דילוג לתוכן

הפוטש: הקרן החדשה לישראל משתלטת על המחאה

אוגוסט 15, 2011

חבורה של פרופסורים   הממומנים על ידי  קרנות זרות, השייכות לטייקונים בחו"ל, לממשלות אירופאיות ולכנסיות זרות, הקימו את "מועצת מומחים"  האמורה  לעצב את התכנית הכלכלית-חברתית שתעמוד לרשות מנהיגי המחאה. בפועל מדובר בניסיון שקוף להשתלטות זרה על המחאה הישראלית. אין צורך להיות תומך של נתניהו או הימין כדי  להתנגד לניסיון כזה, העלול לקבור את המחאה

הבוקר נערך הפוטש: הקרן החדשה לישראל, ועימה הספונסרית העיקרית שלה, קרן פורד האמריקאית, והשותפה קרן ואן ליר,  משתלטות  על מחאת האוהלים.

הנתונים מדברים בעד עצמם, ואין  צורך בפירושים רבים מדי.

בראש  הצוות שהקימו "המומחים" של המחאה עומד הפרופסור אביה ספיבק. ספיבק מקבל את משכורתו ממכון ואן ליר. מדובר במכון שהקימה משפחת סוחרי הנשק היהודית-הולנדית ואן-ליר. המכון, שמרכזו בירושלים, הוא בין השאר המרכז הישראלי ל"פוסט-ציונות" שהוא שם מכובס לחבורה של אקדמאים אנטי ציונים. בין היוזמות החשובות של  המכון ההולנדי-ישראלי נמצאת  "התכנית לכלכלה וחברה" שבה משמש הפרופסור ספיבק כעמית בכיר.  מכון ואן ליר ו"התכנית" משתפים פעולה באופן קבוע עם הקרן החדשה לישראל ועם קרן פורד האמריקאית. בין השאר נערך הכנס השנתי החמישי של "התכנית"  בשיתוף עם הקרן החדשה לישראל ועם קרן פורד.

הפרופסור יוסי יונה, מס.2 בצוות המומחים, העומד בראש "הצוות לצדק חברתי" של המומחים מטעם המחאה, מקבל גם הוא משכורת ממכון ואן-ליר מזה שנים רבות, ועכשיו הוא עומד  בראש הצוות ל"מדיניות ציבורית ורב-תרבותיות"  באותו מכון. בנוסף לכך, יונה הוא גם חבר בהנהלת "מרכז אדווה" הממומן על ידי הקרן החדשה לישראל וכן ב"קשת הדימוקרטית המזרחית", אף הוא מהארגונים הממומנים על ידי הקרן  החדשה לישראל.

ד"ר האלי אספניולי: הקרן החדשה, פרופ' אביה ספיבק: מכון ואן ליר

ד"ר האלי אספניולי שהופיעה  היום במסיבת העיתונאים שבה הוצג צוות המומחים  היא חברה בהנהלת האגודה לזכויות האזרח ובהנהלת מרכז מוסאווא. שניהם גופים הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל ועל ידי קרנות זרות נוספות, ממשלות וכנסיות אירופאיות.

המשפטנית טליה ששון , גם היא ממובילות צוות המומחים, קשורה גם היא  בטבורה למבצעי הפוטש. היא חברה בהנהלת המועצה לשלום וביטחון,  ומשמשת כיו"ר עמית במועצת הקרן החדשה לישראל, המממנת את "המועצה".

הפרופסור מרדכי קרמניצר העומד בראש הצוות המשפטי של המומחים  מקבל את משכורתו מהמכון הישראלי לדימוקרטיה, והוא חבר המועצה הבינלאומית של  הקרן החדשה לישראל.

פרופ' אמילי סילברמן  העומדת בראש הצוות לדיור ולתחבורה מסונפת אף היא לקרן החדשה לישראל, ובין השאר הובילה שם את הפעילות המשותפת של "הקואליציה"  שכללה את האגודה לצדק חלוקתי, האגודה לזכויות האזרח ושתי"ל, שלושתם ארגונים הממומנים על ידי  הקרן החדשה לישראל.

נדיה איסמעיל,  העומדת בראש צוות התעסוקה של המומחים מטעם המחאה  מקבלת את משכורתה מיוזמות קרן אברהם, עוד גוף המסונף לקרן החדשה לישראל.

המחאה תינצל רק אם ראשיה יתנערו במהירות ובצורה ברורה מהפוטש של הקרן החדשה לישראל

הפרופ' יצחק  גלנור, העומד בראש הצוות למנהל ציבורי של המומחים היה בשעתו סגן נשיא הקרן החדשה לישראל ועכשיו הוא גם עמית בכיר במכון ואן ליר, שכאמור משתף פעולה עם הקרן החדשה לישראל וקרן פורד.

הפרופ' דני פילק, העומד בראש הצוות לענייני רפואה, קשור למרכז אדווה (כמו יוסי יונה) של הקרן לישראל חדשה וכן לרופאים למען זכויות אדם, גוף הממומן בכבדות גם על ידי שורה של קרנות, ממשלות וכנסיות זרות.

היחידים  מבין ראשי  הצוותים שאינם קשורים כמקבלי שכר מטעם הקרן החדשה לישראל, קרן פורד ומכון ואן ליר, הם הפרופ' יוסי זעירא המרכז   את הצוות הכלכלי, הפרופ' בלהה תדהר המרכזת את הצוות לבטחון סוציאלי וראשי  הצוות לחינוך יצחק קשתי  והרב שי פירון. אלה הם עלי התאנה שבהם משתמשת הקרן החדשה לישראל לטשטוש קל של הפוטש.   אך כידוע יעמדו גם לשרותם של ראש צוותים אלה חוקרים ואנשי אקדמיה, וכאשר יפורסמו שמותיהם, אין ספק שיימצאו ביניהם מקבלי שכר מטעם הקרנות והמכונים הזרים.

התמונה ברורה למדי. הקרן החדשה לישראל, שבתחילה ניפנפה בגאווה במעורבותה בארגון מחאת האוהלים, ואחר כך נסוגה במקצת והודתה רק בקניית כמה עשרות אוהלים למאהלים בפריפרייה, יצאה מהארון.

כדאי להזכיר כי הקרן החדשה לישראל מקיימת יחסים סימביוטיים מענייניים עם קרן פורד האמריקאית. כאשר נודע כי קרן פורד תמשיך לממן את הקרן החדשה לישראל עד ל-2013, הודה מנכ"ל הקרן החדשה בארצות הברית, דניאל סוקאץ, כי  הקרן שבראשה הוא עומד "היתה למעשה הזרוע המבצעת של קרן פורד בישראל". לקרן פורד עצמה אין נוכחות בארץ , הסביר סוקאץ'. היא נהגה כך גם בקובה ובמזרח אירופה.  גם שם היא פועלת רק בעקיפין, דרך קבלנים מקומיים. קרן פורד, אגב, היא גם מן המממנות של מכון ואן ליר.

שורה של מדינות זרות, כנסיות אירופאיות ואמריקאיות, ובראש כל אלה הטייקונים  הזרים המממנים את מכון ואן ליר, את הקרן החדשה לישראל ואת קרן פורד האמריקאית, בוחשות ביד רמה בפוליטיקה הפנימית של ישראל. אם לא ישכילו מנהיגי המחאה לנער מעליהם את חיבוק הדוב של הגורמים הזרים וסוכניהם הישראלים, נעמוד בפני תופעה חדשה: גורמים זרים המנסים להשתלט באמצעים לא כשרים על השלטון במדינת ישראל.

אם ראשי המחאה לא יתנערו מיד מ"המומחים" של הקרן החדשה לישראל, זה אומר שהם בעצמם חלק מהתרגיל המסריח, וצריך להעיף אותם מיד

אין צורך להיות אוהד של בנימין נתניהו או של הימין, כדי להתייצב נגד כל מזימה נתעבת מסוג זה, גם כשהיא מתעטפת בכסות של "צדק חברתי".

אין ספק שהמזימה לא תצליח. כמו נתניהו, סומכים גם הטייקונים הזרים וסוכניהם בישראל על טמטומו של הציבור הרחב. אך הציבור הרחב אינו מטומטם. ברגע שמהותו של "התרגיל המסריח" תיוודע, הוא יקרוס כמגדל קלפים.

הבעיה היא, שהמחאה הציבורית הרחבה והתמיכה האותנטית של הציבור הרחב, עלולות  לקרוס יחד עם התרגיל המסריח.

הדרך היחידה להציל את המחאה היא אחת: התנערות מהירה, חד משמעית ובלתי מגומגמת של מנהיגי המחאה מ"צוות המומחים" שהוקם כדי להשתלט עליה – ועומד לקבור אותה.

אם לא יתנערו מנהיגי המחאה  מצוות המומחים, תהיה המסקנה ברורה: הם שותפים לתרגיל.

במקרה הזה, צריך להחליף אותם במהירות, לפני שהמחאה תתמוסס לחלוטין.

כדאי לזכור היטב מהם התפקידים שמילאה הקרן החדשה לישראל בעבר הלא רחוק, וגם עכשיו :  כמה מארגוניה סיפקו לוועדת גולדסטון  שחקרה  את  מבצע "עופרת יצוקה" שפע של אינפורמציה אנטי-ישראלית.  הקרן הזאת  מממנת ארגונים המגישים תביעות בחו"ל  נגד פוליטיקאים וקצינים ישראליים. ארגונים הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל תמכו במשט "המרמרה" לעזה אשתקד  וגם במשט האחרון שלא יצא לדרכו.

המשענת הפינאנסית העיקרית של הקרן, שביטלה את הרשמתה בישראל,  היא קרן פורד האמריקאית שנוסדה על ידי מיליונר הרכב האמריקאי האנטישמי הנרי פורד, האיש שהוציא לאור באנגלית את "הפרוטוקולים של זקני ציון".  מקורותיה הנוכחיים של קרן פורד הם עלומים, ויש ברשת עדויות הקושרות אותה לסוכנוות הביון המרכזית של ארה"ב.

מי שמשלה את עצמו שיש לקרן החדשה לישראל  עניין כלשהו ברווחתה של החברה בישראל, מוטב שיתנער במהירות מן האשלייה הזאת.  כל הפעילות  "החברתית" ו"האזרחית" של הקרן היא סיפור כיסוי שנועד לספק  ענן עשן שיחפה על האופי האמיתי של פעילותה האנטי-ישראלית. הפרופסורים  ספיבק ויונה,  קרמניצר, סילברמן  וגלנור הם לא יותר מאידיוטים שימושיים  המשרתים אינטרסים  זרים.

לפני 21 שנים פרצה בישראל המחאה הציבורית  הגדולה ביותר עד אז,  תחת הסיסמה "מושחתים נמאסתם" שבראשה עמד אבי קדיש. כעבור כמה שבועות "הצטרפו" למחאה כמה פרופסורים בראשותו של הפרופ' אוריאל רייכמן וכמה ראשי  ערים. זה היה סופה של  אותה מחאה. האם זה מה שעומד לקרות עכשיו למחאת האוהלים?

6 תגובות
  1. מיכאל permalink

    זהו הנשק של הימין הקיצוני, לזרוק רפש לכול הכיוונים לבול מי שמתנגד להם. עוד מעט התחילו להפיץ תמונות של הפרופסורים המכובדים עם כפיות והמילה בוגד. לא הספיק להם ראש ממשלה, צריך כבר דם חדש. העיקר למגר את התופעה שהעם מתעורר, שקושר את מה שקורה במדינה הביזבוזי תקציבים ענקים במקומות שאם לא נחזיר בטוב אז נחזיר ברע.
    (כמו את סיני)

    אהבתי

  2. מיכאל, אני לא יודע למי אתה מתייחס כשאתה מדבר על "הימין הקיצוני". אני מניח שלא אלי. כבר קראו לי לא פעם שמאל קיצוני, אבל ימין? קיצוני? אני? רק בגלל שלא חביב עלי הרעיון שכל מיני טייקונים מחו"ל, ממשלות זרות וכנסיות מכל רחבי העולם ימשכו בחוטים לעם היושב בציון, בלי קשר לזהותם הפוליטית של הוד חו"לותם? זה נראה לך כמו ימין?
    ואילו עיתונאים או פרופסורים שנותנים לטייקונים לרפד את כיסיהם בשטרות בשלל צבעים ולמשוך להם בחוטים כדי להגיד לא חשוב מה – זה נראה לך כמו שמאל?
    כדאי לך לעשות ריפרש על המושגים הבסיסיים ביותר שלך על פוליטיקה, מיכאל.

    אהבתי

    • amishachar permalink

      ימין וקיצוני מיכאל, הינן הגדרות יחסיות (לעומת בגידה למשל)
      נניח שאני עומד היכן שהוא במרחב, ואפילו לשיטתך על הקו שבין ימין לשמאל, אני עומד דווקא אחרי המרכז, שמאלה מעט.

      אם אתה תרחיק באותו קו – שמאלה, הרי שמנקודת מבטך אני אהיה, כן! בימין
      אם תתרחק עוד יותר שמאלה

      אני אהיה, נוכון!!!! צדקת שוב – ימין קיצוני

      אולי…
      יותר משהינך מגדיר אחרים – אתה מגדיר את עצמך…
      האם זה יכול להיות?….

      אהבתי

  3. עמי, נאלצתי להסיר את תגובתך השניה ושנינו יודעים מדוע. אשמח לפרסם אם תנסח אותה שוב תוך שימוש בפחות רגש ויותר שכל.

    אהבתי

  4. מלכתחילה במגרת פורום רובינגר והשמאל הלאומי תוכננה מהפכה של השתלטות השמאל על המדינה בסיוע אמריקאי(היהודים לא תומכים באובמה ומדיניותו והוא תולה את זה בחיבה של הרפובליקנים לביבי).במסגרת נסיון השתלטות זה תוכננה המהפכה "האותנטית"-מחאת האהלים,שתהפוך בימים אלה מב' לס'-ספטמבר ,מהפכה לסחלוק נתניהו. חוץ מזה קמפיין מוצלח למפלגת צדק חברתי(מפלגת מדף שנקנתה מגאיידמק-חחחחחחה) תודו.בכל מקרה "החונטה" הודחה על ידי כל חברי המאהלים,וזה מעודד,כי כשהמהפכה אמיתית,הרבה יותר קל לחבק אותה.

    אהבתי

  5. לא נותר לי אלא לחזור על עמדתי הקבועה, שהעם בישראל חכם מכדי שיעלה על יותר מדי מהמוקשים שטומנים לו המניפולטורים. מציע גם להזהר מתיאוריות קונספירציה שלומדים עליהן לאחר מעשה. סיפורים כאלה תמיד מזכירים לי את סיפור "התוכנית הסודית" של ההגנה או הסוכנות לגירוש הערבים ב-1948.

    אהבתי

התגובות סגורות.