דילוג לתוכן

טיפ/ איך מקלפים אבוקדו

ספטמבר 28, 2012

צער עמוק תוקף אותי בכל פעם שאני רואה כיצד מתבצע ההליך הרגיל של קילוף אבוקדו. אוחזים בפרי הירוק ביד אחת, ביד השניה סכין, ומתחילים להסיר פיסות קליפה מן הפרי. לא פעם מחליק כל המבנה וצונח אל לוח השולחן או אף עד הריצפה. לפעמים הכל מצ'טקמק כבר בכף היד. ואני כבר לא מדבר על המצב שבו נמצאות ידי המקלפים במהלך התהליך ובסופו. מסכת אבוקדו לאצבעות, אם תרצו. אולי זה בריא בשבילן, לכו תדעו.

אז הנה הדרך הנכונה לטפל בפרי הזה. ברור שהשיטה עובדת בקלות רבה באבוקדו בעל הקליפה הקשוחה, אבל בטיפה תשומי והקפדה היא אפשרית לביצוע גם כשמדובר בפרי בעל הקליפה הרכה.

1. חוצים לשניים את הפרי. אם לא עומדים להשתמש בכל הכמות, משאירים את הגלעין במקומו.

2. מניחים את המחצית הפרוסה על לוח או צלחת. משתמשים בכף אכילה רגילה כדי לשחרר את הפרי מקליפתו, סביב סביב, כששתי אצבעות אוחזות בפרי בחלק המרוחק מהכף.

3. מחדירים את הכף מתחת לפרי ומשחררים אותו בקלות מהקליפה.

4. אם  מקררים את שארית האבוקדו לשימוש מאוחר יותר, משתמשים בקליפה הריקה והשלמה כדי לכסות את המחצית הנשמרת במקרר. השיטה  הזאת מונעת חימצון (השחמה) של  פני השטח של האבוקדו.

ואין צורך לשטוף את הידיים אחרי העבודה.

אחרי שכתבתי את האמור פה, נזכרתי לגגל "איך מקלפים אבוקדו" כדי הבטיח שאיני מתפרץ פה לדלת פתוחה, ובעצם הטיפ שלי הוא כבר נחלת הכלל ואני סתם מכלה את זמני במקום לפרסם לינק וחסל. מצאתי שיטה אחרת שנראית לי מסובכת יותר, אבל מי שרוצה – בבקשה.

From → טיפ, מטבח

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    עוד שיטה לשמור על האבוקדו שלא ישחיר, מכינים את סלט האבוקדו שרוצים ומשאירים את הגלעין בסלט וזה שומר על האבוקדו שלא ישחיר.

    בדוק ועובד מצויין!

    אהבתי

  2. אנונימי
    תודה על הטיפ. לשימור כל סלט טוב גם לטפטף קצת שמן . מלח גם הוא חומר שימור טוב, אבל הוא גורם להפרשת נוזלים. במקרה של סלט אבוקדו-ביצים-בצל זה לא נורא כי בעיקר הבצל מפריש את נוזליו לסלט, וזה לא רע כי הבצל כשלעצמו וכמובן מיציו הם חומר משמר. כמו כן ראוי לצמצם למינימום את המגע של פני הסלט עם אוויר, לשמור את הסלט בכלי זכוכית או חרס ואפילו נירוסטה ולא בכלי פלסטי. בשום אופן לא להשתמש בלימון בסלט מאוחסן וגם לא בעגבניות – לימון ועגבניות מביאים התססה מהירה.

    אהבתי

התגובות סגורות.