דילוג לתוכן

פרשת האפרטהייד: עוד צעד אל התהום, או – ישראל דומה לדרום אפריקה כמו ש"הארץ" דומה ל"דער שטירמר"

נובמבר 11, 2012

"הארץ" ממשיך לדהור על מסלול ההתאבדות בנתיב העקלקל, או שמא דרך המלך (נשפוט לפי מהירות הביצוע),  של עלילת האפרטהייד.

ראיתי אף שמעתי את הבעלים של העיתון, עמוס שוקן, מסביר  ב"ערוץ הכנסת" למראיין חגי סגל,  כשהוא מקושט בחיוך נבוך,    ש"אולי היתה טעות בכותרת".

איזו טעות ואיזה נעליים.

הרי כל העייסה בסייסה הזאת , שאותה פרסם  העיתון  של שוקן, ועליה התבססו ידיעה ראשית, מאמרי פרשנות וכותרת ראשית, תולדתה  בסקר דעת קהל מפוברק מכף רגל עד ראש.

שאלותיו מכוונות-התוצאה של "הסקר" חוברו על ידי ארבעת "פעילי השלום" הבאים: השגריר לשעבר אלון ליאל, בעלה של מנכ"לית "הקרן (האמריקאית) החדשה לישראל, רחל ליאל;  העו"ד מיכאל ספרד, שפרנסתו על ייצוג של העמותות של אותה קרן אמריקאית;  השגריר לשעבר אילן ברוך, שעם פרישתו ממשרד החוץ אשתקד הודיע שאינו יכול להסביר את מדיניותה של ממשלת ישראל, אף שאיש  כבר מזמן לא ביקש ממנו לעשות זאת. ברוך הוא היום חבר ההנהלה הבינלאומית של "הקרן החדשה לישראל"; וח"כ מרץ לשעבר מרדכי בראון, אף הוא חבר בהנהלה הבינלאומית של אותה קרן חדשה; וכזכור, השאלות חוברו למען "קרן ישראלה גולדבלום" הקרויה על שמה של מי שהיתה סגנית הנשיא של "הקרן החדשה לישראל". והכל ביוזמת האלמן של סגנית הנשיא שנואש מן הציבוריות הישראלית וחושב לצריך להסית את אירופה נגד ישראל.

אותה קרן אמריקאית שלפי עדותו של מנהלה הראשי דניאל סוקאץ', היא משמשת כ"זרוע הביצועית" בישראל של קרן אמריקאית אחרת, היא קרן פורד האנטי-ישראלית לכאורה והאנטישמית למעשה.

לא מפתיע שהקרן החדשה לישראל ניסתה להתנער מן הסקר-שקר, מן הידיעה-שקר, מהפרשנות-שקר ומהכותרת-שקר.

אלא שגם ההתנערות היא לפחות מפוקפקת. 

במילים אחרות: כל הסיפור כולו, ידיעה, פרשנות וכותרת, של "הארץ" הוא פרי הבישול, היוזמה והמימון של גורמים שכל עניינם בתעמולה אנטי-ישראלית.

בשירות תעמולת החרם של ה-BDS נגד ישראל.

מובן שסיפור הרקע  לא מופיע ב"הארץ". שם מבקשים שנאמין שמדובר בסקר שיש לו ידיים ורגליים. ואילו הכותרת, שממנה יוצא שרוב הישראלים מצדדים באפרטהייד, הייתה בסך הכל שיבוש של ניסוח, ואי דיוק ב"שיקוף" של המימצאים ככתוב ב"הבהרה".

"אולי טעות" כניסוחו של המו"ל בראיון לערוץ הכנסת.

והכל מכוונות טהורות בלבד, בשירות האמת ועל פי קני מידה מקצועיים-עיתונאיים.

פחחחחח.

אך המומחה לאפרטהייד אינו מרפה. גם אחרי שכל השקרים נחשפו, אחרי שהעיתון נאלץ לפרסם הבהרה (שקרית, איך לא) והשקרן הראשי כתב מעין התנצלות (שקרית, איך לא), הוא עדיין בשלו.

מושך את עיתונו אל התהום.

היום פרסם אותו גדעון לוי מאמר נוסף בסידרה, בשם "אפרטהייד, אלא מה", שבו הוא ממשיך לפמפם את עלילת הדם.

