Skip to content

נועם חומסקי, הכוהן הגדול של כנסיית השכל, הגיע לפגישת פסגה דתית בעזה

אוקטובר 21, 2012

אולי לרגל חופשות באוניברסיטאות או בפרלמנטים של הגזעים הבלונדינים באירופה ובצפון אמריקה, ואולי  לרגל מזג האוויר המשתפר במזרח התיכון, נראה כי בתקופה זו של הסתיו  אנו עדים לגל עונתי קטן של ביקורים באזורנו,  בים וביבשה, מצד כל מיני  דמויות שוחרות-טוב –  זאת אומרת מחרחרי המלחמה הרגילים, הידועים ב"סולידריות" שלהם, אמונים על "זכויות אדם" ובשר מבשרו של "הציבור הנאור והמתקדם", ואליהם מצטרפים הישראלים הרגילים שמוטב לא להכביר מילים בקשר אליהם.

במסגרת זאת הגיע לעזה גם נועם חומסקי, הבלשן  מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, זה שעד היום טרם הצליח לברר לעצמו למה ומדוע שמחות כל כך התעשיות הקפיטליסטיות של ארה"ב האימפריאליסטית,  כולל הפנטגון ותעשיות הנשק,  לשלם את שכרו הפרופסורלי או לממן את מחקריו, וזה למרות דיעותיו הידועות (והרי ברור שבגללן, בגלל דיעותיו הידועות הם משלמים לו. בגילו המתקדם, כדאי שהפרופסור כבר יתחיל להכיר בעובדות החיים. מי שמתפרנסים מן המלחמות, תמיד שמחים לממן את מחרחרי המלחמה, בלי קשר לזהותם "הפוליטית".)

חומסקי מגיע לאזור שלנו  לעוד התוועדות אקומנית. חשיבותו של הבלשן הידוע בכך,  שהוא כבר מזה שנים רבות אחד הכוהנים הגדולים של כנסיית השכל, אם לא הארכי-הגמון עצמו. לפגישה יש חשיבות סמלית ופוליטית:    היא מדגימה את אחוות הלוחמים שבין כנסיית השכל מאגף השמאל המדומה, ובין אחד האגפים הרצחניים של האיסלם הרדיקלי.

מובן שזו לא הפעם הראשונה שהוד קדושתו הבלשנית  מגיע לאזור כדי לקיים התייעצות כנסייתית.

כוהן גדול חומסקי ומנהיג דתי נסראללה בהתוועדות אקומנית בלבנון:  מאי 2006, לפני מלחמת לבנון השנייה

הנה, רק לפני שנתיים וחצי (הם באים לכאן באביב ובסתיו, כשמזג האוויר נוח מבחינתם)  הגיע הכוהן הגדול חומסקי  לפגישה עם המנהיג הרוחני של החיזבאללה, הייאטואללה מוחמד חוסיין פדאללה.

עד מהרה התברר לשני המנהיגים הרוחניים שיש להם הסכמה בנקודה חשובה ביותר הנוגעת לישראל. קבלו את הייטאוללה חומסקי:

"לא ניתן להתנבא מה ישראל יכולה לעשות, משום שאם ישראל תרגיש כי היא נצורה היא תוכל לפנות לתוקפנות. הם, בישראל, פועלים על בסיס תסביך של רדיפה. לא ניתן יהיה לבחור באפשרות זאת שוב, אלא מתוך מנטליות של שיגעון השולטת ברבים בישראל – ולכן לא ניתן לנחש זאת (מה תעשה ישראל)"

וקבלו את הייאטאוללה פדאללה:

"קיומה של המנטליות המשוגעת בישות הציונית הגוזלת, מזמינים משנה זהירות. אולם השיגעון הזה לא ידחוף את ישות האוייב להתאבדות"

כלומר, שני כוהני הדת הדגולים האלה, בעצמם סמלים ידועים של שפיות, שיקול דעת ומניעים טהורים, מסכימים ללא סייג שישראל היא המשוגעת.

אך יש להם מסקנות שונות מן האבחנה הפסיכיאטרית המוסמכת הזאת: בעוד שחומסקי הספקן סבור שאין לדעת מה תעשה ישראל, הרי שפדאללה השקול קצת יותר מרגיע ואומר שישראל לא תתאבד למרות "המנטליות המשוגעת" שלה.

חיטטתי קצת ברשת בחיפושי רקע למסעותיו הצלייניים של הוד קדושתו הבלשנית, ומצאתי כמה פנינים. למשל, עוד ב-2006 ערך חומסקי ביקור אצל לוחמי החופש של החיזבאללה בלבנון ואף נפגש עם הוד קדושתו חסן נסראללה, פגישה שהונצחה בטלוויזיה "אל מנאר" מיסודו של אותו אגד ארטילרי איראני בלבנון.

באותו ביקור זכור לטוב ב-2006 בלבנון אמר חומסקי את הדברים הבאים:

Hezbollah's insistence on keeping its arms is justified… I think [Hezbollah leader Sheik Hassan] Nasrallah has a reasoned argument and [a] persuasive argument that they [the arms] should be in the hands of Hezbollah as a deterrent to potential aggression, and there is plenty of background reasons for that. So until – I think his position [is] reporting it correctly and it seems to me [a] reasonable position, is that until there is a general political settlement in the region, [and] the threat of aggression and violence is reduced or eliminated, there has to be a deterrent, and the Lebanese army can't be a deterrent. (Noam Chomsky, Al Manar TV, 13 May 2006)

ובתרגום מקוצר וחופשי:

"התעקשותו של חיזבאללה לשמור ברשותו את כלי נשקו היא מוצדקת…אני חושב שלנסראללה יש תשובה הגיונית ותשובה משכנעת, ש(הנשק) יהיה בידי חיזבאללה כאמצעי הרתעה נגד תוקפנות אפשרית, וזאת על רקע סיבות רבות. ולכן… נראה לי שעד שיהיה הסכם אזורי כולל, והאיום בתוקפנות ובאלימות יפחת או ייעלם, חייב להיות גורם מרתיע, והצבא הלבנוני אינו מספיק לצרכי הרתעה."

זה באשר לחיזבאללה. אך מה באשר לישראל? לרגל אותו ביקור שבמסגרתו נועד הכוהן הגדול חומסקי עם הייטאוללה פדאללה ב-2010, הוא גם היה אמור להגיע לביר זית, אך הדבר נמנע ממנו על ידי ממשלת ישראל (לטענתה בטעות). לרגל הסירוב ערכה כתבת הערוץ השני דנה וויס ראיון עם הפרופסור. בין השאר הם דנו בשאלת הגרעין הישראלי. חומסקי טען כי כדי לצמצם את הסכנה הגרעינית, טוב היה להסכים על פירוק האזור מנשק גרעיני. אז למה זה לא קורה? קבלו את חומסקי:

(בערך דקה 15 בראיון) "ישראל מסרבת  וארצות הברית מסרבת (לפירוק האזור מנשק גרעיני) הם אומרים: 'זה רעיון נחמד' אבל מוסיפים מיד: 'אנחנו לא יכולים לעשות זאת עד שלא יהיה הסכם שלום  כולל'. זה בדיוק כמו להגיד: 'אנחנו לא יכולים לעשות זאת, נקודה'".

מבינים? כשהוד בלשנותו מדבר עם הטלוויזיה של החיזבאללה ב-2006, הוא מצדיק את סירובו של החיזבאללה, להתפרק מנישקו בשם הצורך בהרתעה, כל עוד אין "הסכם אזורי כולל". אך לעומת זאת, כשהוא מדבר ב-2010 עם הטלוויזיה הישראלית, הוא טוען שכאשר ישראל מסרבת להתפרק מנשקה הגרעיני (לפי מקורות זרים) ותובעת כתנאי לכך "הסכם שלום כולל"  – זה סתם תירוץ… לחזבאללה מותר להחזיק בנשק לצרכי התרעה – אך לישראל – אסור.

עוד הדגמה לטענה שלי ברשומה קודמת: כאשר הכל יחסי, רק הטימטום הוא מוחלט.

וזה לא ממש נדיר שלטמטום  המוחלט יש צורה של פרופסור ממושקף בעל שיער שיבה.

באותו ראיון בערוץ 2 תוכלו למצוא עוד קטעים משעשעים, למשל כשהכוהן הגדול חומסקי נזקק  לכל כישוריו הצלופחיים כדי להימלט מההאשמה שמטיחה המראיינת בחביביו האיראניים, דהיינו שמנהיגי המשטר שם מבקשים להשמיד את ישראל. כאחרון השקרנים מכותבי המאמרים הרווחים ב"הארץ", מנסה  הפרופסור לחמוק מן האמת, בטענה ש"היא (איראן) לא קוראת להשמדת ישראל" אבל מצליח לבסוף לחמוק רק על ידי שינוי הנושא, באין לו שום טיעון של ממש(בערך בדקה השישית בראיון). על רקע זה אפשר להבין מדוע חומסקי הוא בעד "חופש ביטוי לשקרנים מועדים", כמו מכחישי שואה שהוא מגונן עליהם, בפאריס או בטהראן,  וכמוהו עצמו, כמובן.

ולאורך כל הראיון מנסה חומסקי לחמוק בתירוצים נואלים מאבחנתה של המראיינת, שגם בהנחה שכל טענותיו נגד  ישראל נאמרות על ידו בתום-לב ומתוך כוונות טהורות, הן  משמשות  יפה מאוד את אלה המבקשים לחסל את ישראל. הפרופסור לבלשנות חושב שכולם מטומטמים עד כדי כך שאינם מבחינים במהותו האמיתית, שעבורה גם משלמים את משכורתו, כאידיוט השימושי של האנטישמים מאגף השמאל המדומה של כנסיית השכל,  מהכנסיות הנוצריות באירופה ומהאיסלם הרדיקלי.

ועכשיו חומסקי  בעזה, ומן הסתם יוודע לנו תוך יום יומיים מה העלתה הפעם הוועידה האקומנית בהשתתפות ההנהגה הרוחנית של החמאס הסוני והכוהן הגדול של כנסיית השכל מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס.

בינתיים נראה שחומסקי לא הגיע לעזה כדי לברר עם החמאס אי-אילו נקודות מוקשות, מבחינה בלשנית, באמנת האירגון המארח אותו שם, החמאס.

מה, למשל, דעתו של הבלשן על הסינטקס של המשפט הבא:

"אללה הוא תכליתה (של  תנועת החמאס) הנביא הוא דמות המופת שלה, הקוראן הוא החוקה שלה, הג'יהאד הוא דרכה  והמוות למען אללה הוא הנעלה במשאלותיה." (סעיף 8 לאמנת החמאס)

או למשל סעיף 7 באמנה: "לא תגיע שעת הדין עד אשר יילחמו המוסלמים  ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, ועד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו  האבנים והעצים: הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא מאחורי, בוא והרגהו". 

אני תוהה מה יש לבלבלשן חומסקי לומר על המורפולוגיה של המשפט לעיל, על הפונולוגיה שלו וערכיו הסוציולינגוויסטים.

אפרופו הסעיף הזה, אגב, שהוא ציטוט מן החדית', שמעתי במו אוזני את המופתי של ירושלים, מוחמד חוסיין, טוען בתוקף שבגלל התחזית הזאת באשר להתנהגותם הצפויה של העצים והאבנים, נוהגים המתנחלים בשטחים לנטוע סביב ישוביהם את עץ הערקד, שהוא שיח האטד האירופי, הידוע באהדתו ליהודים, כי הוא לא ילשין עליהם לכשייחבאו מאחוריו מפחד המוסלמים באחרית הימים.

Lycium shrub.jpg

אטד אירופאי (אל-ערקד): ממשפחת הסולניים, משמש ברפואה העממית וחובב יהודים

כמה עלוב, מגוחך ונלעג הוא מלומד זה, המתיימר להיות אוהב אדם נאור ואף אנרכיסט (למרבה הבושה), ומקפיד לבוא לאזור המוכה הזה  מדי כמה שנים כדי לקושש קצת כותרות וכתרים לעטרת ראשו הגוועת, על ידי התייצבותו לצד מבקשי נפש עמו, מן הטיפוסים הרצחניים והחשוכים ביותר בעולמנו, שטופי אמונות תפלות ושונאי אדם המקדשים את המוות.

לפחות לא ניתן לומר עליו שזיקנתו מביישת את נעוריו או את בגרותו: שהרי כבר לפני 35 שנים, ב-1977, הוא כתב מאמר שבו הישווה את רצח העם שערך פול פוט הקמבודי, מנהיג החמר-רוז' (המפלגה הקומוניסטית) בעמו האומלל, למרדף שערכו לוחמי הרזיסטנס הצרפתי אחרי המשת"פים עם הנאצים מבני עמם אחרי מלחמת העולם השניה.

עוד דוגמה נשכחת לעיוורון המוסרי של הוד בלבלשנותו.

מתאים שמישהו ישלח לו עציץ של אטד אירופאי לרגל יום הולדתו הבא.

מודעות פרסומת

התגובות סגורות.

%d בלוגרים אהבו את זה: