עליו להרחיק עד לכוזרים כדי להוכיח את הטענה הפוליטית לגמרי המנסה להסתתר מאחורי הטיעון האפיגוני והפסאודו-מדעי שלו, דהיינו, שאין ליהודים האשכנזים מה לחפש בארץ הזאת. כל מה שהיה עליו לעשות,היה להשוות ולהראות את ההבדלים המשמעותיים והבלתי ניתנים להסבר ביניהם ובין היהודים המזרחיים ובינם ובין תושבי האזור האחרים. אך הוא יודע יפה מאוד מדוע לא הלך בדרך הזאת. שהרי מטרתו לא היתה להגיע לחקר האמת בדרך מדעית כלשהי, אלא להזנות את המדע לצורכי הפוליטיקה.

      אהבתי

  4. הרב אורי שרקי טען טענה מעניינת, שאילו רוב האשכנזים היו צאצאי כוזרים, הרי שגם הייתה לזה גם השפעה תרבותית. אך אין זכר להשפעה כזו. האשכנזים הרי לא מלהגים באיזה ניב טורקי/כוזרי/קווקזי, אלא באידיש עם כל מיני ווריאציות סלאביות ובאלטיות.

    אהבתי

    • אליהו,
      אני מודה לך על ההפנייה לרב שרקי. למען האמת ניסיתי לחפש בכתביו את המקור להערה שלך פה, אך טרם הצלחתי. תוכל להקל עלי?

      אהבתי

  5. מי אמר שהכוזרים הגיחו מצפון לקוקז? הנה אחיהם של בני השבט הכוזרי חיים ובועטים במרכז אסיה עד עצם היום הזה:

    https://www.google.co.il/search?q=hazara&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=tnD8UIm7I-Te4QSP1oDgCQ&biw=1024&bih=509&sei=wXD8UJzCJZL34QT5koHgCw

    וגם בויקיפדיה:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hazara_people

    אגב, יש הגיון בטענה הכללית של אלחייק כי צריך להשוות את הד.נ.א של האשכנזים עם הד.נ.א של הקווקזים בני ימינו, שכן באמת סביר להניח שרוב תושבי הקווקז כיום באו, פחות או יותר, מאותו "מרק גנטי" שממנו באו בזמנו גם רוב תושבי כזריה – כלומר, באופן כללי מאוד, ד.נ.א שאופייני למערב אסיה שמעורבב עם ד.נ.א שאופייני למזרח אירופה (וזאת שכן הקווקז שוכן מצפון ללבנט, על הגבול שבין מערב אסיה ומזרח אירופה)… הבעיה היא שהאשכנזים גם הם יהודים שמקורם במערב אסיה (מה לעשות, ארץ ישרואל שוכנת במערב אסיה) שהתערבבו קצת במהלך גלותם באירופה עם העמים המרכז-ומזרח-אירופים בקרבם שכנו – ומכאן שיוצא "מיקס" שיכול להראות דומה למיקס הקווקזי, אך גם לזה של מערב טורקיה ודרום הבלקן (כמו גם ל"מיקס" שמאפיין אזורים אחרים לחופי הים התיכון – שם גם היה "מפגש תרבויות גנטי" בין אוכלוסיה אירופית לאוכלוסיה מערב אסייתית מהלבנט)…

    הנה הציצו בטבלה הגנטית הבאה – תראו איך, מבחינת הצבעים, האשכנזים נראים בערך כמו סורים שהתערבבו קצת עם בלרוסים:

    http://imageshack.us/f/228/easterneurojews.png/

    אהבתי

    • עודד ישראלי,
      די מבלבל, למען האמת: לפי הקישור הוויקיפדי שהבאת, המבנה הכרומוזמי של ה-האזרים מכיל שליש עד מחצית מרכיבים אסיאתים (מונגוליים), המסומנים בשחור בטבלת הצבעים שבמקור האחרון שלך, והיתר קווקזים, המסומנים שם באדום-אפרסק בהיר. אך השחור האסיאתי נמצא רק בשולי השוליים של הכרומוסומים של היהודים המרכז והמזרח האירופאים. אז או שאין קשר רב בין ההאזרים ובין הכוזרים, או שאין קשר רב בין הכוזרים ובין היהודים האירופאים, או שאיני מבין כלום.
      והערה טכנית לידיעתך: מערכת הניהול של הבלוג שלי מעכבת תגובות שמכילות יותר מקישור אחד , ואני חייב לשחרר אותן מכלאן ומכאן שיתכן עיכוב בפרסום התגובה, לצערי.

      אהבתי

  6. עד שלא יובאו ראיות ועובדות היסטוריות רלוונטיות המעידות על קיומן של הגירות יהודים צפונה לדנובה ומזרחה מהריין אין אפשרות מלהמנע מהמסקנה שמוצאם שלך דוברי האידיש שפת הכוזרים הוא באותו חלק של תושבי הממלכה הכוזרית שהתייהדו בניגוד להלכה ולכן אינם יהודים ואחרי נפילת הממלכה במאה ה11 התפזרו ב "ארצות הכפור" ולכן המידע על קהילות "יהודיות" בארצות אלו ראשיתו בסביבות המאה ה12 .
    יהודי גירוש ספרד התפזרו במאה ה 16 בעיקר לשני כיוונים האחד לצפון אפריקה הקרובה גאוגרפית ותרבותית והשני לממלכה העותומנית שנתנה להם מיקלט.
    לא הגיוני ומנוגד לעובדות שיהודי ספרד שנירדפו ע"י ממלכה נוצרית יימלטו לארץ נוצריית מרוחקת אחרת כמו פולין רוסיה הונגריה ורומניה .
    אבל ברור לכל שאתם יודעים אמיתות אלו ובכל זאת ממשיכים לספר את השקרים שהמציאה הציונות הכוזרואשכנזית בדבר עברם של דוברי האידיש כצאצאי אברהם אבינו.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מטרת שונאי ישראל הנ"ל, היא לפגוע במקור הכוח שלנו והוא הזהות
      היהודית, הם שונאים אותנו כי הם מפחדים מאיתנו , הפחד מביא
      שינאה . חושבים שהזהות היהודית שווה למחלפותיו של שמשון .
      יזבלו לנו את השכל ,כמו שדלילה השקתה אותו ביין ואז יבצעו את
      זממם .שיחפשו את המקורות הגנטיים של הפלשתינים .בכלל את מי
      זה מעניין .כל עם יכול להגדיר את עצמו, כמו שהוא רוצה. מי שלא
      מאמין בזכותינו ההיסטורית על ארץ ישראל, שילחם בנו ,ישמיד אותנו
      ניראה את כל אותם הגיבורים שיצאו מחוריהם, קדימה ! .

      אהבתי

      • זכותו של העם היהודי הספרדומזרחי להגדרה עצמית לאומית ניפרדת מעם האספסוף הכוזרואשכנזי היא זכות שאינה זקוקה לשום אישור כזה או אחר מהמיעוט השתלטן הכוזרואשכנזי שהעולם כולו שונא ובצדק !

        אהבתי

  7. מנחמי בן-ציון permalink

    עם ישראל הוא אחד, הנסיון לפלג ולהחליש אותו, מתאים
    לפסיכופט כמוך . אם יש מי ששונא את עם ישראל, זה בגלל
    חולים כמוך.

    אהבתי

  8. מכובדי,
    אפשר לדעת מה פשר ההתעוררות החדשה לענייני הפוסט הזה? מה חדש קרה היום, שהער דוטורה מוני, המומחה הגנטי הנודע לענייני גזעים מהודו ועד כוש, שוב התעורר למסע הטפה חדש בדבר משנתו הכוזרית? מה הדודע הפתאומית הזאת? אין מספיק אקשן ב"הארץ"? ומה איתך, פרופסור בן ציון?שוב אבחנות רפואיות שאינן מלוות בתעודות מתאימות? אי אפשר לבוא פעם עם משהו חדש? אתה לא כותב לפעמים שירים, מוני, כשיש לך מצב רוח לירי? אשמח לפרסם איזו פואמה שלך. ואולי בן ציון יוכל להלחין אותה? אולי איזו מנגינה קווקזית קצבית לרגל החיבה של מוני לכוזרים?

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,
      חברו של איש אחד נדרס ע"י קטר ,הוא בא להתארח אצל חבר אחר והנ"ל
      מזג לו תה מקומקום. האורח תפש כיסא והכה בכח על הקומקום ושבר אותו.
      המארח נדהם ושאל לפשר המעשה. אמר לו את אלה צריך להרוג כשהם
      עוד קטנים. אתה יכול למחוק את ההתכתבות הזאת, כי לכך אני מכוון.

      אהבתי

  9. למה למחוק ?
    צריך להשאיר את התכתובת המציגה את טימטומו של בן-ציון הכוזרי
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם !

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      גזען חסר תקנה ,הנה זרקתי לך עוד עצם, כמו מוצץ ליונק. תהנה .

      אהבתי

  10. כל מי שמתקומם נגד מדינת הגזע הציונית של הבית השלישי הוא גזען באותה מידה שכל כוזרואשכנזי שהתקומם נגד מדינת הגזע של הרייך השלישי הוא בעיני מנחמי בן-ציון הכוזרי גזען חסר תקנה

    אהבתי

התגובות סגורות.