הפעם הוא כבר לא מסתמך על סקר, אלא על הרצאה שנשא פעם בסקוטלנד כומר בשם בריאן בראון, לשעבר מנהל אדמיניסטרטיבי של ארגון דתי שפעל נגד האפרטהייד בדרום אפריקה, וכל הכבוד לו על כך. את דבר ההרצאה המחכימה הביא לידיעתו של לוי פרופסור גרמני אחד מדיסלדורף, רודולף היינז, פילוסוף, פסיכואנליטיקאי ומוסיקולוג.

די מביך שלוי נאלץ להידרדר לציר בראון-היינז  האלמוני במסע התעמולה האנטישמי שלו. זה, כזכור, בגלל שהכוהן הגדול של כנסיית השכל, נועם חומסקי, לא מספק ללוי את הסחורה בסוגיית האפרטהייד. בדרך כלל העיתונאי מ"הארץ" והפרופסור מן ה-MIT דווקא מסתדרים יפה: חומסקי, לדעת לוי, הוא "מחשובי הדור", "מופת של ליברליזם" "ענק רוח" וגם "המרצה הנערץ".

בעוד שלוי עצמו, בעיני חומסקי (על פי עדותו של לוי עצמו  בראיון  ל"אינדפנדנט" הבריטי) משול לאחר "מנביאי ישראל".

פחחחחחח.

אך מה לעשות שבפרשת האפרטהייד סבור הכוהן הגדול חומסקי שאין שחר להשוואת ההתנהגות הישראלית כלפי הפלשתינים לזו של הלבנים בדרום אפריקה כלפי השחורים והצבעוניים שם?

ושהצביעות של השמאל המדומה ושל שותפיו מהאיסלאם הרדיקלי בעניין זה "זועקת לשמיים"?

אז מה? אם הסקר של הקרן החדשה הכזיב  ועל חומסקי אי אפשר לסמוך, ובכל זאת צריך אילן גבוה להיתלות בו  תמיד אפשר למצוא  איזה כומר דרום אפריקאי נידח, שהוא דווקא כן יכול לספק לתועמלן של "הארץ" את הסחורה המתאימה (מאיזו סיבה לא ברורה לא נעים ללוי להודות שהוא פשוט מתעב את בני עמו,  ולכן הוא מחפש כל מיני שקרים או סקרים או פרופסורים, ואם אין ברירה אפילו כמרים, כדי להסתמך עליהם).

לא עולה על דעתי להתעסק פה בטיעונים המגוחכים והנלעגים של בראון המסופקים ללוי על ידי היינז. מי שרוצה יכול להכנס לשרשרת הטוקבקיסטים בעקבות המאמר, המעמידה את לוי על טעויותיו, פירכותיו ושקריו.

כולל הבדיחה של ה"פטי אפרטהייד" ושל ה"גראנד אפרטהייד".

אומר רק זאת: לפי מידת ההיגיון בטיעונים של בראון-היינז-לוי,  וקנה המידה המפריד בין "פטי ז'ורנאליזם" ובין "גראנד ז'ורנליזם",  אפשר בקלי קלות להשוות את "הארץ" הישראלי ל"דער שטירמר" הנאצי:

שניהם עיתונים, שניהם הודפסו/מודפסים על נייר, לשניהם יש/היה  מו"ל ועורך ועיתונאים. לשניהם יש/היה קו אנטי-דתי בדרך כלל ואנטי-יהודי בפרט. כל אחד מהם פרסם/מפרסם שקרים אנטי יהודיים. כל אחד מהם היה/הינו חביב ביותר על כל מיני אנטישמים מזוהמים בארץ-פרסומם וברחבי העולם.

וכמו שכתב לוי במאמרו על ההבדל בין דרום אפריקה וישראל:

"ההבדל הכי גדול ביניהם הוא שבדרום אפריקה עבר משטר הרשע מן העולם והכיבוש הישראלי רק הולך ומעמיק."

כך  אפשר לכתוב על ההבדל בין ה"דער שטירמר" ו"הארץ":

ההבדל הכי גדול ביניהם הוא, שגרמניה כבר אינה נאצית וה"דער שטירמר" כבר אינו מופיע, ואילו "הארץ" ממשיך כסדרו בפרסום שקרים אנטישמיים.

האם לאור השוואה מופרכת ודמגוגית  שכזאת יכול אדם שפוי והוגן לקבוע  ש"הארץ" הוא עיתון נאצי  כמו "דער שטירמר"?

בדיוק באותה מידה שאדם שפוי והוגן יכול לחשוב שבישראל יש אפרטהייד כמו בדרום אפריקה.

ונא לא לסמוך עלי בעניין זה.

אני הרי לא אובייקטיבי.

ככה יצא, שאני גם ישראלי וגם יהודי, ואם זה לא מספיק, אני  גם די מחבב את בני ארצי ואת בני עמי למרות חסרונותיהם.

נא לשאול את הכוהן הגדול  והמדען הדגול נועם חומסקי, שלא יתן למוצאו האתני ולנטיותיו האישיות לערפל את שיקול דעתו.

זה שגדעון לוי, המשול לאחד מנביאי ישראל,  קורא לו ענק רוח, מחשובי הדור ומופת של ליברליזם.

מה הוא אומר על יחסי ישראל והאפרטהייד?

17 תגובות
  1. מנחמי בן-ציון permalink

    ההעלאת עיניין "הקרן החדשה" ומעלליה כל פעם מחדש, כבר לא מרגיז
    אפילו קצת משעמם. צריך להסתגל לכך, שיש יהודים רפי שכל, שלא מצאו
    דרך להתפרנס, אלא בדרך של שלילת המוסריות של יהודים לחיות .כמו
    היטלר ימח'ש .אני מקוה שאחרי הבחירות הבאות ,יהיה לגוש הימני השפוי,
    יותר כוח, כדי לשמוט מהמנוולים האלה, את השטיח מתחת רגליהם המבאישות.
    ההתייחסות בין בני אדם, היא לעולם הדדית ,תברך תבורך, תקלל תקולל.
    תשלול את קיומי, אשלול את קיומך. הם פועלים נגדנו באופן מעשי ,הם לא
    פונים אלינו, כדי לשכנע שמעשינו מוטעים ,כי את זה הם לא מקבלים בדרך
    הדמוקרטית, בבחירות. הם מגייסים את שונאינו לשם כך, שכירי חרב . מי
    שפועל כך, מחוץ למסגרת הדמוקרטית, צריך לשלם ע"ח מחיר כבד ,בשל
    בגידה בכללי המשחק הדמוקרטי ולא תהיה להם הגנה על פי הכללים האלה.

    אהבתי

  2. בן ציון
    אני מצטער שאני משעמם אותך עם איזכורי הקרן החדשה אבל כל עוד לא משעמם אותם לעשות את מעשיהם הנלוזים, אני לא אחדל להזכיר אותם. אני חושב שאתה טועה אם אתה חושב שהימין יעשה משהו ממשי כדי להגביל אותם, כי לימין יש קרנות מקבילות מצידו, שגם הן עוסקות בעידוד עמותות המעודדות מצידן עימותים מיותרים בין יהודים לערבים לאותן מטרות שלשמן פועלת הקרן החדשה: ליבוי שנאה וחרחור מלחמה. במשטר כמו שלנו, וטוב שכך, לא תוכל להגביל את הקרן החדשה בלי להגביל את מחרחרי המלחמה מהימין, שגם הם ממומנים על ידי מקורות דומים באותן ארצות זרות.
    לדעתי, כמובן, צריך להראות לכולם את הדרך החוצה.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,
      אני מעדיף את היהודים נגד ערבים, מאשר את היהודים נגד יהודים .זה יותר
      שפוי בעיני .חרחורי מלחמה והתגרות בערבים, לא משנים דבר,כי עצם קיומינו
      הוא מטרד עבורם, המכות הקטנות שהם מקבלים מדי פעם, מזכיר אילוף של
      בעלי חיים. דמוקרטיה עדין לא יודעת להתמודד עם טרור,כי זה לא באותו
      מישור חוקי, לכן לא מפריע לי שהם חוטפים מדי פעם, טעם של טרור. אולי
      כך הם ילמדו, מה משמעותו, כנ'ל לגבי סטיגמות וגזענות.

      אהבתי

      • בן-ציון
        אני לא יודע למה נדמה לך שהפעולות של הקרן החדשה נועדו לעורר מדנים בין יהודים ליהודים. זה רק האפקט הנלווה. מטרתן העיקרית של העמותות של הקהח"ד היא לעורר ריב ומדון בין ערבים ליהודים. הם בעיקר מנסים להסביר לערבים שהיהודים עושים להם דברים נוראים (כמו להפעיל כלפיהם משטר נתעב של אפרטהייד) כדי שיהיו ממורמרים יותר ונוטים יותר לאלימות ולשאהידיות מתאבדת. חשוב להם מאוד למנוע כל יחסי ידידות או סתם יחסים תקינים בין ערבים ליהודים.
        אני חייב להגיד לך שנוסח ההתבטאויות שלך כלפי ערבים, כמו במשפט על "אילוף בעלי חיים" או זה שלא מפריע לך שהם יטעמו מדי פעם טעם של טירור, הוא משחק לידיים של כל מי שמבקש הוכחות לגזענות יהודית, אם לא פשוט ביטוי של גזענות כזאת. כדאי לך לזכור שפעמים רבות אלה מהערבים שסובלים קשות מן המלחמה בינינו, הם קורבנות תמימים לא פחות מהיהודים, בעוד שהפוליטיקאים והגנרלים מתים בשיבה טובה, כמו מחרחרי המלחמה מן הקרנות והעמותות של השמאל והימין כאחד.

        אהבתי

  3. מנחמי בן-ציון permalink

    מאפיהו,
    יהודים נגד ערבים, מדובר במעשים של נוער הגבעות שיורד לחייהם של הערבים,
    שמחלקים סוכריות, כשהם מצליחים לרצוח יהודים, מי שחושב שאם נתיחס אליהם
    בהומניות, אולי הם יחזירו לנו האותה מטבע ,ממשיך לשגות בחלומות. מי שחושב
    שמה שיהודים עושים לערבים הוא כתוצאה של גזענות, לא מבין מה קדם למה,
    וחסרה לו קצת פרספקטיבה היסטורית .למשל ,רצח יהודי חברון בשנת תרפ'ט .
    רצח מעלה העקרבים התחילת שנות ה-50 . כל מה שהם עושים, זה למען אללה,
    וכל מה שאנחנו מחזירים להם, זו גזענות ? יהודי שמקבל את גירסתם, לא נותר לו
    אלא לקחת את מטלטליו ולהמשיך לנדוד בעולם. אין שום מקום להשוואה בעיניין.
    תשאל את עצמך, כמה ערבים נרצחו בידי נוער הגבעות, וכמה יהודים נרצחו ע"י
    הטרור הערבי .(טרור מול טרור). בעניין בעלי החיים, כולנו בעלי חיים ממשפחת
    היונקים, לי אין חסימות מחשבתיות והתייחסות לקלישאות, כאילו הם דברי השם
    חיים, אני מתייחס לתכונות המשותפות שלנו. אפשר לאמר בצער רב ,לא בגזענות,
    כי אני בדיוק מאותו הגזע, רק שלא אבדתי את יצר ההישרדות,כמו הרבה "הומני
    סטים" .

    אהבתי

    • בן ציון,
      רציתי להבהיר לך נקודה קטנה. אתה מצוי פה כבר די זמן ובטח שמת לב שמדי פעם, ולא באופן נדיר, אני מתייחס פה אל הערבים בתור אחינו. היחס שלי לתיאור הזה אינו אירוני, אלא עובדתי. אני פשוט רואה בהם את אחינו, וסבור שהמלחמה בינינו היא ריב אחים מצער מאוד, המתוחזק באופן מאסיבי על ידי מחרחרי מלחמה מימין ומשמאל.
      וריב אחים שהחל פעם וגם אם הוא נמשך הרבה זמן, יכול גם להסתיים באחוות אחים, כפי שכבר קרה לא פעם בהיסטוריה.
      ובסך הכל אחת מהעילות החשובות ביותר לכתיבה שלי פה, היא הרצון לקרב אחווה כזאת בין עמנו לעמם.
      לכן, כאשר אתה משתמש בביטויים עולבים כלפי אחינו הערבים, באופן מכליל (בוודאי שמת לב שכלפי מי מהם שמזדהה כשונא, אין לי בעייה להשיב לו כמידתו) אתה מעליב גם את בעל הבלוג שבו אתה מתארח. ומשפט הסבר בתגובה העוקבת, כמו "בעניין בעלי החיים, כולנו בעלי חיים ממשפחת היונקים, לי אין חסימות מחשבתיות והתייחסות לקלישאות" נראה לי כעלבון נוסף לאינטליגנציה. מין "הבהרה" בנוסח "הארץ".
      .

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        מאפיהו,
        אינך מבדיל בין יחסים בין אישיים, הקיימים בין פרטים, לבין יחסים שבין הלאומיים.
        ליחסים הבין אישיים ,אין כל השפעה על מה שקורה במציאות, עם אתה תולה בכך
        תקוות, זו לדעתי טעות .כמו שכבר כתבתי, במישור האישי יש לי המון חברים
        ערבים .זה לא משנה דבר בתחום הפוליטי. יש סבורים שזה גורם לקירוב לבבות
        כללי ופועלים לכך. בעיני זה לא מזיק, אבל גם לא עוזר .ברור שראיית המציאות של
        כל אחד מאיתנו שונה, אני רואה בהתייחסות למושג גזענות, את חוקי נירנברג .
        לכן כל השוואה אחרת מבחינתי, מופרכת . לדעתי הרחבת המושג
        גזענות, באה כדי לתת אפשרות לנגח את הצד השני. אין בישראל גזענות וזה
        נוגד את החוק. הפוליטיקאים הערבים ,על כל דבר שלא מוצא חן בעיניהם, צועקים
        גוואלד גזענות. לא צריך להבהל מזה וחבל שהם מצליחים להשריש את זה
        בציבוריות שלנו ,עד כדי כך, שגם אנשים נבונים כמוך,כבר מקבלים את זה כמובן
        מאליו. תקרא שוב בעיון מה שכתבתי קודם ותחליט עם אתה מבין זאת אותו הדבר.
        דוגמאות שאני מביא מעולם החי ,לא באות אלא להמחיש כמה אנחנו חלק ממנו,
        ומי שרוצה להעלב מכך, שיבושם לו.

        אהבתי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    לא ניתן להשוות את הקרנות משמאל לקרנות מימין, אין כאן סימטריה כפי שאין סימטריה בין פשעי הערבים לפשעי היהודים
    קודם כל מבחינת ההשפעה והכסף המתגלגל- הקרן החדשה לישראל מגלגלת מאות מליוני דולרים וההשפעה הפוליטית והציבורית שלה ענקית- הקרנות הימניות הן קרנות לרוב פרטיות של תורמים פרטיים, דוגמת ארווין מוסקוביץ, ומנעד ההשפעה שלהם קטן משמעותית, גם בתחום הציבורי. הקרנות הללו לרוב ממוקדות ברכישת בתים מערבים ולא מתעסקות בחינוך בתעמולה ובארגון הפגנות ותביעות משפטיות.
    דבר שני מבחינת ועיקרי, הקרנות היהודיות אינן פועלות בניגוד לחוק או לפחות בצורה מוסווית וערמומית שמסתירה את כוונותיהן הנלוזות- מטרתן ברורה ונמצאת על פני השטח- רכישת בתים ביהודה ושומרון. מעבר לכך שאין בכך שום ענין לא חוקי- מותר לי לרכוש בית גם בשכונה ערבית כפי שמותר לערבי לרכוש בית בשכונה יהודית, משהו שאגב נעשה ללא הרף בירושלים מבלי שמישהו מצפצף, הן גם לא מנסות לעורר מדנים כפי שאתה טוען, באותה המידה שערבי שרוצה לגור בגבעה הצרפתית בירושלים לא בהכרח מנסה לעורר מדנים…
    הקרן החדשה לישראל מטרתה העיקרית היא יצירת כאוס ושפיכת דמה של מדינת ישראל, ולא משנה מה המניע למעשה.

    אהבתי

  5. המשתמש הלא מזוהה הוא אני (מה זותומרת מי זה אני?! דוד כמובן!)

    אהבתי

  6. בן ציון,
    אני תוהה אם בשיג-ושיח שלך עם המון חבריך הערבים אתה משתמש בטכניקות של אילוף בעלי חיים, או אם הם יודעים מה דעתך על הדרך הנכונה לנהוג בהם ובשכמותם. או שאולי הם בכלל מסכימים איתך, ומי יודע, אולי אף הם עצמם נתנו לך את הרעיון?
    או שאולי מושגים ואבחנות כאלה אתה שומר רק לדיון פה בינינו, היהודים האינטליגנטים המתמחים באילוף חיות?

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,
      בזמן שאתה קורא את שאני כותב, מזדמזמת לך בראש איזה מנגינה, שקובעת לך
      את התוכן מראש, לכן אין קשר בין מה שאני כותב, למה שאתה שומע ועונה לי .
      איפה כתבתי על טכניקות לאילוף בעלי חיים ,רק אמרתי שזה דומה. הדימוי מוציא
      ממך שפך של דברים, ממש לא לעיניין מבחינתי. החברות שלי עם ערבים מבוססת
      על אותם ערכים אנושיים, שאינם שונים לגבי יהודים ואחרים, בגובה העיניים .הם
      לא זקוקים להגנתך הפטרנליסטית, בטח שלא ממני .

      אהבתי

  7. בן ציון,
    א. כתבת כי "המכות הקטנות שהם (הערבים) מקבלים מדי פעם, מזכיר אילוף של בעלי חיים." לי זה נשמע כמו המלצה על, או הסבר מלומד של טיפול בבני אדם בטכניקות הלקוחות מאילוף בעלי חיים.
    ב. אני לא רואה בהסתייגות שלי מביטויים כאלה שום פטרנליזם. הסברתי לך מיד שמכיוון שאני רואה בערבים קרובי משפחה שלנו, אני רואה בהעלבתם עלבון כלפי. אין שום פטרנליזם בבקשה של בעל בלוג מקורא ומגיב קבוע להמנע משימוש בביטויים מעליבים בבלוגו כלפיו, כלפי בני עמו או קרוביו. אינני רוצה וגם לא יכול למנוע ממך לחשוב כרצונך ואף להתבטא כרצונך בכל בלוג אחר. אך פה אני רשאי לבקש בקשות כאלה. כבר ביקשתי ממך פעם להמנע משימוש שוטף בכל מיני מילים הנוגעות למיצי הגוף כלפי אורחים אחרים פה, והיה נדמה לי שאתה מבין את כוונתי.
    ג. אני גם חושש מכך ששימוש בהעלבות כלפי יגרור אותי לשימוש בעלבונות בעצמי.
    ד. יש לי דברים מעניינים יותר לעשות ולכתוב עליהם מאשר להקלע לדו-קרב של עלבונות. אני מניח שאילו הייתי מעוניין באינטראקציות אנושיות נחותות מהסוג הזה, הייתי פונה לפוליטיקה.
    בברכת עלה והגשם.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,
      זה הבלוג שלך ולא אכתוב בו יותר, רק הערה קטנה ואחרונה, אתה מתייחס
      לערבים כאחיך ? משום שאתה מקיים את מצוות התורה ואהבת לרעך כמוך
      (כנראה) .זה יפה מאוד .בקשר לעלבונות, מה שמתאים כאן מעולם החי, זה
      שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו . אני לפחות לא מתבכיין ."עלו נעלה".

      אהבתי

  8. בן ציון,
    תחסר לכולנו.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      מאפיהו,
      גם אם אתה אומר זאת שלא בציניות האופינית לך (שכבר נתקלתי בה בעבר)
      ניראה לי, שאנו מבזבזים אנרגיות רבות מדי, כדי שדברינו יובנו כהלכה .אולי
      משום שאינני מושלם בהבהרת דברי, ואולי המקלט שלך, עובד על תדר שונה.
      אני כשאינני מכיר אישית מישהו ,תמיד נותן לו צ'אנס חיובי ואתה מתוך נסיון
      החיים שלך,כניראה נוטה לחשוד בכשרים .אני לא יודע מה טוב ממה .כי אין
      לי את הנסיון שלך.

      אהבתי

      • בן ציון אל תיקח ללב
        בסופו של דבר מה שחשוב זה לא מאפיהו וגם לא אתה
        המסרים הם העיקר

        אהבתי

  9. בן ציון,
    אתה גם מוזמן לחזור בך בכל עת.

    אהבתי

התגובות סגורות.

%d בלוגרים אהבו את זה: