דילוג לתוכן

איסלאם עלינו, וגם – למה הם רוצים שריעה?

ספטמבר 13, 2012

מצד אחד האיסלאם הקיצוני השומר על שמו הטוב של הנביא מוחמד על ידי מסעות של הרג ורצח, שריפה ופיצוצים, פעם בגלל קריקטורות טיפשיות בעיתון דני ועכשיו בגלל זיבלון קולנועי שזו בדיוק היתה מטרתו.

בלוב המשוחררת כבר רצחו 4 דיפלומטים של ארה"ב המשחררת.

מעבר אחר המשטר האיראני שראשיו מאיימים להשתלט על העולם וליישם את האיסלאם על פי גירסתם בכל מקום, ואם זה לא יילך בטוב, הגרעין ידבר.

ואצלנו מוקרנת בערוץ 10 הסידרה של צבי יחזקאלי על ההגירה האיסלאמית לאירופה, האוספת סוג משונה ביותר של ביקורות, שלא קשה לזהות את מקורותיהם האידיאולוגיים: מדובר במעיינות הדלוחים של השמאל המדומה.

לכאורה, היה על השמאל לעמוד בראש המאבק נגד האיסלאם הקיצוני. כידוע מדובר בדת, שכמו כל דת, היא אופיום להמונים לפי גירסת הפלג המרקסיסטי, ושיח ("נראטיב") חסר שחר ומזיק במקרה הטוב לפי הפלג הפוסט מודרני. ואם לא די בכך, הרי במקרה של האיסלאם הקיצוני מדובר בבירור באמונה דתית שיש לה השלכות חברתיות מזיקות ביותר, הדוגלת באלימות חסרת הבחנה, בשיעבוד רוחני של המאמינים ובדיכוי נשים ברמה ששום מייל-שובינסט-פיג מערבי רגיל כלל אינו מתקרב אליה.

כדי להבין מהי עמדתו הרגילה של השמאל הזה, די להתבונן במאבק שהוא מנהל נגד הימין המתנחלי-דתי בישראל. ועכשיו, נא לזכור, ש"נוער הגבעות", "תג מחיר", "תורת המלך" ושאר גידולי הפרא של הימין היהודי הזה, הם בבחינת אפס קצהו, צימחונות טהורה וליברליזם מערבי נאור לעומת עלילותיו של האיסלאם הרדיקלי.

אלא שהאיסלאם הרדיקלי הוא בעל-בריתו של השמאל המדומה.

מבישה במיוחד היא עמדתן של הפמיניסטיות, הנספחות הדי-קבועות של השמאל המדומה, אם לא בשר מבשרו. כיסוי הראש וכיסוי הפנים הנכפים על האשה על ידי האיסלאם הקיצוני, הציות הגמור לבעל, הנכונות לשאת בעונשי גוף, שלא לדבר על המנהג הרווח כל כך של מילת האשה – והן בולעות הכל ושותקות.

אזרח לובי מסביר את רצח הדיפלומטים האמריקאים: פצעי הבגרות של האיסלאם

קל לשער מה היו הפמיניסטיות של השמאל המדומה שלנו אומרות על היהדות, למשל, אילו היו הרבנים מבקשים לעטות על פני הנשים שלנו לכסות את פניהן בבורקה. כל אחד יכול לתאר לעצמו בנקל מה היה קורה אילו היה לנו ביהדות אותו מנהג מחריד של מילת נשים. תארו לעצמכם את עמוד המאמרים של "הארץ", למשל, אילו היה מאיים איזה רב אורתודוקסי על הדגדגנצ'יק של הפמיניסטיות שלנו.

אבל מהאיסלאם הרדיקלי הן בולעות הכל. אחוות נשים משהו-משהו. הן היו עם המהפכה המצרית שהתבררה כאיסלאמית, עם 80 עד 90 מהנשים המצריות העוברות מילה, ברשות ובסמכות מטעם האחים המוסלמים, בשעה שבין היחידים שניסו להלחם במנהג הזה, היו דווקא הנשיא המודח מובראק ורעייתו. והן גם יגנו עד טיפת הדיו האחרונה על המטיפים האיסלאמיים במסגדים של אירופה, וזכותם להתייחס לנשותיהם כאל שפחות חרופות וכרי חבטות, תפיסה מרחיקת לכת מאוד  של "כבוד בת המלך פנימה".

הסיבות לנמיכות הקומה ולשיתוף הפעולה של השמאל המדומה הבינלאומי, כולל נשותיו,  מול האיסלאם הרדיקלי ידועות היטב.  חלק ניכר מההנהגה ומאנשי השורה של השמאל המדומה נמנים על האקדמיה ומחפשים את דרכם התעסוקתית במקצועות אקדמאים. ואם תבדקו מי מממן חלק ניכר של הפקולטות בחינוך הגבוה באירופה המערבית ובארה"ב, תמצאו מיד את הפטרו-דולרים של האיסלאם ושל שותפיו מחברות הנפט וממדינות הנפט. את אותו מטבע תמצאו באלפי הקרנות והעמותות המספקות תעסוקה נטולת זיעה לסטודנטים המסיימים את חוק לימודיהם.

אבל זו לא רק ההוויה שקובעת את התודעה של אבירי המוסר האלה. זו גם הפוליטיקה. השמאל המדומה הבינלאומי והמקומי מזוהה עם ה"אנטי-אמריקניזם-קפיטליזם-אימפריאליזם", ולפי הכלל הידוע כ"אויבו של אויבי הוא ידידי", האיסלאם הקיצוני הוא ידידו הטוב ביותר של השמאל המדומה. לכן נאלצים, או אולי שמחים הנאורים של כנסיית השכל להסכין ולהתרגל למוסר הכפול המתחייב מעמדתם,  לחיות על השקר כברירת המחדל, להעלים עין, לסתום את האף, ולקום בכל בוקר מחדש עם הפרעושים מאל קאעידה ומאיראן, מהמשטר הסורי המדכא הרצחני והמדכא (שמולו חלקם טוענים בחצי-פה וכדי לצאת ידי חובה) או מהחמאס שאותו "הם מבינים אך לא מצדיקים". צביעות+פוליטיקלי קורקט=שמאל מדומה.

*

די מוזרים  נשמעים באזני  מטיפי השריעה – החוקה האיסלאמית – ומאמיניה הנשבעים בשמה, באותה סידרה של יחזקאלי  "אללה איסלאם".

הרי כבר מזה 33 שנים, מאז המהפכה האיסלאמית באיראן, יש לנו עסק עם משטר של שריעה,  אמנם  שיעית אבל שריעה – והם לא  לומדים?

לשם ההמחשה אביא קצת נתונים על מפעלותיו של משטר השריעה האיראני למען אזרחיו בשני תחומים (שבדרך כלל הם נחשבים כמהותיים גם מבחינת השמאל הניצב לימין האיסלאמיסטים של טהראן), האחד נוגע לרווחתו של האזרח הקטן, והשני, שגם לו יש קשר הדוק לכלכלה, עניינו בנקיון הכפיים של שליטי המדינה.

נתחיל בתמ"ג  לנפש (תוצר לאומי גולמי שנתי, מספר המגלם את כלל הפעילות הכלכלית של מדינה בשנה מסויימת, כשהוא מחולק למספר התושבים במדינה, מעולל עד ישיש) של איראן. כל המספרים הם בדולרים, וכל המספרים של כל השנים  מחושבים על פי שער הדולר של שנת 2000. כלומר, בלשון הכלכלנים "דולרים קבועים", מונח דומה ל"מתואמי אינפלציה".

בשנת 1965 עמד התמ"ג לנפש באיראן על 965 דולר. אלה היו שנות שלטונו של השאה, מעט לפני "חרם הנפט" הראשון והקטן יחסית של 1967 שפרץ אחרי מלחמת ששת הימים , אבל החל את התהליך של עליית מחירי האנרגיה. תהליך שהיתה לו משמעות רבה באשר לכלכלה האיראנית.

בשנת 1976 – אחרי "חרם הנפט" שחוללה  מלחמת יום הכיפורים ב-1973, הגיע התמ"ג האיראני לנפש לשיא של 2,304  דולר לנפש.

אחר כך החלה ירידה, ובשנת המהפכה, 1979, הגיע התמ"ג לנפש ל1,773 דולר לנפש.

ואז באה המהפכה. העם מרד בשחיתות העמוקה של משטר השאה, כשמעמד עליון קטן שדד חלק ניכר מנכסי האומה.

והנה, תוך עשר שנים הצליחה המהפכה האיסלאמית לדרדר את הכלכלה לתהומות עמוקים. למרות עליית מחירי הנפט שגרמה להן מלחמת איראן-עיראק במרוצת שנות ה-80, הגיע התמ"ג לנפש של איראן בשנת 1989 ל-1,157 דולר – פחות ממחצית סכום השיא בשנות שלטונו של השאה ב-1976.

אחר כך החל תהליך של התאוששות מסויימת – הכל בגלל מחירי הנפט – ובשנת 2003 הצליחה המהפכה האיסלאמית להביא את התמ"ג לנפש לרמה הקרובה לשנת המהפכה – 1,776 דולר לנפש.

ההמראה במחירי הנפט הביאה לכך שהתמ"ג לנפש יגיע ב-2009 ל-2,162 דולר.

אין לי המספרים בדולרים קבועים הנוגעים לשנים שעברו מאז, אך ספק אם הסכום הגיע מה שהיה בשנת השיא של שלטון השאה ב-1976.

במילים אחרות: שלטון השריעה של המהפכה האיסלמית דירדר את הכלכלה האיראנית, וגם אחרי שהתאוששה מעט היא דורכת במקום. הכלכלה הזאת מסתמכת בעיקר, או כמעט רק על הנפט המופק מן האדמה ונמכר החוצה.

התועלת הכלכלית מן השריעה לאזרח האיראני – אפס עגול וגדול.

מנהיג רוחני עלי חמינאי: הבן המושחת

ועכשיו השחיתות. חוסר התועלת  ואובדן התוחלת של המשטר המהפכני באיראן מבחינת האזרח, אינו חל על שכבת העלית הפוליטית, הצבאית, הכלכלית והדתית.

כלל לא. הם מרוויחים יפה. קבלו דיווח של YNET מה-17.19.2010:

"עיתון בכווית פרסם בסוף השבוע רשימה של 66 בכירי המשטר באיראן המחזיקים בחו"ל הון רב המוערך על ידי גורמים אמריקאיים ב-16 מיליארד דולר. ההון מוחזק בדולרים (כ-9 מיליארד), אירו (כ-4.3 מיליארד) ולירה שטרלינג (כ-1.15 מיליארד)…לפי מקורות ערביים, הפרטים של בעלי ההון מבוססים ברובם על ידיעות המופצות על ידי האופוזיציה הגולה לשלטון האייתולות, ולכן ייתכן כי חלק מהנתונים מופרזים…מוג'תבה חמינאי, בנו של המנהיג הרוחני ומי שנחשב לאחד האחראים על השחיתות במערכת הכלכלית האיראנית, מחזיק לפי הדיווח, כמיליארד לירות שטרלינג באנגליה אם כי באחרונה כספים אלה הוקפאו כחלק מהסנקציות. עם זאת, לחמינאי ג'וניור יש עוד 2.2 מיליארד אירו המופקדים בגרמניה, 766 מיליון דולר בקטאר ועוד סכומים לא ידועים בבנקים בשוויץ. גם שמו של הרמטכ"ל האיראני לא נפקד מהרשימה. לפי הדיווח, גנרל חסן פירוז אבאדי מחזיק 320 מיליון דולר בחשבונות במלזיה, 65 מיליון דולר באמירויות, 103 מיליון דולר בכווית, 17 מיליון דולר בטורקיה ועוד סכומים לא ידועים בשוויץ. לפי הדיווח, מהדי מחמוד אחמדינג'אד בנו הבכור של נשיא איראן מחזיק 18 מיליון אירו בבלגיה, 45 מיליון אירו בשוויץ ו-44 מיליון אירו בבנק איסלאמי במדינת איחוד האמירויות. גולאם חוסיין אילהם, הדובר הקודם של הממשלה האיראנית מחזיק 25 מיליון דולר בדובאי, 13 מיליון דולר בטורקיה, 17 מיליון דולר בשוויץ ו-700 אלף דולר בביירות. שמה של נאזיה חמינאי, קרובה של המנהיג הרוחני עלי חמינאי, מופיעה אף הוא ברשימה. היא מחזיקה 7 מיליון אירו בטורקיה, 65 מיליון אירו בגרמניה ו-122 מיליון לירות סטרלינג בחשבונות בנק בבריטניה."

והנה קצת מעוללות "משמרות המהפכה", השפיץ הצבאי של משטר השריעה. גם זה דיווח מ-YNET, מה-23.03.2019:

מאז יום שישי הסיפור החם ביותר במדינות המפרץ הוא מה שנראה כחשיפתה של רשת להלבנת כספים וריגול לטובת משמרות המהפכה האיראניים. עיקר העניין סביב הפרשייה הזו נובע מהעובדה שאחד מראשי הרשת שימש בשנים האחרונות כשר בממשלת בחריין. השר ללא תיק שבעבר שימש גם כשר החקלאות, מנסור בן רג'ב, נעצר ונחקר בסוף השבוע וביום שני פוטר על ידי המלך הבחרייני בצו מיוחד. במקביל, נעצרה בכוויית אשת עסקים בכירה שזהותה המלאה לא נמסרה (למעט כינויה "אום טלאל") ואחיה, הקשורים אף הם לרשת הבחריינית. לפי החשדות, בשלב זה מדובר על הלבנת כספים בשווי של כ-40 מיליון דולר, שאותם ניסה השר הבחרייני להעביר בתשלומים לבנקים בחו"ל, בעיקר לדובאי ומשם לאיראן. נודע כי השר המפוטר היה במעקב של הרשויות הבחרייניות ושל ה-CIA בשנה שעברה וכשנעצר נמצאו ברשותו תצלומים של מתקנים צבאיים בבחריין דבר המעלה חשד כי הוא עסק גם בהעברת מודיעין לאיראן.

כבר התייחסתי כאן יותר מפעם אחת לאותה פרשה שהתובע האיראני עצמו הגדיר אותה כ"פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות איראן" (זאת אומרת, כולל תקופת השאה), כשחבורת המושחתים, ובראשם אחד ממקורבי הנשיא אחמדינג'אד והמנטור הרוחני שלו רחים איספנדר משאווי, קנו בעזרת מכתבי ערבות מזוייפים שורה של מפעלים וחברות ממשלתיות ("הפרטה" נוסח איראן) במיליארדי דולרים, בכספים שקיבלו משבעה בנקים ממשלתיים ופרטיים.

או פרשת השחיתות במיליארדים שבה מאשימים את בנו של המנהיג הרוחני חמינאי. אותו מוג'תבה שמיליארד ליש"ט שלו עוכבו בבנקים בריטיים.

ועוד כמה מילים על המנהיג הדתי הדגול, אלק, עלי חמינאי, זה שאמר על ישראל את הדברים הבאים:

"(ישראל היא) מדינה חסרת מוצא וייחוס, מדינה מזויפת, אומה שקרית. קיבצו מכל קצוות העולם את האנשים הרשעים, והקימו אמלגם (תערובות של סיגים שונים) בשם ישראל. הזוהי אומה? קיבצו אותם שם  מכל מקום בו היו יהודים רשעים ומרושעים…אלו שהלכו לאדמות הכבושות היו מרושעים, רשעים, תאוותנים, גנבים ורוצחים שנאספו מכל העולם…האם ככה מקימים אומה? אומה ומדינה שקמה באופן כזה, ונקראת ישראל, אין לה דרך אחרת זולת דרך הטרור. אין לה אמירה משמעותית לומר…במקביל, ישות כזו, למרות שפלותה וטומאתה, רוצה להאשים מדינה ואומה זורחת, גאה ויקרה, כמו איראן בדעת הקהל העולמית. הם עצמם אשמים יותר מכולם, פושעים גדולים יותר מכולם וקלונם גדול משל זולתם."

והרי ברור וגלוי וידוע, שכל השחיתויות הנוראות של ישראל, אותו אמלגם שהקימו "יהודים רשעים ומרושעים… נגבים ורוצחים שנאספו מכל העולם" (הקו התעמולתי הקבוע, אגב, של פרשני השמאל המדומה בישראל, בעיקר ב"הארץ", הוא שבאיראן ובמשטרה אין כלל אנטישמיות. עובדה שיש חבר מג'לס יהודי אחד. הם רק אנטי-ציונים, טוענים הטמבלים של השמאל המדומה, שהעובדות מעולם לא הפריעו להם), כל השחיתויות האלה של ישראל, מ"החברה לישראל" ועד ל"הולילנד", מ"החשבוניות הפיקטיביות" ועד לעלילותיו של שר האוצר לשעבר הירשזון, לא מגיעים לאצילי קרסוליה של השחיתות האיסלאמית מיסודו של משטר השריעה המהפכני של איראן.

כל גנבי ישראל היהודים לדורותיהם, לא הצליחו עדיין לגנוב אפילו פרור ממה שהכניס לכיסיו בחסד השריעה האיראנית בנו מחמל נפשו של אותו מנהיג רוחני.

ואיך הגיעו 122 מיליון ליש"ט לחשבונות של נאזיה חמינאי בבריטניה?

אכן, משטר שריעה איסלאמי כהלכתו. מה הפלא שבטבלאות השחיתות העולמית, מככב המשטר האיראני. בשנת 2009 נמצאה איראן במקום ה-141 מתוך 180 מדינות. בינתיים הצליח המשטר המהפכני לדרדר את המדינה עד למקום השמיני לפני הסוף.

ישראל, אגב, נמצאת במקום ה-36 הלא מכובד. אבל כ-140 מקומות אחרי האיראנים.

ואלה מדברים על "גנבים ורוצחים מכל העולם".

ומאמיני המטיפים מהמסגדים של אירופה חושבים שמשטר השריעה טוב גם בשבילם.

שיהיה להם לבריאות.

*

ואגב, לא עולה על דעתי לומר מילה אחת של זילזול  כלפי הנביא מוחמד או על האיסלאם כדת. נא לזכור שמוחמד  הציל  (בזמנו) מיליונים רבים של אנשים – שבימינו הם כבר מיליארדים – מהאיוולת התהומית של האמונה האלילית, והחזירם לאמונה באל הייחוד.

לא יעלה על הדעת לתלות בו את כל משוגותיו של האיסלאם הקיצוני בן ימינו. האם נוכל להאשים את משה על כך שהרבנים החרדים של ימינו מגדלים דורות של פרזיטים משתמטים, שתורתם-אומנותם וגם ולדנותם-אומנותם?

האם אפשר להאשים את ישוע איש נצרת בעוון השתיקה ושיתוף הפעולה של הכנסיה הקתולית עם הנאצים בתקופת מלחמת העולם השניה?

אפשר להביא מהקוראן ים של ציטוטים נגד השחיתות, אותו קוראן שהמושחת חמינאי והמושחת אחמדינג'אד מדברים בשמו. הם לא המציאו כלום. הנפנוף בספרי קודש ובמצוות הדת הוא מנהג ישן של גנבים ושודדים שיש להם מדינה.

אני שב וחוזר על טענתי שהאיסלאם  בערך במאה ה-15 להיווסדו נמצא עכשיו בתקופת ההתבגרות שלו. מה שאנו רואים באיראן או בחלק מהמסגדים של אירופה, במילת הנשים במצרים  ובתעשיית השינאה בעזה  הם  פצעי הבגרות המוגלתיים, המדממים והמכוערים של האיסלאם. אין לי ספק שברבות הימים יתבוננו בני דת האיסלאם  בעברם העגום במפנה המאות הנוכחי כפי שמתבוננים היהודים באותה תקופה שבה הביאו הקנאים הרצחניים וצמאי הדם את ירושלים אל סופה, וכפי שמתבוננים הנוצרים של היום בטבח שערכו ראשי הכנסייה הקתולית של אירופה בהוגנוטים של צרפת או בפרוטסטנטים של גרמניה או צ'כיה או בעלילות האינקוויזיציה של ספרד ובמפעלותיה נגד היהודים.

הגל הזה יעבור, וכדי להחיש את המעבר, אפשר וצריך, בין השאר,  לחשוף את הנבלים במלוא עליבותם, גיחוכם ושיפלותם. וכמובן להזכיר ללא הרף את שותפיהם, מקנת-כספם  מן השמאל המדומה.

13 תגובות
  1. מנחמי בן-ציון permalink

    המשותף לשמאל הרדיקלי והאיסלם ,הוא הרצון לשלוט באמצאות אנרכיה .
    שנובע מרצונם החזק וחולשתם הבסיסית .הדמוקרטיה לא ממש מעניינת
    את השמאל (לכן אתה מכנה אותם "מדומה") .האיסלם יכה בראשונה את
    המתחנפים למיניהם, כי הוא מזהה שם את ה"בטן הרכה". מושגים כמו
    אסירות תודה, לא קיימים במילון שלו .התנהגותו דומה לאיסטרטגיה של
    ההישרדות אצל בעלי חיים . שנה טובה לכולנו .

    אהבתי

  2. מנחמי,
    למה כל כך חשוב לך להשמיץ את האנרכיזם? האנרכיזם זה בדיוק ההיפך מהטוטליטריות השלטונית ומההאחדה האישיותית שהם משאת נפשם של האיסלמיסטים הקיצוניים ושל השמאל המדומה. אני מסכים אתך שבשעת הכושר, כשלא יצטרכו יותר את הצפרדע, יעקוץ האיסלאם הרדיקלי את השמאל, כפי שעשה כבר באיראן עם הטודה הקומוניסטית.

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      כי לאנרכיזם אין הצדקה, הוא פועל מחוץ לכללי המשחק הדמוקרטי, שכולנו
      הסכמנו עליהם. טוטליות שלטונית בדמוקרטיה היא זמנית. תחשוב מה היה
      קורה, אילו האנרכיזם היה מצליח להשתלט, כמו בהפיכה צבאית של החונטות
      בדרום אמריקה, האם הוא היה פחות טוטליטרי ? מה ואת מי הוא ייצג ?

      אהבתי

      • מנחמי,
        אנרכיזם לא יכול להשתלט על שום דבר, כי אנרכיזם הוא נגד כל שליטה. נראה לי שאתה מבלבל אנרכיזם עם כל מיני דברים שאין להם שום קשר אליו. הפיכות של חונטות צבאיות הן סוג של פאשיזם.זה פחות או יותר ההיפך מאנרכיזם. יתכן שתעזור לך התובנה הבאה: אחת הצורות האפשריות של אנרכיזם עשויה להיות דומה למודל של הקיבוצים והקבוצות שנוצרו כאן בארץ.

        אהבתי

  3. הכל נכון חוץ מהפסקה האחרונה
    שום דבר לא הולך לעבור, האסלם לא הולך לעבור את תקופת הבגרות שלו, כפי שהנצרות עברה. התקופות הן אחרות ותהליכי התבגרות הם תהליכים הדורשים זמן רב והתבשלות מסוימת על אש קבועה. מה שיש לנו זו תקופה של שינויים דרסטיים בה שינויים באים והולכים כהרף עין, דבר אינו מחזיק. זו הסיבה שהאיסלם לעולם לא יתבגר, זו הסיבה שמה שיקבע הם שיעורי הילודה ביחד עם האחזקה העתידית של מדינות מוסלמיות קיצוניות בנשק להשמדה המונית. לאחר שאירן תצטייד, ולצערי אינני רואה דרך שזה לא יקרה, כל המדינות האחרות בשכונה המטורפת שלנו יצטיידו גם הם מה שיגביר מאוד את הסיכויים לשימוש בנשק באחת ממערכות ההצגה. בקיצור הולך להיות פה שמח והאיסלאם, כמובן בשיתוף פעולה עם האידיוטים השימושיים מהסוג של שמאלננו הנלבבים, הולך להביא את העולם אל סופו, לפחות בצורה המוכרת לנו(הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים)

    אהבתי

  4. דוד,
    זו אינה הפעם הראשונה שבה אנו מנהלים את הדיון בנקודה הזאת. יכול להיות שאני אופסטימיסט הטוען שהוא ריאליסט. יכול להיות שאתה פסימיסט הטוען שהוא ריאליסט. איש אינו יכול לדעת לפרטיו את העתיד להתרחש. השאלה היא מהי הנחת העבודה הנכונה יותר. ברור שתמיד כדאי להיות מוכן לאפשרות הגרועה ביותר – בדיוק כמו שתמיד כדאי לפעול על סמך ההנחה שיש דרך יציאה.

    אהבתי

  5. מנחמי בן-ציון permalink

    אני מציע לבחון את הדברים ע"פי מהלכים דומים, שהתרחשו עוד בהיסטוריה
    הקרובה שלנו. שבני האדם , בהתנהגותם יצרו אותה. ראו מה שאומרים
    ע"כ נביאינו .הם לא טעו ,הבנתם היתה מושלמת.לכן התנ"ך הוא המדריך
    המושלם ביותר, שקיים עד היום, עלי אדמות.למרות עתיקותו וזאת מפני
    שבני האדם לא השתנו .

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      יש הגדרות רבות לאנרכיזם , אני מדבר על אי – משילוט כל שהיא.
      אבל כאשר יש שילטון, האנרכיסט בפעילותו רוצה לסלקו .לא
      יכול מצב כזה, אלא בעולם אוטופי, שיאפשר התארגנות חברתית
      אחרת. האנרכיסטים של היום, לא מציגים אלטרנטיבה רעיונית.
      חיים בלי אחריות הם עבדות ,האחריות נותנת לאחראי, חופש
      בחירה . ככל שהאחריות גדולה יותר (למשל מנהל מפעל) יש
      לו יותר חופש החלטה, לאומת זוטר ממנו .העולם המוסלמי שואף
      להפיל את השלטונות הקיימים ע"י יצירת אנרכיה. האלטרנטיבה
      שהוא מציג כביכול, את השארייה של דתו, היא מסווה בלבד
      לרצונו האמיתי שהוא, לחזור ולשדוד את אומות העולם. כפי שעשה
      בעברו "המפואר ". כיום הוא מתקדם לעבר מטרותיו באמצעות
      טרור והשתלטות זוחלת במקומות שהוא יכול, כגון אירופה וכו'.

      אהבתי

      • מנחמי,
        כמובן שזו זכותך להעניק ערכים משלך לכל מושג שאתה משתמש בו – זה אפילו די אנרכיסטי ואף חינני. אך למרבית הצער אין להרהוריך בקשר למושג "אנרכיזם" קשר רב למה שמקובל לחשוב בעולם הרחב. מציע בלי ציניות שתתחיל בערך "אנרכיזם" בוויקיפדיה, ואחר כך אולי יהיה לנו איזה בסיס משותף לדיון.

        אהבתי

    • davdavsin permalink

      מאפיהו

      אמת, זו לא הפעם הראשונה שאנו מתווכחים ובהחלט יש מקום למבנה הפסיכולוגי האישי שלנו, או לחילופין לנסיון האישי שלנו. אבל אני מנסה לראות האם יש מקור אחר להבדלים בינינו, בשלב המסקנות, מכיוון שבשלב העלאת הטיעונים שנינו מסכימים.
      אני שואל את עצמי האם העובדה שאני קפיטליסט ואתה סוציאליסט קשורה לכך שאני פסימיסט ואתה אופטימיסט? סוציאליזם חייב איזושהי אמונה בסיסית ברצונו הטוב של האדם, קפיטליסט טעון שאין כזה דבר רצון טוב של האדם כי יצר לב האדם רע מנעוריו ולכן חייבים שיהיו תמריצים כלכליים, ובסופו של דבר סוציליאליזם היא תפיסת עולם אופטימית וקפיטליזם היא תפיסת עולם אולי לי פסימית בהכרח, אבל בוודאי שלא אופטימית
      סתם הירעור שעלה בי בשעת לילה מיותרת…

      מנחמי יקירי, אפרופו הפסימיזם הבסיסי שלי, לצערי הרב, אינני מאמין בבורא עולם כך שאני לא שותף לדעתך על חכמת הדורות של היהדות והנביאים (שאותם אני מוקיר ללא קשר)

      אהבתי

      • מנחמי בן-ציון permalink

        אולי יפתיע אותך, גם אני אינני אדם מאמין ו"מוקיר ללא קשר את חכמת הדורות שלנו",
        או כל חכמה אחרת. אבל למה לנו ללכת רחוק .תפיסתי לגבי דת היא, שהשם ומצפונו
        של האדם, חד-הם. ועבודת השם המעשית ,באה כדי לחזק את הקשר הזה.
        לגבי המושג אנרכיזם בויקיפדיה, גם אותו כתב אדם שזו דעתו. לא משנה לי גם אם
        כל העולם חושב כמוהו , מאפיהו, תקרא לזה חתול ,אני מדבר על התנגדות לכל ממשל
        (סדר חברתי) כל שהוא .אם זה לא בסיס מספיק לדיון , אז לא.

        אהבתי

  6. מנחמי, דוד
    אנרכיזם או לא, פסימיזם או אופטימיזם, אמונה או חילוניות – אני מאחל לכם שנה טובה.

    אהבתי

  7. מנחמי בן-ציון permalink

    שנה טובה לכולנו . אני חייב לציין, שהבלוג שלך גורם לי להתאמץ
    וגם להבין דברים שהיו רחוקים ממני. דעת אחרים חשובה לכולנו .
    וע"כ תודה לך.

    אהבתי

התגובות סגורות.