דילוג לתוכן

איראניום מועשר: ארי שביט ונאום הקווים האדומים, היציאה של וינוגרד, השטויות של צ'יקי, שמחת העניים של המולות והספקולציה של תיק דבקה

ספטמבר 3, 2012

ארי שביט ונאום הקווים האדומים של אובמה

אז מתברר שראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה שבפני המשטר האיראני יוצבו קווים אדומים, בתור סגולה למניעת מתקפה ישראלית עצמאית.

קבלו מאמר של ארי שביט מלפני חודש ויום (02.08.2012) ב"הארץ" תחת הכותרת "נאום אובמה" הנה השורות הרלוונטיות:

"ברק אובמה הוא נואם מזהיר. גם כמועמד לנשיאות וגם כנשיא נשא אובמה כמה וכמה נאומי מופת. ואולם הנאום החשוב ביותר של הנשיא האמריקאי הוא הנאום שלא נשא עד כה: הנאום האיראני. נאום שבו מנהיג העולם החופשי מתחייב בפומבי, שהעולם החופשי ימנע מאיראן יכולת גרעינית צבאית – בכל מחיר. נאום שבו המפקד העליון של הכוחות המשולבים אומר, שאם הסנקציות לא יעצרו את איראן – העוצמה הצבאית האמריקאית תעצור את איראן. נאום שבו נשיא ארה"ב מתייצב לפני אזרחי ארה"ב ולפני בעלי הברית של ארה"ב ואומר – עלי. לא אתעלם מהאינטרסים הקיומיים שלכם ולא אפקיר את האינטרסים האסטרטגיים שלנו, ולא אניח לאיראן להתגרען. על דעתי ועל דעת מיט רומני ועל דעת הצמרת הדו-מפלגתית, אני מתחייב בזאת, שבמהלך 2013 אמריקה תשתק את הצנטריפוגות האיראניות העלולות להמיט על כולנו קטסטרופה היסטורית.

אם יישא אובמה נאום איראן ברוח זאת בשבועות הבאים – הוא יקנה את עולמו. הוא גם ימנע תקיפה ישראלית וגם יעביר מסר עוצמתי לאיראנים וגם יבסס את מעמדו כמנהיג עולמי. בחירתו לכהונה שנייה תהיה כמעט מובטחת.

ואולם אם אובמה יטמון את ראשו בחול גם כעת – הוא ייקח על עצמו סיכון מצמרר. בוקר אחד הוא עלול להתעורר ולגלות, שהמזרח התיכון עולה בלהבות וארצות הברית שקועה בצרות צרורות."

מישהו מזהה את רוחו של הפסנתרן המחונן מרחפת על פני הבוץ?

השופט וינוגרד פוחד מהגשם, אבל מה עם הגרעין?

"אם נתקיף את אירן יש להניח שהיא תנסה את כוחה בירי טילים, ויש לה את האמצעים לכך, בכל מיני נקודות אסטרטגיות בישראל, ויחד איתה עלולים חיזבאללה וחמאס להצטרף, ואנחנו צפויים לגשם של טילים מכל הכיוונים, ואני לא יודע, כמה העורף מוכן לכך".
אלה היו דברי השופט בדימוס אליהו וינוגרד אתמול, יום א', שזכו לתפוצת נאט"ו בעיתונות הישראלית ולחיזוק אגפי מראש האופוזיציה שאול מופז. שום דבר מקורי או חדש לא נאמר פה, כמובן.
אם ישראל תתקוף את הגרעין האיראני, מודיע לנו השופט לשעבר, התגובה מצד איראן והחיזבאללה, ואולי גם החמאס, תהיה "גשם של טילים."
מאיפה יודע השופט המכובד וינוגרד את הדבר הזה? האם גורמי מודיעין חסויים טיפטפו לאוזנו מידע חדש בליל שבת?
כמובן שלא.
המקור של וינוגרד ושל  גורמי המודיעין, הוא אותו מקור: אלה הם ראשי המשטר האיראני ומנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה. הם מאיימים שתגובתם על תקיפת מתקני הגרעין באיראן תהיה "גשם של טילים".
וינוגרד, כמו גם גורמי המודיעין החסויים, בוחרים להאמין להם.
כנראה לגמרי בצדק.
ראשי משטר המולות באיראן ומפקד האגד הארטילרי שלהם בלבנון שונאים את ישראל שנאת מוות, במשמעות הפשוטה ביותר של המושג. ולכן הם מאוד ישמחו לשגר המוני טילים לעברה, כדי לנסות ולהרוג מה שיותר אזרחים.
והנה הנקודה שממשיכה לשגע אותי, הן בנוגע לשופט וינוגרד והן בנוגע לרבים אחרים:
איך זה שהם מאמינים, בצדק, למשטר המולות ולכוונותיו הזידוניות כלפי ישראל בכל מה שכרוך בנשק קונבנציונלי – ומגלים שיוויון נפש מוזר כל כך כלפי האפשרות שהמשטר הזה יצטייד בנשק גרעיני? האם הם לא מאמינים לחמינאי ולאחמדינג'אד המצהירים השכם והערב, בכל פעם שמישהו תוחב מיקרופון מול לועם,  שיש למחות את ישראל מהמפה? לעקור את הסרטן? להשמיד את "השטן הקטן"? האם הם אינם מבינים שרק בהינתן פצצה גרעינית, האובססיה הזאת של המשטר האיראני תהיה ברת-מימוש?
אני מודה,שאילו הייתי אני צריך להסתובב בציבור עם פירכה כה עמוקה בשירשור הלוגי של טיעוני, הייתי חוטף קצר חשמלי מיידי בכבלי המוח. מה לעשות? ככה המוח שלי בנוי.
אבל איכשהו לווינוגרד זה לא מפריע, כמוהו כקשקשני השמאל המדומה למיניהם – שלא לדבר על "ידיעות אחרונות" שנראה לאחרונה כ"SIDEKICK" של "הארץ".
נשיאים ולדימיר פוטין וברק אובמה: ספקולציה של תיק דבקה?
נוני מוזס כסנשו פנשה של דון עמוס שוקן, ושמעון שיפר כתחקירן, שוליית-כתב  של גדעון לוי.
קוראי הוותיקים אולי זוכרים, שכבר מזמן אני מתעקש על המוזרות הלוגית הזאת ומבקש לה הסבר. הניסיון היחיד, עד כה, להסביר לי איך יוצאים מהבוץ הלוגי הזה, נעשה על ידי המגיב דניאל, שכתב לי בתגובותיו, שכמו שסביר שאיראן תגיב בנשק קונבנציונלי, לא סביר שהיא תפעיל נשק גרעיני כלפי ישראל, מייראת התגובה הישראלית. תשובה מוזרה ביותר: הרי לישראל, כבר היום, יש נשק גרעיני (לפי מקורות זרים) – אז איך הם לא פוחדים, היום, בהנחה שתהיה תקיפה ישראלית,  להמטיר עלינו "גשם של טילים"?
היוםן הם לא פוחדים – גם על פי דעתם של וינוגרד ושות' – וכשתהיה להם פצצה גרעינית הם יתחילו לפחוד?
כלומר: מה שאמור להרגיע אותי, באשר לכוונותיה של איראן ,בהינתן שתהיה לה פצצה גרעינית, הוא אמונותם העמוקה ותובנותיהם הפסיכולוגיות של המגיב דניאל, השופט המכובד וינוגרד וכל דומיהם, בכל הנוגע ל"רציונל" של משטר המולות.
אכן, מחשבה מעודדת ומרגיעה ביותר.
ועם תשובה שכזאת, דהיינו הרציונליות של המשטר האיראני כמפלטו האחרון של הישראלי,  לא פלא שלפרשני השמאל המדומה ועוזריהם אין שום קצר חשמלי בכבלי המוח כשהם מהרהרים באפשרות של מתקפה גרעינית איראנית.

הקצר במוח שלהם הופיע בשלב מוקדם יותר.

עכשיו  כבר לא נשאר מה לקצר.

צר לי, אבל מי שמאמין ברציונליות של המשטר האיראני, הוא לא ממש בר שיח. הוא מישהו שמאמין בממבו-ג'מבו. הוא קל"ש (קשוב למה שאיננו) מוחלט. הוא משלה את עצמו לכל אורך הדרך ורוחבה, טרלללה גמור, לא פחות, אם כי אולי גם לא יותר,  מראשי אותו משטר, בבת עינו.

צ'יקי והשברים של דפני ליף

קבלו דוגמא משעשעת במיוחד לאסטרונאוטיקה של השמאל המדומה,  פרי המקלדת של אחד רועי (צ'יקי) ארד.
זוכרים את ההופעה המופלאה של משלחת ישראל לאירוויזיון, לפני שנים אחדות, כשבחורינו הטובים נופפו על הבמה את דגלי סוריה בדרכם למקום ה-22 מתוך 24 אפשריים? ובכן, זהו. מדובר באותו צ'יקי שהזה את השלום הנכסף עם הארכי-רוצח בשאר אסאד.
הנה דוגמית מהזיותיו החדשות, הפעם בפרוזה:
"אין מה לחכות לפצצה גרעינית. כבר מחר בבוקר איראן יכולה להביא על ישראל אסון קיומי השווה לפצצה אטומית. שיגור מאות רקטות כימיות וביולוגיות על ישראל, שעומדות כבר מוכנות, יכול להחריב את גוש דן ואת הכלכלה הישראלית. אין הבדל בין האפקט של מספר טילים כאלה לבין פצצה אטומית מבחינת היקף הנזק, כמות ההרוגים והנזק לטווח ארוך. ובכל זאת, מטח כזה יכול היה לצאת לדרך גם לפני חמש שנים, גם שש. אבל משום מה מעולם לא נשלח טיל כימי לעבר תל אביב."
קפיש?
"אין הבדל בין האפקט של מספר טילים כאלה לבין פצצה אטומית" .
הייתכן שהפזמונאי המכובד, בפרוש העשור השני של האלף השלישי, כלל  אינו יודע מהי פצצה גרעינית?  או מה ההבדל בין "האפקט" שלה ובין "האפקט" של "מספר טילים"?
שנשלח אותו לוויקיפדיה? שנמליץ לו על חומר קריאה בקשר ל"אפקט" של הפצצת הירושימה ונגסאקי  כבר לפני 77 שנים?
מי זה האסטרונאוט הזה?
ואולי זה ההסבר לכך שבמוחות של השמאל המדומה לא מתרחש אותו קצר חשמלי הכרחי? בגלל שהם פשוט לא יודעים מה ההבדל בין פצצה גרעינית ובין פצצה קונבנציונלית או כימית מבחינת "האפקט"?
טוב, זה סוג הטיעונים המאפיינים את השמאל המדומה לאורך ולרוחב.
ואחרי אבחנה מעמיקה כזאת באשר לטיבו של נשק גרעיני, כבר אין לארד בעייה לכתוב משפט כמו "פקחים שברו ידיים למנהיגה אזרחית כמו דפני ליף, במדינה שמכנה את עצמה דמוקרטיה" (האבחנה לגבי מצבה הרפואי של ליף אחרי ההתקלות עם הפקחים היתה סדק באחת מידיה, שלא הצריך אפילו חבישה בגבס. אבל מי שאינו יודע מה ההבדל בין פצצה גרעינית ובין מספר טילים, איך ידע את ההבדל בין סדק ביד אחת ובין שברים בשתי הידיים?)
או למשל השוואה מאלפת בין הרב עובדיה יוסף  (שקרא לקהלו להוסיף איחולים לא נעימים למשטר האיראני בעת הברכה על התמרים בתקופת החגים) ובין ראשי המשטר האיראני הקוראים השכם והערב להשמיד את ישראל. קבלו את ארד:
"גם אצלנו השבוע המנהיג הרוחני הגבוה ביותר, הרב עובדיה יוסף, קרא להשמיד את איראן. הוא התכוון לכך? בוודאי שלא. הקורא יכול לתאר לו שהאיראנים מודאגים כרגע מאותו עובדיה יוסף, והפוליטיקאים שלהם משתמשים בהתבטאות שלו בדיוק כפי שהפוליטיקאים שלנו עושים שימוש בהתבטאויות שלהם. כך עושים כולם: מפחידים מאויב חיצוני כדי לגנוב בזמן הזה את הארנקים."
טוב לצחוק לפעמים. מה חבל שלארד ולרבים מקוראיו נדמה שהוא כותב ברצינות. מה שמלמד אותנו על עומק המחשבה וטיב הטיעונים המאפיינים את השמאל המדומה.
פלא שלא נשקפת להם סכנה של קצר במוח?
אך מה שמדאיג, הוא המרחק הקצר שבין הטיעונים שלהם ובין הקישקושים בקומקום של שופט מכובד כאליהו וינוגרד.

המולות בין הדבר והחולירע

לכאורה יש עכשיו למשטר האיראני סיבה מצויינת לחגיגה. הוא יכול להתברך בכך שתקע טריז בין אויביו העיקריים, "השטן הגדול" – ארה"ב, ו"השטן הקטן" – ישראל.  גיצים ניתזים עכשיו ביחסים האמריקאים-ישראלים. הנשיא ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו – על סכינים. ראש המטות המשולבים האמריקאי משחרר כל יומיים שלושה הצהרה המבהירה שישראל לבדה בחזית.
המולות, לכאורה, יכולים להתברך בכך שמדיניותם  הנבונה, העמימות, ההליכה על הסף, הרמיזות שמופנות לאמריקאים שבעצם מוטב להם לזנוח את בריתם עם ישראל, הם שהביאו להצלחה הזאת, קלאסיקה של "הפרד ומשול".
ארצות הברית וישראל מתנגחות,  וההאייטוללות של איראן – חוגגים.
כל זה לכאורה, ורק עד שנזכרים בעילתו של הסכסוך המביך בין נתניהו ואובמה, בין ישראל ובין ארצות הברית, בין ראש המטות המשולבים מרטין דמפסי ובין הרמטכ"ל הישראלי, בני גנץ.
וזו עילת הסכסוך:
האם יש מקום לתקיפה עצמאית של ישראל, בכל שעה שבה ייראה שתקיפה כזאת יכולה לעצור או לעכב באופן משמעותי את הרכבת הפצצה הגרעינית האיראנית?
או שעדיף להמתין להתקפה אמריקאית על מתקני הגרעין האיראניים?
אכן, שמחת עניים היא שמחת המשטר האיראני (ואוהדיו מכנסיית השכל והשמאל המדומה), שמחתם של מי שעדיין אינם יודעים  אם הם הולכים לאכול אותה בדבר או בחולירע.

ההסכם בין אובמה לפוטין לפי "תיק דבקה"

את הסיפור הכי מעניין, לאחרונה,  בקשר ליחסי איראן-ישראל-ארה"ב קראתי ב"תיק דבקה". יש כאלה המסתייגים מן האתר הזה בטענה שהוא אינו אמין ביותר. תרשו לי לחלוק עליהם. "תיק דבקה" מתמחה בידיעות בענייני מודיעין, טירור, ספקולציות וקונספירציות, ובעניינים האלה תמיד יש להביא בחשבון ניסיונות הטעייה, שתילת סיפורים מפוברקים על ידי גורמי מודיעין וכן הלאה. לכן, "חוסר האמינות" שמייחסים לתיק-דבקה הוא חלק מהאמינות שלו: ברור שיש שם המון ספקולציות, לפעמים די פרועות, ולא כל מה שנחזה להיות אמנם קורה. אלא שזה חלק מהסיפור.
אז מומלץ לכם לקרוא את הידיעה במלואה, ואני מצידי רק מספק את הטיזר:
"מה קרה בחודש האחרון, שלא קרה בשמונת החודשים האחרונים מאז תחילת 2012,  שהביא את הנשיא אובמה להתיר כל רסן מול ישראל ולהורות לאנשיו… החל מהגנרל דמפסי, ועד לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, לירוק בפניהם של מנהיגי ישראל, ולומר להם…אין שיתוף פעולה צבאי בין ארה"ב וישראל בנושא איראן!"
והנה מה שטוענים בתיק דבקה:
 "במשך חודש אוגוסט, ביצע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מהלך כפול של ניתוק הקשרים הצבאיים הרוסיים עם איראן, ועם סוריה. מה שפוטין עשה עם טהרן ודמשק, אובמה עשה עם ירושלים…רוסיה לא תספק נשק לאיראן ולסוריה באמצעותו הן תוכלנה לנהל מלחמה אזורית נגד ישראל, בדיוק כפי שאובמה לא יספק נשק כזה לישראל בו היא תשתמש לאותה מטרה.  
ממשל אובמה וממשל פוטין הניחו את היסודות להסכם המתגבש ביניהם על הגרעין האיראני ועל סוריה, כאשר הם מנטרלים את הפוטנציאל  הצבאי האיראני, הישראלי והסורי.  זהו צעד ראשון לקראת השגת הסכם אמריקני-רוסי על הגרעין האיראני."
ואת היתר נא לקרוא  במקור.
אני מצידי אומר: הלוואי. הלוואי שזה יתברר כנכון. שהמעצמות העסוקות בכל ימות השנה ובמשך כל השנים  ב"הפרד ומשול", בחרחור מלחמות ובמכירת נשק כיד המלך לכל דורש, יעשו לשם שינוי את ההיפך: ישלימו בין הניצים, ימנעו מלחמה וירגיעו את האזור.
ואם נחזור לסעיף הראשון: היתכן שברק אובמה יתווה בפני משטר המולות  "קווים אדומים" שיהיו מקובלים גם על ולדימיר פוטין?
7 תגובות
  1. תיק דבקה הוא מדע בדיוני. הראה לי פעם אחת שהוא טען טענה שהתבררה כנכונה.
    צ'יקי ארד הוא אדם טיפש אבל גם חביב, תכנס קצת ל MYSAY, שם יש הרבה טיפשים מאוד מאוד לא חביבים
    לא יודע איך לאכול את ארי שביט- ללא ספק הוא עיתונאי אמיתי- מהזן שלא מכר את נשמתו העיתונאית עבור האמונה הפוליטית שלו, מצד שני ביומן הלילה עם אילה חסון יש בו משהו צעקני שמעורר דחיה. אני אומר את זה בלי קשר כי מדי פעם הוא מפציע עם טור שנזכר דורות ושמעורר סערות רבות. כזה היה הטור שלו ב 97 בעיתון הארץ "שנת השנאה" שהוא יצא נגד חבריו מהשמאל שנתניהו מעורר אצלם שנאה פבלובית שמערערת את שיקול דעתם.
    בכל מקרה כל הכבוד לו ועוד פעם זה עצוב לראות את כל השלשעברים לא מסוגלים לשים מחסום לפיהם בשביל קצת תשומת לב

    אהבתי

  2. דוד,
    לא מסכים איתך בקשר להבנת המתפרסם בתיק דבקה. לפעמים הם מביאים לי פרטים ועובדות, בעיקר מהעיתונות הזרה, שאני לא מגיע אליהם בדרך העסקים הרגילה. ובאשר לקטעים הספקולטיביים – זה טבען של ספקולציות, בלוני ניסוי, ניסיונות הטעייה וכו'. צריך להתייחס אליהם כערכם, לראות מה מתממש ומה לא (לא כל טענה שאין לה כיסוי מאוחר יותר במציאות היא שגויה או כוזבת בהכרח לשעתה). ועוד נראה מה יצא מההבנה החדשה בין אובמה לפוטין שתיק דבקה הפיל עלינו. באשר לארי שביט, די לי שמעניין לקרוא אותו, שיש לו מקורות שהוא לא ממציא, ולעומת כמה מהקוליגות שלו בעיתונו הוא מתנוסס כמגדלור של תבונה טהורה. יש לו בעייה קטנה עם נטיית-יתר להכנס לקרבי העתיד, אבל זה בהחלט לא אופייני רק לו. מניסיוני בעיתונות, העורכים מאוד אוהבים לקבל פרשנויות עם "צעד אחד הלאה", כמו שהם קוראים לזה, והכותבים נכנעים עד שהם עושים את זה בעצמם גם בלי שיתבקשו. אספר לך מניסיוני הפרטי לפני המון שנים, כשבתקופת הזיוף הגדול של המטבע ("האינפלציה הדוהרת") הייתי עורך כלכלי באחד העיתונים היומיים שנמוגו בינתיים. יום אחד היה העמוד הראשון קצר בכותרת ראשית, ובצר למערכת נכנעתי לבקשת הקהל והעיתון בישר בכותרתו הראשית על פיחות ממש קרוב – סתם ככה. באותה תקופה היו הפיחותים מתבצעים על ידי הכרזה על השער החדש והנופל של המטבע המקומי לעומת המטבעות הזרים. ותנחש מה עולל שר האוצר למחרת היום? היתה לו הודעה לאומה. זוהי דווקא דוגמא הפוכה למה שקורה בדרך כלל, אבל מחמת הבושה לא ארחיב את הדיבור על סיבתו של אותו היפוך. זאת היתה תרומתי ותרומת עיתוני הצנועה להגברת קצב הזיוף באמצע האייטיז. אני מניח שהתעלולים האלה, כך או אחרת, בתוקף עד היום. אז אם לפעמים אני מביא פה את המקרים של הפרשנים שנפלו על האף ואילו היה תיאבונם בריא יותר היה עליהם לאכול כובע, אז רק הוגן שאצביע גם על מקרה, כמו של שביט והקווים האדומים, שרעיונות מן העבר נובטים בעתיד שהופך כבר להווה (ועוד נשאר לראות, כמובן, מה יעלה בגורלם של הקווים האדומים). את היומן עם איילה חסון אני לא רואה מסיבות תיאולוגיות, אבל ראיתי את שביט בזמנו ב"מועצת החכמים" והוא לא זכור לי כחריג לרעה. נראה לי שאתה הרבה יותר בררן ומחמיר ממני.

    אהבתי

  3. כופר מאמין permalink

    בעניין ההקבלה בין נשק גרעיני לנשק כימי ( ובוודאי ביולוגי) אתה לא צריך להיות כ״כ נחרץ : כאשר מדברים על פצצה איראנית הכוונה למתקן ביקוע בתפוקה של עשרים -שלושים קילוטון . ברמת התחכום שהם כנראה מסוגלים לה כל דבר גדול יותר לא יכנס לשום שיהאב . לגבי נשק רב שלבי – אין בכלל מה לדבר . ישראל – לפי פרסומים וכו׳- השיגה את הטכנולוגיה לאחר 4 עשורים של עבודה עם השקעה עצומה (וצריך לזכור שכאן מדובר באינטיליגנציה של יהודים). גם זה לא היה מתרחש -כך כותבים בעולם- בלי תובנות שהקנו ביקוריו הרבים של אחד אדוארד טלר.
    הירושימה היתה בנויה מקרטון . בהירושימה המודרנית הסיכון לההרג או להיפצע קשה קטן כניראה פי עשר. נשק מסוג זה שיתפוצץ מעל הקריה בתא יגרום לאסון בו יהרגו מייד עשרות אלפים (החישוב לפגיעות מאוחרות כמעט לא אפשרי). מדובר באסון נורא,אך לא בחיסול המדינה. לפי מקורות זרים יושמדו בתגובה עשר הערים הגדולות באיראן בטילים ומטוסים חמושים בנשק רב -שלבי( להכפיל פי 10-50 ) ויקיץ הקץ על התרבות הפרסית.אני חושב שבמידה ונגיע לזה יש להשמיד את מכה,מדינה וקום באמצעות פיצוץ בגובה הקרקע של וריאנט מסויים של נשק זה- הסביבה תישאר רדיואקטיבית מאד ובלתי נגישה לשום בעל חי במאות הקרובות . בכך ,לדעתי,יקיץ הקץ על אסלאם,שבניגוד ליהדות לא יכול להתקיים כרוח בלבד.
    שנית – לנשק כימי: רק לסורים יש יכולת לשגר נשק כימי לישראל שיגרום לפגיעה אסטרטגית . ועל פגיעה אסטרטגית מגיבים תגובה אסטרטגית.
    ירי של מאות טילים חמושים בראשים כימיים מתקדמים יכול לגרום-ברוב עונות השנה- לעשרות אלפי הרוגים בגיש דן במידה והאוכלוסיה לא מוגנת או כן מוגנת- מסכות וניילונים לא יעילים נגד vx)שממנו כנראה יש לסורים הרבה)
    נשק ביולוגי הינו בפוטנציה הנשק הקטלני ביותר עלי אדמות . פר יחידת משקל,נבגי אנטרקס קטלניים פי מאה מפלוטוניום . שלא לדבר על אבאבועות , שהסיפורים על חיסולה היו מוקדמים כנראה.
    ההכנות של ישראל בתחום זה הן סודות כמוסים ביותר,אבל אין להניח שהוא מוזנח.
    צריך לזכור ששימוש בנשק ביולוגי בכלל וכנגד מדינה מפותחת יותר בפרט הוא מסוכן ביותר

    ולגבי האיסלאם – האיסלאם צריך למות . הוא משול למחלה ניוונית מדבקת וחשוכת מרפא.
    אני מאמין שזה יקרה – מוקדם מכפי שרבים חושבים- ושלמרבה הצער מספר הקורבנות במלחמה זו יאפיל על מלחמת העולם השניה.
    המוסלמים,בטיפשותם,באמת חושבים שהם ישתלטו על אירופה. אבל הציפוי ההומניסטי הדק שעטתה היבשת בנימנום של שבעים שנה הולך ונסדק. יספיקו שני 9/11 וכמה פוגרומים באוכלוסיה הנוצרית- אז יקיץ הקץ על הדמוקרטיות האירופאיות והגיטאות המוסלמיים באירופה יבערו באלף סרברניצות.
    לא יהיה גירוש- המוסלמים לא ישתפו פעולה ,הם רבים מדי ואין לאן.
    אנחנו נהיה בהמתנה -שכן המוסלמים שלנו יעשו את מה שמוסלמים תמיד עושים- וסוף סוף יתוקן המחדל הגדול של בן גוריון.
    פה לא יהיה ג׳נוסייד. אחרי הכל ,אנחנו יהודים,לא מוסלמים. 

    אהבתי

    • מנחמי בן-ציון permalink

      אפוקליפסה עכשיו ? האיסלם בפרושים הקיצוניים שלו, הביא את מאמיניו
      לדרגת אי שפיות וסכנה לעצמם .כל גילוי פחד מהם, יגביר את שגעונם .
      אני זוכר את התנהגותם בנצרת, כאשר הם החליטו לבנות מסגד מול
      כנסיית המולד, כאשר הופעל עליהם לחץ נגדי חזק ,זה הרגיע אותם.
      באותה תקופה עבדתי באיזור ואמרתי להם שמי שלא מכבד אחרים לא
      מכבדים אותו ושלא יתפלאו מתוצאות התנהגותם .

      אהבתי

  4. כופר מאמין,
    א. לא ממש מתאים לי להיכנס במסגרת הבלוג הזה לרזולוציות שאתה נדרש אליהן בכל מה שנוגע לתפעול של נשקים גרעיניים וגם איני מרגיש שהידע שיש לי מספיק כדי לטעון נגד הקביעות שלך או בזכותן. עם זאת, מכל מה שאני כן יודע על נשקים כימיים, קשה לי מאוד להניח שיש בהם תועלת רבה בשטחים עירוניים, ובכל מקרה נדמה לי שמי שיעז להפעיל חל"כ נגד ישראל יודע שהוא לוקח על עצמו סיכון בלתי נסבל. נכון שאני לא מוציא מכלל אפשרות פעולות מטורפות מצד אנשים אכולי שינאה, ומכאן עמדותי כלפי ההנהגה האיראנית – אך מותר לקוות שאפשר יהיה לעצור אותם לפני שיגרמו נזק רב מדי, אם אמנם ינסו את כוחם. נשקים ביולוגיים, עד כמה שהבנתי מגעת, הם בשלב זה יותר אמצעי הפחדה או נשק תעמולתי מאשר אמצעי לוחמה ריאלי, ומאוד לא אשמח להתבדות.
    ב. אני לא מסכים עם ההכללות הגורפות שלך בקשר לאיסלאם, שהוא רב גוונים וזרמים ככל דת אחרת. לגרוס, כמוך, שכולו צבוע בגוון האחיד של הקנאים, משמעו לשחק לידיהם. במאה השנים האחרונות לא חסרו מקרים של אלימות קיצונית מצד כתות נוצריות, ומובן שהנזקים הגדולים ביותר נגרמו בתקופה הזאת על ידי אידיאולוגיות חילוניות לחלוטין כמו הנאציזם והקומוניזם. ואילו הקפיטליזם עסוק כבר שתי מאות שנים בהוצאה להורג (הדרגתית, בינתיים) של החיים על פני כדור הארץ, בשריפה, טיגון, אידוי וזיהום של כל חומר וכל יצור חי, תוך "תהליך הייצור", "תרבות הצריכה" ו"מיקסום הרווח" ולדעתי סכנתו גדולה עשרת מונים, לטווח הארוך (אם עדיין יש כזה) מסכנת האיסלאם.
    ג. אני מסכים איתך בנקודה של מה שאתה קורא "הציפוי ההומניסטי הדק שעטתה היבשת(האירופית)", שלא פעם ולא פעמיים כיניתי את תרבותה המפותחת "ענן של בושם זול המרחף מעל נוזלי הביבים". כבר חשנו על בשרינו ומי כמונו יודעים למה הם מסוגלים. השילוב של הכאילו הומניזם, הכאילו ליברליזם, הכאילו סובלנות והכאילו רציונליזם, ביחד עם והררי הצביעות האמיתיים לגמרי, לא יחזיקו מעמד לשנייה בשעת מבחן אמיתית. ואמנם, התנועות והזרמים של האיסלאם הקיצוני המקננים בגיטאות המוסלמיים של אירופה, עלולים להביא אסונות כבדים על המיליונים הרבים של המוסלמים החיים ביבשת, כאשר יבינו האירופאים לעומק שמישהו פה הולך להם על הגרון.
    ואילו באשר לערבים המוסלמים בישראל, נראה לי שהם חיים עימנו כבר די זמן כדי שיוכלו להמשיך, ברובם הגדול מאוד בשלהם, ולהשאיר את הקיצוניים שביניהם בגיטאות הפוליטיים והרוחניים שבהם הם פועלים היום. העברית שהם דוברים היא גם העברית שהם חושבים, הם כלל לא מטומטמים ולא מותנים, ויוכיחו הסקרים הנערכים לפעמים ובודקים את מידת הזדהותם שם הרוב היהודי.

    אהבתי

    • כופר מאמין permalink

      דווקא נמנעתי מלרדת לרזולוציות .
      היידע שלך בכל הנוגע לנשק כימי מגיע מן הסתם מהעיתונות ולכן מאד לא מדוייק ( פשוט , לעיתונאים וגם לרוב ה״מומחים״ אין ידע של ממש – מי שיודע לרוב שותק . מדובר בתחום הרבה יותר מורכב ממה שנראה על פניו ) .
      כדוגמא אפשר לציין את הכיסוי בעיתונות של הטבח שערך סאדאם בכורדים בחלבג׳ה , כאשר כל ה״מומחים״ הסבירו ש״ אין ספק״ שהטילים נשאו גז עצבים . בתמונות המחרידות ששודרו בטלוויזיה נראו בין השארכיתות שלמות בהן הילדים צנחו מתים על השולחנות בעודם יושבים – כלומר הם מתו שניות מהחשיפה – ואין שום גז עצבים שעושה את זה : הגז שבו מדובר היה חומר דמוי ציאניד
      ( ״גז דם״ ) שדורש הטלה של כמויות עצומות שכן הוא מתנדף מייד .
      כאן באמת היתה רזולוציה – פשוט , נשק כימי מודרני עשוי להיות מאד יעיל גם בסביבה עירונית – תלוי במה משתמשים ובעוד משתנים . ההנחה שלך פשוט חסרת ביסוס.

      שנית הטענה שלפיה נשק ביולוגי הוא בעיקר ״ נשק להפחדה״ – גם היא שטחית .( למרות שהוא מאוד מפחיד) : כפי שציינתי , אין נשק קטלני יותר . ולכן הוא , באמת , לא כלי נשק מעשי . כל עוד עניינינו באנשים רציונליים .

      מקרה מפורסם הוא ניסוי שערך הצבא הבריטי שעסק בעמידות של נבגי אנטרקס ואשר בוצע בשנות החמישים באי נידח שהיה בשליטה בריטית . התוצאות היו מחרידות : כל היונקים באי הוכחדו -עד האחרון שבהם . האי הופצץ מאסיבית בפצצות נפאלם אך המוות לא הירפה ממנו – האי סגור ומסוגר לכלי שייט כלשהם ונמצא במעקב קבוע של הצבא הבריטי. בעבר נטען שקיימת הוראה להשמיד כל כלי שייט /טייס שנחת ומנסה לצאת .
       
      לגבי פניו הרבות של האיסלאם : מה שאתה טוען לא מתיישב עם המציאות . בוא נתאר לעצמינו מצב ,בו בתגובה לשילשול האנטישמי שפולטים עיתונאים ערבים – נניח , וידאו המציג את היהודים כחזירים – יסתערו המוני יהודים על שגרירויות מצרים וסעודיה בניו יורק , יבעירו אותן ,ויישחטו מס עובדים , בינהם השגריר.
      מה ,לפי דעתך , תהיה תגובת ראשי הקהילות היהודיות בעולם ? או תגובת ממשלת ישראל ? האם ירואיינו פוליטיקאים ואזרחים ישראלים ויהודים ש״יגנו״ כל אלימות אך יבקשו ״להבין״ את הזעם שחזירים מעוררים בכל יהודי . האם יהיה אפילו אחד כזה שיפתח פה לפני שיהוסה בזעם ע״י שאר היהודים שסביבו?
      לעומת זאת אצל המוסלמים – כל דבר שהם תופסים כעלבון מעניק אצלם – אצל רובם ה מ כ ר י ע – הצדקה ל״ ביטויי זעם בלתי נשלטים״ ובוודאי ״הבנה״ להם .
      בכל מקרה – מספיק שעשרה אחוז הם סלפים שמוכנים לרצוח כל מי שסביבם – וזה המצב .
      צריך לזכור למשל שהיטלר מעולם לא זכה ברוב קולות בבחירות האחרונות וכנראה לעולם לא היה זוכה . למרות זאת ,דרזדן, המבורג וקלן הושמדו בצדק .
      האיסלאם יגיע ,לכשישקע האבק, לאותה דרגת לגיטימציה שהיתה לנאציזם באירופה של 1945
      נגרמו אכן נזקים קשים לאנושות ולגלובוס ע״י הוריאציות השונות של הסוציאליזם שציינת .
      הקפיטליזם -לפחות במערב- נעשה פחות ״רעיל״ . תהליכי הייצור והפקת האנרגיה , טכנולוגיות ייצור המזון והשינוי הדרמטי שיתחולל במשק האנרגיה תוך כרבע מאה יאפשרו לשקם נזקים של מאתיים שנה .
      האמירה בנוגע לקפיטליזם ולאיסלאם היא … איך לומר….לא מתאימה למה שקראתי ממך .
      לגבי ערביי ישראל :
      לא מטומטמים אבל מוסלמים .
      לסקרים אין משמעות באוכלוסיה נסקרת לא מערבית שלא מורגלת לחופש מחשבה  

      אהבתי

  5. כופר מאמין,
    ב.אתה טועה בקשר למקור המידע שלי על נשקים כימיים, אך אני מודה שהידע הזה שלי אינו מעודכן לשנים האחרונות. עם זאת, לא נראה לי שחלו שינויים מפליגים.
    ב. ניתן למצוא הסתייגויות לא מעטות פנים-איסלמיות מההתפרצויות האלימות. אפשר לשער שאין רבות יותר ושהשלטונות בדרך כלל עומדים מהצד גם בגלל המצב הנוכחי הרגיש במיוחד(קדחת האביב), גם בגלל הפחד מבעלי האגרוף המאיימים וגם בגלל התגובות הנרפות של שליטי אירופה וארה"ב. השלטונות בכל מקום אוהבים "ללכת עם הרוח".
    ג. באשר לקפיטליזם לעומת האיסלם – כנראה שלא קראת הרבה ממה שכתבתי. טענתי שוב ושוב שכל מעשי האיסלמיסטים בעשורים האחרונים עדיין אינם מגרדים, מבחינת ניזקיהם וסכנותיהם את פשעי כנסיית השכל החילונית על כל אגפיה, כולל התעשייתי-קפיטליסטי (ראה במיוחד בקטגוריה "אמונות"), ועדיין אני עומד על דעתי זו. הלוואי שיכולתי להיות שותף לדעתך על השינויים הדרמטיים הצפויים בתחום האנרגיה. בינתיים נמשכת כסידרה העלייה השנתית בצריכת הדלקים הנשרפים למיניהם, וברור שהסכנות העצומות של האנרגיה הגרעינית אינן שוות בתועלתה.

    אהבתי

התגובות סגורות.